Dressuurfinale individueel: Kur op muziek!! *praat mee*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Dressuurfinale individueel: Kur op muziek!! *praat mee*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:09

Wanneer us die moderne vijfkamp en word daar Nig wat van uitgezonden?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:12

Kan ik het nou echt nergens terug kijken?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:13

Lauura, staat al minstens 25x vermeld de afgelopen 5 pagina's :') .

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:14

Vijfkamp is morgen de mannen en zondag de vrouwen. Op eurovisionsports zal je het ook wel gewoon kunnen zien. Op tv weet ik niet, het is niet zo een populaire/bekende sport, dus ik veronderstel van niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:16

Movement schreef:
Het viel me ook op dat een man in een kür zoon deuntje had van die film Rio. xD

petraaken schreef:
Straks rijden ze allemaal over 4 jaar op Braziliaans getinte muziek. Krijgen we allemaal Samba en Salsa muziek. :+ Nu kozen velen voor erg Brits getinte muziek. :D

Goncalo Carvalho en Rubi reden op muziek van Sergio Mendes. Bedoel je die?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:18

Rinske schreef:

Whaa ja sorry ik heb inmiddels iets gevonden, wat een werk allemaal :P Ik wil gewoon een link met kur anky wha. Bedankt iig

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:19

Adamootje schreef:
Citaat:

haha! Edward wilde wel heel graag crowdsurfen! :')

Haha, ja leuk! maar Mart Smeets had een filmpje laten zien van de crowdsurfende Dorian en dat hij dat dan ook maar moest doen. Had niet verwacht dat hij dat daadwerkelijk ging doen, maar toch!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:20

Lauura schreef:
Rinske schreef:

Whaa ja sorry ik heb inmiddels iets gevonden, wat een werk allemaal :P Ik wil gewoon een link met kur anky wha. Bedankt iig

Nou die is ook meermalen gegeven :P

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:22

weet iemand waar ik de ere ronde nog terug kan zien dat is het enige wat ik heb gemist maar ik kan het nergens vinden :(

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:24

Babootje ja die bedoel ik, leek heel erg op dat deuntje van die film Rio haha.
My bad. :P

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:38

stef schreef:
Ik vind die vos trouwens een érg leuk paard :j

Welke bedoel je dan Parzival of Mistral?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:41

Mistral. Daar hadden ze het over toen ik reageerde ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:38

sarabande schreef:
pien_2010 schreef:
Als ik paard ben en moet kiezen tussen de twee amazones kies ik voor Dujardin. Die correcte en vriendelijk gereden kür is beloond met goud. Voor de paarden ben IK daar in ieder geval heel erg blij mee.

Ik zie Dujardin nog niet zo maar met Parzival wegrijden

Ik zie Adelinde ook niet met Valegro wegrijden. Dat paard weet niet wat 'm overkomt als zij 'm in haar wurggreep neemt :')

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:09

Bomba schreef:
Ik zie Adelinde ook niet met Valegro wegrijden. Dat paard weet niet wat 'm overkomt als zij 'm in haar wurggreep neemt :')

:+ Gemeen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:52

orienta schreef:
Bomba schreef:

