Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:50

Karl66 schreef:
Volgens mij zegt HF wat anders, namelijk dat zij Mischa heeft zien rijden en dus een oordeel kan hebben in tegenstelling tot jou, aangezien jij Mischa niet hebt zien rijden en dus ook geen oordeel over haar rijden kan hebben. Net zo min als wij een oordeel over jouw rijden kunnen hebben.

Je kan Micha toch op meerdere filmpjes zien rijden? Op U2?
HF ziet het als vriendelijk
Ik niet
en daarin verschillen wij te zeer van mening.

Karl66

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:46

En daar gaat het dus ook weer niet over, wat jij of iemand anders vriendelijk vindt is in deze zaak geen onderwerp. Het gaat om de vraag of door het rijden de kaak van U2 zo misvormd kan zijn geworden. En dat is iets wat jij aan de hand van die paar filmpjes niet kan beoordelen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:24

Karl66 schreef:
En daar gaat het dus ook weer niet over, wat jij of iemand anders vriendelijk vindt is in deze zaak geen onderwerp. Het gaat om de vraag of door het rijden de kaak van U2 zo misvormd kan zijn geworden. En dat is iets wat jij aan de hand van die paar filmpjes niet kan beoordelen.

Ze is er zo van overtuigd dat U2 LDR getraind is dat welk filmpje dan ook voor haar teken van mishandeling is, ook al vind ze er geen enkel filmpje van wat die stelling bewijst.
Aan de andere kant is een paard wat volgens haar klassiek getraind is sowieso perfect en zonder dwang opgeleid, ook als dat dier op een video duidelijk de tong buitenboord hangt. Tsja....

Voorlopig is er nog altijd niets wat op een rechtzaak wijst, maar mocht het er toe komen dan zal er toch heel ander bewijs moeten komen dan deze filmpjes, die niets anders tonen dan hetgeen ik altijd heb gezien, een paard wat gewoon netjes gereden wordt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:40

HF: precies ! Ook ik heb ze vaak genoeg zien rijden en het was áltijd vriendelijk. Mocht het dat niet zijn, dan kan 3/4 van Nederland wel stoppen met paardrijden, want juist Mischa is zich zeer bewust van wat ze met haar handen (en benen/sporen) doet. Vriendelijk, meer kan ik er niet over zeggen..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:43

Niet 3/4, maar 4/4. Nombrado inclusief.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:47

horseyfries schreef:

Ik hield nog een slag om de arm :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:56

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:57

Netje schreef:
HF: precies ! Ook ik heb ze vaak genoeg zien rijden en het was áltijd vriendelijk. Mocht het dat niet zijn, dan kan 3/4 van Nederland wel stoppen met paardrijden, want juist Mischa is zich zeer bewust van wat ze met haar handen (en benen/sporen) doet. Vriendelijk, meer kan ik er niet over zeggen..

tja, dan zal die stang wel vanzelf erin gegroeid zijn? ;(

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:58

Waar zie jij U2 in dit filmpje?

En verder doe jij wederom alsof jij persoonlijk hebt gezien dat het U2 was op de foto's, dat jij persoonlijk het bit hebt gehaald bij Bartels (of was het nou toch Mischa) en dat in de kaak hebt gepast en dat jij persoonlijk gezien hebt dat dit gebeurd is tijdens de training daar.
Apart dat alle mensen die er daadwerkelijk zijn geweest er allemaal van overtuigd zijn dat dit niet daardoor kan komen, maar jij wel beter weet terwijl je er nooit geweest bent. Vind je het zelf erg logisch?
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 02-06-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:58

horseyfries schreef:

Kinderachtige opmerking....
Jij gaat echt niet bepalen wie er wel en niet moeten stoppen met paardrijden...
dan doen de paarden zelf wel ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:59

horseyfries schreef:

Zo wordt er daar toch gereden? er wordt zelfs een clinic gegeven op deze wijze.
Ga mij niet vertellen, dat een U2, die daar in training was onder een ruiter van deze stal, het op een andere manier deed.
Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:02

nombrado schreef:
noem je dit klassiek rijden dan?
https://www.youtube.com/watch?v=6Ubs7suwqlw
volgens de stal Bartels?

Ik zie U2 niet in bovengenoemde film, dus heeft niets met het letsel van U2 te maken.
Je vergist je in het topic. Dit is niet het topic klassiek versus modern. :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:05

Nombrado, jij doet wederom alsof jij persoonlijk hebt gezien dat het U2 was op de foto's, dat jij persoonlijk het bit hebt gehaald bij Bartels (of was het nou toch Mischa) en dat in de kaak hebt gepast en dat jij persoonlijk gezien hebt dat dit gebeurd is tijdens de training daar.
Apart dat alle mensen die er daadwerkelijk zijn geweest er allemaal van overtuigd zijn dat dit niet daardoor kan komen, maar jij wel beter weet terwijl je er nooit geweest bent. Vind je het zelf erg logisch?

Als de paarden er voor zouden zorgen, dan gaf het paard bij Mischa aan dat ze het prima deed zoals je op de video kan zien. Volgens je eigen bewering de enige echte graadmeter!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:06

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

Ga mij niet vertellen, dat een U2, die daar in training was onder een ruiter van deze stal, het op een andere manier deed.

