Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:07

Chaos schreef:
Het maakt toch helemaal niet uit of Edward ook missers gehad heeft in de proef? Iedereen rijd een keer een fout en krijgt een keer verzet, het zijn immers paarden. Met Sisther heeft 'ie ook vaak zijn handen vol gehad in de proef.

Echter kan Edward rijden als geen ander. Paarden die via de achterdeur verdwijnen.... Tja. Of ze pakken de training niet fijn aan, of andere sponsor, of eigenaar paard wil een andere ruiter, of.. of... Tis altijd zo makkelijk oordelen voor buitenstaanders.

Edward heeft jaren geleden toen hij nog in Giesbeek zat onze merrie getraind, en dat was omdat er niemand anders meer mee overweg kon, behalve Edward. Die kon ermee toveren.

En over het artikel:

Ik vind het vooral ontzettend sneu voor Rath. Hij heeft misschien niet genoeg talent en ervaring, of misschien niet genoeg drive. Maar om zo af te gaan voor de gehele dressuurwereld is toch wat hoor. :(:)

Niet genoeg drive? Die jongen wordt al 1,5 jaar bij elke kleinigheid (en grove fout) onderuitgehaald en blijft nog steeds zijn best doen. Als hij geen drive heeft, dan kan ik niemand bedenken die dat wel heeft. Talent en ervaring is een andere kwestie, maar dat kan je altijd nog verbeteren. Daarbij vind ik dat Gal ook niet bepaald zacht in de mond is. (wat niet wil zeggen dat ik hem niet goed vind)

Volgens mij zijn er hier nog steeds velen die niet over het verlies van hun beste paard heen zijn. Maar nederlanders, jullie hebben nog steeds de beste ruiters hoor ;) (Daarom dat ik ook dit jaar voor de spelen weer mijn eigen land verraad door te supporteren voor Gal, Minderhout,... :') )

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:08

Odieta schreef:
Saskia505 schreef:
Een petitie starten omdat een stel mutsen van Bokt Totilas liever met Edward Gal zien dan met Matthias Alexander Rath.. :=

Zoals op Horses al werd gezegd: kan iedereen zich nog herinneren hoe Gribaldi (onder meneer Gal) van het een op het andere moment in de staak ging? Kan iedereen zich nog herinneren hoe Totilas op een gegeven moment uit de piaffes naar voren sprong? Of werd dat door de vingers gezien? ;) Ik hoorde toen smoesjes voorbij komen als: opspattend zand, teveel publiek, te weinig publiek, alles kwam voorbij.

Ook Edward is niet heilig. Er zijn genoeg paarden die bij Edward via de achterdeur vertrokken zijn omdat het niet wilde lukken (denk aan Angrid Firfod, Ronaldo, San Remo, Terlia, Tolando en Uusminka). Paarden die eerst werden geprezen als de talenten voor de toekomst. Vervolgens hoor je er steeds minder van, en even later blijkt dat ze al tijden niet meer op stal staan bij de desbetreffende ruiter. Maar daar hoor ik niemand over hoor..

Accepteer het zoals het is. Laat Matthias rustig aan verder trainen. Tenslotte, waar een wil is, is een weg. En als Matthias daar aan vast houdt, dan kan hij vriend en vijand nog versteld doen staan.

Het maakt mij niet uit wie er op dat paard klimt. Ik wil gewoon weer kunnen genieten van zijn talenten. of het nu rath is of een ander . wil hem weer zien op zijn top.
Edward is zeker niet heilig dat is niemand in dit land.

en we weten allemaal dat je een paard geen grand prix krijgt met een berg suikerklontjes.

Waar slaat dat van de suikerklontjes op?

Ik ga me ook niet verder in die discussie mengen. Ik sluit me bij Cayenne aan, zoals er gereageerd wordt op Matthias is ontzettend kinderachtig. Ann Kathrin een heks noemen, zo'n drama maken om een paard dat verkocht is, waar Kees en Tosca Visser zelf voor gekozen hebben.. Ik noem het gewoon ziek. Het is maar een paard, en ik hoop van harte dat Matthias zich niks aantrekt van alle commotie en er straks mee gaat schitteren als nooit tevoren.

Per slot van rekening: Edward heeft ook een stel paarden onder zadel dat door andere ruiters is opgeleid tot aan de Grand Prix. Denk aan Romanov en Next One.. Romanov werd pasgeleden nog bij Sune Hansen weggehaald, maar dat vinden we niet erg.. Voice heeft hij niet zelf opgeleid, Ralph Lauren werd bij zijn ruiter weggehaald en om niet te vergeten, Lissaro van de Helle is via de achterdeur alweer vertrokken.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:09

Ayasha schreef:
Paddenpad schreef:
Hij wil ook het beste voor Totilas en weet ook dat dat MAR niet is en nooit gaat worden,dus waarom energie steken in een verloren zaak?! :+

Om het zo goed als enigszins mogelijk is te maken voor het paard?

