Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:10

Ricie schreef:
Jullie zien het verschil volgensmij niet, of staan niet open voor gezamelijke oplossing, zoals ik al zei, het is alleen maar "ikke ikke ikke". Ik erger me al heel lang aan bepaalde reactie's en tonen in dit topic, hou me vaak in en heb me lang ingehouden. Maar mijn kookpunt is hier wel ongeveer bereikt...

Behalve dat jouw eigen toon en houding echt niet oke zijn, gedraag jij je alsof je namens alle ballonvaarders hier eventjes een oplossing komt afdwingen met een stel paardenmeisjes.
Jij bent niet de belangenbehartiger van de ballonvaarders toch, dus wat maak je je uberhaupt bizar druk?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:32

Ricie schreef:
Jullie zien het verschil volgensmij niet, of staan niet open voor gezamelijke oplossing, zoals ik al zei, het is alleen maar "ikke ikke ikke". Ik erger me al heel lang aan bepaalde reactie's en tonen in dit topic, hou me vaak in en heb me lang ingehouden. Maar mijn kookpunt is hier wel ongeveer bereikt...

Maar volgens mij zijn landhouders helemaal niks verplicht voor een gezamelijke oplossing. Ballonvaarders willen landen op priveterrein. Dat zou een gunst moeten zijn van de landhouder. Dan kun je dreinen hoe mensen hun deur gesloten willen houden, maar dat lijkt me dus gewoon hun goed recht, het blijft hun land waar je niks over te zeggen hebt.
Ballonvaarders willen iets van landhouders, andersom willen landhouders niks van hun (ja, dat ze van hun terrein wegblijven). Ik zie dan ook de win,win situatie niet echt...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:58

secricible schreef:
Ricie schreef:

Maar volgens mij zijn landhouders helemaal niks verplicht voor een gezamelijke oplossing. Ballonvaarders willen landen op priveterrein. Dat zou een gunst moeten zijn van de landhouder. Dan kun je dreinen hoe mensen hun deur gesloten willen houden, maar dat lijkt me dus gewoon hun goed recht,het blijft hun land waar je niks over te zeggen hebt.
Ballonvaarders willen iets van landhouders, andersom willen landhouders niks van hun (ja, dat ze van hun terrein wegblijven). Ik zie dan ook de win,win situatie niet echt...

_/-\o_ Secricible: helemaal to-the-point!

rien10

Re: Paarden in paniek door luchtballon, boeren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:25

Ricie: gezamenlijke oplossing? Waarom? Het is een eenzijdig probleem: partiij A wil iets van partij B. Partij B wil dat niet.
Einde. Klaar. Niks gezamenlijk.
Conclusie: niet landen op privevterrein.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:10

Ricie, win-win? Vertel mij eens wat de win is voor de grondeigenaren? Een gratis schriktraining :') :+ ?

Gezamenlijke oplossing …. ik denk dat je dan meer bereikt met een standaard bedrag van €250,00 te geven voor het landen op andermans grond + daarbovenop het bedrag van de eventuele schade. Dan win je er als grondeigenaar tenminste nog iets mee. Daarnaast excuses dat er op andermans grond geland is en op het moment dat de mensen aangeven dit niet meer te willen, dit respecteren, noteren en vermijden.

En dan nog vind ik het absurd dat je met een ballon zonder toestemming op andermans grond land hoor. Ik vind het van fatsoen getuigen als je andermans eigendom respecteert en eerst toestemming vraagt om daar gebruik van te mogen maken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:03

Een “landings premie” Delphi, dat is inderdaad een goed idee.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:32

Pfff, onwijs veel geluk dat deze ballon geland is / blijven hangen in de aardedraad, paar meter lager en ze waren allen niet meer in leven geweest.
Moet er niet aan denken wat er met het aanwezige propaangas zou zijn gebeurd.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... nningsmast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:43

Heeel veel engeltjes gehad , vliegt de fik in en dan explodeert het en blijft er niks van over . 2 jaar terug zijn nog 16 mensen overleden in Amerika na een crash in een powerline , bizar dat ze dit na kunnen vertellen :oo

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 03:13

Die hebben idd veel geluk gehad zeg!

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:02

Mooie landingsplek toch :D
Hebben de dieren geen last van.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:05

enjoymyhorse schreef:
Mooie landingsplek toch :D
Hebben de dieren geen last van.

Nou ja, ik heb een hele coole pony die van niet veel meer opkijkt. Maar zo'n ballon die daar slapjes in de kabels hangt te bengelen zou hij toch wel eens in de categorie "UFO=gevaarlijk" kunnen sorteren. :=

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:31

Als je paard in de wei van die hoogspanningsmast staat wellicht wel ja.
Maar staat dat ding wat verderop zouden die van mij daar denk ik geen last van hebben.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:48

En op Facebook kwam weer een vermiste hond voorbij.
Vanavond geschrokken van zo'n klote ding.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:40

Nou gisteren op weg naar huis diverse erg grote balonnen met erg grote manden zien landen in weilanden naast de snelweg...een zelfs heel erg vlak bij de boerderij...dacht meteen aan dit topic....eigenlijk is het gewoon heel erg onbeschoft allemaal, zonder dat iemand het zich bewust is als ze zo een ballonmand in stappen.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:54

De hond is weer terecht las ik.

