Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:41

Ik heb het even uitgerekend, als ik Doortje wil 'winnen' dan moet ik minstens €600,- kunnen opbrengen. Dit is €430,- zonder de toeslag, met toeslag komt dit op €600,-. Of ik dit bedrag bij elkaar ga krijgen durven ik nu niet meer met zekerheid te zeggen, ik had eigenlijk al wat opzij gezet voor de zorgen die na de veiling komen... -O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:42

Quess? Ach.......... ze moeten er toch een aantal uitkiezen hé..........

Misschien wel omdat het een 'wilde ongetemde hengst' is? :')

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:00

Damn daar sta je dan op bva auctions als 22 jarig paard met als startbod 250 euro. Echt sneu, leuk paard om te zien was vroeger vast nog veel mooier. Hopelijk denkt ook iemand aan Kenzo. Ik zou ze het liefst allemaal redden, ###geld......

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:01

Jeetje wat een uit de hand gelopen onderwerp zeg. Dit is niet de eerste keer dat er paarden worden geveild via BVA.

Is dit nu alleen zo in de media vanwege die fraude zaak?

Als ik dan ook die actie lees van dat jochie op fb. Over het bedrag van €250,-. Het bedrag wordt, als er op geboden wordt, toch hoger ivm veilingskosten ed waardoor je vaak al weinig winst kan maken bij de slacht lijkt me? Weet verder niet wat de slachtprijzen zijn.

Vind het wel leuk om te zien dat zoveel mensen zich hiervoor in willen zetten om bv Doortje te kopen.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:05

Leuke hengst.. werd omschreven als n lieve kroellerd die niet doorheeft dat ie hengst is.. dus geen idee..

onpaard

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:14

Doortje is ook een leukert <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:29

Even een update vanuit mijn kant.

Ik sta op het punt om op te geven, helaas worden zowat alle middelen me uit handen genomen, ik sta met de rug tegen de muur en met mijn handen gebonden SPIN en de PVVD willen minstens een bedrag zien voorbij komen van €600,-, volgens hun de slachtprijs.

Ik heb contact gehad met Pascale van de PVVD maar samenwerking of wat dan ook wordt niet gewaardeerd, menig voorstel gedaan maar ook die worden afgeslagen. Ze willen perse dat paarden onder contract komen te staan als hun meebieden. Toen ik er vol tegenin ben gegaan en kenbaar heb gemaakt dat dit voor hun natuurlijk goede media is en hun zakken er ook mee kunnen vullen hebben ze mij verwijderd van Facebook en geblokkeerd.

Als ik wil meebieden kan ik dit doorgeven aan Pascale, dan moet ik mijn maximum bod aangeven en als hun dit genoeg vinden 'mag' ik mee bieden. (Overigens gaat dit bij alle paarden zo en is dus meebieden op een paard zonder dat hun ervan af weten onmogelijk.) Zo niet bieden zij er sowieso over heen, wederom komen we terecht op die €600,- (met toeslag €840,-), dat is veel geld en dat hebben echt niet alle mensen zomaar liggen, tenminste ik houdt dat liever reserve voor mijn drie mondjes die al gevoed moeten worden. Ik ben begonnen om tot een bepaald bedrag te gaan, maar deze prijs gaan daar ver boven. Pascale is tevens de coordinator voor de biedingen, of ze zichzelf tot dit benoemd heeft mag Joost weten.

Ik heb me voorgenomen om volgende week sowieso naar de media te stappen met alle berichten die over en weer geschreven zijn, inclusief berichten op de pagina van Doortje. Wat de media daar mee doet moeten ze geheel zelf weten, maar dit achterlijke gedoe van SPIN en PVVD kan niet zomaar in de doofpot verdwijnen, ik zou eens willen weten met hoeveel geld hun achterblijven wat niet aan deze paarden besteed wordt.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:33

Wat een vieze zaak word het zo.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:42

faramunda schreef:
Leuke hengst.. werd omschreven als n lieve kroellerd die niet doorheeft dat ie hengst is.. dus geen idee..

Precies daarom begrijp ik het ook niet.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:44

Belachelijk!!! Waar zijn ze mee bezig!?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:45

Jeetje mina.. Heb vandaag een pagina of 10 bij moeten lezen, maar wat een ontzettende tering zooi wordt er van die veilig gemaakt door media en instanties zeg...

Ik vond het zo mooi dat er hier mensen waren die ècht serieus interesse hadden in een paard, met name Kim, in ieder geval zouden een aantal dan zeker wel goed terecht komen!
En nu komen op facebook allemaal berichten voorbij, het AD, stichtingen en weet ik wat er allemaal gedeeld wordt. Ik vind het schandalig.
Is het dierenliefde om een meid die een paard kent en er om geeft het paard gewoon NIET te gunnen?
De PvdD (voor jou mssn iets om op te letten KimD, je zegt steeds PvvD ;)) bepaalt nu dus voor Kim dat zij niet mee mag bieden.. Zij moeten op de zakken van anderen teren om dat paard te kopen en onderhouden, terwijl hier iemand zit die dat paard dolgraag gelukkig wil maken en al geld apart heeft voor het onderhoud..
Ik snap werkelijk waar niets van die zogenaamde 'diervriendelijke' instanties. Stelletje idioten daar zeg..
Zou het niet een idee zijn om nu al met een deel van jouw ervaring naar buiten te komen Kim? Wie weet bereik je er nog wat mee, nu lijkt de strijd sowieso al verloren.

