Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:36

Netje schreef:
U2 is geen 10, maar ouder en of hij de potentie had om GP te rijden is ook nog maar helemaal de vraag. Daarbij: je blijft het Bartels maar verwijten, maar dat is na bijna 30 pagina's telkens maar weer hetzelfde uitleggen toch wel een beetje flauwekul gebleken.

Nou, het filmpje net gepost, staat nog steeds op mijn netvlies. En ik wordt er niet blij van.
We zullen afwachten wat deze hele zaak zal uitwijzen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:37

De Duitse manier is met de handen van de voorkant afblijven? Waarom heeft dat paard zijn mond dan open en zijn tong eruit?
Volgens mij moet je zelf nog even studeren wat de Duitse manier is, want het is je nog niet helemaal duidelijk. Dit is bijv. het resultaat van de training van Klaus Balkenhol: https://www.youtube.com/watch?v=f0UkOM_--1E

Met de handen van de voorkant afblijven zei je toch?

U2 was niet in training bij Bartels, was 13 en was op het moment dat Mischa ermee stopte ook niet afgeschreven. Dus wederom fout.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:38

Filmpje ging niet over U2 en Imke was daar de ruiter. Geen appels met peren vergelijken alsjeblieft... Topic gaat over U2 en Mischa.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:40

Als je dat afwachten nou eens deed voordat je al veroordeelde, dan was dit topic heel wat pagina's korter geweest.

Waar jij wel of niet blij van wordt is geloof ik ook niet echt relevant?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:47

Wauw, een vaag verhaal in de media en al bijna 30 pagina`s discussie erover!

Nadat ik de FB-pagina van U2 zag (die ondertussen verdwenen is) waarop je vele foto`s zag waarbij hij met een gewone trens getraind werd en een paar dagen voor vertrek een net niet tè dikke U2 over kleine sprongetjes, waarbij hij met de neus er ruim uit en de oortjes er prettig op zelf contact neemt op die teugel geloof ik niet echt dat er toen al een schade was die zo ernstig is, dat hij nooit meer met bit gereden kan worden.
Verder ook het verhaal dat hij zo `fashionable`was met zijn nieuwste design S&T 8)7

Voor mij staat dit hele gebeuren trouwens los van de LDR-discussie.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:56

nombrado schreef:
als 1 van mijn paarden zo gereden zou worden, als in het door mij net geposte filmpje over die clinic van Bartels? door 1 van hun ruiters of de fam. Bartels zelf? zou ik ze eigenhandig van mijn paard schoppen.

ehhhhm, iets met pot en ketel of zo als ik die foto's zie ?? Even voor de juistheid: het gaat er niet om om jou zwart te maken, maar je doet de ene uitspraak na de ander dat dit niet kan, dat jij het niet zo zou doen (zie boven), dat alleen klassiek gereden blablabla, verwerpelijke trainingsmethodes etc. etc. Maar een paard loopt hoe je het wendt of keert wel eens met z'n snuffert achter de LL en dat doen ze dus zelfs bij jou. Ben dus niet heiliger dan de paus in je uitspraken. Ik weet niet óf U2 deze verwondingen heeft (foto's zonder naam, datum etc. zeggen me niks) en of hij nooit meer gereden kan worden (of misschien wel weer wordt). Daar hebben we rechters voor en volgens mij ben jij dat niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:38

Netje schreef:
U2 is geen 10, maar ouder en of hij de potentie had om GP te rijden is ook nog maar helemaal de vraag; als het erin gezeten had, dan had hij onder Mischa dat niveau wel gehaald, daar ben ik van overtuigd. Daarbij: je blijft het Bartels maar verwijten, maar dat is na bijna 30 pagina's telkens maar weer hetzelfde uitleggen toch wel een beetje flauwekul gebleken.

Je kunt je ook afvragen waarom U2 het GP niveau niet heeft gehaald en waarom Mischa stopte.
Ik kan me best voorstellen dat met dergelijke schade in de mond het paard niet meer fijn te rijden is geweest.
Kan me ook voorstellen dat het paard steeds meer onder druk is gezet om te presteren. Er zit immers al heel veel werk in.
Misschien juist omdat ik Mischa en Bartels niet ken kan ik me dat voorstellen. Het gebeurt nu eenmaal ook bij topstallen en ook misschien wel bij Bartels.

Enfin de tijd zal het leren.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:54

Denk jij dat elk paard Grand Prix niveau kan halen zoals Nombrado denkt?

Het is duidelijk dat je Mischa niet kent, en ook niet veel bij Bartels komt. Ze zullen daar nooit "een paard onder druk zetten om toch Grand Prix te halen". Zie ook het eerdere voorbeeld van Voice. Die is daar juist weggehaald omdat ze dat niet doen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:02

CaPrIoLe`79 schreef:
Wauw, een vaag verhaal in de media en al bijna 30 pagina`s discussie erover!