Onbegonnen werk!
Snap best dat Sjef het een uitdaging vind,hij zal denken kan ik het MAR ooit leren,kan ik het iedereen leren.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:10

Totilas zal het echt niet slecht hebben,
je betaalt geen miljoenen voor een paard om het vervolgens
niet goed te verzorgen.

Ook moeten we (volgens mij) voor iedereen respect hebben.
Tuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur.

Ik heb echt respect voor MAR,
het is niet niets, de druk waarmee hij moet omgaan.
Heb medelijden met hem. Hij wil zo graag, maar het lukt gewoon niet.
Toch ben ik van mening dat MAR het ruitergevoel (talent) mist.
Als je het met zo'n geschiedenis (geld, kennis, ervaring) niet waarmaakt,
Dan heb je HET niet.
Ben bang dat het met Bretton Woods het zelfde afloopt. Vond het filmpje (wat overigens niet van Vechta is)
niet erg hoop gevend.

Jammer voor alle partijen!
Laatst bijgewerkt door enjoy86 op 08-02-12 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:12

Paddenpad schreef:
Onbegonnen werk!
Snap best dat Sjef het een uitdaging vind,hij zal denken kan ik het MAR ooit leren,kan ik het iedereen leren.

Ik snap niet hoe mensen zo ontzettend zielig en kinderachtig kunnen zijn.. Ik hoop dat je in ieder geval trots bent op jezelf, een ander zal het niet zijn als je zo praat.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:16

Als je wint hebt je vrienden, Rath ervaart nu de keerzijde van de medaille. Wat dat betreft zal het net zo gaan als bij Michael Jackson; Wacko Jacko als het slecht gaat en King of pop als het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:18

Saskia505 schreef:
Ik ga me ook niet verder in die discussie mengen. Ik sluit me bij Cayenne aan, zoals er gereageerd wordt op Matthias is ontzettend kinderachtig. Ann Kathrin een heks noemen, zo'n drama maken om een paard dat verkocht is, waar Kees en Tosca Visser zelf voor gekozen hebben.. Ik noem het gewoon ziek. Het is maar een paard, en ik hoop van harte dat Matthias zich niks aantrekt van alle commotie en er straks mee gaat schitteren als nooit tevoren.

Per slot van rekening: Edward heeft ook een stel paarden onder zadel dat door andere ruiters is opgeleid tot aan de Grand Prix. Denk aan Romanov en Next One.. Romanov werd pasgeleden nog bij Sune Hansen weggehaald, maar dat vinden we niet erg.. Voice heeft hij niet zelf opgeleid, Ralph Lauren werd bij zijn ruiter weggehaald en om niet te vergeten, Lissaro van de Helle is via de achterdeur alweer vertrokken.

Exact. Voice is een leuk voorbeeld, want er is werkelijk niemand die zich ook maar een seconde druk maakt over Imke en hoe vervelend het allemaal voor haar moet zijn met de rechtszaak enzovoort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:22

Saskia505 schreef:
Paddenpad schreef:
Onbegonnen werk!

Ik snap niet hoe mensen zo ontzettend zielig en kinderachtig kunnen zijn.. Ik hoop dat je in ieder geval trots bent op jezelf, een ander zal het niet zijn als je zo praat.

Ik vind het vooral veel zeggen over de mensen zelf die beweren dat MAR "'het nooit zal leren" en "het niet kan".
En zelf thuis de haflinger amper in galop gezet krijgen waarschijnlijk :(:)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:24

Ayasha schreef:
Ik vind het vooral veel zeggen over de mensen zelf die beweren dat MAR "'het nooit zal leren" en "het niet kan".

Had het niet beter kunnen verwoorden :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:25

Maar eerlijk gezegd vind ik het verschil tussen "een" GP paard en Totilas niet iets om te negeren. Het is natuurlijk wel een groot verschil of je een paard overneemt dat GP loopt of een paard dat alle records breekt.

Daarnaast, Ralph Lauren vind ik al helemaal niet vergelijkbaar. Die is verdorie nog niet eens 4! Maakt niet dat het niet rot is voor de ruiter, maar vind ik niet vergelijkbaar met wat Edward met Totilas bereikt had.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:27

Ellie_F schreef:
Ayasha schreef:

Had het niet beter kunnen verwoorden :j

Idd, zo dacht ik ook!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:29

Ach ja, we kunnen er wel van alles bijslepen - het geeft wel aan hoe hoog de emoties soms zitten. Niet alles wat erbij gehaald wordt is relevant, maar vergeet niet wat een bakken sh*it wij hollanders, en dan met name onze ruiters, van onze oosterburen over het hoofd gestort kregen vanwege "ons" systeem en hoe er van die zijde meer als regel dan als uitzondering op nederlandse prestaties beknibbeld werd.

