Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:23

Blegh hier word ik misselijk van.... Dat soort mensen zoudne geen dieren mogen houden.
Het beest zit op een dier....

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:24

Toch jammer dat hier weer blijkt dat juist de mensen aan de top dit soort methodes gebruiken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:24

Niels schreef:
Air schreef:
Bord voor de kop. En dan niet een kleintje maar een huge one. Als je zoveel stills ervan kan maken ben je hoe dan ook fout bezig. En dan staat er ook nog eens een filmpje online waar je kan zien hoe lang en hoe vaak het gebeurt. Beelden liegen niet.

Nee, dat zijn wat beelden van 1 sessie, jij hebt geen idee hoe de rest van de sessie eruit zag, dus niet representatief.
Ga anders eens gewoon bij een dergelijke show kijken, dan pas kan je een echt beeld vormen. Tot die tijd is het zinloos geblaat van onwetenden.

Waarom zou ik dat ook moeten weten?
Dat als de rest van de sessie er beter uitziet, er vriendelijker uit ziet, dat dit dan goedgekeurt moet worden!?

Sorry maar als je dit als gezonde geest normaal vind en goed keurt klopt er echt iets niet :n

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:26

Citaat:
Nee, dat zijn wat beelden van 1 sessie, jij hebt geen idee hoe de rest van de sessie eruit zag, dus niet representatief.
Ga anders eens gewoon bij een dergelijke show kijken, dan pas kan je een echt beeld vormen. Tot die tijd is het zinloos geblaat van onwetenden.

Niet representatief? :') Los van of het 1 sessie was, die beelden blijven om te huilen of niet dan?

Raggen = raggen, dat kan buurvrouw Mien nog beoordelen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:28

xTammyy schreef:
Toch jammer dat hier weer blijkt dat juist de mensen aan de top dit soort methodes gebruiken.

Waarschijnlijk is dat DE manier om aan de top te komen... nou.... laat mij maar lekker rondhobbelen in het bos dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:29

Air schreef:
Dat als de rest van de sessie er beter uitziet, er vriendelijker uit ziet, dat dit dan goedgekeurt moet worden!?

Sorry maar als je dit als gezonde geest normaal vind en goed keurt klopt er echt iets niet :n

Oh, sorry, ik heb in mijn naïviteit gedacht dat mensen ook daadwerkelijk benieuwd waren naar hoe het er aan toe ging, mijn excuses! Ik zal onthouden dat onwetend blaten inderdaad leuker is voor sommige personen! :z

Colway schreef:
Niet representatief? :') Los van of het 1 sessie was, die beelden blijven om te huilen of niet dan?

Ach, als je er verstand van zou hebben, dan zou je weten dat het nog een rijtechnisch doel had. Of je het eens bent met de methode, dat is iets anders, maar het is niet zomaar zinloos raggen...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:31

Het probleem zit hem niet zo zeer in de ruiters...

Raar maar waar!

Het niveau is gewoonweg dermate hoog dat het dus 'ondierlijk' wordt. Dat mensen zich 'pijnigen' om steeds verder te gaan, prima!
Maar dieren hebben helaas geen stem....

Het gebeurt in elke sport waar dieren bij betrokken zijn, overal wordt op hoog niveau de normen en waarden van de dieren overschreden.

Niet elke eigenaar (ruiter in dit geval) doet daaraan mee en bereikt toch het hoge niveau, maar in veel gevallen is dit toch wel het geval.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:32

Jhonnyrider...al slaan ze elkaar de hersens in met voetbal, donderen ze van 10 meter hoogte het ravijn in met wiel rennen, zal mij een worst schelen! Dat, mijn lieve, doen zij zichzelf aan, dat is dan HUN keuze! Hier is wel een ander levend dier de dupe van iemand die wil/moet presteren en dat maakt het verhaal wel een beetje anders!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:33

suuzepuus schreef:
xTammyy schreef:

Waarschijnlijk is dat DE manier om aan de top te komen... nou.... laat mij maar lekker rondhobbelen in het bos dan...

Ben het helemaal met je eens. Ik rij af en toe dan wel dressuur maar das alleen maar om de spieren te onderhouden meer niet. Als ik dit zou moeten doen omdat ik anders niet hoger kom, dan zou ik het niet eens willen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:36

Niels schreef:
Air schreef:
Bord voor de kop. En dan niet een kleintje maar een huge one. Als je zoveel stills ervan kan maken ben je hoe dan ook fout bezig. En dan staat er ook nog eens een filmpje online waar je kan zien hoe lang en hoe vaak het gebeurt. Beelden liegen niet.

