Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:47

Ja, en dus is Matthias misschien niet zo een fantastische ruiters al Edward. En dan? Er worden zoveel paarden verkocht naar een mindere ruiter, vaak voor heel veel geld. Om daar nu anderhalf jaar later nog over door te blijven janken en ronduit onbeschoft naar een hele familie te blijven vind ik echt een beetje typisch. Het leven gaat verder hoor, kom op zeg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:49

Ach, of Totilas nu wel of niet verkocht wordt, het is toch fijn te horen dat de sponsor er zijn best voor wil(de) doen om de combinatie weer bij elkaar te krijgen.

En ik weet niet hoe lang ze nog willen werken aan het verkrijgen van die klik, maar, ondanks dat hij al op zo'n jonge leeftijd zo ontzettend goed heeft gepresteert, Totilas wordt ook ouder en heeft de laatste 1,5 jaar niet meer dat kunnen laten zien wat hij kon en over een paar jaar zal zijn waarde voor de topsport flink kelderen. Hem dan nog voor veel geld kunnen verkopen en er winst op maken zal dan niet meer lukken...
Als we nog willen genieten van hem, zal het vinden van die klik of het verhuizen naar een andere ruiter niet nog heel lange tijd op zich moeten laten wachten...

Ik hoop gewoon dat Totilas weer met plezier aan het werk gaat en zijn uitstraling weer terug krijgt... Dat we met een vrolijk, in plaats van treurig gevoel naar zijn verrichtingen kunnen kijken.

En inderdaad, die nare reacties komen door de arrogante houding in het begin. Als men zich wat respectvoller en bescheidener had opgesteld richting de vorige ruiter en trainingswijze, en minder hoog van de toren blazen over de te verwachtte prestaties, maar gewoon hadden gezegd hoe blij ze waren dat ze met zo'n goed paard aan het werk konden en hoopten dat ze samen een goede combinatie zouden vormen, dan was er denk ik veel minder kritisch naar ze gekeken...

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:53

manic schreef:
Ja, en dus is Matthias misschien niet zo een fantastische ruiters al Edward. En dan? Er worden zoveel paarden verkocht naar een mindere ruiter, vaak voor heel veel geld. Om daar nu anderhalf jaar later nog over door te blijven janken en ronduit onbeschoft naar een hele familie te blijven vind ik echt een beetje typisch. Het leven gaat verder hoor, kom op zeg.

sluit mijn hier bij aan +:)+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:55

Een andere uitspraak van Vader Rath in het eerder aangehaalde artikel is opmerkelijk:

Dass, Dressur-Star Edward Gal - der seit Kurzem für den Stall von Glock reitet - sein ehemaliges Erfolgspferd wieder unter seinem Sattel haben möchte, ist Rath nicht neu: "Gal ist schon seit Monaten hinter Totilas her und will ihn auf Biegen und Brechen zurück. Aber warum wurde dann das Pferd an uns verkauft, nur wegen der Provisionen? Ich empfinde das Interesse als Störfeuer."

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:58

Lovely schreef:
Dees schreef:
Mensen die denken met (heel) veel geld succes te kunnen kopen, verdienen exact wat de combinatie Rath/Linsehof/Shockmohle nu krijgt.
Hoogmoed komt voor de val.

Volgens mij heb je hiermee het grootste probleem van de paardensport te pakken, iedereen denkt maar over een ander zulke dingen te mogen zeggen. Maar vergeet niet dat een groot gedeelte van die hoogmoed aangepraat is. Want voor zover ik weet is Matthias Rath zelf heel bescheiden gebleven. Om hem heen waren er wel commerciele actitiviteiten ten behoeven van de dekdienst, maar die twee dingen worden maar al te graag door elkaar gehaald. PS heeft het duurste dressuurpaard ter wereld gekocht en vraagt een hoge prijs voor het sperma, dat mag gewoon en is niks mis mee, het is immers niet verplicht ermee te dekken. Maar dit rechtvaardigt nog niet dat de combinatie Rath/Linsenhoff/Schockemohle bij elke gelegenheid onderuit gehaald moet worden.

toch is dat niet helemaal waar Lovely
Jeannepauli heeft hier wel eens een aantal quotes aangehaald van een jaar terug waarin hele nare rancuneuse dingen werden gezegd over de 'Hollandse-school'.

