Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:38

Veulen84 schreef:
Paard komt geheel niet ontspannen over..

Waarom niet dan? Vind ik juist wel, zeker als ik het vergelijk met andere dressuurpaarden die met hun neus op hun borst lopen. En die moeite met sommige oefeningen heeft elk paard wel, Totilas is zo lang uit de running geweest dat ik daar echt niet van op kijk. Sommige dingen zijn verbeterd en andere zijn wat verslechterd, dat gebeurt als je zo lang niets kan doen.

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:39

ik ben het met alle voorgaande berichten eens.
Wat wij missen is de chemie, dat is jammer, maar het is zo.
Fijn dat er mensen er nu positiever instaan.
Hopen dat Edward met Toto jr het weer kan opbouwen en dat Raht veel leert van Totilas.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:49

Vond de proef nogal fors gepunt. Vind het op de film niet echt fijn overkomen. Toot is wat onrustig met zijn hoofd, vind de stang erg strak aangetrokken op hoek van 90 graden. Staart is onrustig en in de uitgestrekte draf komt het linkervoorbeen verder omhoog dan het rechter.

Nee, kan er niet echt positief over zijn.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:54

Ik vond het toch wel leuk Tootje weer terug te zien hoor! Had hem toch wel erg gemist!

Hij is erg veranderd. De glans is er een beetje vanaf he.. Zonde hoor!
Hij doet me een beetje denken aan de tijd voordat hij bij Edje kwam. Toen zag hij er ook zo uit. Daar komt bij dat hij natuurlijk ook een paar jaartjes ouder is. 14 jaar inmiddels alweer.

Nee, warm word ik er helaas niet meer van. Maar toch fijn even te kunnen zien dat hij het nog doet.

Over dat knikken:
Ik zat toevallig te zoeken naar een filmpje van Matthias en Bretton Woods op dezelfde wedstrijd en vond dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=rrG5KF71jXU
Bretton Woods knikt ook zo tijdens de draf. Ik ben geneigd te zeggen dat dat door de hand van de ruiter komt...

Heeft iemand ook het filmpje ergens kunnen van Bretton Woods? Ben ook wel benieuwd hoe het daarmee gaat!

Landetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:56

Arme Totilas, het "gouden"randje is weg...de glans is er vanaf, jammer!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:58

De commentaar hier over de rijkunst van de ruiter, de uitvoering van beweging van het paard ... eerlijk het verbaast mij! ;(

Ik wist echt niet dat er ZO VEEL ruiters op deze forum waren die op dit niveau rijden en dus bekwam waren om commentaar te geven. :(:)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:00

bliver schreef:
Het grappige is dat er op een aantal dingen commentaar word gegeven die bij gal ook gewoon gebeurde. Het slingeren in de wissel serie. Onrustige aanleuning in stap. Ongelijk voorbeen draf.
Ok de uitgestrekte draf is minder spectaculair maar hij stapt wel beter bij achter. Dit is een punt waar gal altijd commentaar op kreeg van jury s. Daarnaast de bespiering, hij heeft twee jaar weinig uitgevoerd dan is het toch logisch dat dit minder is. En dan word er nog gezegd het is nu maar een gewoon paard. Het is nu een fantastisch paard maar bij gal was hij fenomenaal. 78% is heel veel! !! Is gewoon europese top vijf. En dat met een proef op safe gereden en met fouten. Ik zie hem eerlijk gezegd gewoon edward met undercover er nog afrijden met een foutloze en iets spectaculairdere proef. Tuurlijk had ik hem liever in nederland gezien maar vind hem nog steeds heel goed

_/-\o_

En verder vind ik het heel knap dat mensen zoveel conclusies kunnen trekken aan de hand van een filmpje en een paar momentopname's. Allemachtig zeg.

fourseasons

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:03

https://www.youtube.com/watch?v=TR0MNKaKCXg&hd=1

Op een paar momenten knikt Totilas hier ook met zijn hoofd hoor. Daarnaast zijn die teugels zo kort dat ik er spontaan mondpijn van krijg (en Gal prikt ook het grootste deel van de tijd met zijn spoortjes, zoals bijna iedere dressuurruiter. Vraag me dus af waarom Rath daar ineens door word afgekraakt.). Het is wel een gouden combinatie en spectaculairder maar fijner om naar te kijken niet echt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:09

ElCid schreef:
The_Stig schreef:
Het is schrikbarend hoeveel mensen hier spektakel en abnormale bewegingen verkiezen boven een netjes gereden ontspannen paard.

Ja, te triest voor woorden. Maar die mensen weten, jammer genoeg, niet beter en weten niet eens hoe een goed gereden paard er uit ziet, laat staan hoe het moet.

