Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:44

Jeja schreef:
Dit gaat in samenwerking met paard in nood, mensen die interesse hebben kunnen een privé bericht sturen.

Dan raad ik je aan om vooral even de laatste paar pagina's in dit topic door te lezen. Bah mijn hémel, wat zijn Paard in Nood én de PvdD bezig met een smerig spelletje!
:r

En als we dan toch bezig zijn:
Waarom spreken jullie over 'redden van de slacht', terwijl er helemaal geen sprake is in feite van slacht? is dat om extra tere zieltjes te winnen? Extra aandacht? Extra donateurs?

En hoe komen jullie dan aan die slachtprijzen? Wake-up en verspreid geen b*llsh*t over internet, iedereen denkt nu dat een paard even 400 euro of meer aan slachtprijs oplevert, dat is pure kul! Je mag blij zijn met de helft!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:47

Jeja schreef:
Heb helaas niet alles terug kunnen lezen, we hebben nog maar korte tijd dus druk druk druk.

De aangegeven prijzen zijn exclusief veilingkosten en btw. Het bedrag van 400 euro is dus al dichterbij dan gedacht..

Daarbij moeten we ook goed nadenken dat er veel handelaren tussen gaan zitten die dezen paarden zullen doorverkopen met een "gezond" keurings rapport. En dit willen wij ook tegen gaan, vandaar dat wij ook zaterdag op locatie zullen zijn.

Want ik weet, en dit kun je ook zien aan de rapporten die er al bij zitten dat bijna alle paarden bemerkingen hebben, en er staan er twee met hartafwijking !

Dus je wilt die paarden opkopen voor een veel te hoog bedrag om ze uit handen van domme mensen en handelaren te houden?
En dan, heb jij dan 20 paarden op stal staan die rijp zijn voor de slager en waar je veel te veel voor hebt betaald?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:48

JoyCiej007 schreef:
Jeja schreef:
Dit gaat in samenwerking met paard in nood, mensen die interesse hebben kunnen een privé bericht sturen.

Dan raad ik je aan om vooral even de laatste paar pagina's in dit topic door te lezen. Bah mijn hémel, wat zijn Paard in Nood én de PvdD bezig met een smerig spelletje!
:r

En als we dan toch bezig zijn:
Waarom spreken jullie over 'redden van de slacht', terwijl er helemaal geen sprake is in feite van slacht? is dat om extra tere zieltjes te winnen? Extra aandacht? Extra donateurs?

En hoe komen jullie dan aan die slachtprijzen? Wake-up en verspreid geen b*llsh*t over internet, iedereen denkt nu dat een paard even 400 euro of meer aan slachtprijs oplevert, dat is pure kul! Je mag blij zijn met de helft!

Dit dus.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:48

Nee anneliesdj; de donateurs en het onwetende publiek die door al die media-aandacht wordt opgehitst, díe hebben straks veels te veel betaald.

En de paarden straks op de Zuidlaardermarkt......... de zielige gevallen, die óók in handel of slacht terecht komen, ach, dan is iedereen dat wel weer vergeten.
Of gaan SPIN en PvdD dan weer roepen dat die markten zo zielig zijn??

anneliesdj

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:50

Oja want dit hele krakkemikkige stel moet koste wat kost van de slacht gered worden en al het jonge en gezonde spul wat op markten en internet staat mag wel naar de slager?

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:51

zal maar eerst eens terug gaan lezen dan, want volgens mij mis ik iets over de "smerige" spelletjes.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:52

anneliesdj schreef:
Oja want dit hele krakkemikkige stel moet koste wat kost van de slacht gered worden en al het jonge en gezonde spul wat op markten en internet staat mag wel naar de slager?

En vergeet alle Shetlander hengstjes niet die ieder jaar kerngezond naar de slacht gaan, omdat ze ze aan niemand kwijt kunnen omdat er veel te veel gefokt worden.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:54

Graag Jeja, ten minste één paard wordt volgens berichten in dit topic weggekaapt door SPIN en PvdD van een bokker met het hart op de juiste plaats. Misschien kunnen jullie over die kwestie dan tenminste nog eens 3x nadenken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:54

anneliesdj schreef:

:j maar dat weten al die donateurs en net opgescharrelde leken-die-alles-zielig-vinden en PvdD aanhangers natuurlijk niet........ Stel je voor :oo

Kijk maar uit, straks staan ze voor 't slachthuis alles leeg te kopen. Kun je mooi al die paarden ergens in een natuurgebied ploffen waar ze toch een langzame hongerdood zullen sterven, omdat dat 'natuurlijk' is. :j

Symptoombestrijding noem ik dat.

