Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:48

GUSTIxBILL schreef:
imaudy schreef:

Het is toch logisch dat ze een soort verslag van een DA willen? Een DA wil het paard wel bekijken voordat er een afpraak voor inslapen komt. Zo'n vooronderzoek zal echt niet veel kosten, er is geen DA die serieus onderzoek gaat doen. Paard is op alle benen niet goed.

Quote verwijderd.

Dan moet PZB thuis geven. Als ze dat verzaken is het eigenlijk niet zo ingewikkeld, ze trekken hun handen er vanaf omdat zij ook wel weten dat dit paard gewoon op is en geen goede PR is.
Dan zou ik als verzorger van dit paard de knoop doorhakken en zelf actie ondernemen. Zoals Art dus ook doet.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-03-25 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

GUSTIxBILL

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:51

Daarom diep respect voor Art dat ze dit nu wel gaat doen

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 09:56

GUSTIxBILL schreef:
imaudy schreef:

Het is toch logisch dat ze een soort verslag van een DA willen? Een DA wil het paard wel bekijken voordat er een afpraak voor inslapen komt. Zo'n vooronderzoek zal echt niet veel kosten, er is geen DA die serieus onderzoek gaat doen. Paard is op alle benen niet goed.

Zelfs met verslag mag het paard van hun niet ingeslapen worden

Is dat echt zo? Staat dat letterlijk in de voorwaarden?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:21

Mara2000 schreef:
[

Lees art haar berichten eens terug …

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:33

Het staat er nog, vast niet lang meer, hopelijk lezen er nu ook genoeg andere mensen dat het niet allemaal is zoals het lijkt. Sterkte Art, ik hoop dat er heel snel een oplossing voor het paard komt. Dit is niet om aan te zien.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:50

Wat ik me afvraag waarom deleten ze berichten op hun facebook. Als er niets mis was zou je dat niet doen.

Ik hoop ook van harte dat er snel een oplossing komt voor Art 'haar' paard. Het doet gewoon pijn om die filmpjes te bekijken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:08

Art_Ificious schreef:
Cowgirl schreef:
Ik snap echt niet dat je het dier niet 'gewoon' laat inslapen. Ik dacht eerlijk gezgd dat het gisteern al gebeurd was.

Even keihard en puur zakelijk: ik zou er geen cent meer aan uitgeven behalve de kosten van het inslapen.
Waarom nog zoveel geld erin steken terwijl je het antwoord al weet.

Dierenartsen werken helaas niet mee...
De ene wil niet inslapen vóór het dier plat ligt en dagelijks recht geholpen moet worden (erg diervriendelijk :n ) en de andere wil niet omdat her adoptie betreft en ze dus verslag zou moeten opmaken nav verder onderzoek.

Maar hoe uitgebreid moet zo'n onderzoek dan zijn. Een blik op dit paard is toch al genoeg.
Ik vind het nog steeds een onbegrijpelijke situatie zowel van PZB uit als van de DA .

Je komt uit Belgie toch? Is opladen naar een nederlandse kliniek een optie om hem daar in te laten slapen. ( Dat dit nog voogesteld moet worden -O- |( )

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:26

Ik snap het ook niet hoor. Dit is geen jong paard en je ziet dat het niet goed gaat. Dat een arts nog even het dier wil zien, kan ik begrijpen. Maar dat ze gewoon niet eens komen zonder uitgebreid onderzoek. Ongelooflijk

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:38

Ik snap het ook niet, dat paard komt gewoon niet eens fatsoenlijk in de benen, valt gewoon om. Ik kan best wat hebben, maar ik vind dit zo heftig om te zien |( (En nogmaals dat is geen verwijd naar Art).

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:51

GUSTIxBILL schreef:
Mara2000 schreef:
[

Lees art haar berichten eens terug …

In haar berichten lees ik alleen maar dat zij zegt dat het niet mag van PZB, staat dit ook letterlijk zo in de voorwaarden van PZB?

Verder schrijft ze:
Maar waar hij akkoord ging met betalen van onderzoek is hij nu aan het terugkrabbelen... Wil hij alleen de in slaap kosten vergoeden en niet het verder onderzoek.

Dat heeft ze neem ik aan zwart-op-wit dus die kosten zijn gedekt.
Verder kan ik op basis van de filmpjes niet zien of behandeling en verbetering wel of niet mogelijk is. Zoals de filmpjes laten zien moet er wel iets gebeuren. Aan Art om in overleg met de dierenarts hierover te beslissen.

En voordat iedereen begint te gillen, ik ken PZB niet. Het gaat me enkel om dit paard waarover ik niet alle feiten heb. En ook niet hoef te hebben.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:00

Het probleem is dat pzb nergens meer op reageert en haar geblokkeerd heeft. Als je echt zo begaan bent met je geplaatste paarden, dan doe je dat niet.
En als de situatie anders blijkt dan hier omschreven. Dan rij je er heen als pzb zijnde, zet je het paard op de trailer mee naar huis.