Jij durft het geblaat van onwetenden te noemen, ben erg benieuwd hoe jij met je paard omgaat dan? Dit is gewoon vreselijk en misselijk makend om te zien. Het is zo erg om te zien hoe dit arme paard wat zo haar of zijn best doet, zo te zien lijden door het geruk in de mond en wat nog het ergste is zonder enig effect. Het arme beest kan niet eens meer dieper buigen dan zou het omvallen........... Een grote schande is dit :(

Malina_FEI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:40

Hello, I'm sorry I'm writing in English and not in Dutch and very much hope everyone will understand.

Regarding the videos from the 2011 FEI World Reining Final posted on YouTube by EponaTV, we wanted to let you know that the FEI responded to Epona as soon as we were contacted on Monday 23 May. Our statement was posted on our website and facebook page in response to additional comments we received from members of the public.

In January of this year, the FEI set up three working groups to do a thorough review of all aspects of the discipline of Reining. The review is ongoing and a full statement can be viewed on our website at http://www.fei.org/Reining/FEI-World-Re ... /bokebergs. We will be posting regular updates.

FEI Communications

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:42

Citaat:
Ach, als je er verstand van zou hebben, dan zou je weten dat het nog een rijtechnisch doel had. Of je het eens bent met de methode, dat is iets anders, maar het is niet zomaar zinloos raggen...

mishandeling heeft altijd een doel dus dat is dan ook niet zinloos? Wat een flutcommentaar joh

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:50

Niels schreef:
Air schreef:

Oh, sorry, ik heb in mijn naïviteit gedacht dat mensen ook daadwerkelijk benieuwd waren naar hoe het er aan toe ging, mijn excuses! Ik zal onthouden dat onwetend blaten inderdaad leuker is voor sommige personen! :z

Colway schreef:

Vervang het verstand ajb voor zieke geest.
Dat jij een reden kunt bedenken laat dus zien dat je voor dierenmishandeling bent.
Maar natuurlijk is het niet zinloos raggen, zonder dierenmishandeling red je het niet hoor :+ No way dat er een vriendelijke manier is om iets te bereiken :+

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:52

aerdenhout1 schreef:
Jhonnyrider...al slaan ze elkaar de hersens in met voetbal, donderen ze van 10 meter hoogte het ravijn in met wiel rennen, zal mij een worst schelen!

Euh, dat was Wim van Est in de Tour op 18/07/1951 in het ravijn..

Je hebt volkomen gelijk, alleen door dit soort berichten zal er niets veranderen.
Tsja, behalve dat de reiningsport er weer slecht mee komt.
Dat vind ik jammer, had hier 4 reiners staan, nu nog 3, en vertelde altijd vol passie en met een filmpje op de Blackberry wat het was en waarom ik deze tak van western had uitgekozen.

Ik denk dat ik nu weer heel veel moet gaan uitleggen |(

JCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:55

@ Niels, keur jij dit daadwerkelijk goed? Train jij je paard ook zo? ( Of probeer je dit te doen?) Begrijp je de achterliggende gedachte achter dit stukje training of is jou conclusie dat je dan de hele training zou moeten zien?
Heb je zelf wel eens s'nachts naar een training zitten kijken op een groot evenement? Want daar komen heel wat misselijkmakende momenten voorbij......... En nu is daar een heel klein deeltje van gefilmd en dat wordt door de "westernruiters" ,of "reiningruiters" voor dat iemand daar weer over valt, afgedaan als jullie zijn allemaal erg dom als jullie dit niet snappen, keur jij/jullie deze nachtelijke sessies dan wel goed, of heb je zelf ook wel eens met het schaamrood op je kaken gezeten, dat je bij jezelf dacht jemig de pemig dat is toch niet helemaal in de haak wat ik nu zie.....Of dacht je toen dat zijn topruiters die weten wel waar ze mee bezig zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:57

Malina, if the FEI would open their eyes for the horses instead of their wallets for the money, the horses in all disciplines would have a better life, sometimes its heartbreaking what you see in trainingsessions.
The Fei is loosing his name because it looks like this organisation is only there for the riders and not for the horses, so stop talking and do something about it, regardless if its a toprider or not, what you can see in this film is not correct and good for the welbeing of the horses, also the lady who is spinning for a long time. Don't punish them with money but with a ban for half a year. And start with out of competioncontrols at the riders home, unexpacted ofcourse. Try to make the world of horsesport a little bit better.

Malina_FEI schreef:
Hello, I'm sorry I'm writing in English and not in Dutch and very much hope everyone will understand.

Regarding the videos from the 2011 FEI World Reining Final posted on YouTube by EponaTV, we wanted to let you know that the FEI responded to Epona as soon as we were contacted on Monday 23 May. Our statement was posted on our website and facebook page in response to additional comments we received from members of the public.

