RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:49

Hahahahaha je was me net voor maar dat vind ik wel een giller :')[/quote]
Ik snap beide partijen wel in hun verhaal, maar waarom zou Esmir in godsnaam verplicht moeten zijn om te reageren in dit topic?
Ze heeft het toch niet zelf geopend?? :+[/quote]

Even voor de duidelijkheid van mij moet ze helemaal niet reageren. Maar vind het wel grappig dat er nog iemand opviel dagje hoogstwaarschijnlijk meeleest.

kamsel

_Marjon_ schreef:
Op de foto's van toen ze Rubis had was hij toch nog helemaal niet zo mager trouwens?!?!

Op de bokt foto's van net na aankomst lijk het iig niet, maar goed, als je de da foto's met een normale dikte fjord laat zien ben je wel heel snel klaar met je programma..

Sjanne_dark: wat een onzin. Je laat je in zo'n geval, met een tv-programma en gehaaide advocaten toch adviseren over hoe en wat je het beste kunt reageren zonder er later op gepakt te worden.

Maarre, bij een klinische keuring is dat hoesten er niet uitgekomen, als het zo snel, zo erg was, had men dat met longeren toch gehoord, had het met keuren opgewekt kunnen worden?

Inderdaad milennium, haar advocaat zei het, how convenient, niet helemaal goed.. (sjanne_dark, nog een reden om daar niet blanco tegenover te gaan staan)

Anoniem

Zo, wat een oordelen hier zeg, om te kotsen gewoon. En dat de betreffende bokker niet reageert, groot gelijk. Ze hoeft jullie geen verantwoording af te leggen.

Oretha

TJolieke schreef:
Ben je trouwens wel een echte dierenvriend als je na drie maanden je doodzieke paard terug wilt brengen naar een handelaar die je niet vertrouwd en er glashard het geld voor terugvraagt.......

Dat vind ik wel een rare opmerking :? Hoe zielig het ook is voor het paard, maar snap dat je je geld terug wil vragen als dat kan volgens de regels. Vind dit niets met dierenvriend te maken hebben.

Elmars_Floor

opisop_shop schreef:
Ik vond het verhaal van Jytte sterk, aan het begin van het programma.
Gaandeweg kreeg ik echter steeds meer het gevoel dat de verkoper eerlijk gehandeld heeft.
Of Rubis nou al wel of niet lyme had ten tijde van de verkoop, ik denk niet dat deze man dat geweten heeft en hem dus iets te verwijten valt.
Denk dat de grootste fout hier bij de keurende DA heeft gelegen, die deze pony zonder bemerkingen heeft goedgekeurd.
Vind het ook niet terecht om zo lang na dato nog te gaan procederen, nu het paard dood is en dingen moeilijk nog te bewijzen zijn.
Verder vind ik het geen schikken meer te noemen als de verkoper voor alle kosten zou moeten opdraaien, een betere oplossing zou ik vinden om alleen de gemaakte dierenartskosten op hem te verhalen en zelf op te draaien voor de aankoopsprijs, ze heeft hem immers alleen klinisch laten keuren.
De DA heeft hem goedgekeurd, geeft dat niet ook al deels aan dat hij gezond was ten tijde van de verkoop?! Lyme kun je neem ik aan niet weten tenzij er klachten zijn en het is een sluimerende ziekte toch, dus al had hij het wel dan kan het na verkoop tot uiting zijn gekomen?

Ik vind de verkoper er prima opstaan, vind dat hij het goed heeft gedaan!

Ga met je mee! En ik weet opnames zijn inderdaad veel knip en plak werk en ze zullen alles gebruiken wat in hun ogen bruikbaar is. Paardenmensen kijken daar weer anders tegen aan dan mensen die niks met paarden te maken hebben.

opisop_shop

ik wil haar niet als oneerlijk afschilderen, ik denk dat beide partijen het in hun ogen goed hebben gedaan.
Of Rubis al dan niet al Lyme had, zonder bloedtest kon de verkoper dat niet weten.
Zaak dus, om uit te zoeken bij zijn vaste DA of er ooit een bloedtest is gedaan waaruit bleek dat hij Lyme had. Als dat niet zo is, wist hij het dus niet, ik bedoel hoe vaak komt dat nou voor? Ik zou er niet aan denken in elk geval. Ik vind het raar dat zij dat contract (zo laat) na aankoop getekend wilde hebben (net alsof ze iets moest hebben om te kunnen ontbinden?), dan is het toch helemaal niet meer "geldig" zeg maar, want er staat toch niet duidelijk in hoe en wat ten tijde van verkoop en er kan al weet ik veel wat met het paard gebeurd zijn in de tussentijd?
als ik de verkoper was zou ik het contract uberhaubt niet meer hebben getekend, of binnen een week en andersniet hoor.

murness

Het vervelende met tv-programma's is dat je in een half uurtje tijd alleen maar de "sensatie" gedeeltes ziet. Waarschijnlijk zijn ze een aantal dagen aan het filmen geweest, dus het fijne weet je er nog niet van.

