Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Het is niet Boeren vs Staat, he?
Boeren zijn per saldo ondernemers en inwoners in dit land. Er zijn meer ondernemers en inwoners in dit land. Die soms/vaak ook andere belangen kennen.
Ik snap heus dat boeren soms knel komen te zitten (hoge schulden, bedreiging op het verdienmodel). Toch, het moet wel anders, jongens, dames. Wat we nu doen kan gewoon niet doorgaan.
Interessant https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe ... nPjMb2BLAg
De geinterviewde boer deed niet mee aan de 'ratrace' in de agro-sector. Achteraf best slim.
Commissie Remkes heeft echt wel een zinnig rapport geschreven, waar het juist helemaal niet alleen over boeren gaat. Ik denk dat hij goed is ingelezen in de materie en in staat is om het verhaal van beide kanten te aanschouwen. Ik denk ook dat hij de partij-politiek inmiddels wel aardig ontstegen is.
Dees schreef:Die statushouders kunnen niet doorstromen naar woningen omdat er geen woningen zijn, Balko.
Daarom wachten ze dus jaren. En eigenlijk.... dat wordt mede veroorzaakt door de stikstofcrisis.
Het is een kip-of-ei-discussie, het staat allemaal met elkaar in verbinding. De overheid moet ergens maatregelen treffen. Et voila: ze pakken de stikstoffen aan. Zowel landbouw als scheepsvaart als industrie als verkeer. Geen sector ontspringt de dans. Het gaat echt niet alleen om de boeren, al domineren die inmiddels wel alle berichtgeving (en de wegen met hun milieu-onvriendelijke werktuig).
Dat veiligelanders per direct terug moeten naar het land van herkomst ben ik met je eens. Het is een grote omissie dat die nog altijd in de AZC's vertoeven.
Janneke2 schreef:Bullebeest schreef:Hoeveel statushouders verblijven hier onterecht?
In principe gewoon nul.
Bullebeest schreef:Janneke2 schreef:Hoeveel statushouders verblijven hier onterecht?
In principe gewoon nul.
Citaat:Zijn er zat de uit geprocedeerd zijn en nog illegaal hier zijn.
Citaat:de reden dat er momenteel weinig betaalbare huizen te vinden zijn. De reden is dat (oa!) er al circa 10 jaar te weinig wordt gebouwd. Waarvan sinds 2019 het stikstofoverschot in NL de reden is waarom er niet echt meer mag worden gebouwd.
Het hangt allemaal aan elkaar en gaat heel veel verder dan het boerenbelang. Welke keuzes zou jij maken als je er voor stond? Ik ben blij dat ik niet hoef te kiezen. Want niet alles kan in NL. Er moet gekozen worden.