Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Prijzen voor hooi en stro nog steeds razendsnel omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:29

caira is niet grappig zijn simpelweg feiten. speur enkel alleen mp maar af, staat meer als genoeg op zonder dat je nog echt je best hoeft te doen om te zoeken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:31

Caira schreef:
Grappig dat er 2 of 3 mensen blijven volhouden dat de tekorten onzin zijn terwijl er tientallen zijn die anders zeggen.

Ook ik heb geen tekort, ik heb mijn vaste leveranciers die mij door jarenlange trouw wat gunnen.
Alleen het enige wat ze mij niet gunnen is de prijs van een aantal jaren geleden.

Maar de super markt doet het zelfde, de prijzen blijven stijgen, soms een reclame aanbieding, maar alles wordt duurder.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:34

Pashon schreef:
caira is niet grappig zijn simpelweg feiten. speur enkel alleen mp maar af, staat meer als genoeg op zonder dat je nog echt je best hoeft te doen om te zoeken.

Ook op mp staan er veel beloftes, die de adverteerders niet meer kunnen waarmaken.
Is degene er nog die vlas aanbied voor 5,50 per pak ??

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:34

Ja en hooibaaltjes voor 2,50. Hoewel ik ook kleine ronde baaltjes zie staan voor 35 euro. Vraag me af of ze die ooit kwijt raken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:39

Caira schreef:
Ja en hooibaaltjes voor 2,50. Hoewel ik ook kleine ronde baaltjes zie staan voor 35 euro. Vraag me af of ze die ooit kwijt raken.

<3 <3 <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:39

Ariebren schreef:
Pashon schreef:

Ook op mp staan er veel beloftes, die de adverteerders niet meer kunnen waarmaken.
Is degene er nog die vlas aanbied voor 5,50 per pak ??

Wie bedoel je? Want ik weet nog wel iemand die dat idd doet.....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:40

Prima Russel kom maar op, ik wil graag een vrachtwagen bestellen voor die prijs!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:40

russel schreef:
Ja en daarom gaat onze economie kapot. De consument moet de tegenvallende winsten van de producent ophoesten, want de broekriem aanspannen geldt alleen voor de consument......

Ik denk dat boeren hun broekriem vaker aan moeten spannen als een consument :7 Boeren zijn veelal afhankelijk wat fabrieken hun uitbetalen! Toen de melkprijzen giga laag waren zakten de prijzen in de winkels ook niet... En toen hoorde we de consument ook niet zeggen van ohhh dat is sneu voor de boeren die werken en werken, maar aan het einde van de maand hebben ze nog 0,0 verdient of zelfs verlies geleden. Maar nu is het bar en boos want nu "verdienen" de boeren natuurlijk handen vol met geld met het dure ruwvoer... Dan kan ik je meteen uit de droom helpen want tot nu toe hebben we in vergelijking met vroig jaar toen de prijzen normaal waren minder verdient als dit jaar!
Ik vind het heel apart dat als prijzen in winkels stijgen mensen gewoon hun wagentje blijven volladen en als het ruwvoer duurder word mensen meteen op hun achterste benen staan!

En ik wil trouwens ook het adres van de loonwerker van pashon :j Want voor 15 euro maaien schudden harken persen en wikkelen is gewoon onmogelijk bij ons. Wij betalen de loonwerker al meer dan 15 euro per pak dit jaar :(:) Nu hebben wij wel grote pakken en daar zit ook prijsverschil in! Ik ken ook mensen die hun kleine pakjes van 25 kg laten wikkelen en tsjah dat is goedkoper om te persen en wikkelen...

Caira schreef:
Dat het geld aan de bomen groeit?

Dan hadden wij al ons grasland met geldboompjes volgeplant :j

russel schreef:
Ik krijg het idee dat iedereen denkt dat elke boer van die baaltjes hooi moet leven die hij aan de buuf met dat paardje achter het huis kan verkopen.

De koeien zijn onze hoofdtaak, de verkoop van ruwvoer is een bijzaak, maar daar mogen we toch ook aan verdienen?

Pashon schreef:
speur enkel alleen mp maar af, staat meer als genoeg op zonder dat je nog echt je best hoeft te doen om te zoeken.