Nadat ik de FB-pagina van U2 zag (die ondertussen verdwenen is) waarop je vele foto`s zag waarbij hij met een gewone trens getraind werd en een paar dagen voor vertrek een net niet tè dikke U2 over kleine sprongetjes, waarbij hij met de neus er ruim uit en de oortjes er prettig op zelf contact neemt op die teugel geloof ik niet echt dat er toen al een schade was die zo ernstig is, dat hij nooit meer met bit gereden kan worden.
Verder ook het verhaal dat hij zo `fashionable`was met zijn nieuwste design S&T 8)7

Voor mij staat dit hele gebeuren trouwens los van de LDR-discussie.

Ja die pagina met al die lovende woorden moest ineens heel snel weg...

Je laatste opmerking is op zich terecht, maar het is duidelijk de weg die de advocaat probeert in te slaan als je het artikel van UT leest. Als je verder onvoldoende bewijs hebt is dat natuurlijk wel iets waar hij gaat proberen gebruik van te maken om voor LE toch nog een fiks bedrag los te kunnen peuteren.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:07

volgens mij is het verhaal voice wel even iets anders.
[VN] Familie Bartels wint rechtszaak om Voice *update beginpost*
Eigenaren van het paard wilde hem naar een andere ruiter....prima toch?
(had ik ook gedaan in hun geval) Liever een Gal erop dan Bartels.
Dat risico loop je, als je zelf geen eigenaar bent van het paard..

liljebo

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:51

Als het waar is, dat de reden daartoe was zoals netje noemde;: dat het paard nog niet klaar was voor het niveau dat het volgens het contract moest hebben, kun je je afvragen of dat zo prima is.

Ik vind een contract waarop een paard op bepaalde leeftijd een bepaald niveau moet hebben gehaald toch al wat discutabel. Niet ieder paard bereikt een bepaald niveau op een bepaalde leeftijd.

Een ruiter kan daar rekening mee houden en het paard de tijd geven of door drukken omdat het zo in het contract staat. Ik lees ergens in dat topic dat Gal het paard binnen korte tijd wel zal laten schitteren. Blijft de vraag of je dat moet willen, als het voor dit specifieke dier nog te vroeg is.

Ik kom nooit bij Bartels, noch bij Gal, ben niet eens een dressuur expert, maar reageer hier puur op datgene wat wordt geschreven

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:00

horseyfries schreef:

Het is duidelijk dat je Mischa niet kent, en ook niet veel bij Bartels komt. Ze zullen daar nooit "een paard onder druk zetten om toch Grand Prix te halen". Zie ook het eerdere voorbeeld van Voice. Die is daar juist weggehaald omdat ze dat niet doen.

Nee ik denk zeker niet dat elk paard GP kan halen (zoals Nombrado denkt). Maar ik denk wel, dat als je LT rijdt met zo'n paard wel al moet kunnen inschatten of het paard dat zou moeten kunnen / in zich heeft. Mits zo'n paard gezond blijft natuurlijk.

Mischa reed succesvol lichte tour met het paard en trainde met hem olv Imke naar GP niveau. (Uitgaande van de website). Dat zegt toch wel iets. Dan vraag ik me toch af waarom zo'n paard dan "afbreekt", of dat er misschien een andere reden is dat Mischa gestopt is met het trainen van U2. Gezien al het werk dat er dan in zit, moet daar een reden voor zijn.
Ik ben benieuwd wat voor reden ze LE heeft gegeven. Kan natuurlijk best zijn dat de reden was dat hij het GP niveau niet haalde, maar dan is er altijd nog de vraag: waarom niet?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:04

Ik denk dat elk paard de GP oefeningen kan beheersen (het zijn namelijk oefeningen die ze in de natuur ook momentjes uitvoeren) Als je het op de juiste manier traint? Met verstand van bouw, spieren en opbouw spieren? Is het mogelijk. Of ze allemaal geschikt zijn om in de huidige wedstrijdverband te presteren, denk ik niet. Althans, niet op de wijze waarop het tegenwoordig gereden wordt.
Wb de eerlijkheid naar LE? Als er openheid had geweest, was dit allemaal niet gebeurd.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:07

nombrado schreef:
Ik denk dat elk paard de GP oefeningen kan beheersen (het zijn namelijk oefeningen die ze in de natuur ook momentjes uitvoeren) Als je het op de juiste manier traint? .

