Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:28

Urielle schreef:
Ook al rijdt ze niet professioneel, als het paard er slecht bij staat of doorgespoord is of een kapotte mond heeft zie je dat toch als je je paard komt bezoeken?

Lijkt mij wel. Engel is geen manegemeisje. ;)

Anoniem

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:47

Maar als dat iets is wat je vaak genoeg hebt gezien, dan kijk je met andere ogen...als het niet bloedt, dan is het nog bruikbaar...

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:45

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:21

Is al een tijd geleden geplaatst. Heb je ook gezien door wie dit onderzoek is uitgevoerd? :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:32

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:35

Ik snap de toegevoegde waarde van het bericht niet zo..

Ten eerste is en artikel al oud en en geplaatst
En ten 2e de tekst erbij :?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:41

Nou, ik vind, ongeacht wie het geschreven heeft, toch wel dat er duidelijk dingen mis zijn gegaan met dit dier.

Laten we even wel wezen.. De wonden van het spoorgebruik alleen al vind ik erg genoeg om schande van te spreken! En gewoon doorprikken? :n

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:02

Tallie1979 schreef:
Nou, ik vind, ongeacht wie het geschreven heeft, toch wel dat er duidelijk dingen mis zijn gegaan met dit dier.

Laten we even wel wezen.. De wonden van het spoorgebruik alleen al vind ik erg genoeg om schande van te spreken! En gewoon doorprikken? :n

Zou jij iemand die deze wonden heeft veroorzaakt, daarna nog op je paard laten rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:24

Nee, maar maar wordt er geïmpliceerd dat ze dit al die tijd heeft geweten?

Overigens kwam ik een raar bericht op facebook tegen, dat de foto's van akeem gefotoshopt zijn? Misschien dat daarom dit ook bij U2 gespeculeerd is?

Ik vind alles met elkaar maar een raar gedoe...

Wat ik wel jammer vind is dat er al jaren zoveel leed in de paardensport is, waarom er nu pas publiekelijk over gedebatteerd wordt over het wel of niet....
Iets wat toch al jaren bekend is? In alle takken van sport en dat geld en roem de hoofdrol spelen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:26

Adrian schreef:
Tallie1979 schreef:

Zou jij iemand die deze wonden heeft veroorzaakt, daarna nog op je paard laten rijden?

Absoluut niet! Dus Mw. Engel heeft ook echt steken laten vallen!

Maar hoe je het ook wend of keert. Bij de stal had iemand in moeten grijpen ipv de hiel naar achter brengen en daar prikken om zo door te rijden.

De grootste verliezer is het dier.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:02

Als ik mijn paard voor minstens 1.000 euro ergens stal voor training, verwacht ik wel dat ik mijn paard tenminste gezond terugkrijg....
Uiteraard heb ik het dan niet over paard krijgt hartaanval, koliekaanval of gebroken been in de wei, daar kan staleigenaar ook niks aan doen, maar zonder gaten lijkt me niet meer dan fideel.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:01

IKbenEllen schreef:
Als ik mijn paard voor minstens 1.000 euro ergens stal voor training, verwacht ik wel dat ik mijn paard tenminste gezond terugkrijg....
Uiteraard heb ik het dan niet over paard krijgt hartaanval, koliekaanval of gebroken been in de wei, daar kan staleigenaar ook niks aan doen, maar zonder gaten lijkt me niet meer dan fideel.

Even voor de duidelijkheid: omdat U2 in januari (vlak voordat hij wegging) weer gestart werd voor het eerst (nieuwe ruiter) is hij door DA én fysio helemaal nagekeken en volledig gezond verklaard. Denken jullie dan echt dat die grote sporenwonden over het hoofd zien??

Er zijn foto's van U2 (genomen op 30 december) met een blije LE ernaast en geen spoorplek te bekennen hoor, dus dan is het allemaal ineens ontstaan (langdurig spoorgebruik) in 3 weken tijd. Kan ze hier niet neerzetten, want dat is ongepast voor degene bij wie de foto op FB staan

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:18

In het rapport staat toch dat de foto van januari 2014 is?
Als je er zulke gaten in prikt ga je toch niet op wedstrijd met je (andermans) paard? Ik niet tenminste.
En dan hebben we het nog niet eens over de gaten in zijn mond.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:52

Tja, in een rapport kan zo veel staan.. Maar of het dan ook waar is?
Vaak staat het allemaal zo verdraaid dat het eigenlijk maar 1 kant op kan ( natuurlijk in het voordeel van degene die de schrijver betaalt)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:58

Wat denk je nou, dat dat niet uitkomt in een eventuele rechtszaak? Zou wel heel stupide zijn van de aanklagende partij.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:33

IKbenEllen schreef:
In het rapport staat toch dat de foto van januari 2014 is?
Als je er zulke gaten in prikt ga je toch niet op wedstrijd met je (andermans) paard? Ik niet tenminste.
En dan hebben we het nog niet eens over de gaten in zijn mond.

Ja en??? Die spoorgaten zaten er dus nog helemaal niet in op 30 december. Heel bijzonder allemaal, want vlak voor de wedstrijd nog helemaal nagekeken en in heel goede conditie verklaard door DA en fysio. Of hebben die poep in hun ogen gehad?? Wat denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:42

Ik zou maar niet zo stellig er van uit gaan dierenartsen altijd een paard afkeuren daarom. beest kan best kale spoorplekken gehad hebben die daarna doorgereden zijn.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:46

Yvank_ schreef:
Ik zou maar niet zo stellig er van uit gaan dierenartsen altijd een paard afkeuren daarom. beest kan best kale spoorplekken gehad hebben die daarna doorgereden zijn.