Nee, dat is dus niet gemeen want hier zit zeker een kern van waarheid in. Een waarheid die moeilijk uitgesproken kan en mag worden in NL.
We hebben namelijk te maken met twee rijsystemen als het gaat om Adelinde (en NL team) en Dujardin (en anderen) als het gaat om paardrijden. De eerste rijdt LDR (met zeer veel druk) de ander rijdt klassiek (met weinig druk). Je kunt je serieus afvragen waarom de foto’s gemaakt op het losrij terrein van Adelinde waar duidelijk te zien was met hoeveel druk er gereden werd (ik druk me nu zeer beleefd en netjes uit) en die geplaatst zijn door Piepenfiets verwijderd zijn van BOKT. De waarheid mag niet getoond worden is daarover mijn conclusie.
De waarheid is ook dat Adelinde haar figuren super correct rijdt. De manier van rijden LDR vind IK niet paardvriendelijk (dat mag in een democratisch land!). Ik vind dat niet fijn en correct voor het paard. Het ziet er niet ontspannen en fijn uit. Maar nogmaals figuren worden correct gereden als het om de figuren gaat. Dat je terecht vragen kunt stellen over ruggebruik, over “hackenbiegung” , over zakken van de achterhand, over losgelaten lichaam van het paard doet daar niet aan af. Adelinde heeft dus hoge punten verdiend. De jury kan daar niet omheen en tweede is geweldige plek.
Dujardin rijdt in een ander systeem. Rijdt klassiek. Voorbenen komen minder hoog, maar paard wordt keurig van achter naar voren gereden. De hele aanleuning het hele gereden zijn is uitermate vriendelijk er wordt met zachte hand gereden. Met de piaff komen de benen minder hoog maar achterhand zakt wel degelijk en er is sprake van goed ruggebruik. Figuren worden correct uitgevoerd met hapering op het einde. Dus scoort ze daarin lager als Adelinde. De jury die moet punten op het totale scala heeft Charlotte dus heel hoog gepunt voor de hapering. En mijn inziens terecht. De hapering op het einde had te maken met de zeer hoge moeilijkheidsgraad van de oefening namelijk vanuit de galop overgang maken naar de passage. Daar zal ze zeker punten op hebben verloren iets dat ook zichtbaar was in de eind puntentelling. Maar het artistieke, het losgelaten zijn van het paard, het dansende en vloeiende het harmonieuze beeld, daar heeft iedereen zo van genoten daar heeft ze dus haar goud mee gehaald. Voor de paardensport en de paarden vind ik dat gewoon heel erg fijn.
Als nationalistische Nederlandse vind ik het dus ook heel fijn dat Adelinde toch nog zo hoog is geëindigd. Ook al sta ik niet achter haar systeem van rijden.
Het is dus heel goed mogelijk dat een paard dat altijd klassiek beleerd is inderdaad niet het systeem aankan waarmee Adelinde rijdt en ook omgekeerd kan het zijn dat een paard dat LDR altijd beleerd is niet meer de overstap kan maken naar klassieke systeem. Dus zo gek en gemeen is die opmerking niet van Bomba!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:52

Bomba schreef:
Citaat:
Ik zie Dujardin nog niet zo maar met Parzival wegrijden

Misschien hoeft Adelinde Valegro niet in een wurggreep te nemen, omdat het niet zo'n angstig paard is als Parzival ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:53

pien_2010 schreef:
orienta schreef:

Nee, dat is dus niet gemeen want hier zit zeker een kern van waarheid in. Een waarheid die moeilijk uitgesproken kan en mag worden in NL.
We hebben namelijk te maken met twee rijsystemen als het gaat om Adelinde (en NL team) en Dujardin (en anderen) als het gaat om paardrijden. De eerste rijdt LDR (met zeer veel druk) de ander rijdt klassiek (met weinig druk). Je kunt je serieus afvragen waarom de foto’s gemaakt op het losrij terrein van Adelinde waar duidelijk te zien was met hoeveel druk er gereden werd (ik druk me nu zeer beleefd en netjes uit) en die geplaatst zijn door Piepenfiets verwijderd zijn van BOKT. De waarheid mag niet getoond worden is daarover mijn conclusie.
De waarheid is ook dat Adelinde haar figuren super correct rijdt. De manier van rijden LDR vind IK niet paardvriendelijk (dat mag in een democratisch land!). Ik vind dat niet fijn en correct voor het paard. Het ziet er niet ontspannen en fijn uit. Maar nogmaals figuren worden correct gereden als het om de figuren gaat. Dat je terecht vragen kunt stellen over ruggebruik, over “hackenbiegung” , over zakken van de achterhand, over losgelaten lichaam van het paard doet daar niet aan af. Adelinde heeft dus hoge punten verdiend. De jury kan daar niet omheen en tweede is geweldige plek.
Dujardin rijdt in een ander systeem. Rijdt klassiek. Voorbenen komen minder hoog, maar paard wordt keurig van achter naar voren gereden. De hele aanleuning het hele gereden zijn is uitermate vriendelijk er wordt met zachte hand gereden. Met de piaff komen de benen minder hoog maar achterhand zakt wel degelijk en er is sprake van goed ruggebruik. Figuren worden correct uitgevoerd met hapering op het einde. Dus scoort ze daarin lager als Adelinde. De jury die moet punten op het totale scala heeft Charlotte dus heel hoog gepunt voor de hapering. En mijn inziens terecht. De hapering op het einde had te maken met de zeer hoge moeilijkheidsgraad van de oefening namelijk vanuit de galop overgang maken naar de passage. Daar zal ze zeker punten op hebben verloren iets dat ook zichtbaar was in de eind puntentelling. Maar het artistieke, het losgelaten zijn van het paard, het dansende en vloeiende het harmonieuze beeld, daar heeft iedereen zo van genoten daar heeft ze dus haar goud mee gehaald. Voor de paardensport en de paarden vind ik dat gewoon heel erg fijn.
Als nationalistische Nederlandse vind ik het dus ook heel fijn dat Adelinde toch nog zo hoog is geëindigd. Ook al sta ik niet achter haar systeem van rijden.
Het is dus heel goed mogelijk dat een paard dat altijd klassiek beleerd is inderdaad niet het systeem aankan waarmee Adelinde rijdt en ook omgekeerd kan het zijn dat een paard dat LDR altijd beleerd is niet meer de overstap kan maken naar klassieke systeem. Dus zo gek en gemeen is die opmerking niet van Bomba!