Maar wat voor kwaliteit is dat dan? ;) Wij hoeven niet eens op MP te adverteren want de mensen komen toch wel... En die komen voor kwaliteit en klagen niet over de prijs. Die klagen enkel en elleen omdat wij niet genoeg hebben :')

russel schreef:
zeker als je het bedrijfsmatig met 52% belasting moet verkopen...

Ik ben blij dat het btw tarief voor ruwvoer niet zo hoog is want anders hadden we de prijzen nog hoger moeten aanhouden om wat te kunnen verdienen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:41

Ariebren schreef:
russel schreef:
Mijn geld groeit wel aan de bomen.

Ik begrijp dus dat dat jullie enige inkomsten zijn....dan is het triest ja.....zeker als je het bedrijfsmatig met 52% ;) belasting moet verkopen...

Dan moet je wel heel veel verdienen als je 52% belasting moet betalen.
Heb je wel een idee hoeveel bruto inkomsten dat zijn ??

Als ondernemer betaal je 52% belasting, maar daar zijn de verdiensten wat anders dan iemand die loonslaaf is.
Maar iedereen weet toch wel dat niet al die verkochte pakjes aan de belasting wordt opgegeven? het is een leuke bijverdienste.

Ik weet nog wel de tijd dat je bij een boer op het erf kwam om pakjes hooi te kopen, toen was het nog iets speciaals, nu is het een businesse geworden en drijven ze met elkaar de prijzen op tot hoogtes die ze niet voor elkaar onder willen doen....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:41

russel.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb een simpel pensioentje en val nog steeds in de 52% belasting.

Hoe meer belasting ik moet betalen hoe meer ik netto krijg !!

Juist de mensen die geen belasting hoeven te betalen zijn de armoedzaaiers.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 04-10-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:44

Ja Russel, BAKKEN geld komen hier binnen, moet je ook eens proberen.

Wat ik dan weer niet snap, je betaalt 6 euro voor een hooibaal en 60 euro voor een grote baal. Daar ga je dus enorm duur aan, want zo duur is het hier nog niet. Maar je vindt wel zaagsel voor 3 euro en vlas voor 5,50. Als je zo'n goede speurneus hebt, kun je dan echt geen goedkoper hooi vinden?
Laatst bijgewerkt door Caira op 04-10-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:44

Volgens mij zijn er regionaal grote verschillen. Georgsdorf ligt hier hemelsbreed niet eens zo ver vandaan en wij hebben toch echt een slechte oogst dit jaar. Hooien was hier uitgesloten. Wij hebben dankzij de oogst van vorige week uiteindelijk toch nog ongeveer 50% van de oogst van een normaal jaar aan voordroog. Vorig jaar was ook al matig, dus ik kan me de (plaatselijke) schaarste best voorstellen.

Overigens ben ik dankzij dit topic wel erg blij met onze loonwerker, wij hebben € 11 per grote baal betaald voor persen en wikkelen. Ook wel eens lekker :D

Ik zag overigens wat bijzondere kostprijsberekeningen langskomen. Zonder afschrijving houdt het toch echt een keer op ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:46

russel schreef:
Als ondernemer betaal je 52% belasting, maar daar zijn de verdiensten wat anders dan iemand die loonslaaf is.

Maar die baaltjes zijn geen pure winst ;) En over winst betaal je belasting... En aangezien de meeste boeren geen of weinig belasting betalen weet je meteen hoe geweldig veel winst die boeren maken :')

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:48

Rianneke schreef:
russel schreef:

Maar die baaltjes zijn geen pure winst ;) En over winst betaal je belasting... En aangezien de meeste boeren geen of weinig belasting betalen weet je meteen hoe geweldig veel winst die boeren maken :')

Goed zo, weer iemand die weet hoe het in elkaar zit.

Ik zou graag miljoenen aan belasting willen betalen.
Dan heb ik ook miljoenen te besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:49

Kijk daar hebben we Caira weer.

Ja bakken met geld.....al die extra hooi die jullie niet nodig hebben voor de bedrijfsvoering gaat het handjekontjehandel in.

Ik kan mij dan ook wel voorstellen dat je dan azijn gaat pissen als je een jaartje hebt waar niet net zoveel als het jaar daarvoor binnen is gehaald en die spaarpot niet zo vol is als de jaren daarvoor, als je dan op marktplaats moet lezen dat er gebieden in Nederland zijn die wel het land op konden afgelopen week......want het is idd een verliespost van enkele duizende euro's

Het valt ook niet mee hoor om even sportief er voor uit te komen dat in eerste instantie jullie melkveehouderij het belangrijkste is en dat die particuliere hooiverkoop een leuke bijverdienste is.