Met mijn boerenverstand en ongehinderd door een uitstekende kennis over dressuur, denk ik dat het niet kan en dat het juist een probleem is dat het wel van ieder paard wordt verwacht,
Ook in de natuur is het nogal een verschil hoe een spanjaard, nederlandse warmbloed, draver, koudbloed etc beweegt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:18

nombrado schreef:
Ik denk dat elk paard de GP oefeningen kan beheersen (het zijn namelijk oefeningen die ze in de natuur ook momentjes uitvoeren) Als je het op de juiste manier traint? Met verstand van bouw, spieren en opbouw spieren? Is het mogelijk. Of ze allemaal geschikt zijn om in de huidige wedstrijdverband te presteren, denk ik niet. Althans, niet op de wijze waarop het tegenwoordig gereden wordt.
Wb de eerlijkheid naar LE? Als er openheid had geweest, was dit allemaal niet gebeurd.

Toch alleen het paard dat in het evenwichtsmodel is gebouwd? :D

Oefeningen in de natuur beheersen is wel iets anders als de oefeningen in een bepaalde volgorde op een bepaald moment in een bepaalde accommodatie uitvoeren met een ruiter op je rug. :D
O nee........ in het huidige wedstrijdverband niet.......... daarom waren er vroeger zoveel GP-paarden en nu helaas niet meer........... komt door de huidige manier van trainen. Eigenlijk is het de schuld van Ankie, Sjef en Bartels. ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:20

liljebo schreef:
nombrado schreef:
Ik denk dat elk paard de GP oefeningen kan beheersen (het zijn namelijk oefeningen die ze in de natuur ook momentjes uitvoeren) Als je het op de juiste manier traint? .

Met mijn boerenverstand en ongehinderd door een uitstekende kennis over dressuur, denk ik dat het niet kan en dat het juist een probleem is dat het wel van ieder paard wordt verwacht,
Ook in de natuur is het nogal een verschil hoe een spanjaard, nederlandse warmbloed, draver, koudbloed etc beweegt.

Is zo...
een racepaard (model) draver/renpaard heeft de bouw om te rennen...., en niet om verzameld te dragen.
De vraag is, of je daar dan wel dressuur mee moet gaan rijden? Maak je daar een paard blijer van? Tegen zijn natuur in te werken?
Ik denk als ik een draven of racemodel paard had eerder endurance zou gaan rijden. Daarin komen ze namelijk veel meer tot hun recht .
Met mijn spanjaarden moet ik ook echt niet gaan springen :D

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:30

liljebo schreef:
Als het waar is, dat de reden daartoe was zoals netje noemde;: dat het paard nog niet klaar was voor het niveau dat het volgens het contract moest hebben, kun je je afvragen of dat zo prima is.

Ik vind een contract waarop een paard op bepaalde leeftijd een bepaald niveau moet hebben gehaald toch al wat discutabel. Niet ieder paard bereikt een bepaald niveau op een bepaalde leeftijd.

Een ruiter kan daar rekening mee houden en het paard de tijd geven of door drukken omdat het zo in het contract staat. Ik lees ergens in dat topic dat Gal het paard binnen korte tijd wel zal laten schitteren. Blijft de vraag of je dat moet willen, als het voor dit specifieke dier nog te vroeg is.

Ik kom nooit bij Bartels, noch bij Gal, ben niet eens een dressuur expert, maar reageer hier puur op datgene wat wordt geschreven

Hier kan ik mij helemaal in vinden, het idee nu ben je .. jaar en moet je het maar doen vind ik ook persoonlijk bijzonder.
Ik heb jarenlang gewerkt in de paarden, elk dier is anders.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:26

liljebo schreef:

Ik denk dat je het "contract" niet als zodanig moet zien. Het gaat om afspraken die je maakt als je een paard in training neemt, een traject wat je uitzet, en bij elk levend wezen is het dan afwachten in hoeverre datgene wat de eigenaar in gedachten heeft ook mogelijk is. Dat is dus niet een contract op papier, maar meer het onderling overleggen van wat de bedoeling is en wat hopelijk haalbaar is. Nu dat niet haalbaar bleek is het paard weggehaald.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:43

Babootje schreef:
horseyfries schreef:

Nee ik denk zeker niet dat elk paard GP kan halen (zoals Nombrado denkt). Maar ik denk wel, dat als je LT rijdt met zo'n paard wel al moet kunnen inschatten of het paard dat zou moeten kunnen / in zich heeft. Mits zo'n paard gezond blijft natuurlijk.