Een feit blijft dat het "wonderpaard" sinds zijn verhuizing een neergaande lijn heeft laten zien, met als voorlopig dieptepunt de vertoning in Vechta. Men kan wel ten eeuwige dagen Rath en consorten de hand boven het hoofd houden, maar na meer dan een jaar lijkt dat meer op je kop in het zand steken. Ik vind het diep treurig dat zo'n getalenteerd paard in zo'n relatief korte tijd zijn glans en uitstraling verloren is. Jammer, maar ook in Duitsland is in grote mate de wapperende vlag al uit de top gehaald en heeft Rath, door eigen publiek, ook al flink om de oren gekregen - niet alleen wat Totilas betreft, maar ook zijn voorstelling van zijn andere paarden in Vechta zijn flink bekritiseerd.

Wat mij betreft is er maar één goed-hollands spreekwoord van toepassing: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding". En ja, wat zou ik Totilas graag een goede ruiter gunnen. Wie dan ook. Als er aan deze miss-match maar een einde komt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:32

_Amigo schreef:
Ja dat klopt, maar hoelang is dat geleden dan?

_Amigo schreef:
Electra63 schreef:

Raad eens ;)

Was dat niet in 2000?

Salinero is ook nog in de Running voor deze OS...Die is dit jaar ook 18 toch?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:35

@Jannepauli: Geweldig verwoord, en ik ben het echt helemaal met je eens!!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:41

manic schreef:
Ed heeft jaren de paarden van Visser gereden en kansen gehad die hij zonder meneer Visser nooit gehad zou hebben. Dat die mensen, net zo goed als de Raths/Linsenhoff/Schockemohle's gewoon hier met de grond gelijk gemaakt worden vind ik echt niet kunnen.

Je bedoeld dat Rath geen kansen krijgt / heeft gekregen :=

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:42

Nou en, MAR is niet zo'n goede ruiter als Edward Gall. Als men dan al zulk nationalistisch gedachtengoed bij zich draagt ben dan daarmee blij.
Ik betwijfel of iemand van de hier aanwezige briljanterikken het bij benadering beter zou doen; ZEKER NIET. En dan zijn er nog de duizende paarden die nooit in hun leven fatsoenlijk gereden worden, waarschijnlijk ook nog van die die hier MAR zo gretig afkraken.

OVERWINNING HEEFT VELE VADERS, MISLUKKING IS EEN EENZAME WEES

En waren het juist niet de familie Rath-Linzenhof die over Nederlander kwaad gesproken hebben.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:45

elllis schreef:
Je bedoeld dat Rath geen kansen krijgt / heeft gekregen :=

Dat staat er toch niet? Het ging er om dat het afkraken van de Vissers en alle andere mensen die geld investeren in de sport van de pot gerukt is. Als jij daarin wil lezen dat ik roep dat Rath geen kansen heeft gehad... tsja, daar kan ik niks aan doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:49

Ik noem Totilas nou niet echt een kat in een zak kopen :P

Meer het overschatten van je eigen rijkunst bij een ander type/karakter paard en het onderschatten van de gevoeligheid van het paard...

Er werd ook gezegd dat Totilas niet goed gereden was omdat hij zich niet goed na liet rijden, en de paarden van een Duitse Grandprix ruiter wel, zelfs door jonge kleindochter van 6?
Nu weet ik niet wat jullie ervaring is, maar ken genoeg paarden die heel braaf zijn met een onervaren ruiter of een klein kind, maar zodra er een ervaren ruiter op stapt die het wel even zal doen... Veranderen ze in een draak :P

En verder speelt karakter gewoon mee. Sommige paarden kun je iedereen op zetten, andere paarden gaan met bepaalde mensen aan de loop, weer anderen gaan met bepaalde mensen in de staak, of willen alleen nog maar heel sukkelig en traag lopen...

Mijn eigen merrie is heel lief en braaf, maar als je daar te veel druk op zet en wel even door wilt duwen of haar afstraft, dan wordt ze schrikkerig en dwars tot er niet meer op te rijden valt... Als je het met beleid en respect doet, kan ze ook heet worden, maar dan wel meewerkend, rijd je haar op braaf en ontspanning dan is ze ook heel rustig en braaf. Dan durf ik er een kind op te zetten.
Zulke dingen hoeven echt niet met opleiding te maken te hebben.
Een goed opgeleid paard is in beginsel goed na te rijden als een ander er even op stapt.
Als je dan langere tijd dat paard voor jezelf hebt, en het niet meer getraind wordt door de vorige ruiter, dan gaat het paard lopen zoals jij hem rijdt. Er sluipen foutjes in als die niet op de juiste manier gecorrigeerd, een paard wordt trager voor het been, of gaat juist vluchten, wordt strakker in zijn lijf, of gaat trucjes uitproberen die hij misschien eerder al eens uit heeft geprobeerd en de ruiter heeft overwonnen, of er komen dingen boven tafel die bij de vorige ruiter nooit gespeeld hebben omdat die een andere aanpak had of potentiële kansen op problemen, al in de kiem had gesmoord waardoor ze nooit echt tot een probleem konden doorgroeien.

