Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:23

Citaat:
Oké, zoals ik al eerder heb gezegd, hij ís erg kort bijgezet, maar dat neemt niet weg dat dit fysiek gewoon mogelijk is! (een paard kan tenslotte ook zonder enige spanning een vlieg van zijn borst halen...)

Dat doet paard alleen als hij stilstaat en niet in de beweging want dan heeft hij zijn hals nodig als balanceerstok. En die mogelijkheid wordt hem met deze walgelijke praktijken ontnomen.

Maar wat wil je? Mw. Bartels laat aan de internationale scouts weten, toen die commentaar maakten op het dieprijden van de pony's, dat wij in Nederland diep rijden en zo zei ze: "Toen was het hun volstrekt duidelijk en maakten ze geen aanmerkingen meer."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:24

kimmekuh schreef:
dit is zeker niet zielig als het langzaam is opgebouwt als ze dit alles stapje voor stapje heeft gedaan zijn de spieren al beter ontwikkelt. ze zal dit niet lang gedaan hebben het paard loopt netjes overzijn rug heen en niet gespannen wel spanning in de hals natuurlijk maar...

Nageeflijkheid is ontspanning van de kaak- en nekspieren en gewrichten en het loslaten van de rug. Spanning in de hals hoort daar dus sowieso al niet bij.

Daar komt bij dat je hiermee wel spieren ontwikkelt.. maar de verkeerde en op de verkeerde manier. Ik vind het (sorry!) ziekelijk dat je dit zo goed kan praten, want er is geen ENKEL GOED onderzoek of geen ENKELE GOEDE vee-arts die zal zeggen dat dit bevorderlijk is voor je paard of pony, zeker niet als hij ook nog moet lopen terwijl zijn hoofd zit vastgezet tegen zijn borst.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:29

kimmekuh schreef:
dit is zeker niet zielig als het langzaam is opgebouwt als ze dit alles stapje voor stapje heeft gedaan zijn de spieren al beter ontwikkelt. ze zal dit niet lang gedaan hebben het paard loopt netjes overzijn rug heen en niet gespannen wel spanning in de hals natuurlijk maar...

wist je dat dit zelfs door fysiotherpeuten voor paarden is onderzocht en het zelfs therapeutisch GOED is om je paard regelmatig te diep te zetten.
het voorkomt blessures en vastheid v/d wervelkolom ofzo iets dat sukje weet ik niet meer goed uit te leggen.
dit is ook om het paard later makkelijker opgericht te laten lopen, en door de diepe knik word er meer speeksel in de mond gmaakt om dat bepaalde klieren worden aangezet zodat het bit fijner in de mond licht.
ik ben het ermee eens dat het paard gen verzet kan tonen maar dieren mishandeling is het niet

Ehm.. waar is de klok en wie heeft de klepel verstopt...? Haha!
Ik denk dat die fysiotherapeuten iets anders bedoelden dan wat hier op de foto's te zien is... Maar ik ben zeker benieuwd naar de achterliggende theorieën, dus mocht je die nog ergens opduikelen, houd ik me aanbevolen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:31

Hermelientje schreef:
Ik vind het eigenlijk al dierenmishandeling dat zo'n beestje nooit eens naar buiten mag. Ze moesten de eigenaren/trainers/ruiters ervan eens een poosje opsluiten in een hokje van 3 bij 3 meter en er alleen af en toe uithalen om de spagaat te doen en als ze een beetje stug zijn in hun benen ff flink doorduwen.

Afgod Afgod Afgod

Ik wil met alle plezier zelfs nog helpen duwen
We beginnen met Christine Wells Extreme duivel Misselijk

Fortuna22

eigenlijk moeten we met z´n allen dat boek retour sturen naar v Baalen!

Diesel54

Uhm ,je kan mij een heleboel wijsmaken, maar dit heeft niets te maken met het losmaken van de rug oid

Afbeelding

Dan moet je em toch ook echt laag instellen...

Dit is het verklöten van de nekwerfels

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:32

Naast alle negatieve dingen die jullie hierover hebben verteld, waar ik het helemaal mee eens ben, is het ook nog zo dat P&P vrij weinig kan zien als ie zo loopt :S

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:33

Diesel54 schreef:
Uhm ,je kan mij een heleboel wijsmaken, maar dit heeft niets te maken met het losmaken van de rug oid

Integendeel zelfs
De rug staat stijf van de spanning

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:34

Als ik de bovenlijn losser wil maken stel ik het paard al rijdende zo in, puur met de teugels en m'n handen, zonder druk.
Ik vraag en als het paard nageeft, geef ik ook na.

De pony die ik nu rij is nog jong en die laat ik spelenderwijs met een snoepje inbuigen.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:35

Ellende is dat het lijkt of ie het ook nog eens gewend is...

