Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:35

Mijn vriend smste mij dat hij het op de radio had gehoord dus ik met me koorts lichaam uit bed en op bokt omdat ik het niet wou geloven.

Komt me toch rauw op me dak, weer een goed Nl paard verkocht. Vreselijk voor Edward Gal, ze waren samen een droomduo dat niemand met Totilas kan evenaren.

Edit als nou heel bokt een euro of wat inlegt kunnen we samen mede eigenaar blijven en Edward kan blijven rijden :7
Laatst bijgewerkt door Krissie0 op 14-10-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Dood en dood zonde!

Maar dat is nou éénmaal een grote kans, als je paarden uitbrengt voor een ander!..
Zodra je te succesvol bent, is de kans zo groot dat het paard door verkocht word..

Misschien had hij dit contractueel vast kunnen leggen?..

Ze hebben het gelukkig wel in goed overleg gedaan, alleen blijft het natuurlijk dood en dood zonde.

Vala

xVeraaa schreef:
Het was te verwachten, maar ik zag hem even niet aankomen.
Wat enorm jammer voor de (Nederlandse) paardensport.
Laten we hopen dat het wonder waar Edward en Nicole op hopen uitkomt.

Maar begrijp ik nou goed dat, mocht Edward Totilas NIET blijven rijden, Isabell Werth de nieuwe amazone van Totilas wordt?

Nee, je slaat de plank volledig mis.

Sandeman

DDW1190 schreef:
Sandeman schreef:
Tja ik word er niet warm of koud van, je ziet zoveel beelden op de Tv. En ik vind dit gewoon errug jammer voor de Nederlandse topsport. Beetje belachelijk om mij dan meteen te bestempelen als niet fris tussen me oren. je kent me niet eens, muts

Nee maar het zegt wel iets over je persoonlijkheid :Y)

Ik heb een hele sterke persoonlijkheid, en ik zeg gewoon wat ik denk en voel.. En alles met dieren ben ik gewoon wat meer emo.... Tja dan ben ik nou eenmaal. Maar ik blijf de zwarte parel wel volgen. Te mooi paard gewoon.
Mijn wereld stort niet in hoor, maar vind het gewoon bloedzonde.. En jammer voor Edward. zo'n sympathieke kerel.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:36

sjef!!!....waar is onze sjef??...kan die niet een syndicaat oprichten om voor de andere helft eigenaar te blijven, zodat edward hem kan blijven rijden...

maar aan de andere kant...als amazone of ruiter in de top, wil je toch niet op dit paard rijden...volgens mij wordt je de ring uitgefloten

fanci_mike

Mijn wereld stort niet in, maar ik vind het wel zonde! En of je nou pro of anti totilas bent, of neutraal, feit blijft dat hij toch aardig wat titels bij elkaar heeft gesprokkeld. En dat zal niet voor niets zijn. Dus is het voor de sport an sich gewoon een groot verlies.

Sonador

Susyb schreef:
Sonador schreef:
Ik vindt het heel erg nieuws, Totilas werkt zijn longen uit zijn lijf voor Edward!
Die 2 zijn echte maatjes.

En dan wordt hij voor geld gewoon weggedaan, hebben mensen dan geen gevoel meer?

Ik moet er niet aan denken om mijn paard te verkopen, ze werkt elke keer weer met het volste plezier en vertouwen samen met mij.
Ook al bied iemand mij 100 miljoen (en ik kan echt geld gebruiken), Zal nooit maar dan ook nooit erover peinzen.
vriendschap is niet te koop!

Je moet het ook zo zien dan Fam Visser hem ook al een investering heeft.. zij rijden er niet op en zullen er niet z'n band mee hebben zoals Ed er mee heeft..
Dat haalt natuurlijk niet weg dat het zuur is maar ik denk ook niet dat ze zomaar even geen gevoel meer hebben hoor.. zal voor hun ook een moeilijke beslissing zijn geweest.. van doe ik hem weg nu het nog kan voor geld / hou ik hem met de hoop dat hij heel blijft..

Daar heb jij zeker gelijk in, maar de Familie Visser lijdt echt geen honger hoor!
Ik vindt dit gewoon ordinair om geld gaan, zo vertelden ze op de radio: Töt nu toe zat echt alles mee, en we zaten te wachten om het omslagpunt, dit was het ideaale tijdstip om te verkopen.

Het gaat in mijn ogen dus gewoon ordinair om geld, vindt het ook wel logisch dat ze Gal blijven steunen.
Tot nu toe heeft het hun geen windeieren gelegd!

Totilas heeft Talent, maar Gal heeft dat net zoveel hoor.
Lijkt mij ook niet dat iemand anders Totilas zo kan rijden!

Gewoonweg jammer, voor zowel voor de topsport in dit land.
Als voor Edward Gal.

