Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:35

ooooh... laten we hopen dat dit doorgaat! *\o/*

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:37

Al zou Rath hem niet meer rijden, dan nog zullen ze hem vast voor de fok behouden.

KimmLoveTenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:38

Citaat:
“Edward zit al maanden achter Totilas aan en wil hem koste wat kost terug. Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Tuurlijk wil EG Toot terug, enigszins te begrijpen toch? Alsof Edward er bewust voor koos om Toot te verkopen? Het was zijn paard niet dus zoveel had hij er niet over te zeggen...
Maargoed misschien dat dit voor Rath moeilijk te begrijpen is?!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:38

Hihi, stel je voor dat MAR een bokker zou zijn.... hoe zou het bericht onder schaduwaccount er dan uit zien he? "Mijn paard vind me niet leuk maar ik moet het met hem blijven proberen van papa en stiefmama omdat ze er zoveel geld voor hebben betaalt"

Ik denk dat de bokt tips zouden zijn: ruinen dat paard :-D

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:40

mylittlejoy schreef:
Citaat:
“Matthias en Totilas hebben alle kans op het winnen van een medaille. Mocht dat niet lukken, dan houden we zeker niet minder van hem.”

Dan vraag ik me serieus af over welke medaille hij het heeft. Misschien toch bij het springen? :+ Nee, zonder gekheid. Misschien hebben ze wel alle kans op een medaille, alleen niet samen.

voor mij het bewijs dat deze mensen met een iets andere bril kijken dan ik. plus dat ik tegen mn zoontje van 7 dit soort opmerken maak als ie ergens een beetje moeite mee heeft :+[/quote]

Kwestie van hoe je het leest:
Denk eerder dat met "hem" niet Matthias maar Totilas bedoeld wordt! Zo praat je nl niet over een volwassen zoon, maar wel over je paard..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:40

X__Trees schreef:
JoyceB: jullie gebruiken die 'arrogante uitspraken' als excuus om en schockemohle en de hele familie zwart te maken. Ik vraag me af hoeveel van die dingen letterlijk gezegd werden, en hoeveel er opgeblazen werd door de media. Nooit gehoord van sensatie-journalistiek? Nou, dat was de zaak totilas vollop. Dat neem je best allemaal met een korreltje zout!
Oké, die merchandising op het ek was een beetje over de top, maar ik vind het ook een beetje over de top hoe de media er steeds maar weer als een gek opvliegt

Laat ik nog maar eens duidelijk zijn dat ik persoonlijk de familie Rath niet zwart maak. Kritisch en bezorgd is wat anders dan zwart maken. (lees mijn berichten over deze onderwerpen maar eens terug)
Maar ik snap wel dat het minder leuke reacties op roept. Die laatste quote over EG van vader Rath was ook onder de gordel... Blijkbaar heeft EG al maanden geprobeerd Totilas terug te krijgen zonder dat wij dat wisten, dus hij is niet degene die de publiciteit op zoekt, dan hoeft hij er ook niet voor afgestraft te worden dat er nu toch iets van geruchten naar boven komen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:42

mylittlejoy schreef:
Citaat:
“Matthias en Totilas hebben alle kans op het winnen van een medaille. Mocht dat niet lukken, dan houden we zeker niet minder van hem.”

Dan vraag ik me serieus af over welke medaille hij het heeft. Misschien toch bij het springen? :+ Nee, zonder gekheid. Misschien hebben ze wel alle kans op een medaille, alleen niet samen.

voor mij het bewijs dat deze mensen met een iets andere bril kijken dan ik. plus dat ik tegen mn zoontje van 7 dit soort opmerken maak als ie ergens een beetje moeite mee heeft :+[/quote]

Kwestie van hoe je het leest:
Denk eerder dat met "hem" niet Matthias maar Totilas bedoeld wordt! Zo praat je nl niet over een volwassen zoon, maar wel over je paard..[/quote]

zal dat t zijn... :)*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:45

Bravura schreef:
Al zou Rath hem niet meer rijden, dan nog zullen ze hem vast voor de fok behouden.

Nou, prima toch? Als ze er maar een andere ruiter op zetten die wel met het beestje overweg kan.

Voor het overige ben ik het met de post(en) van Joyce B eens .. het is al te makkelijk om kritiek en bezorgdheid af te doen als zwartmaken of als moddergooien. Door de meeste van de schrijvers wordt op argumenten gediscussieerd. Ik zou zeggen: discussier dan ook op argumenten terug.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:47

Bravura schreef:

Mijn voorstelling van de komende tijd:
MAR en Totilas zullen zich nog een tijdje suf trainen, PS zal inzien dat het hem niet gaat worden.
Totilas krijgt een weekje voor de OS 'last van een hoefzweertje' en zal daarmee/daardoor afscheid nemen van de sport.
Om ieder jaar aan een touwtje in de show van PS getoond te worden. Onder begeleidende beelden van Gal op Totilas en bijbehorende muziek. En de Duitse fokker zal 8.000 euro willen blijven betalen voor de illusie.
Eind goed, al goed.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:49

Vader Rath rept met geen woord over de neergaande lijn die Totilas beloopt,
PS geeft een sneer aan het talent dat Edward Gal heet
en Ann Kathrin Linsenhoff jubelt haar stiefzoon Matthias toe, door dik en dun(wat ik wel weer schattig vind).

