opisop_shop schreef:Ik vond het verhaal van Jytte sterk, aan het begin van het programma.
Gaandeweg kreeg ik echter steeds meer het gevoel dat de verkoper eerlijk gehandeld heeft.
Of Rubis nou al wel of niet lyme had ten tijde van de verkoop, ik denk niet dat deze man dat geweten heeft en hem dus iets te verwijten valt.
Denk dat de grootste fout hier bij de keurende DA heeft gelegen, die deze pony zonder bemerkingen heeft goedgekeurd.
Vind het ook niet terecht om zo lang na dato nog te gaan procederen, nu het paard dood is en dingen moeilijk nog te bewijzen zijn.
Verder vind ik het geen schikken meer te noemen als de verkoper voor alle kosten zou moeten opdraaien, een betere oplossing zou ik vinden om alleen de gemaakte dierenartskosten op hem te verhalen en zelf op te draaien voor de aankoopsprijs, ze heeft hem immers alleen klinisch laten keuren.
De DA heeft hem goedgekeurd, geeft dat niet ook al deels aan dat hij gezond was ten tijde van de verkoop?! Lyme kun je neem ik aan niet weten tenzij er klachten zijn en het is een sluimerende ziekte toch, dus al had hij het wel dan kan het na verkoop tot uiting zijn gekomen?
Ik vind de verkoper er prima opstaan, vind dat hij het goed heeft gedaan!
Ga met je mee! En ik weet opnames zijn inderdaad veel knip en plak werk en ze zullen alles gebruiken wat in hun ogen bruikbaar is. Paardenmensen kijken daar weer anders tegen aan dan mensen die niks met paarden te maken hebben.