Zo weinig ken je van hun trainingen dus......

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:08

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

Nombrado: misschien moet je er zelf eens gaan kijken voor je een oordeel velt. Dingen zeggen als 'zo wordt daar toch gereden' is vrij aanmatigend en dan mag jij mij vertellen hoe je het ze dan aan moet leren (dit is een clinic, komt nog een stukje spanning door het publiek bij)... Heb jij een betere manier? Heb je Mischa überhaupt wel eens life zien rijden??

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:13

horseyfries schreef:

daar vergis je je in!
Stal Bartels of niet/
als 1 van mijn paarden zo gereden zou worden, als in het door mij net geposte filmpje over die clinic van Bartels? door 1 van hun ruiters of de fam. Bartels zelf? zou ik ze eigenhandig van mijn paard schoppen.
Ik wordt echt woest van dat geflos met stang en trens door die monden, en die neus zo extreem achter de ll. Hals strekken kunnen ze niet meer.., wervels in de hals al helemaal vergroeid.
Dat is geen rijkunst? Daar is dressuur niet voor bedoeld! dat is paarden pesten!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:17

Dressuur is dus bedoeld om in de achtertuin te doen en jezelf tot enige echte paardvriendelijke dressuurtopper te kronen?

Wat een onzin kraam je weer uit, paarden die niet meer kunnen halsstrekken en de wervels in de hals vergroeid hebben? Eventjes vergeten dat de paarden van Anky op RX gezet zijn juist om te bewijzen dat dit allemaal onzin is en die foto's geen enkele vergroeiing in de halswervels lieten zien? Om maar te zwijgen over het feit dat ze als enige drie OS met hetzelfde paard mee kan doen en de paarden stokoud worden en tot op hoge leeftijd écht presteren?

Ik heb nog geen enkele reactie van je gezien op de opmerking dat het filmpje wat je plaatste een paard bevatte wat zijn tong behoorlijk uitstak. Het is opmerkelijk hoe je dat soort dingen kan vergeven zodra je ervan overtuigd bent dat er klassieke training achter schuilt en hoe extreem agressief je wordt als je denkt dat een paard LDR gereden is.
Misschien moet je toch eens achter de schermen gaan kijken bij bepaalde klassieke grootheden, dan gaat die passie voor klassiek héél snel over vrees ik.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 02-06-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:17

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

daar vergis je je in!
Stal Bartels of niet/
als 1 van mijn paarden zo gereden zou worden, als in het door mij net geposte filmpje over die clinic van Bartels? door 1 van hun ruiters of de fam. Bartels zelf? zou ik ze eigenhandig van mijn paard schoppen.
Ik wordt echt woest van dat geflos met stang en trens door die monden, en die neus zo extreem achter de ll. Hals strekken kunnen ze niet meer.., wervels in de hals al helemaal vergroeid.
Dat is geen rijkunst? Daar is dressuur niet voor bedoeld! dat is paarden pesten!

Heb je hier enig bewijs van of maak jij je nu gewoon schuldig aan laster/smaad om je punt te maken?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:22

Netje schreef:
Nombrado: misschien moet je er zelf eens gaan kijken voor je een oordeel velt. Dingen zeggen als 'zo wordt daar toch gereden' is vrij aanmatigend en dan mag jij mij vertellen hoe je het ze dan aan moet leren (dit is een clinic, komt nog een stukje spanning door het publiek bij)... Heb jij een betere manier? Heb je Mischa überhaupt wel eens life zien rijden??

In een clinic laat men de grote massa dressuurrijdende mensen zien, hoe ze moeten rijden. ZIj hebben dus een voorbeeld functie!
Dus door het flossen met stang en trens, en de neus achter de ll , valse knik? leer je een paard piaffe /passage ? achter de ll? met publiek?
Ik had ruiters in dit topic toch wel wat kundiger ingeschat.

het is 1 grote fiasco,... het hele Nederlandse dressuurgebeuren.
Gelukkig ken ik nog wel wat Nederlandse ruiters, die het nog steeds volgens de klassieke methode doen.
Je had het heel vroeger al...
De Duitse dressuurmanier , en de Engelse dressuurmanier.
De Engelse was toen echt met handen werken
de Duitse van de handen afblijven en vanachter rijden met zit. (je werd echt gigantisch afgestraft op handgebruik....als ze je maar enig met je handen zagen terugwerken had je gewoon - punten!)

En er is nu nog een Nederlandse manier bijgekomen....en die vind ik het ergste voor de paarden
Enige die er goed aan verdienen, zijn de dierenartsen, fisio's, osteopaten en paardenhandelaren (voor als je weer een nieuw talent nodig hebt, omdat je 10 jarige is afgeschreven)

Je gaat mij écht niet overtuigen dat deze stal of ruiter geen blaam treft! Voor een stal met zo een naam??? Is dat écht not done!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:28

Ach Nombrado, kom op zeg: neem jezelf niet zo serieus ! Flossen, valse knik: overdrijven is ook een vak. Waarom denk je dat ze met teugeldruk meters rijden bij Bartels: om te meten hoe ze flossen :D ?? Welk van de 10 jarige paarden bij Bartels is afgeschreven dan, of welke van Anky, Adelinde, Edward, HP, om er maar een handvol te noemen?? Kom dan eens met voorbeelden??
Laatst bijgewerkt door Netje op 02-06-14 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:29

horseyfries schreef:
Dressuur is dus bedoeld om in de achtertuin te doen en jezelf tot enige echte paardvriendelijke dressuurtopper te kronen?