Geld maakt blind! MAR ..Laat die lieve mensen toch met rust met hun speeltje.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:59

Dees schreef:
Bravura schreef:

MAR en Totilas zullen zich nog een tijdje suf trainen, PS zal inzien dat het hem niet gaat worden.
Totilas krijgt een weekje voor de OS 'last van een hoefzweertje' en zal daarmee/daardoor afscheid nemen van de sport.
Om ieder jaar aan een touwtje in de show van PS getoond te worden. Onder begeleidende beelden van Gal op Totilas en bijbehorende muziek. En de Duitse fokker zal 8.000 euro willen blijven betalen voor de illusie.
Eind goed, al goed.

daar ben ik ook bang voor einde wedstrijdcarriere Totilas |(

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:01

Dees schreef:
Bravura schreef:

Eind goed, al goed.

mijn gedachte!!

joyce B

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:08

Dat zou erg jammer zijn.
Zou mooi zijn als Sjef wel zou willen helpen Totilas te trainen (dus niet alleen de jonge paarden) en dat ze dan wel beter samen kunnen presteren, maar als het niets wordt (zie Sjef er dan ook voor aan dat hij dat gewoon meldt) zou het hun sieren als ze er een andere goede (Duitse) ruiter op zetten en die Totilas in de sport uit laten brengen. AKL kan toch ook gewoon een andere Duitse ruiter vragen en betalen Totilas te rijden en uit te brengen in de sport? Als haar zoon de klik niet heeft en het hem ook niet zal worden?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:13

Dees schreef:
Eind goed, al goed.

En dan nog staat hij in zijn box met schuimrubber bekleed, zoder contact met andere paarden, mag niet in de wei om te spelen etc,etc....zoals eerdere berichten. Een kostbaar paard wat hem helaas nekt om gewoon paard te mogen wezen.
Ik hoop voor het paard dat hij alsnog verkocht wordt voor een mooi bedrag en toch nog een leuke fijne toekomst tegemoet gaat! Al dan niet bij PS/EG. :j
Laatst bijgewerkt door Bravura op 10-02-12 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:13

KimmLoveTenn schreef:
Citaat:
“Edward zit al maanden achter Totilas aan en wil hem koste wat kost terug. Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Tuurlijk wil EG Toot terug, enigszins te begrijpen toch? Alsof Edward er bewust voor koos om Toot te verkopen? Het was zijn paard niet dus zoveel had hij er niet over te zeggen...
Maargoed misschien dat dit voor Rath moeilijk te begrijpen is?!

Rath zijn vader zegt dit! Waarom worden alle uit spraken van dat groepje op Rath's naam gezet terwijl hij ze niet doet? Dat zou je hier eens met een willekeurige bokker moeten proberen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:17

Ayasha schreef:
Rath zijn vader zegt dit! Waarom worden alle uit spraken van dat groepje op Rath's naam gezet terwijl hij ze niet doet? Dat zou je hier eens met een willekeurige bokker moeten proberen.

De uitspraken betroffen toch ook pappa Rath? Vader en zoon heten allebei Rath, lastig he.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:19

Ayasha schreef:

Uhm, ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar paps heet ook Rath met zijn achternaam :P . Ik denk ook niet dat zij Matthias bedoelde, maar zijn vader :) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:20

Oh := Excuus :o :o Lekker snugger van me :o :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:20

:D Geeft niet, houdt het topic luchtig :)) .

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:33

mylittlejoy schreef:
Citaat:

Misschien een uit de kauwgomballenautomaat :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:35

Tsja in principe heeft ie een paard en als ie dan nog een tiketje krijgt, heeft ie alle kans... :=

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:37

Ayasha schreef:

hahahaha , zeker ook blond heb ik nou nooit last van :=

Al met al is het al erg sneu dat het zo loopt. Was toch wel een stuk leuker geweest als het paard gewoon bleef stralen. en op zijn top presteerd toch?
Hoop niet dat hij nu niet meer aan de top gaat lopen, en zoals eerder vermeld is straks door een "lullige" blessure afscheid neemt vd sport en aan een touwtje de hengstenshow mag paraderen. Al gebeurt dat wel vaker natuurlijk. wat heel zonde is.

En in dit geval zonde zou zijn. Ik hoop gewoon dat hij weer gaat stralen aan de top. dan zit ik vooraan met kippenvel. Dan is er zo een paard op deze wereld, moeten we er toch van kunnen genieten toch?
Laatst bijgewerkt door Odieta op 10-02-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:39

Odieta schreef:
Ayasha schreef:

hahahaha , zeker ook blond heb ik nou nooit last van :=

Ik denk dat mijn maker zich ernstig vergiste toen ie me donker haar gaf ja :j :')

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:46

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:49

Wat ik ook niet helemaal snap, MAR zou de derde generatie zijn, die op de OS kan gaan starten.
Zoals papa Rath zegt, mijn vrouw en haar moeder zijn ook allebei gestart.
Maar ze is toch de stiefmoeder?
Dan heeft het toch niets met generatie te maken?