Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:50

Ik had de site al eerder gezien, vind dit een heel mooi gebaar van iedereen die iets ter veiling beschikbaar stelt en van al die eigenaren van hengsten die meedoen aan dit mooie initatief.

Wat ik hierboven had gezegd, was dat als mijn eigen merrie jonger was geweest. Deze is alweer 22 en dus lichamelijk niet meer in staat om aan veulentjes te beginnen, maar anders had ik het wel geweten.

Fijn om te horen dat hij in ieder geval niet achteruit gaat, nu duimen voor een stapje naar de goede richting!

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:23

Lieve Maaiken, bedankt voor jouw commentaar. Jij begrijpt wat ik wil bereiken.
Geen probleem voor de rest, ik hoor hier blijkbaar niet thuis in dit forum dus ik blijf hier beter weg.
Ik weet wat ik diep in mijn hart voel en hoeveel leed ik ook heb voor Tibet en Po..... met de moeilijke naam en voor alle paarden die door deze verschrikkelijke sadist zijn aangepakt, ik voel ook mee met alle dieren die pijn en onrecht lijden dus ik probeer dit wel op mijn eigen manier te verwerken en laat dit forum voor wat het is....
Het beste en wat mij nu vooral telt is dat deze twee paardjes beter mogen worden.
Voor het overige, die zullen hun eigen leed wel lijden en hopelijk krijgen deze sukkelaars ook de nodige aandacht want dierenleed is dierenleed...
bedankt voor alle begripvolle commentaren en succes met jullie paardjes allemaal.

maaiken schreef:
Beste Gertie, ik volg dit forum al een hele tijd. Tibet en Poputka gaan hier door een hel door zo'n sadist die bezig is geweest. Ze hebben het geluk fantastische baasjes te hebben die toch probeert het leed draagbaar te maken. Hopelijk komt ook voor Tibet alles goed...
Ivm met je Argentijnse slachtpaarden, ik heb ook naar het filmpje gekeken. Ik werd er ziek van, ben er zelfs een paar dagen niet goed van geweest.
Dit onderwerp aanhalen op dit forum, als dierenvriend kan ik hier alleen maar achterstaan.
Hoe meer mensen zich ervan bewust zijn dat dergelijke praktijken bestaan hoe beter. Hopelijk komt er ooit een bewustzijn bij dergelijke mensen dat dieren ook gevoelens hebben.
Sommige vinden inderdaad dat het hier geen forum moet worden met filmpjes over allerhande dierenmishandeling maar iedereen die hier zo veel medeleven heeft met onze twee arabieren heeft, wat mij betreft hebben die sukkelaars in Argentinie zeker zo veel recht op enkele "regeltjes" medeleven.
Zij hebben immers geen enkele schijn van kans op een goede afloop, hopelijk is het voor hen zo snel mogelijk gedaan. Mensen die vinden dat dit filmpje hier niet thuishoort Hallo zeg...
Voor mijn part moet je je zeker niet verontschuldigen Gertie.
Jij denkt tenminste verder na dan je neus lang is. Er is maar een klein deel van de paarden op de wereld die zo respectvol behandeld worden als dat wij met onze paarden doen in het westen.
Ik begrijp je bedoeling, groot gelijk. De anderen forumlezers die hier een probleem mee hadden, die paarden in Argentinie hebben een veel groter probleem!

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:46

Hoi allemaal, echt ongelofelijk maar we hebben er weer breedings bij. Nu kijken hoe dit aanslaat met de verkoop. Heb 2 nee's gehad maar de rest is echt positief en doet gewoon mee. De site moet aangepast worden nu omdat het echt oploopt. Dit is echt mooi! Geeft me kippevel gewoon.

Nu hopen dat Tibet zich snel wat herstelt. Zou willen dat hij meekrijgt hoeveel mensen zich inzetten voor hem en Popu. Dit is echt heel speciaal.

pintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:43

kijk even op de website van het baps voor diverse initiatieven voor Tibet en Pokopka
http://www.baps-sbca.be/ en de link om een dekking te kopen

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:00

http://www.tibet-pokupa.be/

De website is geupdate maar er komt nog meer info bij over de hengsten. De Nl versie is online maar denk nu dat men werkt nog aan de site. Maar men ziet hier wel de nieuwe dekkingen erbij. Dit kan nog echter veranderen omdat er nog bijkomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:47

fojoe schreef:
wat heeft dat filmpje te maken met Tibet en Poputka? :o?

hopelijk kan Tibet de infectie overwinnen.