Helemaal mee eens.
Het zou een keer moeten wennen maar gek genoeg blijft het me verbazen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:23

fourseasons schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=TR0MNKaKCXg&hd=1

Op een paar momenten knikt Totilas hier ook met zijn hoofd hoor. Daarnaast zijn die teugels zo kort dat ik er spontaan mondpijn van krijg (en Gal prikt ook het grootste deel van de tijd met zijn spoortjes, zoals bijna iedere dressuurruiter. Vraag me dus af waarom Rath daar ineens door word afgekraakt.). Het is wel een gouden combinatie en spectaculairder maar fijner om naar te kijken niet echt.

Ik heb altijd al met wat gemengde gevoelens naar Gal en Totilas gekeken, enerzijds was het prachtig om een paard zo te zien lopen, anderzijds viel het ook steeds weer op hoeveel druk erop stond, zowel van voor als van achter.
Dit is dan wel minder spektakel, maar wel veel fijner om te zien, heb nu juist het idee dat het meer paard en minder robot is.
Jammer dat er nog steeds mensen zijn die dat spektakel verkiezen boven ontspanning.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:33

Ik vind ontspanning super, lekker lang laag de baan door.. Maar op GP niveau verwacht ik wel correcte spektakel en in mijn ogen heeft Gal dat en zeker in combi met Toot

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:37

Laurie schreef:
bliver schreef:
Het grappige is dat er op een aantal dingen commentaar word gegeven die bij gal ook gewoon gebeurde. Het slingeren in de wissel serie. Onrustige aanleuning in stap. Ongelijk voorbeen draf.
Ok de uitgestrekte draf is minder spectaculair maar hij stapt wel beter bij achter. Dit is een punt waar gal altijd commentaar op kreeg van jury s. Daarnaast de bespiering, hij heeft twee jaar weinig uitgevoerd dan is het toch logisch dat dit minder is. En dan word er nog gezegd het is nu maar een gewoon paard. Het is nu een fantastisch paard maar bij gal was hij fenomenaal. 78% is heel veel! !! Is gewoon europese top vijf. En dat met een proef op safe gereden en met fouten. Ik zie hem eerlijk gezegd gewoon edward met undercover er nog afrijden met een foutloze en iets spectaculairdere proef. Tuurlijk had ik hem liever in nederland gezien maar vind hem nog steeds heel goed

_/-\o_

En verder vind ik het heel knap dat mensen zoveel conclusies kunnen trekken aan de hand van een filmpje en een paar momentopname's. Allemachtig zeg.

Euh... de filmpjes zijn van een volledige proef en een proef duurt inderdaad maar een paar minuten. Maar wordt iedere wedstrijdruiter niet beoordeeld en gepunt op die ene proef van een paar minuten?

Waarom zou dat nu ineens niet kunnen?
Laatst bijgewerkt door Amaris op 23-05-14 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:44

Claartje23 schreef:
ik ben het met alle voorgaande berichten eens.
Wat wij missen is de chemie, dat is jammer, maar het is zo.
Fijn dat er mensen er nu positiever instaan.
Hopen dat Edward met Toto jr het weer kan opbouwen en dat Raht veel leert van Totilas.

Inderdaad, ik mis het kippenvel gevoel dat een proef van toot me eerst gaf. Ik weet ook niet of ik dat ooit weer ga krijgen bij deze combinatie. Daarmee zeg ik trouwens niet dat ik dit een slechte ruiter of proef vind. Maar het "wauw"gevoel is gewoon weg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:50

Zijn de starttijden voor morgen al bekend :)?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:51

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:59

Ah super, dan ga ik lekker kijken morgen!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:08

Oogt fijn en ontspannen!

Zie een omschakeling in beeld van Edward naar dit beeld nu. Dat de verbeter punten vergeleken worden met de verbeter punten van edward-totilas geeft denk ik aan dat het niveau benaderd wordt.