Totilas was een droom om op te rijden.
Dat hij dat nu niet meer is, kan niet zomaar worden afgeschreven op een slechte opleiding door Edward Gal, Roll-kur (Doet Nicole Werner aan Roll-kur, waarom zijn ze gestopt met lessen bij Anky en Sjef?) of welke smoes dan ook. Of hij definitief geen zin meer heeft door het harde werken kun je het snelst uitvinden door hem te laten rijden door Edward Gal, of een ruiter die ook zo goed met dit soort paarden om kan gaan...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-02-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:50

Er zijn genoeg mensen die puur investeren in de sport puur op liefhebberij, maar dat terzijde. Ik snap niet zo goed waarom een sponsor er niks tegenover mag stellen.

Een sponsor die stevig betaald om paarden op te leiden en die vervolgens te verkopen aan mensen die bereid zijn er een significant bedrag voor neer te leggen. Daar draait toch een groot gedeelte van de paardensport om?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:55

Knavia schreef:
Laux schreef:
Zoals hij over Totilas praat, zo praten de meeste topruiters niet over hun paarden..

Eric Lamaze en Hickstead, John Whitaker en Milton, Anky en Bonfire, Arjen Teeuwissen en Goliath, Ian Miller en Big Ben...
Denk je nu echt dat deze dieren slechts instrumentaal waren voor hun ruiters? Dat daar géén emotie speelt? Denk je dat Piet Raaijmakers Ratina afleverde in Duitsland en toen na een zuchtje tot de orde van de dag overging?

Er staat toch ook de meeste en niet álle?

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:58

manic schreef:
Een sponsor die stevig betaald om paarden op te leiden en die vervolgens te verkopen aan mensen die bereid zijn er een significant bedrag voor neer te leggen. Daar draait toch een groot gedeelte van de paardensport om?

Als verkoper heb je zelf ook in de hand aan wie je verkoopt. Je hoeft niet overal JA op te zeggen, je kunt ook nee zeggen of voorwaarden verbinden aan de verkoop. Visser had er duidelijk geen enkele boodschap aan, die is gewoon voor het grote geld gegaan. En om nu te zeggen dat dit een buitenkans was, tja dat is maar hoe je het bekijkt, de Vissertjes zwemmen al in het geld maar sommige mensen hebben nooit genoeg. Dat is net zo fout als de actie van PS, Rath, Linsenhof. En daarom scheer ik ze over 1 kam.
Rationeel klopt het misschien maar dit gaat over normen en waarden en hoe je met andere mensen omgaat, dat je een ander zijn succes en geluk gunt. Die dingen worden hier helemaal buiten gelaten. Maar ja, dat zie je wel meer bij de nouveau riche.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:08

Zoals gewoonlijk
De Beste Stuurlui staan aan wal! 16 miljoen bondscoaches voor voetbal en een heel bokt coaches voor Totilas :D

@abacab
Ik vind het niet gepast dat je hier zo op de 'vrouw' speelt, die zich niet kan verdedigen hier. Bah |o
Laatst bijgewerkt door janouk op 08-02-12 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:11

Je zal maar hart hebben voor de dressuursport en geld op je bankrekening.
Dan zou je daar geen paard meer voor durven kopen en bij een ruiter neer zetten.
Voor je het weet ben je een heks of een geldwolf!!!
Ik zou mij 2 x of misschien wel vaker bedenken om een sponsor te worden!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:15

crabbybitch schreef:
Je zal maar hart hebben voor de dressuursport en geld op je bankrekening.
Dan zou je daar geen paard meer voor durven kopen en bij een ruiter neer zetten.
Voor je het weet ben je een heks of een geldwolf!!!
Ik zou mij 2 x of misschien wel vaker bedenken om een sponsor te worden!!!!

Paardenmensen is zo'n leuk volk...... _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:15

janouk schreef:
Zoals gewoonlijk
De Beste Stuurlui staan aan wal! 16 miljoen bondscoaches voor voetbal en een heel bokt coaches voor Totilas :D

@abacab
Ik vind het niet gepast dat je hier zo op de 'vrouw' speelt, die zich niet kan verdedigen hier. Bah |o

Lees dit topic eens door en zie wat er gebeurt met MAR en mevrouw Linsenhof :D. Die laatste wordt hier genadeloos door het slijk gehaald, echt walgelijk :r.

Een vrouw die zich haar leven inzet voor het goede doel wordt afgeschilderd als een geldwolf :=.