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:36

Citaat:
Oké, zoals ik al eerder heb gezegd, hij ís erg kort bijgezet, maar dat neemt niet weg dat dit fysiek gewoon mogelijk is! (een paard kan tenslotte ook zonder enige spanning een vlieg van zijn borst halen...)

en wij kunnen ook op dat ene plekje van onze rug komen waar het net even kriebelt, maar als ik nou die arm is op die plek vastzet, denk je dan dat je na een half uur nog gevoel in die arm hebt en na de tijd nog een bakkie koffie kan drinken met die hand/arm ????

oftewel doe even normaal zeg, dit kan toch niet !!!
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 21-09-07 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:36

juksz schreef:

Inderdaad, al toont zijn lichaam geen ontspanning Clown

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:37

Als je de foto's bekijkt, zie je dat het meisje niet eens naar de P&P durft te kijken
Ze kijkt telkens naar beneden
het lijkt wel of ze het ook niet kan aanzien..
Laatst bijgewerkt door unamie op 21-09-07 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

juksz schreef:

Alsof hij zich ervoor heeft afgesloten.. Verdrietig
Maar als je goed kijkt naar die ogen van em op bovenstaande foto, kijkt echt sneu

Tanja_dB

Diesel54 schreef:

[img]http://www.photoservice.com/phsv4_volume/volume20070710/949903_12166895/m_37405572_0.jpg[img]

Dan moet je em toch ook echt laag instellen...

Dit is het verklöten van de nekwerfels

Maar je weet toch niet met welk doel dit gedaan wordt? Lijkt me idd niet het handigst om de rug los te maken, maar wie weet bereiken ze er iets anders mee. Ik zou niet weten wat, maar het zal ergens wel nut hebben, anders neem ik aan dat ze het niet op een EK gaan doen...

Dat wil overigens niet zeggen dat ik het er mee eens ben, laat dat duidelijk zijn!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:38

dat viel mij ookal op unamie.. triest he ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:39

kimmekuh schreef:

Waar zie jij ruggebruik dan?? Het enige wat ik zie is een paardje wat letterlijk met zijn kin op zijn borst loopt, zijn halsspieren totaal verkeerd gebruikt en zijn rug NIET gebruikt. Als ik zijn hoofd zo zie denk ik niet dat dit de eerste keer is dat ze het doet, hij accepteert het aardig maar vind het duidelijk ook niet leuk.

kimmekuh schreef:
wist je dat dit zelfs door fysiotherpeuten voor paarden is onderzocht en het zelfs therapeutisch GOED is om je paard regelmatig te diep te zetten.
het voorkomt blessures en vastheid v/d wervelkolom ofzo iets dat sukje weet ik niet meer goed uit te leggen.
dit is ook om het paard later makkelijker opgericht te laten lopen, en door de diepe knik word er meer speeksel in de mond gmaakt om dat bepaalde klieren worden aangezet zodat het bit fijner in de mond licht.
ik ben het ermee eens dat het paard gen verzet kan tonen maar dieren mishandeling is het niet

Diep is wat anders dan met de neus op de HORIZONTALE lijn, het diep wat die fysiotherapeuten bedoelen is diep met de neus op kniehoogte, dan worden de rug en nekspieren opgerekt, mits het paard ontspannen is en los door zijn lijf loopt.
Op de manier waarop P&P hier is vastgezet worden de halswervels en eerste rugwervels juist sterk onder druk gezet wat zeer nadelige gevolgen kan hebben op langere termijn. Daarbij wordt hij hier in een zeer onnatuurlijke positie geforceerd die hij nooit vrijwillig aan zal nemen, ook niet als er een ruiter op zit.
En dan wil jij nog zeggen dat het geen dierenmishandeling is?

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:40

Jeetje zeg dit gaat wel erg ver!

Sientje

Is er eigenlijk al een paardenfysio/dierenarts/osteopaat uit ons midden opgestaan om zijn of haar visie over deze foto's te geven? Of zitten die al tussen de reacties? Ben ik persoonlijk wel erg benieuwd naar.

unamie

WesseLady schreef:
maar het zal ergens wel nut hebben, anders neem ik aan dat ze het niet op een EK gaan doen..

Alsof alles wat ze op of vóór een EK doen nut zou hebben
dat geloof je toch zeker zelf niet
Laatst bijgewerkt door unamie op 21-09-07 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Djaleesa

unamie schreef:
Als je de foto's bekijkt, zie je dat het meisje niet eens naar de P&P durft te kijken
Ze kijkt telkens naar beneden
het lijkt wel of ze het ook niet kan aanzien..

Kan dat ook behoorlijk snappen zie dit topic nou pas en vind dit echt te erg voor woorden waar ze mee bezig is.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:43

Is er al gereageerd aan de kant van Coby?

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:43

unamie schreef:
WesseLady schreef:
maar het zal ergens wel nut hebben, anders neem ik aan dat ze het niet op een EK gaan doen..

alsof alles wat ze op of vóór een EK doen nut zou hebben
dat geloof je toch zeker zelf niet

Heb het niet over voor het EK, maar tijdens.
En nee, ik geloof niet dat je tijdens een EK iets gaat doen wat je prestaties in gevaar gaat brengen.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:45

Citaat:
Blijkbaar pakt hun trainingsmethode bij power wel goed uit want de pony word met iedereen kampioen!

Dat zegt m.i. meer over de jurering dan over de prestaties van Power and Paint.

Citaat:
Stel dat P&P erg stug is in zijn kaken, dan is het voor zo'n meisje vrijwel onmogelijk om hem er doorheen te rijden. Een korte tijd zo kort bijzetten kan dan een beter (en zelfs vriendelijker) alternatief zijn tegenover 'het gevecht aangaan en verliezen'.

Ja, want stel je voor dat je een paard naar de ontspanning toe brengt Rolleyes

Waar gaat het hier nu helemaal om? Dat je harmonie en lichtheid bereikt of niet? Dat doe je dus niet door een stukke kaak te breken of te vechten met je paard, of dat nu met bijzets gebeurd of met je blote handen....
Laatst bijgewerkt door BabbieB op 21-09-07 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt