Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Simonesimone schreef:Lotus83 schreef:Wat leuk dat Yitteke (Esmir) zelf ook mee leest maar nog geen reactie heeft geplaatst...
Hahahahaha je was me net voor maar dat vind ik wel een giller
Zilion schreef:Nou ben ik even de weg kwijt. het kan zijn dat ik het gemist heb hoor?
Je hebt als koper onderzoeksplicht. Paard is alleen klinisch gekeurd. Wat ik begrijp uit het verhaal.
Koper heeft verzuimt in onderzoeksplicht. Als je dan een paard koopt voor €3000,- en, niet vervelend bedoeld, voor een fjord. Lijkt het mij verstandig om een uitgebreidere keuring te doen. Verkoper valt niets te verwijten, zolang het paard bij hem gezond was, maar toon dat maar eens aan.
Verhaal heeft duidelijk 2 kanten, maar vraag me af of de koper een rechtszaak zal winnen. Daarnaast denk ik dat de verkoper wel een rechtsbijstandsverzekering heeft. Wat als ondernemer niet onverstandig is.
Ben dan ook erg benieuwd wat hier uit gaat komen
Citaat:Sorry maar zij zoekt het op door het via de tv uit te vechten
Inderdaad.. Mag je mij triest noemen maar zij zoekt de media op, ik en vele anderen zijn benieuwd wat eruit gekomen is en wij blijven vervolgens door een open einde alsnog met allerlei vragen zitten waardoor speculaties alleen maar zullen oplaaien.
Dan vind ik het niet gek dat ik wil weten wat er uit gekomen is, en als ik dat door middel van een grapje in dit topic plaats.. Ach dan lees je er lekker overheen
_MelloW_ schreef:Wat kunnen sommigen hier hard oordelen zeg. Televisie is knip en plakwerk. Heb zelf naast een opname gestaan en die kwam s'avonds heel anders op tv dan dat ik het hoorde. Ik denk dat niemand hierin kan oordelen. En zeker niet dat meisje voor leugenaar uit maken. Je weet toch niet alles. Dat dat met het koopcontract niet helemaal is gegaan zoals het hoort (direct bij aankoop), eens. Maar phoe wat een speculaties weer hier zeg.
_San87_ schreef:Air schreef:Hoezo wat een raar open einde? Er is nog geen einde, dus die kunnen ze ook moeilijk uitzenden
Ik geloof dat hier heel veel bokkers zijn die moeite ermee hebben om het verschil te zien in hoe wij een paard zien en in hoe een paard voor de wet wordt gezien.
Als fokker verkoop je een ''product''.
Als je naar de mediamarkt gaat en je koopt een laptop en die gaat na 3 maanden kapot, dan ga je ook ermee terug.
Nou kijken wj niet zo tegen een paard aan maar zo worden dieren wel gezien waarschijnlijk.
Plus: het is televisie, een progamma is te kort om het volledige verhaal luid en duidelijk te kunnen uitzenden.
Echter kom je bij de Mediamarkt 3 maanden na aankoop niet nog even leuren met dat ze een koopcontract moeten tekenen.
Ariebren schreef:Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier het gevoel en dus de haat van een soort echtscheiding uitgespeeld wordt.
Heeft niets te maken met die grijze postduif.
Maar madam, enigs kindje zeker ?, is op haar zieltje getrapt.
Bij paps en mams krijg je je zin.
In het werkelijke leven is het wel wat anders.
Koopster heeft pech gehad, moet je de hengst ook als hengst behandelen en niet lekker gaan knuffen.
Dier is ziek geworden, kan beuren, mijn paarden zijn ook wel eens ziek.
Vroeger kocht je een parkietje in de dieren winkel met garantie tot aan de buiten deur van de winkel.
Marjolein schreef:essie_blue schreef:Wat had die beet van het paard nou eigenlijk met de zaak te maken?
Of was dat voor de sensatie van het programma? En idd, zo'n proces gaat nog heel lang duren, vandaar dat er een open einde is. De Pro Deo advocaat was geen hippisch advocaat of wel dan? Die heb je wel, misschien wat handiger voor dit soort zaken.
De gedragsverandering zou door de Lyme komen. Maar ik zou zeggen dat dit komt doordat hij veel voer kreeg (hij was mager bij aankoop) en misschien wel een koper welke weinig ervaring heeft met een voormalig dekhengst (niet ggk in Nederland, maar wel gedekt).
anneliesdj schreef:Wat raar dat haar dierenarts niet aan het woord komt? Dat ze ook nergens praten over zijn onderzoek en wat hij daarover zegt. En waarom wil hij niet meewerken? Is hij soms degene die wat te verbergen heeft?
Ik vind het echt vreemd zo.
Simonesimone schreef:Lotus83 schreef:Wat leuk dat Yitteke (Esmir) zelf ook mee leest maar nog geen reactie heeft geplaatst...
Hahahahaha je was me net voor maar dat vind ik wel een giller
Miepie77 schreef:mika11 schreef:De verkoper heeft zich in ieder geval niet laten intimideren door een stelletje gehaaide advocaten!
uiteindelijk zal hij toch over de brug moeten komen, dus eigenlijk is het gewoon heel dom om zo zn hakken in het zand te zetten