Tja het is dat er dieren mishandeld worden maar je hebt gelijk het is ontopic. Alleen ik reageerde hierop omdat ik het te erg vond van hoe men met paarden omgaan tegenwoordig. en nu weer deze 2 mooie arabieren verminkt.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:38

De silent sales is begonnen. Ondanks tijdgebrek wordt er hard gewerkt aan de site, die verandert dus nog elke dag!

Ik heb Tibet vandaag gezien, de wonde is nog heel erg groot en diep en het duurt gewoon maanden of meer voor die dicht is. De infectie is er nog maar de antiobiotica slaat wel aan maar hij zal nog misschien geopereerd moeten worden, aan zijn tanden door doorsnijding van de wortelen door de klap, het is echt afwachten met hem dus TIJD.

Poputka heeft ook een erg diepe wonde maar kleiner en die groeit beter dicht. 2 cm aan elke kant nu. Het bot bij beiden is weg onder de wond, maar dit gaat wel een hardere structuur krijgen, (het bot groeit niet meer aan in hun geval). Hoop is er dus echt wel. Tibet is ook vrolijker sinds een week en heb hem een dikke knuffel gegeven, beide trouwens, hum meerderen eigenlijk. Dit alles komt goed maar duurt maanden voor ze er boven op zijn. Dit jaar zullen ze niet meer op de weide komen, vreest men maar ze maken het relatief goed. Super verzorging daar trouwens hoor.

maaiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:58

Bedankt Karin, voor ons toch nog deze avond op de hoogte te houden.
Het bezoek aan die twee mishandelde paarden was waarschijnlijk een ervaring die je altijd bijblijft.
Waarschijnlijk heb je ook ervaren door je inzet dat dit je ook weer meer energie geeft om verder te gaan met je inzamelingen.
Hoogstwaarschijnlijk ook voor de eigenaar een ongelofelijke steun.
Ik ken je uiteraard niet maar mensen zoals jij het bestaat dus echt...
Proficiat dat je dit doet!

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:55

Dank je Maaiken. Ben nog bezig nu met de website om Nancy te helpen want het loopt storm. :-)

Ik was er ook even niet goed van en had al de foto's gezien en ben wel wat gewend. Zoiets wat ik vandaag zag, kostte wat meer moeite en moet het even verteren. Ik vraag me nog steeds af waarom men dieren zoiets kan aandoen. Zomaar.

Lief je berichtje!

Karin

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:06

http://www.tibet-pokupka.be/

website is weer aangepast en men kan nu de pedigrees zien en de biedingen volgen die 1x per dag gewijzigd worden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:13

Wat een ontzettend goede actie!!
Het is dat mijn AV hengst geen dekboek heeft anders had ik hem er ook bij gezet...

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:17

Nancy Lacoste is verantwoordelijk hiervoor :-)

Maar het beste is dat er geboden wordt!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:30

Wat een prachtig initiatief en wat mooi om te zien dat er zo veel mensen aan mee werken om de paarden er weer bovenop te krijgen echt super!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:32

Ik volg het verhaal al vanaf het begin. Wil enkel zeggen dat ik het fantastisch vind hoeveel mensen er begaan zijn met het lot van deze 2 prachtige beesten!
De FB pagina kan ik slecht volgen wegens het franstalige, dus spiek ik hier steeds.

Ook ik zal blijven duimen!!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:44

bedankt voor de update, Karin :)
het klinkt al bij al een stuk beter dan de vorige update :j

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:09

Nieuws van vandaag!!!! :
I received a message from Dr Salciccia yesterday evening : about Pokupka, the wound is nice and the cicatrisation is going on. About Tibet, the infection is always there, despite the antibiotic is the good one. A favorable news : the supposition of damaged teeth roots doesn't seem to be confirmed ! It would be marvelous, a second operation could be avoided !

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:47

Fijn nieuws, zou helemaal fijn zijn als de operatie idd achterwege kan blijven!
Balen dat die infectie niks doet op de AB.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:28

Ja het is idd erg maar het zal wel goedkomen met de nodige tijd met Tibet.