Ik vind het in ieder geval veel ontspannender ogen, denk dat vanuit deze nieuwe 'start' en andere training toch een ander paard ontstaat. Uitgestrekte draf mag btw nog wel flink aan geschaafd worden, maar dat gaat met sjef zeker lukken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:12

Doet die morgen weer mee? Moet de hele dag werken dus zie het morgenavond wel op film. :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:18

Laten we eerst maar eens beginnen met te zeggen dat ze samen een super vooruitgang geboekt hebben.
Daar gaat het nu toch eigenlijk om? Ja ik ben absoluut fan van Edward en Toot en dat zal mathias nooit voor elkaar krijgen omdat die 2 de klik niet zo hebben als Edward en Toot hadden. Maar chapeau voor Mathias dat hij niet opgeeft want wat zal er een druk op staan. Ik wens ze in ieder geveel veel succes en het duo zal best ver komen als ze op deze manier samen doorgaan!!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:20

smileydees schreef:
Laten we eerst maar eens beginnen met te zeggen dat ze samen een super vooruitgang geboekt hebben.
Daar gaat het nu toch eigenlijk om? Ja ik ben absoluut fan van Edward en Toot en dat zal mathias nooit voor elkaar krijgen omdat die 2 de klik niet zo hebben als Edward en Toot hadden. Maar chapeau voor Mathias dat hij niet opgeeft want wat zal er een druk op staan. Ik wens ze in ieder geveel veel succes en het duo zal best ver komen als ze op deze manier samen doorgaan!!

Amen :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:22

Amaris schreef:
Euh... de filmpjes zijn van een volledige proef en een proef duurt inderdaad maar een paar minuten. Maar wordt iedere wedstrijdruiter niet beoordeeld en gepunt op die ene proef van een paar minuten?

Waarom zou dat nu ineens niet kunnen?

Geldt ook niet alleen voor Rath, mensen oordelen over het algemeen gewoon heel snel... Vind dat al die negativiteit wel iets minder mag. :)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:22

Bijzonder dat er zo gigantisch kritisch naar een combinatie word gekeken die twee jaar niet in de ring is verschenen. :n

Dat er commentaar word gegeven over een doorgeslagen stang, terwijl de ketting niet strak staat, het 'scherp maken op de hulpen' voor de proef uit terwijl er geen spoor aan te pas komt.
Het missen van 'het gouden randje', de 'wauw', het 'spektakel'. Wat verwachten jullie in godsnaam van een combinatie die twee jaar niet in de ring is verschenen? Wees realistisch!

Ik zie een paard fijn door de proef lopen met (soms iets teveel) ruimte van voren. Natuurlijk is er nog gigantisch veel ruimte voor verbetering, maar ik persoonlijk zou een gat in de lucht springen als ik na een stop van 2 jaar weer direct op je oude niveau start en dan 78% binnen weet te halen.

Ik wens Rath en Toto veel geluk samen en hoop voor ze dat het gezeik nu zo onderhand ook over is, want dat verdienen ze beide niet.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:25

Maaik schreef:
Bijzonder dat er zo gigantisch kritisch naar een combinatie word gekeken die twee jaar niet in de ring is verschenen. :n

Dat er commentaar word gegeven over een doorgeslagen stang, terwijl de ketting niet strak staat, het 'scherp maken op de hulpen' voor de proef uit terwijl er geen spoor aan te pas komt.
Het missen van 'het gouden randje', de 'wauw', het 'spektakel'. Wat verwachten jullie in godsnaam van een combinatie die twee jaar niet in de ring is verschenen? Wees realistisch!

Ik zie een paard fijn door de proef lopen met (soms iets teveel) ruimte van voren. Natuurlijk is er nog gigantisch veel ruimte voor verbetering, maar ik persoonlijk zou een gat in de lucht springen als ik na een stop van 2 jaar weer direct op je oude niveau start en dan 78% binnen weet te halen.

Ik wens Rath en Toto veel geluk samen en hoop voor ze dat het gezeik nu zo onderhand ook over is, want dat verdienen ze beide niet.

Dat dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:42

Filmpje van het losrijden, heb het losrijden van Edward op de weg in 2010 ook gezien. Vind het filmpje van Rath fijner ogen, snap goed dat wanneer alle ogen op je gericht zijn je erg je best doet om geen negatieve aandacht te trekken maar zo te zien gaat het nu echt de goede kant op. Fijn, ik gun het ze van harte.
https://www.youtube.com/watch?v=dZSo2IY ... e=youtu.be

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:47

ceasario schreef:
Elisa2 schreef:
Het viel me wel op hoe nauw Totilas is in het voorbeen..hij heeft mega kwaliteiten maar of hij ook geschikt is voor de fokkerij... in het totaalplaatje kijk ik liever naar Valegro.

Fokkerij ?

Wat moet je dan nog met de geplaatste op nr.14 en 29 ?

http://www.worldsporttiming.com/contenu ... 005327.pdf

Nr 14 dekt al nauwelijks en terecht en nr. 29 is nog in ontwikkeling...maar een correct exterieur en beenstanden zijn toch wel wenselijk in de fokkerij vindt ik. Ondanks al zijn kwaliteiten is er op het exterieur van Toot nog wel wat aan te merken..