Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myukii schreef:Laat ik even alle misverstanden uit de wereld helpen:
- Maaike heeft jarenlange ervaring met paarden, buitenrijden, buiten wandelen en alles eromheen
- Maaike heeft geen hond nodig om te wandelen nee(wat een misselijke opmerking, bah..)
- Amon heeft al 5 jaar geen bit meer ingehad, en het is ook niet de bedoeling dat hij dit binnekort inkrijgt. Al helemáál niet voor een wandeling
- Hij word al een ontzettende tijd getraind op touwhalster, maar weet gewoon dat hij sterker is, óók mét bit
- Amon is geen 3 en geen 23, waarom hij dan toch Amon heet? Hij is geen volle kwpnner, en zelfs als hij dat was geweest had hij nog ZilverAmon kunnen heten oid, en dat maakt hem dan alweer een jaar ouder
- De eigenaresse en Maaike hebben al genoeg aan hun hoofd, en hoeven dus geen zeurende mensen aan hun hoofd die vinden dat je met een paard niet moet gaan wandelen. Alleen hun dressuuroefeningetjes in de bak laten lopen, daar maak je ze gelukkig mee..?
memory schreef:Allereerst. Super bokt, voor jullie medeleven en meedenkendheid. Dit was zeker BOKT op zijn best. Werkelijk hartverwarmend. Bedankt allemaal daarvoor!
Hier het verslag:
Gisterenavond niks meer gehoord. Vanochtend om 7 uur was er ook nog geen nieuws. Dus poster gemaakt en laten fotokopieren (je zult zien dat in tijden van nood altijd je cardridges leeg zijn...). Ik was begonnen met het in de buurt verspreiden van de briefjes.
Vervolgens samen met een vriendin het bos in met de auto om vanuit daar verder te kijken te voet. We reden niet die weg in toen mijn stalhoudster belde dat de politie haar had gebeld (ik had die dag ervoor met haar mobiel door het bos gereden omdat die van mij bijna leeg was). Ik moest ze zelf even bellen omdat de politie haar niks wilde vertellen.
Van de politie het telefoonnummer en adres gekregen van de man die Amon gevonden had. Die opgebeld en ik kon hem vinden achter de schuur op het erf. daar moest ik hem zelf maar ff komen pakken (zo ging het echt).
Wij daarheen gereden, zoeken naar het goede huis en toen zag ik hem staan in de paddock achter het huis. Heel hard Amon geroepen en hij hinnikte meteen terug. Even over het hek heen geaaid en toen hek proberen open te maken. dat lukte niet dus moesten we omlopen. Amon dacht dat we hem achter lieten en begon als ene gek rond te crossen door de paddock. Toen zag ie ons weer en kalmeerde wat en kwam naar het hek. Zijn halster en leadrope had hij nog om, die had de meneer veilig om zijn nek geknoopt. We hebben alles losgemaakt.
Ik heb de auto daar laten staan en we zijn samen terug naar stal gelopen. Waar hij gevonden is was maar een paar 100 meter van waar ie weggerend is. De sufferd.... Terug naar huis gelopen, ondertussen mensen bellen die zich zorgen maakte. Hij was wel gespannen maar hij is braaf meegelopen. Dit betekent waarschijnlijk wel een terugval in de training (en het ging zo goed), maarja dat maar voor lief nemen natuurlijk.
eenmaal thuis keek hij echt zo van 'ow...zijn we er weer' Hij hinnikte niet eens naar de andere paarden op stal of zijn beste vriendje. We hebben hem achtergelaten met wat hooi. Hopelijk heeft ie hier iets van geleerd, maar ik vrees van niet.
Wat betreft halster als voldoende controlemiddel:
we waren heerlijk ontspannen gister in de duinen. Hij loopt door het vennetje, stapt daarbij over de leadrope, die komt tussen zijn voorbenen. Hij stapt door, loopt het water uit, ik trek nog iets aan de leadrope maar dit heeft weinig effect omdat het tussen zijn voorbenen doorloopt. Ik probeer nog zijn achterhand om te zetten, maar dit werkte maar half en hij ging. Naja dan is daar niks meer aan te doen hoor. Het had niet uitgemaakt welke optoming hij aan had gehad.
sunrice schreef:Als je het topic doorleest had je kunnen zien dat hij ouder is.
Hij is niet voor 100% KWPN, daarom begint hij met de A maar is hij geen 3 of 23.
suusiejj schreef:sunrice schreef:Als je het topic doorleest had je kunnen zien dat hij ouder is.
Hij is niet voor 100% KWPN, daarom begint hij met de A maar is hij geen 3 of 23.
ik doelde op degene die zei "en dat met een paard van nog geen 3jaar".
ik heb wel gelezen