Het verhaal dat door PS wereldkundig werd gemaakt was een beetje van de strekking:
Toot is een geweldig goed paard en nog veel beter dan dat iedereen zich kan voorstellen. Ondanks de afschuwelijk slechte manier van trainen en rijden door Gal behaald dat paard nog steeds onnavolgbare records. Indien wij dat paard correct Duits africhten zullen de kwaliteiten van dit paard pas echt naar boven komen en zal er een ongekende groei zijn in zijn prestaties waarbij de eerder behaalde prestaties met Gal zullen verbleken.

MAR is idd erg bescheiden gebleven en heeft altijd toenadering tot Gal gezocht. De woede richt zich ook niet zo zeer op MAR, wel op PS en zijn arrogantie en miskenning van de capaciteiten van Gal. Want je kunt Gal een arrogant, wuft of misschien wel scheinheilig persoon vinden, niemand kan ontkennen dat deze blond-gelokte ruiter een onnavolgbaar talent heeft. ;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:00

Jannepauli schreef:
Een andere uitspraak van Vader Rath in het eerder aangehaalde artikel is opmerkelijk:

Dass, Dressur-Star Edward Gal - der seit Kurzem für den Stall von Glock reitet - sein ehemaliges Erfolgspferd wieder unter seinem Sattel haben möchte, ist Rath nicht neu: "Gal ist schon seit Monaten hinter Totilas her und will ihn auf Biegen und Brechen zurück. Aber warum wurde dann das Pferd an uns verkauft, nur wegen der Provisionen? Ich empfinde das Interesse als Störfeuer."

*stoft Duits af* Gal loopt nu maanden op Totilas achter maar wil hem koste wat kost terug?

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:02

@ abacab Heeft hij dat echt zo gezegd? dat is ook niet aardig, trouwens ook niet heel slim om vooraf al uitspraken te doen dan kun je alleen maar je vingers branden..

ik hoop gewoon dat Toot weer gaat stralen zodat wij kunnen genieten. wie m ook blijft of gaat trainen. Tis gewoon zonde als zo'n paard niet aan de top blijft lopen.. daar is hij te speciaal voor.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:08

Roane schreef:
Jannepauli schreef:

*stoft Duits af* Gal loopt nu maanden op Totilas achter maar wil hem koste wat kost terug?

Zo begrijp ik hem ook. En "waarom werd het paard dan aan ons verkocht, alleen vanwege de provisie?"

Flauw, hij weet ook dat als Edward er ook maar iets over te zeggen had gehad, Toot niet verkocht was geweest.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:16

Hier staat het in het nederlands ... Ze geloven nog in de combi hoor ;)
http://www.dehoefslag.nl/2012/02/rath-t ... t-te-koop/
Citaat:
Rath: “Totilas is absoluut niet te koop”
Geschreven op 10 februari 2012 door Hoefslagredactie

De soap rond Totilas lijkt nog even door te gaan. Gisteren kwam het gerucht in de media dat Gaston Glock van “Glock Performance Horse Center” Totilas zou willen kopen, maar van een daadwerkelijke verkoop is nog helemaal geen sprake.

Klaus-Martin Rath reageert vandaag via de media op deze berichten en steekt zijn mening dan ook niet onder stoelen of banken: “We denken er niet aan om Totilas te verkopen. Dat is gewoon belachelijk.”

en voor een bod van vijftien miljoen euro? “Mochten we hem ooit verkopen, dan moet het bedrag wel echt enorm zijn. Maar iedereen weet dat wij onze paarden nooit verkopen. Totilas is niet te koop en zal zeker geen Oostenrijker worden.

Dat Edward Gal, die onlangs een sponsorcontract tekende bij Glock, zijn vroegere paard wil terug onder het zadel wil hebben, is niets nieuws voor Rath: “Edward zit al maanden achter Totilas aan en wil hem koste wat kost terug. Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Het lijkt er hiermee op dat Totilas niet terugkeert naar Nederland. “Totilas maakt deel uit van onze familie en brengt ons veel vreugde,” aldus Rath. Daarnaast wil zijn zoon Matthias natuurlijk met het paard naar de Olympische Spelen van 2012. “Hij zal dan de derde generatie van onze familie zijn die naar de Olympische Spelen gaat. Mijn vrouw won goud met het landenteam dressuur en haar moeder was er in 1972 eveneens bij.

“Matthias en Totilas hebben alle kans op het winnen van een medaille. Mocht dat niet lukken, dan houden we zeker niet minder van hem.”