Mischa reed succesvol lichte tour met het paard en trainde met hem olv Imke naar GP niveau. (Uitgaande van de website). Dat zegt toch wel iets. Dan vraag ik me toch af waarom zo'n paard dan "afbreekt", of dat er misschien een andere reden is dat Mischa gestopt is met het trainen van U2. Gezien al het werk dat er dan in zit, moet daar een reden voor zijn.
Ik ben benieuwd wat voor reden ze LE heeft gegeven. Kan natuurlijk best zijn dat de reden was dat hij het GP niveau niet haalde, maar dan is er altijd nog de vraag: waarom niet?

Iedereen die professioneel rijdt probeert een paard op te leiden tot Grand Prix niveau. Lang niet alle paarden hebben echter het laatste wat nodig is om een volledige Grand Prix tot een goed einde te brengen (en dan heb ik het niet over in je eigen achtertuin iets doen wat op passage en piaffe lijkt, want een hele Grand Prix houdt iets meer in dan dat) en dus kan ik me zo voorstellen dat er in oktober toen het paard richting 13 jaar ging is besloten dat hij aan zijn plafond zat en in alle eerlijkheid en goed overleg niet verder richting Grand Prix te trainen. Uit het feit dat hij daar nog gewoon bleef en weer op lager niveau is gestart mag je concluderen dat hij nog gezond was en dat LE achter deze beslissing stond.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:51

nombrado schreef:
volgens mij is het verhaal voice wel even iets anders.
[VN] Familie Bartels wint rechtszaak om Voice *update beginpost*
Eigenaren van het paard wilde hem naar een andere ruiter....prima toch?
(had ik ook gedaan in hun geval) Liever een Gal erop dan Bartels.
Dat risico loop je, als je zelf geen eigenaar bent van het paard..

Waar zie jij dat het verhaal anders is?

Voice is naar Edward gegaan om sneller Grand Prix te starten. Dat had ook jouw keuze geweest?
Je spreekt jezelf weer eens tegen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:52

Electra63 schreef:
nombrado schreef:

Toch alleen het paard dat in het evenwichtsmodel is gebouwd? :D

Oefeningen in de natuur beheersen is wel iets anders als de oefeningen in een bepaalde volgorde op een bepaald moment in een bepaalde accommodatie uitvoeren met een ruiter op je rug. :D
O nee........ in het huidige wedstrijdverband niet.......... daarom waren er vroeger zoveel GP-paarden en nu helaas niet meer........... komt door de huidige manier van trainen. Eigenlijk is het de schuld van Ankie, Sjef en Bartels. ;)

Daarom liepen die paarden vroeger ook alleen maar één OS en waren dan al opgebrand, en lopen de paarden van Anky drie OS en dan nog tot hun dertigste op de wei... Komt ook door die slechte training.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:03

Nou HF, niet alle paarden hebben het zo lang volgehouden (om wat voor reden dan ook) bij Anky. Dus, naast alle goede argumenten, is dit nu niet een heel erg sterk argument.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:09

Dat ligt er maar heel erg aan waarom die paarden het niet hebben volgehouden, Vur. Het is toch zo langzamerhand wel duidelijk dat niet ieder paard geschikt is voor de topsport (behalve natuurlijk in de sprookjeswereld van Nombrado). Je zou dus net zo goed kunnen concluderen dat er dan juist wél zorgvuldig gehandeld wordt en dat men besluit een paard niet over grenzen ( fysiek of mentaal) heen te slepen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:26

horseyfries schreef:
Voice is naar Edward gegaan om sneller Grand Prix te starten. Dat had ook jouw keuze geweest?
Je spreekt jezelf weer eens tegen.

Niet volgens de eigenaren
wel dat ie bij Gal beter tot zijn recht komt. En die is al veel meer de klassieke kant weer op aan het gaan met rijden. Die beslissing kan ik me dus voorstellen

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:31

horseyfries schreef:
Iedereen die professioneel rijdt probeert een paard op te leiden tot Grand Prix niveau. Lang niet alle paarden hebben echter het laatste wat nodig is om een volledige Grand Prix tot een goed einde te brengen (en dan heb ik het niet over in je eigen achtertuin iets doen wat op passage en piaffe lijkt, want een hele Grand Prix houdt iets meer in dan dat) en dus kan ik me zo voorstellen dat er in oktober toen het paard richting 13 jaar ging is besloten dat hij aan zijn plafond zat en in alle eerlijkheid en goed overleg niet verder richting Grand Prix te trainen. Uit het feit dat hij daar nog gewoon bleef en weer op lager niveau is gestart mag je concluderen dat hij nog gezond was en dat LE achter deze beslissing stond.

Dat is ook niet zo gek, met zo een kaak! Ik zou letterlijk tegen het plafond zitten als iemand me zo met een bit had bewerkt .
Wat moet dat dier een pijn gehad hebben en de "professionelen" hebben het niet in de gaten gehad (of wel geweten en het verzwegen) Verschrikkelijk! ;(