Mireille1970 schreef:Waar het in den beginne in deze discussie mis gaat is bij het feit dat mensen denken dat "te diep", "ldr", "rollkur" en "opknopen aan de longe zoals power" 1 zijn...
Dit zijn 4 totaal verschillende dingen, die elkaar vreselijk bijten...
Daarnaast wordt Cony nu als zondebok gebruikt voor de paardensport in het algemeen, want als dit al nader onderzoek vergt, waarom wordt er dan niet sinds jaar en dag ieder weekend in de B al nader onderzoek gedaan.
In de B is inderdaad ook veel droefenis, al lijkt het mij als redelijke nieuwkomer bij deze tak van "sport" dat dat komt omdat er zoveel mensen zijn die denken dat 1 van de 4 dingen die jij hier noemt, of een cocktail daarvan, helpen om die krul in de nek te krijgen (want dat is modern en je schijnt er prijzen mee te kunnen winnen).
Coby is natuurlijk, vergeleken met die andere toppers, voornamelijk schuldig aan onhandig en schijnheilig gedrag en daarom reageren er ook veel mensen die normaal hun mond houden, tel daar nog eens alle andere mensen bij op die normaal al in de pen klimmen en zoals je al zei pagina's vol commentaar. Ik denk niet dat schijnheiligheid in strijd is met de KNHS reglementen en gedragsregels, kunnen ze wel bezig blijven, dus het zal zo'n vaart wel niet lopen.
Mocht Coby toch als enige worden geofferd op het altaar van de dressuurreinheid dan beloof ik dat ik onmiddellijk mijn lidmaatschap zal opzeggen.
Maar ik zou zo graag willen dat je me eens uitlegt wat dan precies het verschil is tussen "te diep", "ldr", "rollkur" en "opknopen aan de longe zoals power" want voor mij is er geen touw aan vast te knopen.
De overeenkomst weet ik al wel want bij al deze plaatjes die de laatste tijd circuleren zegt mijn man steevast: "waarom kwellen ze dat arme paard toch zo".
Dus voor de duidelijkheid, leg me nou alsjeblieft eens goed uit wat "te diep", "ldr", "rollkur" en "opknopen" dan precies is, het liefst natuurlijk met foto's of verwijzing naar foto's.
Wat is het doel van deze vier "dingen" en welke spieren worden er dan precies getraind bij deze 4 dingen die zo totaal verschillen en waarom bijten ze elkaar eigenlijk?
Ook wil ik wel graag weten waaraan jij kunt zien dat P&P zoals jij stelt "ontspannen" was tijdens deze opknoping, want van wat ik tot nu toe heb geleerd dacht ik juist dat hij zijn rug wegdrukt en niet de goede nekspieren gebruikt.