Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wittepit schreef:Hoeveel uur mogen ze nog rijden? Het is daar 18:00 toch?
Op de kaart lijkt het alsof Devan de koplopers aan de andere kant van het dal moet kunnen zien, da's banketstavig
Rocamor schreef:Ze gaat echt als een speer. Diep respect zeg!
Vraagje aan de ouddeelnemers: krijgen de deelnemers eigenlijk iets van de buitenwereld mee? Of ben je zo kapot in de avond dat de hele wereld zo ongeveer kan ontploffen en je dat niet in de gaten hebt?
Novalues schreef:Rocamor schreef:Ze gaat echt als een speer. Diep respect zeg!
Vraagje aan de ouddeelnemers: krijgen de deelnemers eigenlijk iets van de buitenwereld mee? Of ben je zo kapot in de avond dat de hele wereld zo ongeveer kan ontploffen en je dat niet in de gaten hebt?
Er is 0,0 contact met de buitenwereld voor bijna 2 weken. Geen telefoon oid, want werkt daar vaak gewoon niet. Het is vooral heel schokkend zodra je weer je telefoon in handen krijgt. Zeker als je een stuk of 50 mailtjes hebt en 100den facebook meldingen. Buiten het feit dat ik daar compleet van overprikkeld was en dus een dag niet mijn telefoon aan kon raken, had mijn telefoon ook een uur nodig om alles te verwerken. Mijn hoofd dus meer uur.
Op de finish had ik even twee minuten bereik en toen heb ik mijn ouders, zusje en vriend gebeld en het enige wat ik uit kon brengen was dat ik er was en dat ik moe was. Meer heb ik niet gezegd. De fysieke belasting tijdens de Derby is wel te handelen, maar de mentale belasting tijdens de race en met name daarna is heel erg zwaar. Veel mensen hebben echt geen idee meer wat zij met zichzelf aan moeten. Om even wat feiten erbij te pakken: het is niet voor niets dan meerdere derbygangers daarna zelfmoord hebben gepleegd. Dat klinkt heel heftig, maar dat is het ook. Je leeft zo in een bubbel en problemen die je hebt in de normale wereld worden voor 100% vergeten. Dat alles komt 100x zo hard terug als je weer thuis bent.
Over de finish van mijn derby heb ik trouwens ook een stukje geschreven:
https://www.facebook.com/chrisberkersgo ... 1046000038