Ohhh wat kan ik er dan slecht tegen dat er niet geluisterd wordt naar mensen. Zo'n grote groep schapen die maar die instanties en media volgen, en de kleine groep die daadwerkelijk oprechte interesse heeft wordt niet gehoord.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:46

Jeetje wat raar, dus als simpele particulier die graag een leuk paardje wil een er goed voor zal zorgen wordt dit dus onmogelijk gemaakt!
En dit geldt voor alle paarden of alleen die 9?

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:00

Ik denk dat ze voornamelijk die 9 op willen kopen.

Vind het erg jammer voor KimD. Ik had haar Doortje graag gegund.
Het paard waar ik wel een bod voor over had staat ook tussen de 9 paarden...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:02

KimD schreef:
Als ik wil meebieden kan ik dit doorgeven aan Pascale, dan moet ik mijn maximum bod aangeven en als hun dit genoeg vinden 'mag' ik mee bieden. (Overigens gaat dit bij alle paarden zo en is dus meebieden op een paard zonder dat hun ervan af weten onmogelijk.) Zo niet bieden zij er sowieso over heen,

Je mag toch zelf weten of je wilt bieden of niet?
Als zij zowieso over elk bod heen gaan, zou ik ze de prijs wel ff flink omhoog jagen, zal ze leren, maakt het verhaal alleen maar sappiger.

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:02

Wat een belachelijk zooitje wordt het zo zeg. Niet normaal. We kunnen beter een donateurs actie voor Kim gaan organiseren.. en wat nou als er 1 of andere rijke stinkerd op de proppen komt, die ook nog eens graag in de belangstellng staat en bv 10.000 euro op Doortje biedt?
Ik snap echt niet hoe ze aan €600 euro slachtprijs komen..

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:15

Ik zit eraan te denken een reactie te plaatsen op alle PvdD berichten op Facebook, maar wil mezelf alvast even goed informeren om wel een harde post te kunnen maken. Dat de slachtprijs in NL lager is dan zij zeggen heb ik overal op internet kunnen vinden, maar hoe zit dit met paarden levend op transport naar het buitenland om daar geslacht te worden? Brengen die meer op?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:18

Ik dacht dat op transport wel meer oplevert ja... Is hier op bokt ook wel eens ter sprake gekomen

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:24

Dan vind ik dat iemand eind 2013 nog €750 voor zijn dikke haflinger kreeg.. En dat de prijzen naar het buitenland veeeeel hoger liggen. Zal de PvdD z'n genoemde prijzen daar dan op baseren misschien?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:30

Je kunt er vanuit gaan dat alle paarden op de veiling weggaan voor een bedrag dat hoger ligt dan de slachtprijs Jeja, de slachtprijs is namelijk maar een kleine 200 euro voor een gemiddeld paard als ik dat goed begrijp. Ik denk niet dat je hier veel medestanders gaat krijgen als je even terugleest in dit topic...

EDIT: Merell123, ik denk dat de PvdD de slachtprijs per kilo gewoon keer bijvoorbeeld 500kg doet. Die ligt zo tussen de 80-90ct, dus kom je wel op die 400 euro. Echter weegt een paard geen 500kg meer als de ingewanden etc verwijderd zijn, dus krijg je er (gemiddels genomen) ook geen 400 euro meer voor!
[TAO] Slachtprijs 2013/2014
Dit topic kwam ik tegen. Staan ook heel uiteenlopende bedragen in, maar ook betrouwbare info.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:36

KimD: jeutje wat een énorm belachelijk gedoe van zowel PVDD als de SPIN! Dat is verdorie toch niet normaal?!

Waar halen ze het vandaan bovendien?! Iedere idioot mag en kán gewoon bieden op die dieren. En dan zeggen dat ze het zo goed voor hebben met de dieren, maar ondertussen gaat het puur om 'ikke ikke ikke en de rest kan stikke', mooie media-aandacht, én extra kiezers, én extra donateurs, én strijken met 'dat ze van de slacht gered zijn'.

Ik zou het er als ik jou was écht niet bij laten zitten, deze werkwijze van beide partijen is gewoon té schandalig voor woorden. Waar zijn ze straks dan hé, met de zuidlaarder paardenmarkt? Gaan ze daar ook alle particulieren, handelaren én slagers overbieden met bij elkaar gesprokkeld geld van donateurs, gaan ze daar ook alle zielige gevallen wegkopen?!?!?!