Als ik Art was, had ik morgen de dierenarts gebeld. Probleem uitgelegd en afspraak gemaakt om hem in te laten slapen. Op de kliniek waar je eerder bent geweest weten ze zijn geschiedenis toch. Dan kan je die het best bellen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:02

Als ze geblokkeerd wordt, is het simpel. Afspraak maken tot inslapen.

Rekening betalen.
Rekening (kopie) samen met de melding dat die kosten betaald gaan worden opsturen naar pzb

En vooral doorgaan met leven. (En missen van het paard waar je van houdt)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:03

onze dierenartsen zouden dit zonder problemen doen. Maar nou hebben wij ook nuchtere plattelandsdierenartsen. Van wat ik weet van Belgische dierenartsen zou dit geen probleem moeten zijn

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:04

Kinke schreef:
onze dierenartsen zouden dit zonder problemen doen. Maar nou hebben wij ook nuchtere plattelandsdierenartsen. Van wat ik weet van Belgische dierenartsen zou dit geen probleem moeten zijn

Mijn dierenarts ook. Paardenarts. En ik zit niet eens op het nuchtere platteland in het oosten van het land

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:05

N0a schreef:
Het probleem is dat pzb nergens meer op reageert en haar geblokkeerd heeft. Als je echt zo begaan bent met je geplaatste paarden, dan doe je dat niet.
En als de situatie anders blijkt dan hier omschreven. Dan rij je er heen als pzb zijnde, zet je het paard op de trailer mee naar huis.

Als ik Art was, had ik morgen de dierenarts gebeld. Probleem uitgelegd en afspraak gemaakt om hem in te laten slapen. Op de kliniek waar je eerder bent geweest weten ze zijn geschiedenis toch. Dan kan je die het best bellen.

Ik zeg ook zeker niet dat PZB hierin correct handelt. Maar nu moet Art zelf beslissingen gaan nemen. Zoals iemand hier zegt, kopie van de factuur opsturen naar PZB. Maar nu eerst voor het dier zorgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:07

Als PZB haar heeft geblokkeerd dan hebben ze sowieso de handen toch van het paard afgetrokken?
Dus dan zou ik zeggen: in laten slapen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:07

En ik zou nog steeds graag de voorwaarden van PZB willen zien waarin staat dat een dier nooit ingeslapen mag worden door bruiklener.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:11

Ik lees idd steeds meer verhalen waardoor ik mijn twijfels krijg bij pzb..
Ik volg ze al een tijdje op fb, maar er mag idd alleen maar positief gereageerd worden..

Ook de laatste berichten van bijv. Art zijn alweer verwijderd zag ik.
Net kon ik ze iig nog zien en reacties lezen en nu niet meer.

Het feit dat dat soort berichten worden verwijderd IPV uitleg van hun kan, zorgt dat ik de stichting niet zou vertrouwen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:14

Het is idd verwijderd, wat een schande dit :j

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:17

Ik zou het openbaar op eigen fb pagina doen en hun taggen zo kunnen ze hooguit hun gekoppelde tag verwijderen maar het bericht kunnen ze niet aankomen. Ook kan je hieruit luiden dat het erg krom is want ze is geblokkeerd maar dan kunnen ze nooit haar bericht zien dus ze gebruiken een andere account om die berichten te wissen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:21

Haha en weer geplaatst met printscreen van hun toezegging over de kosten.

Mijn dierenarts ziet ook wel dat hij kreupel is, maar voor verslag wil ze perse echo's maken. Ik ben echt wel boos geworden aan de telefoon toen ze zei dat inslapen beter is van het moment dit paard niet meer zelfstandig recht kan komen en dus recht geholpen moet worden. Ik heb duidelijk gemeld dat ik juist niet op die dag wil wachten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:22

Is dit niet iets om de dierenpolitie in te laten duiken? En ook even iets van juridisch loket te raadplegen.

PZB is niet de enige die lekker gumt, mods hier zijn ook weer lekker bezig. Staat bokt fraai om dit soort praktijken hand boven het hoofd te houden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:22

candalisa schreef:
Ik zou het openbaar op eigen fb pagina doen en hun taggen zo kunnen ze hooguit hun gekoppelde tag verwijderen maar het bericht kunnen ze niet aankomen. Ook kan je hieruit luiden dat het erg krom is want ze is geblokkeerd maar dan kunnen ze nooit haar bericht zien dus ze gebruiken een andere account om die berichten te wissen.

Op fb ben ik niet geblokkeerd anders kon ik niks posten op hun pagina,
Op whatsapp wel

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:27

Voor diegene die het allemaal hebben uitgeplozen over de rekeningen, misschien is het interessant om hier een overzicht van te maken en dit te sturen naar boos@bnnvara.nl ?
Want dit is ook om te klokkenluiden, zij gaan dan verder onderzoek doen. En hoe meer mensen mailen, hoe meer draagkracht ze hebben. Dus wanneer er mensen zijn die zelf negatieve ervaringen hebben, kunnen ook mailen.