Hoefslag/kleinezeitung

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:16

Jannepauli schreef:

Alsof Edward iets over die verkoop te zeggen had, was toch duidelijk dat het niet zijn keuze was!
hij wilde Totilas niet kwijt en de afspraak was toch ook dat hij minimaal tot/met London tot zijn beschikking zou staan?
Als Edward geen geld had om Totilas te behouden, maar met zicht op deze sponsor wel, dan is dat toch niet iets vreemds dat hij nu wel probeert Totilas terug te krijgen?
En al had hij het eerst wel geaccepteerd, dan nog kan na alle gedoe rond blessures en slechte prestaties de onvrede over de verkoop groeien en de aandrang het paard uit die situatie te halen zodat het weer zichzelf kan worden en goed kan presteren.

Hoeveel mensen hebben niet spijt van de verkoop van hun eigen paard als ze zien dat het dier het bij het nieuwe baasje slechter heeft dan dat het eerst had? Of slechter presteert? Misschien heeft Visser achteraf ook wel spijt. Hij dacht een Topstal gevonden te hebben voor zijn paard, in een land met goede dressuurruiters, dus niet ergens in het verre oosten waar we mogelijk nooit meer iets van Totilas zouden horen of te zien krijgen... Tja, dat dat misschien ook dichtbij zou kunnen gebeuren, met alle begeleiding van goede kwaliteit... Dat verwacht je misschien niet.
Ik geloof dat in elk geval liever dan dat Visser echt alleen voor het geld is gegaan, maar zal misschien wel naïef of te positief denken.

Iedereen gunt Totilas een fijne klik met zijn ruiter en sprankelend de baan door te gaan.
Bijna de hele dresuurwereld stonden op de banken voor Totilas, ook al kwam hij voor de concurrent uit, en zo zullen wij denk ik ook voor Totilas op de banken staan, als hij en zijn ruiter weer goed presteren en ons "kippenvel" bezorgen...
Ik geniet in elk geval van een fijn gaand paarden en een fijne combinatie die plezier en gemak uit straalt.
Dus ook van die fijne Britse Combi's, en de fijne Duitse combi's en welk andere goede combinatie. Goede sport overstijgt Nationalisme.

marjan1986

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:18

tsjaaa indd, edward baalde meende ik als een stekker dat toot weg ging.....

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:19

Het beste wat Edward Gal kan doen is gaan rijden voor Edward Gal Investments en dan heeft hij deze problemen niet meer.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:21

Ow lekker bericht ook ja. heb het even gelezen, maargoed de vraag of ed toot nog terug wil is inmiddels beantwoord lijkt me zo, wel allemaal een beetje flauw omschreven door dhr rath. is mijn mening maar vooruit.

Wat ik nu opmaak uit al deze artikelen, is dat glock best bereid is om toot te kopen, ed hem ook echt wel weer terug wil hebben op stal. Dhr rath absoluut niet van plan is om ooit het paard te verkopen.

@ joyce b. Idd goede sport overstijgt nationalisme!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:22

Roane schreef:
*stoft Duits af* Gal loopt nu maanden Totilas achter aan maar ( moet zijn: en) wil hem koste wat kost terug?

Inderdaad, dat zegt hij.
Of dat waar is, weten atuurlijk alleen maar de insiders maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat vader Rath nu uit wraak Edward weer een beetje probeert zwart te maken. Zoals die opmerking: "Waarom heeft hij het paard dan verkocht? Alleen maar voor de provisie?" Alsof Edward de verkoop door Visser met zulke miljoenenbedragen had kunnen tegenhouden of vanwege de centen gewild zou hebben. Dat Rath een dergelijke opmerking maakt vind ik veelzeggend - geld is dus blijkbaar een belangrijke factor in de ogen van Rath en onderschrijft de gedachte "alles is te koop". Het ontkent sowieso de bijzondere band die Gal had met Totilas.
Maar wel fijn om te lezen ( :? ) dat de familie nog steeds evenveel van zoon Matthias zal houden als hij niet tot prestaties komt op de OS. (Is het menneke daar nu eigenlijk al voor gekwalificeerd of niet?)

Hier op bokt wordt nu opgemerkt dat wij geen 'lelijke dingen' mogen zeggen over het duitse kamp. Tja, da's wellicht een restantje calvinistisch gedachtegoed in de zin van "keer de andere wang toe" als je geslagen wordt. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat over ons en onze ruiters|amazones heel wat meer narigheid gezegd werd (en wordt) dan de soms niet hele relevante zaken die mbt tot PS|AKL|R aangehaald worden op bokt.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 10-02-12 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:23

Citaat:
“Matthias en Totilas hebben alle kans op het winnen van een medaille. Mocht dat niet lukken, dan houden we zeker niet minder van hem.”