In mijn ogen een pure pech wat Jitte is overkomen.

Ik zou nog steeds een paard kopen bij deze meneer. Gelukkig denken er meer mensen zo over.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:50

Ariebren schreef:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier het gevoel en dus de haat van een soort echtscheiding uitgespeeld wordt.
Heeft niets te maken met die grijze postduif.
Maar madam, enigs kindje zeker ?, is op haar zieltje getrapt.
Bij paps en mams krijg je je zin.

In het werkelijke leven is het wel wat anders.

Koopster heeft pech gehad, moet je de hengst ook als hengst behandelen en niet lekker gaan knuffen.

Dier is ziek geworden, kan beuren, mijn paarden zijn ook wel eens ziek.

Vroeger kocht je een parkietje in de dieren winkel met garantie tot aan de buiten deur van de winkel.

Het verbaasd me ook eigenlijk helemaal niks dat deze opmerking uit jouw "mond " komt....
Overschatting van mensenkennis zoals in elk topic....

Daarbij is elke hengst anders! ga ze dus niet over één kam scheren met dat ze niet knuffelbaar zijn etc, en als je dat wel doet je ze niet behandeld als hengst. misselijkmakend dit {:)-:

grrr

Celiien schreef:
Ariebren schreef:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier het gevoel en dus de haat van een soort echtscheiding uitgespeeld wordt.
Heeft niets te maken met die grijze postduif.
Maar madam, enigs kindje zeker ?, is op haar zieltje getrapt.
Bij paps en mams krijg je je zin.
In het werkelijke leven is het wel wat anders.

Koopster heeft pech gehad, moet je de hengst ook als hengst behandelen en niet lekker gaan knuffen.

Dier is ziek geworden, kan beuren, mijn paarden zijn ook wel eens ziek.

Vroeger kocht je een parkietje in de dieren winkel met garantie tot aan de buiten deur van de winkel.

Ben je zelf stiekem die bart vd berg ofzo :=

Hij is in ieder geval wel een grijze postduif... :D

Hopke89

Met dit soort programma's weet je nooit de volledige waarheid want er word gewoon 'leuke' tv van gemaakt. Al vind ik niks aan een programma zonder einde.
Lyme kan lang maar dan ook heel lang sluimeren. Dat dit na de koop en verhuizing aan het licht komt kan ik me best voorstellen... ikzelf denk dat de verkoper het niet wist.
Maar het is ook wel weer vervelend voor Jytte, want dit is natuurlijk ook niet wat je wilt na zo'n misschien voor haar wel dure aankoop... Ohw ik ben zo blij dat er dan gewoon rechters zijn want ik zou hier echt niet over kunnen oordelen.

Air

Lizzyy schreef:
Maar wat er dan niet op tv wordt gezegd door haar, wat ik helemaal niet snap van haar kant, dat Rubis Leptospirose en Rhinopheumanie had.. (gekopieerd van haar laatste topic met Rubis samen)
Dus niet alleen de ziekte van Lyme..

Zoals ik al zei, als alles op tv moet worden gezegd heb je een progamma van een paar uur lang. Tis televisie.

murness

Het vervelende met tv-programma's is dat je in een half uurtje tijd alleen maar de "sensatie" gedeeltes ziet. Waarschijnlijk zijn ze een aantal dagen aan het filmen geweest, dus het fijne weet je er nog niet van.

In mijn ogen een pure pech wat Jitte is overkomen.

Ik zou nog steeds een paard kopen bij deze meneer. Gelukkig denken er meer mensen zo over.

SophievdV

TJolieke schreef:
Ben je trouwens wel een echte dierenvriend als je na drie maanden je doodzieke paard terug wilt brengen naar een handelaar die je niet vertrouwd en er glashard het geld voor terugvraagt.......

Wat is dit nou? Dat paard merkt er niks van hoor... wat heeft dit nou met dierenliefde uit te staan? Lijkt mij meer een kwestie van zelfrespect.

Miepie77

Lizzyy schreef:
Maar wat er dan niet op tv wordt gezegd door haar, wat ik helemaal niet snap van haar kant, dat Rubis Leptospirose en Rhinopheumanie had.. (gekopieerd van haar laatste topic met Rubis samen)
Dus niet alleen de ziekte van Lyme..

precies dat werd in de uitzending ook zijdelings genoemdn, paard had meerdere dingen, dat is niet even een ziekte die wel of niet toen al speelde, paard was gewoon niet goed, als die man zo'n goede naam had dan regelde hij het, wij hebben het op stal ookwel eens gehad dat een paard wat ernstigs had, stalhouder heeft paard teruggenomen en ze mocht een ander uitzoeken, dan regel je het netjes :j

Anoniem

Uhhhh de zaak zal nog misschien lopende zijn, dat gaat niet zo snel, en dan mag ze van haar advocaat niks zeggen op bokt over de zaak etc.
Logisch toch??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:51

Air schreef:
Echter kom je bij de Mediamarkt 3 maanden na aankoop niet nog even leuren met dat ze een koopcontract moeten tekenen ;).