Ondertussen zit ik wel met een ziek paard omdat hij zich leegschijt van die zwaarbemeste weides koeienhooi dat als prima paardenhooi verkocht wordt, want waar vind je de akkers die ingezaaid zijn met fructaan arm en eiwitarm gras voor langstelig paardenhooi? Daar betaal ik graag 5 euro per pak voor want DAT is schaars en DAT kwaliteit, daar is niet aan te komen............ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:52

Ja wat is wist....het is maar hoe je het ziet. De ene hand die de oude sok vult en de andere hand die de onderneming leidt. En hebben we het hier over miljoenen?????? *D

Het is hier ook geen spekkopen hoor.....wij eten ook naar wat we aan inkomsten hebben.....want ach de boeren hebben het zo slecht................ach....ach....ach...

Anoniem

Caira schreef:
Grappig dat er 2 of 3 mensen blijven volhouden dat de tekorten onzin zijn terwijl er tientallen zijn die anders zeggen.

Tientallen ? Nou nee, of je moet jezelf voor tientallen tellen. Er zal best tekort zijn aan stro enzo in sommige regio's, of vlas, of hooi, maar bij mij in de buurt (Friesland) dus niet. Een fouragehandel waar ik vorig jaar wat gehaald heb verkoopt nu voor 4,50 hooibaaltjes, ik koop ze bij een nieuwe hooiboer voor 3,50. Kleine pakjes kuil van rond de 50 kg, midi ronde baaltjes, kan ik ook nog volop krijgen. En ja dan een hooiboer die zegt dat hij meer vraagt omdat iedereen dat doet. Iedereen zit elkaar gewoon op te naaien, dat is het idee wat ik soms krijg.

hotchocolat

Ariebren schreef:
Zou graag het adres willen weten van degene die een vrachtwagen met aanhanger houtvezel kan leveren voor 3 euro per pak.
En dan zeg ik, LEVEREN, niet beloven.

Ik ook. Hier zit je al gauw rond de 10,00 per baal.

Caira

Welke melkveehouderij Russel?

En ik moet eerlijk zeggen dat ik je beschuldiging heftig vindt. En ik zou graag willen dat je deze OF onderbouwt of de betreffende opmerking schrapt. Want nu ga je daadwerkelijk een brug te ver door ons van zwarthandel te beschuldigen. Het is dat onze boekhouding je niets aangaat, maar ELKE baal is hier verantwoord. Er gaat daadwerkelijk NIETS zonder factuur de deur uit.
Laatst bijgewerkt door Caira op 04-10-11 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:53

Ariebren schreef:
russel.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb een simpel pensioentje en val nog steeds in de 52% belasting.

Hoe meer belasting ik moet betalen hoe meer ik netto krijg !!

Juist de mensen die geen belasting hoeven te betalen zijn de armoedzaaiers.

Deze snap ik even niet.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:54

Rianneke schreef:
russel schreef:

Goed zo, weer iemand die weet hoe het in elkaar zit.

Ik zou graag miljoenen aan belasting willen betalen.
Dan heb ik ook miljoenen te besteden.

Sorry hoor maar wat een onzin, het meeste wordt gewoon handje contantje verkocht, zwart, niks belasting dus.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:55

Toch zou ik graag willen weten wie russel nu echt is.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:56

Ariebren schreef:
Ik snap russel nog steeds niet.
Ik heb ruimte voor meer dan 3 grote vrachtwagen combinaties met vlas of houtkrul.
Maar er wordt van alles beloofd door de fourage handelaren.
Maar helaas ze kunnen niet leveren.

please russel, geef mij het adres van de handelaar die wel kan leveren !!

Ik ook, plek zat. Hooi en stro heb ik op zolder liggen. Ik heb nu een schuur van 10x10 zo goed als leeg en de oude koeienstal met bijbehoorende hooizolder staat ook leek.

Ik neem aan dat ik zonder problemen een vrachtwagen vol kan lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:57

Kom je mij opzoeken dan? MOet ik nu bang worden :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:57

Graag antwoord Russel, want ik vind de betreffende opmerking echt laster.