In January of this year, the FEI set up three working groups to do a thorough review of all aspects of the discipline of Reining. The review is ongoing and a full statement can be viewed on our website at http://www.fei.org/Reining/FEI-World-Re ... /bokebergs. We will be posting regular updates.

FEI Communications

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:58

:r
Beetje misselijkmakend gedrag tegen over de paarden in kwestie. Jammer dat het dan weer zo moet.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:59

Niels schreef:
[maar het is niet zomaar zinloos raggen...

Welnee.... raggen kan zeer zinvol zijn :+ :+ :+
Juist ja.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:00

aerdenhout1 schreef:
Jhonnyrider...al slaan ze elkaar de hersens in met voetbal, donderen ze van 10 meter hoogte het ravijn in met wiel rennen, zal mij een worst schelen! Dat, mijn lieve, doen zij zichzelf aan, dat is dan HUN keuze! Hier is wel een ander levend dier de dupe van iemand die wil/moet presteren en dat maakt het verhaal wel een beetje anders!

_/-\o_

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:05

Niels schreef:

Doe ik regelmatig. Ben jaarlijks bij de vierdaagse ranch horse classics te vinden, ga ook naar de drie daagse teamchalenge etc.
Kijk ook altijd op het inrij terrein en naar de wedstrijden.

Er zitten hele fijne combi's waar ik graag naar kijk en er zijn mensen die je het liefst van het paard zou trekken. Zo simpel is het.
Het hoeft namelijk niet zo te zijn.
Er zijn ook vriendelijkere manieren om een paard te trainen, maar die nemen meer tijd in beslag.

Je ziet die verschillen in manier van trainen ook overduidelijk op inrijterrein en wedstrijden. In het verleden is er al zeer scherp kritiek geweest op grof gebruik van de hulpen bij de RHC en hebben mensen zich zeer negatief uitgelaten over de jury omdat ze daar de ogen voor sloten. Vorig jaar maakten een paar mensen een statement door reining op halsring te doen. Vond ik knap.

Ik vind westernrijden een hele mooie sport, maar wordt spontaan misselijk van de wijze van trainen als in het filmpje te zien. En ja... ik weet uit ervaring dat het meer gebeurd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:06

liljebo schreef:
Niels schreef:
[maar het is niet zomaar zinloos raggen...

Welnee.... raggen kan zeer zinvol zijn :+ :+ :+
Juist ja.

Ja, je krijgt er een hele sterke band mee met je paard!! :z

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:07

johnnyrider schreef:
Dat vind ik jammer, had hier 4 reiners staan, nu nog 3, en vertelde altijd vol passie en met een filmpje op de Blackberry wat het was en waarom ik deze tak van western had uitgekozen.

Ik denk dat ik nu weer heel veel moet gaan uitleggen |(

Maar waar ligt dat aan? Aan ons leken die het volgens een aantal allemaal niet begrijpen? Aan de FEI? Aan de uitvoerder? Aan de stewards?

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:10

Ik begrijp iets niet blijkbaar. Dit ging over 1 pro reiningruiter.

Nu wordt ineens de hele western wedstrijdsport, vnl reining door het slijk gehaald.

Enne, wat doen mensen die niet van reining houden for godsake in de nacht op voorbereidingen van reiningwedstrijden ?

Shoot me :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:14

Heel leuk ingebouwt in het rulebook ;)

F. CAUSES FOR DISCIPLINARY ACTION
ABUSE
Section 1. A member of the Association shall not abuse or mistreat
any horse in any manner whatsoever on the show grounds.
Abuse is defined as an action, or failure to act, which a reasonably
prudent person, informed and experienced in the customs,
accepted training techniques and exhibition procedures,
would determine to be cruel, abusive, inhumane or detrimental
to the horse’s health.

Section 2. Individuals will be subject to the disciplinary procedures
set forth in Article E if it is determined that there
was a willful abuse of the horse under any of the following
circumstances:
a) The individual physically participates in the abuse of the animal
or shows the horse in a condition to be considered abuse.
41
b) The individual designates himself or herself as the exhibitor
on the show entry form.

Juist...... *gaat verder lezen*

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:16

johnnyrider schreef:
Ik begrijp iets niet blijkbaar. Dit ging over 1 pro reiningruiter.

Nu wordt ineens de hele western wedstrijdsport, vnl reining door het slijk gehaald.

Enne, wat doen mensen die niet van reining houden for godsake in de nacht op voorbereidingen van reiningwedstrijden ?

Shoot me :+

Nee, de sport zelf niet, de onbenullige boeren die niet het fatsoen op kunnen brengen om hun paard met respect te behandelen.
Als zoiets gezien wordt door een official dan moet er gelijk een sanctie komen voor dit gedrag. Uitsluiting van competities voor een jaar. En toezicht op stal... (zomaar een idee hoor)