Er staat toch een smillie achter 8)7 rustig maar hoor

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:55

pien_2010 schreef:

Mijn gedachten, jouw uitleg _/-\o_

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:26

gummie schreef:
Bomba schreef:

Misschien hoeft Adelinde Valegro niet in een wurggreep te nemen, omdat het niet zo'n angstig paard is als Parzival ;)

Precies het is op zichzelf al een medaille waard dat ze zoveel werk en geduld gestopt heeft in een paard dat bij de meeste mensen snel weggestuurd geweest was, maar ze had op dat moment niets anders dus niet veel keuze.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:39

gummie schreef:
Bomba schreef:

Kom toch even op zeg.. Mijn paard is angstig dus het is veroorloofd dat ik 'm met de stang dwars in de wurggreep houdt? Lariekoek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:56

Ik hoorde net dat Charlotte vlak voor ze een fout maakte al op 92% stond, dus met die fout had ze evengoed gewoon bovenaan gestaan zoals nu.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:09

speculaties speculaties mensen, wat als.... laat t rusten, ze wisselen die medailles heus niet meer om hoor!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:18

Geweldig filmpje van die huldeging!!

De fout van Dujardin zar hem in een niet verplichte oefening, was alleen omde moelijkheidsgraad omhoog te gooien. Dat ging daar mis, maar ging niet van de punten af van de verplichte oefeningen die allemaal zeer goed en zeer harmonieus uitgevoerd zijn.

Stuk hierboven beschrijft precies hoe ik er over denk. Tuurlijk zijn we trotse Nederlanders, maar regel; nummer 1 bij dressuur is harmonie en ik ben blij dat dat gewonnen heeft, want als we dat los laten heeft de hele dressuur eigenlijk geen zin meer.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:23

Bomba schreef:
gummie schreef:

Kom toch even op zeg.. Mijn paard is angstig dus het is veroorloofd dat ik 'm met de stang dwars in de wurggreep houdt? Lariekoek.

Zeg ik dat ergens? Ik zeg alleen dat ze Valegro misschien niet in een wurggreep hoeft te nemen omdat het niet zo'n angstig paard is als Valegro. Geef verder geen enkel waardeoordeel geloof ik...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:27

Cayenne schreef:
Ik hoorde net dat Charlotte vlak voor ze een fout maakte al op 92% stond, dus met die fout had ze evengoed gewoon bovenaan gestaan zoals nu.

Dan zou best kunnen dat dat het geval was hoor :) De vraag blijft of dat niet veel te hoog is, ondanks de harmonie. Anky had bijvoorbeeld ook een harmonieuze proef. Toch stond zij niet op 1, 2 of 3. Waar zit 'em het verschil in? De ene harmonie is de andere niet kennelijk.... Logisch, want er wordt over vele aspecten tegelijk geoordeeld. Weegt het aspect van harmonie dan in geval van Charlotte ineens zoveel zwaarder dan bij anderen? Weegt het ontbreken van kracht en impuls bijvoorbeeld dan plotseling minder zwaar?