Dan vraag ik me serieus af over welke medaille hij het heeft. Misschien toch bij het springen? :+ Nee, zonder gekheid. Misschien hebben ze wel alle kans op een medaille, alleen niet samen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:26

ja daar ben ik dus ook wel benieuwd naar of hij hem al gekwalificeerd heeft voor de OS?

A_nouk

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:27

Heb niet het gehele topic doorgelezen, maar ik gun het Edward van harte mocht Toot terug gaan naar hem.
Maar ben er niet van overtuigd dat de Duitsers hun trots aan de kant gaan zetten :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:28

mylittlejoy schreef:
Citaat:

Dan vraag ik me serieus af over welke medaille hij het heeft. Misschien toch bij het springen? :+ Nee, zonder gekheid. Misschien hebben ze wel alle kans op een medaille, alleen niet samen.

voor mij het bewijs dat deze mensen met een iets andere bril kijken dan ik. plus dat ik tegen mn zoontje van 7 dit soort opmerken maak als ie ergens een beetje moeite mee heeft :+

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:28

Jannepauli schreef:
"Gal ist schon seit Monaten hinter Totilas her und will ihn auf Biegen und Brechen zurück. Aber warum wurde dann das Pferd an uns verkauft, nur wegen der Provisionen? Ich empfinde das Interesse als Störfeuer."

mmmmm dat is niet zo netjes van pappa Rath. En daar wordt MAR weer op afgerekend.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:29

JoyceB: jullie gebruiken die 'arrogante uitspraken' als excuus om en schockemohle en de hele familie zwart te maken. Ik vraag me af hoeveel van die dingen letterlijk gezegd werden, en hoeveel er opgeblazen werd door de media. Nooit gehoord van sensatie-journalistiek? Nou, dat was de zaak totilas vollop. Dat neem je best allemaal met een korreltje zout!
Oké, die merchandising op het ek was een beetje over de top, maar ik vind het ook een beetje over de top hoe de media er steeds maar weer als een gek opvliegt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:32

Tsja, dat was natuurlijk te verwachten....
Ik begrijp dat ze Matthias de Olympische Spelen willen laten rijden (als hij wordt geselecteerd), maar daarna....
Waarschijnlijk zou Sjef nog een kink in de kabel kunnen zijn, als hij Matthias gaat trainen hebben ze nog hoop denk ik.
Kan me niet voorstellen dat Edward daadwerkelijk continue achter Totilas aan heeft gezeten om hem te kopen...die jongen weet toch ook wel dat hij niet zoveel geld heeft.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:33

Het verbaast me dat er zo veel waarde gehecht wordt aan wat papa Rath wel allemaal niet tegen dat Oostenrijkse dagblad geroepen heeft... Hetzelfde Oostenrijkse dagblad wat het hele originele artikel publiceerde zonder enige feitelijke inhoud of verificatie.

Edit: Wat X_Trees zegt dus.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:35

Abacab schreef:
Jannepauli schreef:
"Gal ist schon seit Monaten hinter Totilas her und will ihn auf Biegen und Brechen zurück. Aber warum wurde dann das Pferd an uns verkauft, nur wegen der Provisionen? Ich empfinde das Interesse als Störfeuer."

mmmmm dat is niet zo netjes van pappa Rath. En daar wordt MAR weer op afgerekend.

Zo is't maar net.
Trouwens.. het lijkt me voor Matthias ook niet zo fijn als pappa zegt dat je wel kansen hebt maar och, als t niet lukt is het kind nog geliefd. Goed bedoeld, dat wel maar wel enigzins demoraliserend lijkt me. Ik geloof dat de Raths gediend zouden zijn met een goede spindokter.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:35

manubres schreef:
Tsja, dat was natuurlijk te verwachten....
Ik begrijp dat ze Matthias de Olympische Spelen willen laten rijden (als hij wordt geselecteerd), maar daarna....
Waarschijnlijk zou Sjef nog een kink in de kabel kunnen zijn, als hij Matthias gaat trainen hebben ze nog hoop denk ik.
Kan me niet voorstellen dat Edward daadwerkelijk continue achter Totilas aan heeft gezeten om hem te kopen...die jongen weet toch ook wel dat hij niet zoveel geld heeft.

Als sjef hem gaat trainen dan word dat na de OS ;)