Was niks van te zien op genoemde foto's eind december.... :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:14

Netje schreef:
Ja en??? Die spoorgaten zaten er dus nog helemaal niet in op 30 december. Heel bijzonder allemaal, want vlak voor de wedstrijd nog helemaal nagekeken en in heel goede conditie verklaard door DA en fysio. Of hebben die poep in hun ogen gehad?? Wat denk je?

En daar sla je precies de spijker op de kop _-:( !
Hoe kan het dat oa dat gebit niet opgemerkt is terwijl het schijnbaar met blote oog in de mond te zien zou zijn?
Dat Le het niet opgevallen is , kan ik persoonlijk wel begrijpen. Ik kijk mijn pown ook echt niet iedere maand in zn mond :oo . Maw dat doet GB 2 x per jaar...
Dus rest de vraag die je boven stelt weer ( tov gebit iig) ...

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:35

Netje schreef:
Even voor de duidelijkheid: omdat U2 in januari (vlak voordat hij wegging) weer gestart werd voor het eerst (nieuwe ruiter) is hij door DA én fysio helemaal nagekeken en volledig gezond verklaard. Denken jullie dan echt dat die grote sporenwonden over het hoofd zien??

Er zijn foto's van U2 (genomen op 30 december) met een blije LE ernaast en geen spoorplek te bekennen hoor, dus dan is het allemaal ineens ontstaan (langdurig spoorgebruik) in 3 weken tijd. Kan ze hier niet neerzetten, want dat is ongepast voor degene bij wie de foto op FB staan

Sterker nog, U2 is op 15 januari 2014 op wedstrijd gegaan, zoals TB ook aangeeft in haar commentaar. Geen jurylid, geen ringmeester en niemand ziet enige verwonding.
Afbeelding

Toch zien we op een foto tijdens die wedstrijd plotseling een paar nare spoorverwondingen op U2

Afbeelding

Een foto genomen van de andere kant, laat zien dat er wel aangespoord wordt, maar geen verwonding.

Afbeelding

Nu komt het tegenstrijdige naar voren,
Als iemand mijn paard zo zou mishandelen, mocht ze er nooit meer naar kijken, laat staan op rijden.. maar nee hoor... van LE mag dat wel !!

Afbeelding

zie jij een verwonding op 19 en 21 januari ?

Afbeelding

Op 29 januari wordt er nog lekker gesprongen met u2

Afbeelding

En de volgende dag gaat U2 naar een andere stal. Welke dat is, wisten we niet toen.
LE stuurt nog een sms naar TB en bedankt haar voor de goede zorgen de afgelopen paar jaar.

Nu komt het rare in het verhaal. LE zoekt de publiciteit en komt met een zielig verhaal. Op SBS op 15 maart dacht ik, zien we haar met U2 in beeld met wel heel erge spoorwonden rz.
Afbeelding

Afbeelding

terwijl er hier toch niets van te zien is, vlak voor hij vertrok bij Bartels.

Afbeelding

Met U2 is in januari 2014 maar 1 wedstrijd gereden en dat was op 15 januari. 2 maanden later komt zij met een verwonding, waar de vellen bijhangen. Ongeloofwaardig allemaal. Weet je wat ik denk ?

De wonden op U2 zijn gephotoshopt. Dat is duidelijk te zien, zoals jij ook al dacht.
Afbeelding

Draai de geplakte verwonding eens vertikaal
Afbeelding
dan zie je een ander beeld, wat meer past bij een bekende spoorverwonding, veroorzaakt door een westernspoor. 1 diepe in het midden en aan weerszijden een ondiepe.
Afbeelding

Ik wist niet waar U2 naartoe was verhuist op 30-1. LE vertelt dat zelf op haar FB pagina. U2 ging naar de stal van Isabel van Gisbergen.
Afbeelding

Er staat mij iets bij van een rechtszaak aangespannen door Bartels tegen Van Gisbergen. Oh ja... ging over de hengst Voice, die plotseling weggehaald werd bij Bartels in strijd met een contract. Er moest volgens de uitspraak van de rechter rond de 60.000 euro worden afgetikt door Van Gisbergen aan Bartels. Ik zet mijn aluhoedje maar vast op en denk...het zal toch niet waar zijn, dat over de rug van U2 een lastercampagne is opgezet om de familie Bartels eens flink een hak te zetten, te beschadigen en hun integriteit in twijfel te trekken ??

Uitspraak rechter: ECLI:NL:RBARN:2011:BU5994

(en laat nou net, van al die paarden op stal, de hengst Voice het loodje leggen na het eten van een giftig plantje...grrrrr, wat leven we toch in een zieke (paarden)wereld !!!)
Laatst bijgewerkt door Adrian op 13-05-14 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:49

Adrian, een goed en duidelijk overzicht.

Ik heb wel degelijk paarden met spoorwonden zien starten hoor...tijdens het losrijden was het duidelijk te zien, vanuit een juryhokje wellicht niet..

Misschien is ze wel wat opgehitst....

Raar wereldje die paardenwereld....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:50

Blijft daarnaast natuurlijk het mond-verhaal

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:54

inderdaad Russel@hier vat je alles heel goed samen....raar wereldje die paardenwereld.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:55

Uhm..... je kan ook obsessief gedrag vertonen :=

Vraag mij daarnaast af of het wel rechtmatig is om foto's openbaar te maken die zijn verwijderd door de eigenaar...

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:07

Air schreef:
Vraag mij daarnaast af of het wel rechtmatig is om foto's openbaar te maken die zijn verwijderd door de eigenaar...

Moet je aan denken voordat je iets openbaar op internet plaatst !! Vrije nieuwsgaring heet dat !!