Als de PvdD écht wat wil aanpakken in de paardenwereld, laat ze dan maar eens beginnen met het terugdringen van het énorme paardenoverschot, van de pret-veulen-fokkers.
Hoeven er ook geen dieren meer 'van de slacht gered' te worden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:55

Jeja schreef:
zal maar eerst eens terug gaan lezen dan, want volgens mij mis ik iets over de "smerige" spelletjes.

Heel graag, jij hebt een hele hoop gemist.
En dan ook graag jou zienswijze daarop, daar ben ik dan wel enorm benieuwd naar.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 03:33

KimD schreef:
Even een update vanuit mijn kant.

Ik sta op het punt om op te geven, helaas worden zowat alle middelen me uit handen genomen, ik sta met de rug tegen de muur en met mijn handen gebonden SPIN en de PVVD willen minstens een bedrag zien voorbij komen van €600,-, volgens hun de slachtprijs.

Ik heb contact gehad met Pascale van de PVVD maar samenwerking of wat dan ook wordt niet gewaardeerd, menig voorstel gedaan maar ook die worden afgeslagen. Ze willen perse dat paarden onder contract komen te staan als hun meebieden. Toen ik er vol tegenin ben gegaan en kenbaar heb gemaakt dat dit voor hun natuurlijk goede media is en hun zakken er ook mee kunnen vullen hebben ze mij verwijderd van Facebook en geblokkeerd.

Als ik wil meebieden kan ik dit doorgeven aan Pascale, dan moet ik mijn maximum bod aangeven en als hun dit genoeg vinden 'mag' ik mee bieden. (Overigens gaat dit bij alle paarden zo en is dus meebieden op een paard zonder dat hun ervan af weten onmogelijk.) Zo niet bieden zij er sowieso over heen, wederom komen we terecht op die €600,- (met toeslag €840,-), dat is veel geld en dat hebben echt niet alle mensen zomaar liggen, tenminste ik houdt dat liever reserve voor mijn drie mondjes die al gevoed moeten worden. Ik ben begonnen om tot een bepaald bedrag te gaan, maar deze prijs gaan daar ver boven. Pascale is tevens de coordinator voor de biedingen, of ze zichzelf tot dit benoemd heeft mag Joost weten.

Ik heb me voorgenomen om volgende week sowieso naar de media te stappen met alle berichten die over en weer geschreven zijn, inclusief berichten op de pagina van Doortje. Wat de media daar mee doet moeten ze geheel zelf weten, maar dit achterlijke gedoe van SPIN en PVVD kan niet zomaar in de doofpot verdwijnen, ik zou eens willen weten met hoeveel geld hun achterblijven wat niet aan deze paarden besteed wordt.

Dit is toch niet te geloven.....

Wat een idioten die PVDD en de SPIN.......aandacht aandacht aandacht.

De SPIN wil de paarden hebben, dan kunnen ze op de site: KIJK eens welke paarden wij allemaal gered hebben....en nou snel allemaal centjes doneren graag.

Kim, stap na PAW news. Of hoe het ook heet.

PVDD en SPIN smerige spelletjes spelen, dan kan jij het ook!

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 04:14

Hebben we het nog niet eens gehad over de paarden die niet voor consumptie geslacht kunnen worden. Die leveren bij de slager zelfs niks noppes njada op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 07:16

PowNed :)). GeenStijl :)). Goed plan, mocht je dat doen, ben ik gaarne bereid te helpen met het opstellen van een brief. Ik spel namelijk zelf ook met de gedachte hen op de hoogte te stellen van dit topic en de FB-pagina's.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 07:31

Want er worden niet meer paarden verkocht zonder rapport?
Als een eventuele koper zijn paard laat keuren, komt dat meteen naar boven. Dus misschien kunnen jullie je geld stoppen in voorlichting.... Je weet wel, dat je een paard altijd moet keuren. Alhoewel dat voor jullie niet gunstig zou zijn natuurlijk, als mensen meer leren over paarden :')

Daarnaast vind ik het een schande hoe je handelaren, en nog erger, dierenartsen neerzet in je post.

