Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
justahorse schreef:op http://www.horsetelex.nl staan ook 2 merries die dit jaar door totilas gedekt worden.
Zie link:
http://www.paardenfokken.nl/news/showbreedersnews.php
janderegelaa schreef:Vind het geen wereldschokkend goeie merrie's eigenlijk. Die Elitemerrie van Jazz klinkt leuk maar er zit nagenoeg geen hogere sport in de moederlijn en die D-Day merrie komt uit een stamboekmerrie van Clavecimbel x Statuar. Behoorlijk inteelt dus.
Zoals ik het op Paardenfokken kan zien zitten er achter die Negro merrie ook een paar generaties zonder predikaat.
Dus...ik ben blij voor de mensen die er mee "mogen" dekken maar ik vind niet dat er er echt super streng geselecteerd is.
Mytens schreef:Ik denk dat veel fokkers ook uit commercieel oogpunt hun merrie aanbieden. Die veulen zullen wel 'hot items' worden voor de verkoop aangezien hij nu beperkt dekt. Ik denk dat ze wegvliegen voor veel geld. Ongeacht het hoge dekgeld en eigenlijk belachelijke voorwaarden (25procent terug bij niet drachtig van 5500euro).
janderegelaa schreef:En als ik nu zeg dat niet alle dekkingen verkocht zijn?
Mytens schreef:janderegelaa schreef:En als ik nu zeg dat niet alle dekkingen verkocht zijn?
Dat weet ik want mensen die een reactie hebben gehad dat ze ermee mogen dekken, zetten niet allemaal door.
Veel fokkers wilden ook gewoon kijken of hun merrie goed genoeg bevonden werd aangezien het aanmelden vrijblijvend is.
ps. Je zal met hem dekken, een veulen fokken, opfokken en dat laten keuren...is 'ie niet goed.
Pffff duur stukje biefstuk
Hoe is de kwalteit van zijn sperma?
Mytens schreef:Sperma schijnt wel ok te zijn. Ik dek er niet mee omdat ik de gust voorwaarden ronduit schofterig vind.janderegelaa schreef:En als ik nu zeg dat niet alle dekkingen verkocht zijn?
Dat weet ik want mensen die een reactie hebben gehad dat ze ermee mogen dekken, zetten niet allemaal door.
Veel fokkers wilden ook gewoon kijken of hun merrie goed genoeg bevonden werd aangezien het aanmelden vrijblijvend is.
ps. Je zal met hem dekken, een veulen fokken, opfokken en dat laten keuren...is 'ie niet goed.
Pffff duur stukje biefstuk
Hoe is de kwalteit van zijn sperma?
Sjuimpje schreef:Ik heb uit eerste hand dat de aanvragen vanuit het buitenland echt gigantisch zijn en voor merries waren al opmerkelijke nakomelingen van rondlopen.
Het sperma is niet zo goed als dat van zijn vader was maar alsnog bovengemiddeld heb ik begrepen.
Jeetje Jan, wat reageer je zuur, is jouw merrie soms niet geselecteerd![]()
janderegelaa schreef:De issue is dat fokken een win/win situatie moet zijn voor zowel hengstenhouder als fokker.