Anoniem

Kut met peren.
Dat is niet echt een heel leuk nieuwtje :\

double

Het is zonde, maar niet meer dan logisch. En ach, van het bedrag wat Totilas nu heeft opgebracht kan de familie Visser ook weer investeren in nieuw talent. :)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:37

Ach, mijn merrie's naam heeft ook To als eerste 2 letters.. dus wie weet haha!!! Tuurlijk is het erg. Maar zoals de meesten zeggen, het is nog maar de vraag of Totilas onder een andere ruiter net zo presteerd. En tja, 15 miljoen das best veel...

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:37

Vala schreef:
xVeraaa schreef:
Het was te verwachten, maar ik zag hem even niet aankomen.
Wat enorm jammer voor de (Nederlandse) paardensport.
Laten we hopen dat het wonder waar Edward en Nicole op hopen uitkomt.

Maar begrijp ik nou goed dat, mocht Edward Totilas NIET blijven rijden, Isabell Werth de nieuwe amazone van Totilas wordt?

Nee, je slaat de plank volledig mis.

Er staat in het persbericht dat ze dat absoluut niet wil.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:38

Totilas heeft het talent eerder van zijn moeder, dan van zijn vader. Dat staat als een paal boven water.
Ik zou zelf niet eens raar kijken, als Edward hem de komende tijd gewoon blijft rijden.

Het is wel grappig, dat Totilas een Duitse eigenaar heeft gekregen. Dat is een bevestiging, dat Duitsland er niet meer omheen kan, dat de Nederlandse fokmerries nog niet zo heel slecht zijn.

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:38

Het is jammer maar was wel te verwachten.
Had alleen gehoopt dat het na 2012 zou zijn opdat hij met de dekdienst genoeg op zou brengen om hem voor Nederland te behouden.
Maar tegen zo'n bedrag kun je geen nee zeggen en je loopt een enorm risico met zo'n paard die krijg je niet verzekerd en er kan vanalles gebeuren.

Edward heeft nog genoeg leuke en goede paarden op stal staan en anders komt er wel weer een nieuwe topper bij.
Een ander moet de prestaties nog maar zien te evenaren.

De wedstrijden worden zonder totilas wel weer spannender omdat de winnaar vooraf niet bekend is!!!!

Tis zonde maar er zijn ergere dingen in de wereld!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:39

ben benieuwd, aan de ene kant hoop ik op Isabell of Laura als nieuwe berijder!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:39

Stoppen op het hoogtepunt is het gewoon. Of in dit geval: Verkopen op het hoogtepunt :D

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:40

Ow sorry! Daar heb ik even overheen gelezen!
Het is wel heel sneu voor Edward.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:42

Ongelofelijk wat heb ik een medelijden met Gal :o zijn beste paard weer verkocht en een ander er de zier mee rijden.
Maar aan de andere kant jeetje wat moeilijk voor die eigenaren :(:)
Hoe kan je nu nee zeggen tegen een ongelofelijk bod?
Totilas kan zomaar morgen kreupel lopen he en dan is het misschien gedaan met die wereld crack |(

Ik wens allen veel sterkte

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:43

Zo dit nieuws gaat me wel aan mijn hart zeg!
wat moet dit voor Edward zuur en pijnlijk zijn.
Bahhhh...altijd dat geld, het heeft op die manier nauwelijks nog wat met sport te maken als je die bedragen leest |(

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:44

ik wist niet wat ik hoorde net op het nieuws!! :? :?
Ik snap mnr visser ook wel maar ik vind het nog al wat, het paard van de concurrent kopen om zelf 'sier' te maken.. beetje misselijk.... :\

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:44

Krissie0 schreef:
Mijn vriend smste mij dat hij het op de radio had gehoord dus ik met me koorts lichaam uit bed en op bokt omdat ik het niet wou geloven.

Komt me toch rauw op me dak, weer een goed Nl paard verkocht. Vreselijk voor Edward Gal, ze waren samen een droomduo dat niemand met Totilas kan evenaren.

Vind het zonde, Edward en Totilas waren zo goed team :(:) !

Kom er niet eens tussen om mijn bericht te plaatsen :') !
HALLO POGING 5!!! Ik wil er ook tussen!
POGING 13!!!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-10 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:45

pff nederland ziet weer dollar tekens en weer een goed paard weg :(

Aranel

Ik hoop echt zo dat Edward hem nog kan blijven rijden, de kansen zijn nog niet verkeken dus voor hem..

Zou het echt sneu vinden als ze zo een andere ruiter erop planten -O-

merel_gomez

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:46

Gabbe schreef:
pff nederland ziet weer dollar tekens en weer een goed paard weg :(

Euro tekens denk ik hoor :')

Het is jammer dat ik dat bedrag niet ff op mn rekening had staan, het is echt een geweldig mooi paard.
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 14-10-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:47

:\

aan de ene kant begrijpelijk..

alles is te koop blijkt maar weer..
het was zo mooi om te zien, het was ook echt Edward gal EN Totilas. en ik had het edward zo gegungd he!
We hebben in ieder geval zooooveeel genoten van die twee :+: echt een eenheid was het!

stiekem hoop ik dat totilas geen stap meer zet onder een andere ruiter O:)