Jeja schreef:
Heel veel staat niet in hun keurings rapporten, en bij de twee paarden met hartafwijking zit niet eens een rapport. En daarbij is dat niet nodig dezen handelaren hebben hun dokters wel klaar staan die even een mooi rapportje opstellen dat het paard kern gezond is. Het is een zaakje wat stinkt aan alle kanten ken namelijk 80% van de paarden die ze aanbieden.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:22

ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.

er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.

daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:37

sassefras schreef:
ok al hoort het hier niet ik moet het toch ff kwijt.

er staan zo,n 25 km van mijn huis wel 1500 zielige paarden, helaas heet hun leven natuur. en staan ze te verhongeren en weg te rotten achter een hek.

daar hoor je de partij van de dieren dan weer niet over ( en ook de meeste bokkers niet )

hier heb je een zeer goed punt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:16

http://www.limburger.nl/article/2014012 ... ingpaarden

En vanmorgen stond dit dus bij ons in de krant:

+ nog een artikel over een jongetje wat Kenzo wil "redden" (Kijken of ik daar ook de link van kan vinden)

Het stuk in de krant was langer dan de digitale versie ?? Ik weet zeker dat er in stond dat de PVVD zelf gaat bieden op de paarden.

Edit: even 10 blz teruggelezen :+ . Ik zie al verschillende topics met link naar HvN staan over Dylan met zijn reddingsactie voor Kenzo...ik loop duidelijk een heel stuk achter :D
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 24-01-14 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:20

Jeja schreef:

Dat lijkt me een goed plan dat je dat doet!! Ga toch weg met je Paard in Nood.... belachelijke zogenaamde "redders" !!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:22

En Omroep Piep is samen met SPIN een inzamelingsactie begonnen... Mensen kunnen daar zelfs machtigingen invullen om het geld rechtstreeks te laten afschrijven... Zucht...

Hebben één of ander totaalbedrag bij elkaar verzonnen waarvoor ze zogenaamd alle zielige paarden kunnen redden. Slaat weer eens helemaal nergens op.

https://www.piepvandaag.nl/lidworden/do ... de-slacht/

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:29

Nee Speedster, scroll naar beneden. Ze hebben er negen tussenuit gepikt. 'Gevaar voor slacht tot 600 euro' per paard = 5400 euro.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:33

Ja sorry, ik heb het ook over de 9 "meest urgente" gevallen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:51

Ik vind het maar niets die piep.
Staan meer paarden op die ik sowieso weinig kans geef en bij hun staan er sowieso al 3 op waarvan ik eerder geloof dat die beter terecht komen. O.a die fokmerrie. Die fries lijkt me ook wel te plaatsen te zijn. En dat jonge ding lijkt mij wel leuk ook.

KimD: welke Facebook pagina is dat van doortje? Ik vind het zwaar schandalig hoe de pvdd doet. Stelletje mafketels.
heb ze ook een bericht gestuurd en ben zonder antwoord meteen geblokkeerd.

Bij de inzamelingsactie voor kenzo heb ik de vraag maar gesteld of ze überhaupt weten hoe hoog de slachtprijs is.

Ik weet van een handelaar dat op transport ze ook weinig opleveren en koudbloeden zijn voor mensen vlees sowieso nooit gewild. Schijnen taai te zijn.

plus al die publiciteit, geen handelaar die daar zijn handen aan brand.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:55

Jeja schreef:
Als hier nog mensen zijn met ideeën of tips roep maar !

Mijn tips:
-Lees alles hier eens rustig door, maar daar ben je al mee bezig.
-Maak er niet nog een grotere hype van dan het al is, zaai geen onterechte paniek, verspreid geen onzin.
-Kijk of er misschien toch dingen zijn in de handelswijze en opstelling van bepaalde betrokken partijen waar je contact mee hebt, waar je niet helemaal achter staat en spreek die partijen daarop aan. Misschien dat er eens een keer geluisterd wordt en er dan wel in het belang van de paarden gehandeld wordt.

En dan meer een algemene tip: blijf zelf denken en blijf jezelf informeren in plaats van zonder te weten hoe de vork in de steel steekt achter dit soort stemmingmakende instanties aan te lopen. Mensen als jij zijn precies de zieltjes die ze willen winnen...

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:58

Heel ander vraagje,weet iemand nou vanaf hoelaat de kijkdag op de manege is.
Op de site staat 12.00 op marktplaats vanaf 10.00 uur.
Eerst stond op de site ook vanaf 10.00,maar dat is later aangepast....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:01

En de volgende schooier is gesignaleerd: Jeja....
MENSEN TRAP DAAR NIET IN! DADELIJK STORT JE GELD EN GAAT HET PAARD GEWOON NAAR IEMAND ANDERS!
Ben je mooi opgelicht en hebben hun volle zakken.....