Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rian1984

Re: Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:43

Super!!! Wat een opluchting! Maf paardje!!! Maar het siert hem wel! Haha!

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:47

Gefeliciteerd hij is terug Go jij! Go jij! , en de rest lekker laten kletsen Slapen

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:47

Myukii schreef:
Laat ik even alle misverstanden uit de wereld helpen:

- Maaike heeft jarenlange ervaring met paarden, buitenrijden, buiten wandelen en alles eromheen
- Maaike heeft geen hond nodig om te wandelen nee(wat een misselijke opmerking, bah.. Verward )
- Amon heeft al 5 jaar geen bit meer ingehad, en het is ook niet de bedoeling dat hij dit binnekort inkrijgt. Al helemáál niet voor een wandeling
- Hij word al een ontzettende tijd getraind op touwhalster, maar weet gewoon dat hij sterker is, óók mét bit
- Amon is geen 3 en geen 23, waarom hij dan toch Amon heet? Hij is geen volle kwpnner, en zelfs als hij dat was geweest had hij nog ZilverAmon kunnen heten oid, en dat maakt hem dan alweer een jaar ouder
- De eigenaresse en Maaike hebben al genoeg aan hun hoofd, en hoeven dus geen zeurende mensen aan hun hoofd die vinden dat je met een paard niet moet gaan wandelen. Alleen hun dressuuroefeningetjes in de bak laten lopen, daar maak je ze gelukkig mee..?

helemaal mee eens wat een gedoe zeg.. ik neem aan dat ze echt wel weet waar ze mee bezig is het paard is en blijft nou eenmaal sterker no matter what.

echt super dat hij weer terecht is en dat hij ongedeerd is:)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:49

memory schreef:
Allereerst. Super bokt, voor jullie medeleven en meedenkendheid. Dit was zeker BOKT op zijn best. Werkelijk hartverwarmend. Bedankt allemaal daarvoor!

Hier het verslag:

Gisterenavond niks meer gehoord. Vanochtend om 7 uur was er ook nog geen nieuws. Dus poster gemaakt en laten fotokopieren (je zult zien dat in tijden van nood altijd je cardridges leeg zijn...). Ik was begonnen met het in de buurt verspreiden van de briefjes.

Vervolgens samen met een vriendin het bos in met de auto om vanuit daar verder te kijken te voet. We reden niet die weg in toen mijn stalhoudster belde dat de politie haar had gebeld (ik had die dag ervoor met haar mobiel door het bos gereden omdat die van mij bijna leeg was). Ik moest ze zelf even bellen omdat de politie haar niks wilde vertellen.
Van de politie het telefoonnummer en adres gekregen van de man die Amon gevonden had. Die opgebeld en ik kon hem vinden achter de schuur op het erf. daar moest ik hem zelf maar ff komen pakken (zo ging het echt Haha!).
Wij daarheen gereden, zoeken naar het goede huis en toen zag ik hem staan in de paddock achter het huis. Heel hard Amon geroepen en hij hinnikte meteen terug. Even over het hek heen geaaid en toen hek proberen open te maken. dat lukte niet dus moesten we omlopen. Amon dacht dat we hem achter lieten en begon als ene gek rond te crossen door de paddock. Toen zag ie ons weer en kalmeerde wat en kwam naar het hek. Zijn halster en leadrope had hij nog om, die had de meneer veilig om zijn nek geknoopt. We hebben alles losgemaakt.
Ik heb de auto daar laten staan en we zijn samen terug naar stal gelopen. Waar hij gevonden is was maar een paar 100 meter van waar ie weggerend is. De sufferd.... Terug naar huis gelopen, ondertussen mensen bellen die zich zorgen maakte. Hij was wel gespannen maar hij is braaf meegelopen. Dit betekent waarschijnlijk wel een terugval in de training (en het ging zo goed), maarja dat maar voor lief nemen natuurlijk.

eenmaal thuis keek hij echt zo van 'ow...zijn we er weer' Hij hinnikte niet eens naar de andere paarden op stal of zijn beste vriendje. We hebben hem achtergelaten met wat hooi. Hopelijk heeft ie hier iets van geleerd, maar ik vrees van niet.

Wat betreft halster als voldoende controlemiddel:
we waren heerlijk ontspannen gister in de duinen. Hij loopt door het vennetje, stapt daarbij over de leadrope, die komt tussen zijn voorbenen. Hij stapt door, loopt het water uit, ik trek nog iets aan de leadrope maar dit heeft weinig effect omdat het tussen zijn voorbenen doorloopt. Ik probeer nog zijn achterhand om te zetten, maar dit werkte maar half en hij ging. Naja dan is daar niks meer aan te doen hoor. Het had niet uitgemaakt welke optoming hij aan had gehad.

Wat een verhaal niet. Geweldig dat hij weer terecht is. Tjonge dit blijft de rest ven je leven een mooi verhaal om te vertellen op verjaardagen enzo. Gelukkig is alles met een sisser afgelopen.!!

