Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:Kendra schreef:En zo kun je wel van alles verzinnen....kan me niet voorstellen dat zoiets in de wet komt te staan, volgens mij is daar echt nog nooit over gesproken en verzint iedereen nu maar wat. Als er een welzijnswet komt, zal overlegd worden met iedereen - en tot nu toe hebben de economische en handelsbelangen het nog erg vaak 'gewonnen', dus het zal echt niet zomaar doorslaan naar de andere kant. Bovendien geeft een wet kaders aan.
Maar als we met z'n allen willen dat het nooit wat wordt, dan moeten we inderdaad dit soort discussies gaan voeren.
Moet je wel hopen, dat de beslissingnemers iets van paarden weten.........
Rivano schreef:Trainingsmethoden die meer pijn veroorzaken dan strict noodzakelijk.
pharagirlke schreef:verbod op het houden van maar 1 paard? Wat bedoel je daar mee?
Nikka schreef:Ben op zich niet tegen weidegang met soortgenoten maar dan met de mogelijkheid tot ontheffing.
Nikka schreef:Ben op zich niet tegen weidegang met soortgenoten maar dan met de mogelijkheid tot ontheffing.
pharagirlke schreef:verbod op het houden van maar 1 paard? Wat bedoel je daar mee?
pharagirlke schreef:Dus inderdaad, als ik een proef rijd, zeggen mensen aan de kant die haar kennen vaak al "ssshhht" als er echt "onbekend" geluid is of ze gaan staan springen als ik er op een twintig cm langs door moet.
pharagirlke schreef:Máár toch zou die omschakeling geleidelijk wel moeten komen denk ik...Dat veulens gewend worden gemaakt en drukte enz.
pharagirlke schreef:Ik denk inderdaad dat als je met die "koelbloedige" (wat betreft schrikken) spanjaarden bezig bent, je die KWPN'ers hysterische beesten vind