Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarrieLeen schreef:Je mag zonder vergunning niet vliegen boven een N2000-gebied met een drone.
Citaat:Even uit nieuwsgierigheid; dekt men dat de mensen die voor het SBB werken niet bezig zijn met een oplossing, want zo komt dit topic nu wel heel erg over. Men wordt geen boswachter omdat ze dieren willen zien honger lijden.
Rossfechten schreef:Spontaan nederlands kampioenschap hooidragen in de oostvaarderseplassen houden.
Cayenne schreef:Rossfechten schreef:Spontaan nederlands kampioenschap hooidragen in de oostvaarderseplassen houden.
Maar ik denk dat het bericht van Wijslander heel wijs is (no pun intended) en zeker meegenomen moet worden.
De goedbedoelde acties kunnen er voor zorgen dat de dieren straks helemaal niet meer bijgevoerd kunnen worden en daar is niemand mee geholpen.
Al ben ik wel benieuwd of een demonstratie echt de hoge heren wakker krijgt.
Coloured schreef:Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt..
Bijvoeren is het huidige probleem ad hoc oplossen. Als jij dood gaat van de honger, wil je maar één ding en dat is eten. Daarna zorgen dat er nooit meer honger voorkomt onder de dieren in deze natuurgebieden. En ja, dat kan gelukkig heel gemakkelijk. Het probleem is namelijk een zelf gecreëerd probleem. Steriliseren, hengsten weghalen enz.
julius_juut schreef:Dat is al honderd keer gezegd AlwaysH, maar ik zal mijn mening nog een keer neerzetten: Alles afschieten, tot de laatste koe aan toe. Hekken weg en het gebied werkelijk natuur laten worden. Als mensen toch per sé grote grazers willen hebben een paar hengsten/stieren/bokken kuddes voor het mooie plaatje en het grazen.
Er was hier op Radio Noord een beheerder van het Lauwersmeergebied aan het woord over hoe ze het daar aanpakken. Die dieren staan er prima bij, worden momenteel vanwege opgevroren sneeuw bijgevoerd (2e keer in tien jaar tijd dat het nodig was), er wordt gecontroleerd of er drinkwater beschikbaar is, en de kuddes worden elk jaar uitgedund tot een niveau dat door het gebied te dragen is.
Als je daar wandelt of met schip of auto langskomt is het echt een paradijs. Gezonde dieren, veel groen, levende bomen en bossen...
immanuela29 schreef:Zondag met Lubach heeft dit hele onderwerp al in 2016 besproken. Ik was het vergeten, maar om weer terug te kijken; https://www.youtube.com/watch?v=9VuLM4LLJOg
P.s. ik vind dat bijvoeren gewoon echt niet moet gebeuren, het maakt het probleem alleen maar erger.
immanuela29 schreef:Zondag met Lubach heeft dit hele onderwerp al in 2016 besproken. Ik was het vergeten, maar om weer terug te kijken; https://www.youtube.com/watch?v=9VuLM4LLJOg
P.s. ik vind dat bijvoeren gewoon echt niet moet gebeuren, het maakt het probleem alleen maar erger.
Citaat:@randalinpony, ik vind het een hele erge aanname. Blijkbaar hebben ze hun hersenen niet gebruikt toen ze de natuur wilden nabootsen, maar de boswachters ed hebben echt hun hart wel op de juiste plek wbt dieren.
bigone schreef:immanuela29 schreef:Zondag met Lubach heeft dit hele onderwerp al in 2016 besproken. Ik was het vergeten, maar om weer terug te kijken; https://www.youtube.com/watch?v=9VuLM4LLJOg
Er moet zeker bijgevoerd worden, oplossingen voor deze ellende neem je in de zomer en niet in de winter. SBB slaat hier al vanaf het begin de plank mis. Het zijn geen wilde dieren want ze zitten opgesloten. En nu bijvoeren zodat ze niet eerst een maand of twee hoeven te creperen en dan een hongerdood of de kogel krijgen. Beter in het voorjaar met volle buik afschieten dan nu zoveel ellende meemaken.
Indestal schreef:De balen zouden losgeschud moeten worden over een lang pad, zodat wegnemen moeilijk gaat....
En die bekeuring wil ik wel betalen...als er een groep omtstaat om midden in de nacht daar te gaan met hooi en water, ben ik van de partij...
AlwaysH schreef:Even uit nieuwsgierigheid; dekt men dat de mensen die voor het SBB werken niet bezig zijn met een oplossing, want zo komt dit topic nu wel heel erg over. Men wordt geen boswachter omdat ze dieren willen zien honger lijden.
Er wordt hier gepraat alsof bijvoeren the key gaat zijn, maar ik denk eerlijk gezegd dat het SBB hele andere dingen zou moeten ondernemen, buiten dit bijvoeren. Maar daar hoor ik niemand over?
Wat denken jullie dat er nog zou moeten worden ondernomen? Ipv klagen over boetes zou dat een goed discussiepunt zijn in mijn ogen!