Wat een onzin kraam je weer uit, paarden die niet meer kunnen halsstrekken en de wervels in de hals vergroeid hebben? Eventjes vergeten dat de paarden van Anky op RX gezet zijn juist om te bewijzen dat dit allemaal onzin is en die foto's geen enkele vergroeiing in de halswervels lieten zien? Om maar te zwijgen over het feit dat ze als enige drie OS met hetzelfde paard mee kan doen en de paarden stokoud worden en tot op hoge leeftijd écht presteren?

Ik heb nog geen enkele reactie van je gezien op de opmerking dat het filmpje wat je plaatste een paard bevatte wat zijn tong behoorlijk uitstak. Het is opmerkelijk hoe je dat soort dingen kan vergeven zodra je ervan overtuigd bent dat er klassieke training achter schuilt en hoe extreem agressief je wordt als je denkt dat een paard LDR gereden is.
Misschien moet je toch eens achter de schermen gaan kijken bij bepaalde klassieke grootheden, dan gaat die passie voor klassiek héél snel over vrees ik.

Jij vind het onzin
ik niet
ik neem aan dat je niet heel bokt vertegenwoordigd. Er zijn namelijk zat meelezers :+
Er zijn inderdaad maar heel weinig ruiters meer, die het werkelijke klassieke nastreven...helaas....

wat het kronen betreft? dat is iets wat jij doet...niet ik...ik ga alleen uit van de bewegingsmechaniek van een paard. Als je daar als mens respect voor hebt? dan komen er geen afdrukken van een stangbit in een kaakbot! Als de foto's kloppen met de werkelijkheid? (en ik ben ervan overtuigd dat dit zo is) dan mag van mij stal Bartels en/of ruiters zich zeker verantwoorden tegenover dressuurrijdend Nederland.

En laat mij lekker maar in mijn achtertuintje rijden. Gaat er een paard stuk op deze manier? dan zal ik er schande van spreken (en ik hoop van ganser harte, veel paarden liefhebbend dressuur rijdende wereld met mij)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:30

nombrado schreef:
het is 1 grote fiasco,... het hele Nederlandse dressuurgebeuren. !

Maar gelukkig hebben we één redder in de nood in Nederland: hup op de barricades jij :D Misschien het rijden helemaal maar afschaffen (dan zou ik je aanraden zelf ook maar te stoppen, of ben je zelf beter dan de hele Nederlandse dressuurtop)?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:30

Netje schreef:
Ach Nombrado, kom op zeg: neem jezelf niet zo serieus ! Flossen, valse knik: overdrijven is ook een vak. Waarom denk je dat ze met teugeldruk meters rijden bij Bartels: om te meten hoe ze flossen :D ?? Welk van de 10 jarige paarden bij Bartels is afgeschreven dan, of welke van Anky, Adelinde, Edward, HP, om er maar een handvol te noemen?? Kom dan een met voorbeelden??

1 heel groot voorbeeld...
die van het topic (en das al 1 teveel!)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:32

Netje schreef:
Maar gelukkig hebben we één redder in de nood in Nederland: hup op de barricades jij :D Misschien het rijden helemaal maar afschaffen (dan zou ik je aanraden zelf ook maar te stoppen, of ben je zelf beter dan de hele Nederlandse dressuurtop)?

nee hoor...ik houd van paarden en kom op voor ze bij het leed wat ze wordt aangedaan. (en dat is meer dan je je realiseert helaas) Das alles.
Gaat er een paard stuk van een bepaalde trainingsmethode, dan moet dat uitgesproken worden.
wel zo eerlijk naar de paarden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:34

nombrado schreef:
Netje schreef:
Ach Nombrado, kom op zeg: neem jezelf niet zo serieus ! Flossen, valse knik: overdrijven is ook een vak. Waarom denk je dat ze met teugeldruk meters rijden bij Bartels: om te meten hoe ze flossen :D ?? Welk van de 10 jarige paarden bij Bartels is afgeschreven dan, of welke van Anky, Adelinde, Edward, HP, om er maar een handvol te noemen?? Kom dan een met voorbeelden??

1 heel groot voorbeeld...
die van het topic (en das al 1 teveel!)

U2 is geen 10, maar ouder en of hij de potentie had om GP te rijden is ook nog maar helemaal de vraag; als het erin gezeten had, dan had hij onder Mischa dat niveau wel gehaald, daar ben ik van overtuigd. Daarbij: je blijft het Bartels maar verwijten, maar dat is na bijna 30 pagina's telkens maar weer hetzelfde uitleggen toch wel een beetje flauwekul gebleken.