Omdat het moment van betalen het koopcontract tekenen is. Ik vind het juist raar dat een fokker het koopcontract na 3 maanden dus nog niet getekend heeft.[/quote]

Omdat zij er pas zo laat mee kwam? Ik weet het niet, daarom ben ik ook benieuwd naar opheldering.

In de uitzending kwam het op mij over dat koopster nadat het paard ziek bleek opeens snel een contract wilde tekenen om het daarna te ontbinden.

Ilja000

Volgens mij kent dit verhaal alleen maar verliezers...

kristie14

bevertje schreef:
kristie14 schreef:
Vind het hele programma behoorlijk oneerlijk opgezet, je kunt zo in principe
iedere zaak winnen. (In dit geval) Yitte, heeft een gratis advocaat, en niet zomaar eentje
terwijl de persoon die wordt aangeklaagd deze zelf moet betalen. Iets wat hartstikke duur is,
in dit geval duurder dan de 5000 euro die Yitte vraagt. De man wordt dus eigenlijk gedwongen om
te schikken, anders wordt er geprocedeerd en is hij nog veel meer geld kwijt.

Erg oneerlijk programma dus. Iedereen mag hopen dat hij nooit door dit programma wordt aangeklaagd
want dan ben je de sjaak.

Zo gaat het 'normaal' ook hoor.. Ik kan er helaas over mee praten.

Is natuurlijk net iets anders omdat de persoon die aanklaagt eveneens zijn eigen advocaat moet betalen
waardoor de kosten voor hem/haar natuurlijk ook oplopen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:52

De verkoper maakt op mij een eerlijke en oprechte indruk.

Yitte bewijst al niet eerlijk te zijn geweest omdat ze mooi weer heeft gespeeld om de man alsnog nog een koopcontract te ontfutselen.Ze heeft tegen de man gelogen over de toestand van Rubis.....welke rechter neemt haar nu nog serieus?
Vind haar een beetje geniepig overkomen :o

Ik denk dat de verkoper sterk staat.En misschien(hopelijk) heeft hij wel een hele goede rechtsbijstandsverzekering zodat de kosten misschien nog wel meevallen.
Wat te denken van als hij wint?Hij is door haar toch in een kwaad daglicht gesteld?

En sommige mensen schijnen helaas te vergeten dat een dier een levend wezen is.
Als hij de volgende dag een hartstilstand had gehad was hij ook weg....
sommige dingen kan niemand iets aan doen. Dat is het risico van paarden kopen/hebben.Hoe sneu ook.Yitte heeft gewoon dikke vette pech gehad.

anneliesdj

Ik zag in het programma foto's van een écht magere Fjord, later begreep ik dat dat bij aankoop was?
Hoe kan het dat hij is goedgekeurd door een dierenarts? En waarom heeft zij zelf niet bedacht dat een Fjord er niet zo uit hoort te zien?

En dat stomme oeverloze gelul van die advocaten onderling, dat sloeg echt nergens op, aan het begin van het programma al niet, aan het einde al helemaal niet.

Miepie77

VivaLaVida schreef:
Uhhhh de zaak zal nog misschien lopende zijn, dat gaat niet zo snel, en dan mag ze van haar advocaat niks zeggen op bokt over de zaak etc.
Logisch toch??

precies en die van de Berg kan ookwel op bokt zitten, zou dom zijn om dan iets te zeggen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:53

Nyckle schreef:
Zo, wat een oordelen hier zeg, om te kotsen gewoon. En dat de betreffende bokker niet reageert, groot gelijk. Ze hoeft jullie geen verantwoording af te leggen.

Dit dus.
Verassend dat het juist de mensen zijn die Yitte beoordelen die walgelijke uitspraken doen.

NeverGiveUp

Ivonka schreef:
Lotus83 schreef:
Wat leuk dat Yitteke (Esmir) zelf ook mee leest maar nog geen reactie heeft geplaatst...

Waarom? Moet dat dan?

Inderdaad ze is ons helemaal NIKS verschuldigt :))

Ik geloof dat de fjord niet zo mager was bij aankoop maar na aftakeling. Martijn liet het alleen een beetje zo lijken.

lovelady1

irisje2 schreef:
Raar einde.

Dat vind ik ook zend aan de rest volgende week uit of zo

Maar ik begrijp heel goed dat ze niet op internet zet dat haar paard ziek is

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:54

Ilja000 schreef:
Volgens mij kent dit verhaal alleen maar verliezers...

Dat denk ik ook, trieste zaak.
Degene die écht wat aan te rekenen is blijft volledig buiten schot. (de veearts)