Ik zou écht met dit verhaal naar de media stappen, laat mensen maar eens weten hoe het er werkelijk aan toe gaat.
En als je hulp nodig hebt; bij deze biedt ik mij aan. mijn tentamens zijn dan toch voorbij, dit mag én kan niet de doofpot in gaan nee, deze werkwijze grenst aan pure misdadigheid en brutaliteit.

Jeja schreef:
Even snel

willen ons ook even melden, wij zijn namelijk bezig met geld in te zamelen zodat ze zowieso niet naar de slacht slacht gaan

Het is blijkbaar erg moeilijk :(:) De slachtprijs zal hoogstens rond de 200 euro liggen, en de paarden komen daar zówiezo al boven aangezien er nog extra kosten op welk bod dan ook komen.

Mijn hémel, wáarom spreekt iedereen over 'redden van de slacht', wil iedereen nou zo graag een wit voetje halen over de rug van deze dieren, zodat je achteraf kan gaan pronken met z'n allen 'wij hebben dit dier van de slacht gered'? Er IS voor alsnog helemaal geen sprake van slacht, dat maken die 2 idiote PVDD en SPIN er van.

Daarbij Jeja, wie is 'wij'? en wat gaat er met het geld gebeuren? En wat gebeurd er met het geld als de paarden naar iemand anders gaan? En hoe gaan de paarden verzorgd worden? Door wie? Waar komen ze te staan?

Kom nou zeg, de hysterie in NL is écht losgebarsten om een paar paarden die, zoals zo vaak gebeurd! ter verkoop worden aangeboden op een veilingsite.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:37

Heb helaas niet alles terug kunnen lezen, we hebben nog maar korte tijd dus druk druk druk.

De aangegeven prijzen zijn exclusief veilingkosten en btw. Het bedrag van 400 euro is dus al dichterbij dan gedacht..

Daarbij moeten we ook goed nadenken dat er veel handelaren tussen gaan zitten die dezen paarden zullen doorverkopen met een "gezond" keurings rapport. En dit willen wij ook tegen gaan, vandaar dat wij ook zaterdag op locatie zullen zijn.

Want ik weet, en dit kun je ook zien aan de rapporten die er al bij zitten dat bijna alle paarden bemerkingen hebben, en er staan er twee met hartafwijking !

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:40

Dan kunnen mensen die een paard bij een handelaar willen kopen toch ook googlen en vinden dan dit? Tenzij handelaren ze papierloos willen verkopen, maar dan brengen ze helemaal niks op...

Volgens mij hoeft er niks geboden te worden om boven de slachtprijs te komen.. Met btw en veilingskosten erbij zit je daar al op en zo niet wordt het 'kavel misschien niet eens gegund' omdat het te weinig opbrengt.

Denk trouwens dat de curator en het veilinghuis super blij zijn met al deze media-aandacht! Zo komt er wel geld in de laatjes!
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 24-01-14 02:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:41

Jeja schreef:
Even snel

Daarbij Jeja, wie is 'wij'? en wat gaat er met het geld gebeuren? En wat gebeurd er met het geld als de paarden naar iemand anders gaan? En hoe gaan de paarden verzorgd worden? Door wie? Waar komen ze te staan?

Kom nou zeg, de hysterie in NL is écht losgebarsten om een paar paarden die, zoals zo vaak gebeurd! ter verkoop worden aangeboden op een veilingsite.

Dit gaat in samenwerking met paard in nood, mensen die interesse hebben kunnen een privé bericht sturen.

Jeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:43

Merell123 schreef:
Dan kunnen mensen die een paard bij een handelaar willen kopen toch ook googlen en vinden dan dit? Tenzij handelaren ze papierloos willen verkopen, maar dan brengen ze helemaal niks op...

Volgens mij hoeft er niks geboden te worden om boven de slachtprijs te komen.. Met btw en veilingskosten erbij zit je daar al op en zo niet wordt het 'kavel misschien niet eens gegund' omdat het te weinig opbrengt.

Heel veel staat niet in hun keurings rapporten, en bij de twee paarden met hartafwijking zit niet eens een rapport. En daarbij is dat niet nodig dezen handelaren hebben hun dokters wel klaar staan die even een mooi rapportje opstellen dat het paard kern gezond is. Het is een zaakje wat stinkt aan alle kanten ken namelijk 80% van de paarden die ze aanbieden.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 02:43

400 euro zit je zeker snel aan. Maar 400 euro is gewoon hoger dan de slachtprijs! Maakt niet uit of dat nou inclusief of exclusief btw en veilingskosten is, 400 euro is 400 euro.

Omdat je geen tijd hebt om terug te lezen zal ik je in ieder geval vertellen dat er in dit topic een meid is die de Shire kent en heel graag wil kopen, maar door verschillende acties zal de prijs ongetwijfeld op gaan lopen wat het voor haar onmogelijk maakt om het paard nog te 'winnen'.