Zouden de mensen niet bewust zijn of niet bewust willen zijn?
Eigen plezier gaat bij veel mensen ineens voor. Totdat het hen zelf zou treffen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:57

Ik denk dat heel veel mensen het zich niet beseffen. Ik dacht ook heel lang dat ballonnen gewoon op bepaalde afgesproken plekken konden landen, in plaats van in een willekeurig uitgekozen veld :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:05

ik zit op FB in een groep met veehouders, het zal je verbazen hoeveel mensen vinden dat grasland gewoon voor algemeen gebruik is. Boeren vinden met regelmaat kampeerders bijvoorbeeld. Of de restanten van een logeerpartij. Je hond in een weiland uitlaten is ook heel gewoon }:0

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:20

Dat merk je inderdaad vaak. Stadsmensen realiseren zich vaak niet dat boerenland bezit is van iemand en zelfs vaak ook de boterham. Dat merk je ook aan hoe er over landschap gesproken wordt. Dat moet er leuk uitzien voor het oog, meer koeien, minder versnippering etc, maar ze realiseren zich niet dat het bezit is van iemand die er heel veel geld voor heeft neergeteld en er (dus) ook geld mee moet verdienen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:23

Kinke schreef:
ik zit op FB in een groep met veehouders, het zal je verbazen hoeveel mensen vinden dat grasland gewoon voor algemeen gebruik is. Boeren vinden met regelmaat kampeerders bijvoorbeeld. Of de restanten van een logeerpartij. Je hond in een weiland uitlaten is ook heel gewoon }:0

Dat idd, onze schapen lopen altijd een gedeelte van het jaar op het ijsbaan terrein wat wij huren.

Hoe vaak daar wel geen honden tussen gelopen hebben onder het mom van "openbaar terrein" en "Zie ze eens leuk met de schaapjes spelen" is niet meer op 2 handen te tellen.

Mensen zien het gewoon echt niet dat dat niet kan. :n Het is 2 hectare, daar kun je toch wel een stukje van missen?
Verbaasd me dan ook dat er hier nog nooit een ballon geland is want in principe hebben ze ruimte zat.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:23

Bij de buren had een groep jeugd eens een groot examen feest.
De dag daarop wilde ik de paarden buiten zetten en zag ik tot mijn verbazing de poort open staan. En terwijl ik daar heen liep kwam ik een fles wijn tegen. Daar hebben ze dus ook zitten feesten.
Dus ja het is heel normaal een poort open te maken en een ander zijn erf te betreden.
Sindsdien zit er dus een slot om.

Zo zag ik ook eens een jager in onze wei lopen.
Net toen het slot er af omdat ze de volgende dag zouden komen injecteren.
Ik ben, niet al te vriendelijke, naar die jager gelopen en gevraagd waar hij mee bezig dacht te zijn.
Hij wilde een smoesje vertellen maar dat heb ik afgebroken met de mededeling dat ik volgende keer niet meer hem eruit zou sturen maar meteen de politie zou bellen dat er een gewapende man op mijn dichte erf staat. Kijken hoe snel er dan wat eenheden staan.
Hij heeft toen toch zijn excuses aangeboden.

Dus ja mensen lijken te menen dat het zomaar kan.
Tot je in hun tuin zult staan. Dan is dat anders.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:39

enjoymyhorse schreef:
De hond is weer terecht las ik.

Zouden de mensen niet bewust zijn of niet bewust willen zijn?
Eigen plezier gaat bij veel mensen ineens voor. Totdat het hen zelf zou treffen.

Pfff, gelukkig!!!

De ballonvaarders willen niet bewust zijn en de klanten zijn denk ik niet bewust van de overlast die ze op de grond veroorzaken.
Laatst bijgewerkt door damian23 op 08-10-18 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:42

Ik ga niet alles lezen, maar ik kan hier heel kort over zijn.
Ballonvaarders moeten gewoon oppassen voor paarden en er rekening mee houden dat zij dit misschien spannend vinden. Dus als ballonvaarders een beetje verstand hebben dan nemen ze hier dus ook maatregelen voor zodat paarden hier geen last van hebben.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:51

xEmpire schreef:
Ik ga niet alles lezen, maar ik kan hier heel kort over zijn.
Ballonvaarders moeten gewoon oppassen voor paarden en er rekening mee houden dat zij dit misschien spannend vinden. Dus als ballonvaarders een beetje verstand hebben dan nemen ze hier dus ook maatregelen voor zodat paarden hier geen last van hebben.

Deden ze dat maar! Maar het probleem met die ballon is dat ze onbestuurbaar zijn en dus vooraf niet kunnen plannen waar ze landen. En dat vinden ze nog leuk ook. Triest volk.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:56

Afbeelding
Noordelijk ballonvaartcentrum gisterenavond. Die lui lappen echt alle regels aan hun laars. Windmolens zijn 70 meter dus ze zaten weer eens veel te laag. Ik vond het bijna jammer dat ze niet in de windmolens waren blijven hangen. Hoe moeilijk is het om op te stijgen en naar min 150 meter hoogte te gaan en daar lekker te blijven totdat je gaat landen? Ik pleit toch echt voor een verbod op die dingen. Nederland is de dichtbevolkt voor onbestuurbare grote objecten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:38

Gisteren was er in de avond geen wind, niks nada en ik zag vele balonnen die gewoon moesten landen en op de grond nog vuur bleven maken, wellicht om weer omhoog te kunnen? Je zal maar stil hangen en niet in hogere luchtlagen terecht kunnen komen...