Veel succes met je trainingen weer!! En veel plezier met Amon. En geniet toch nog even van je vakantie!!

memory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:54

Zou iedereen die familie, vrienden, pensionstallen etc hebben ingelicht die mensen ook willen vertellen dat paard gevonden is. Ik neem aan dat iedereen dat wel doet, maar dacht zet het toch ff neer voor de zekerheid. Zou het erg vinden als mensen zich zorgen maken teriwjl het paard helemaal goed en wel thuis staat.

Nogmaals iedereen super super super bedankt!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:01

Hardstike mooi dat hij terecht is!
Is hij verder ook helemaal ongedeerd?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:01

Wat geweldig dat hij weer terug is! Go jij! Go jij! Dacht er telkens aan en checkte regelmatig dit topic om te kijken of hij alweer gevonden was Lachen
Bedankt voor je verslag! En nu maar weer bijkomen van dit avontuur, en Amon voor straf die huifkarren laten trekken Whoosh!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:06

Fijn dat hij weer terug is!!!!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:18

Zo wat zal jij opgelucht zijn zeg.

En commentaar dat je met een halster wandelt niks van aantrekken, want kan ook met gebeuren.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:18

Gelukkig zeg dat ie weer terug is!!!

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:21

gelukkig hij is er weer,...pff wat een spanning

Top Actie van dit Forum

bokkers jullie zijn geweldig.... Cool

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:23

sunrice schreef:
Als je het topic doorleest had je kunnen zien dat hij ouder is.
Hij is niet voor 100% KWPN, daarom begint hij met de A maar is hij geen 3 of 23.

ik doelde op degene die zei "en dat met een paard van nog geen 3jaar".
ik heb wel gelezen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:25

Mooi verslag Lachen

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:26

Heb het topic ook gevolgd en wat heerlijk dat Amon weer heel huids thuis is!!

Van bokt kan je steun krijgen, maar er zijn ook mensen die je gelijk onderuit halen!!

Een paard is altijd sterker, wat je dan ook om doet bij hem. Als een paard wilt komt hij altijd los. En dan het verhaal dat het onverstandig is om te wandelen met je paard. Wie heeft die onzin verzonnen??? Afwisseling kan kwaad? Altijd maar in volledige optoming lopen is leuk?

Super dat je zo heerlijk met je paard wandeld en hopelijk kan je dat snel weer met hem doen!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:36

Wat fijn dat hij weer terug is zeg!!!!
En ongedeerd ook nog!!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:46

Super dat hij weer heelhuids terug is Haha!
Wat een opluchting moet dat zijn.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:00

Fijn dat het hij gevonden is Haha!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:02

Wat fijn dat het paard gevonden is!!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:05

Super dat je hem weer terug hebt!!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:17

Wat super dast hij terecht is Go jij! Go jij!

Wat een reactie's hier ook weer, als een paard echt gaat hou je die ook heust niet met een bit in. Als een paard gaat dan gata hij/zij gewoon daar hou je niks aan.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:23

Fijn dat ie weer thuis is Lachen Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! lijkt me echt een grote nachtmerrie om je paard kwijt te zijn Huilen gelukkig is alles goed afgelopen Lachen

Over het wandelen met halster of hoofdstel kan ik maar 1 ding zeggen:
Het paard loopt meer risico zichzelf te verwonden met een hoofdstel dan met een halster.
Een hoofdstel geeft nog geen garantie dat zoiets niet gebeurt, en als het dan wel gebeurt kan het paard natuurlijk vreselijk zijn mond bezeren...

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:24

Wat super dat Amon ongedeerd terug is!
Ik heb pas ook achter mijn paard aan kunnen rennen,was doodsbang dat hij de weg op zou schieten.

Maar ben echt heel blij voor je dat het met een sisser afgelopen is,wat moet dat schrikken zijn geweest!

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:30

suusiejj schreef:
sunrice schreef:
Als je het topic doorleest had je kunnen zien dat hij ouder is.
Hij is niet voor 100% KWPN, daarom begint hij met de A maar is hij geen 3 of 23.

ik doelde op degene die zei "en dat met een paard van nog geen 3jaar".
ik heb wel gelezen

Dan had ik je verkeerd begrepen, sorry Lachen
Laatst bijgewerkt door AapjeAstrid op 26-02-08 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:32

Ik ben blij dat Amon weer terecht is.

Ik ben ooit voor 10 minuten mijn Sharonnie kwijt geweest, ze was uit de wei gesprongen omdat ze zich alleen voelde.
Ik dacht dat ik gek werd. Helemaal in paniek. Ik dacht dat mijn vriend een geintje maakte toen hij van de wei terugkwam met de vraag "waar is ze nou?" We hadden haar immers enkele seconden geleden nog zien staan.
Gelukkig was ze het tegenover gelegen campingterrein opgevlucht en niet naar rechts het natuurgebied in.

Als Ronnie zolang als Amon weg geweest was, hadden ze me in het gekkenhuis op kunnen sluiten. Clown Bloos

Ik hoop dat jullie beide weer snel van de schrik bekomen zijn. Ach gut

In ieder geval een grote opluchting dat hij zich niet verwond heeft.

Calvin016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:35

Gelukkig is hij terecht!!
Is een mooie paardje!