Elisa2 schreef:Dan is dat wel in eens enorm veranderd want vorig jaar op het NK liep hij continu met de kin op de borst, het was zo afschuwelijk dat ik gewoon weg moest kijken. Terwijl de eerste keer dat ik deze combinatie zag ik er ook juist potentie in zag en ze hem toen fijn voorstelde..hopelijk was dat nu weer zo.
Klopt dat had ik eerder ook bij deze combi, maar nu niet

Wat betreft achter de loodlijn...Ik vind dat dit niet meer mag voorkomen in de GP en keihard afgestraft zou moeten worden. Het is allemaal het gevolg van paarden op de kop trainen. Dat zou sowieso uit de trainingsmethodes gehaald moeten worden, want geen paard leert daardoor op het achterbeen te lopen. Paarden lijken in oprichting te gaan maar lopen allemaal op de voorhand. Ook zijn er steeds meer 1-poters te zien. Die laten in draf 1 voorbeen als laatst op de grond staan ipv een achterbeen. Het is de hele manier van trainen die paarden biomechanisch niet correct laten gaan. En dat is nu juist de kritiek op de paardensport. Van mij mogen ze er een VAR neerzetten en de beelden eens vertraagd afspelen of stil zetten dan kan je precies zien wat er gebeurt en dat is niet comform de regels van de FEI. Een paard op het hoogste niveau moet meer gewicht op de achterhand dragen dan van voor. Ook moet het achterbeen tot ongeveer de hak van de ruiter onder de massa komen (behalve piaffe/passage dan)..Dat zie je zelden, omdat die halzen te kort worden gehouden met de neus achter de loodlijn, dat gaat altijd ten koste van het ondertredend achterbeen.