kimmekuh schreef:dit is zeker niet zielig als het langzaam is opgebouwt als ze dit alles stapje voor stapje heeft gedaan zijn de spieren al beter ontwikkelt. ze zal dit niet lang gedaan hebben het paard loopt netjes overzijn rug heen en niet gespannen wel spanning in de hals natuurlijk maar...
Waar zie jij ruggebruik dan?? Het enige wat ik zie is een paardje wat letterlijk met zijn kin op zijn borst loopt, zijn halsspieren totaal verkeerd gebruikt en zijn rug NIET gebruikt. Als ik zijn hoofd zo zie denk ik niet dat dit de eerste keer is dat ze het doet, hij accepteert het aardig maar vind het duidelijk ook niet leuk.
kimmekuh schreef:wist je dat dit zelfs door fysiotherpeuten voor paarden is onderzocht en het zelfs therapeutisch GOED is om je paard regelmatig te diep te zetten.
het voorkomt blessures en vastheid v/d wervelkolom ofzo iets dat sukje weet ik niet meer goed uit te leggen.
dit is ook om het paard later makkelijker opgericht te laten lopen, en door de diepe knik word er meer speeksel in de mond gmaakt om dat bepaalde klieren worden aangezet zodat het bit fijner in de mond licht.
ik ben het ermee eens dat het paard gen verzet kan tonen maar dieren mishandeling is het niet
Diep is wat anders dan met de neus op de HORIZONTALE lijn, het diep wat die fysiotherapeuten bedoelen is diep met de neus op kniehoogte, dan worden de rug en nekspieren opgerekt, mits het paard ontspannen is en los door zijn lijf loopt.
Op de manier waarop P&P hier is vastgezet worden de halswervels en eerste rugwervels juist sterk onder druk gezet wat zeer nadelige gevolgen kan hebben op langere termijn. Daarbij wordt hij hier in een zeer onnatuurlijke positie geforceerd die hij nooit vrijwillig aan zal nemen, ook niet als er een ruiter op zit.
En dan wil jij nog zeggen dat het geen dierenmishandeling is?