De silent sales zal tot 19 juni verlengd worden maar niet voor de hengsten waar tot en met a.s. maandag nacht al op geboden is! Dit vanwege de vele verzoeken om verlenging.

maaiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:15

Zojuist de nieuwe foto's gezien op de website.
In het begin toen ik de eerste foto's zag waren de wonden zo mooi gehecht.Ik vond dat ze precies mirakels verricht hadden. Nu is het toch nog een vreselijk zicht als je ziet hoe die wonden terug open gegaan zijn en hoe die sinussen nog altijd bloot liggen. De kans op infecties is zo te zien nog altijd erg groot.
Iedereen doet hier blijkbaar meer dan zijn uiterste best, maar alle leed kan hier spijtig genoeg niet weggenomen worden.
Als je ziet wat een prachtig leven die paarden hadden op hun weide in de ardennen...
Hopelijk komt alles nog goed met ze.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:10

Kijk, dit noem ik nog eens gerechtigdheid!!! Gebeurde dit maar met al die idioten die niet van dieren af kunnen blijven! :(

Paard verbrijzelt gezicht man Almeria - Een man die probeerde seks te hebben met een merrie, is door het dier zo hard geschopt dat bijna alle botten in zijn gezicht zijn verbrijzeld.

De man, die illegaal in Spanje woont, is overgebracht naar het ziekenhuis. Naast de botbreuken heeft hij ook een hersenbloeding overgehouden aan de trap.

Volgens de eigenaar van de boerderij heeft de illegaal al vaker zijn terrein met dieren in El Ejido bezocht.
De man wordt binnenkort door de politie uitgezet naar zijn geboorteland.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:19

Jeetje ik zie dit topic nu pas maar jeetje wat zijn die 2 toppers hard aangepakt zeg :(
Echt vreselijk om te zien!! Hoe kunnen mensen dit toch doen!! Die mensen zijn gewoon echt een gevaar voor de samenleving!

Hoop echt dat alles goed met ze komt!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:08

_enna_ schreef:
Kijk, dit noem ik nog eens gerechtigdheid!!! Gebeurde dit maar met al die idioten die niet van dieren af kunnen blijven! :(

Paard verbrijzelt gezicht man Almeria - Een man die probeerde seks te hebben met een merrie, is door het dier zo hard geschopt dat bijna alle botten in zijn gezicht zijn verbrijzeld.

De man, die illegaal in Spanje woont, is overgebracht naar het ziekenhuis. Naast de botbreuken heeft hij ook een hersenbloeding overgehouden aan de trap.

Volgens de eigenaar van de boerderij heeft de illegaal al vaker zijn terrein met dieren in El Ejido bezocht.
De man wordt binnenkort door de politie uitgezet naar zijn geboorteland.

Ha, 1 - 0 voor de paarden, eindelijk....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:27

maar nog geen recente update van deze 2 prachtige arabieren?

Ja goed he van die merrie, gewoon hard uithalen, net goed voor die kloooootzak.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:34

Tibet heeft deze week weer botfragmentjes laten verwijderen. Hij maakt het wel goed qua moraal nu. Maar hij heeft nog een sinusinfectie door dit alles. Vreselijke wonde.
Poku maakt het goed. Ook nog een diepe wonde maar hij groeit langzaam maar zeker dicht.

Verder is de silent sales danzij vele mensen goed verlopen en hebben we toch geld binnen voor de blijvende kosten voor de twee arabiertjes. GREAT. Iedereen bedankt natuurlijk weer.

GinnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:08

Vorige week keek ik toevallig even op de website van Faber Arabians en toen zag ik dat er een aparte website was voor Tibet en Pokupka, deze twee geweldig mooie arabische volbloeds. Ik schrok enorm van wat hun was aangedaan. Ik kon het niet geloven. Ik was woedend! Wat bezielt die persoon die hun dit heeft aangedaan. Dit is toch niet normaal! Ik hoop dat de paarden er goed doorheen komen en dat ze na volledig herstel weer mogen genieten in de wei. Is er trouwens nog iets bekend over de dader? Zijn de twee paarden nu uit de kliniek?
De actie die is opgezet voor deze paarden vind ik geweldig. Jammergenoeg heb ik geen merrie, maar ik zal zeker een donatie doen.