Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paleoceen schreef:En dan bedoel ik niet mensen zoals repelsteel die een hoefbevangen shetje kopen en onder begeleiding van een dierenarts deze weer beter proberen te maken. Hoe gaat het spreekwoord ook al weer.........?
Iets met beste stuurlui.......en wal.
geerke schreef:paleoceen schreef:Bedankt voor je waarschuwing. ik denk dat er idd. heel veel penny's op bokt zijn die denken dat ze verstand van zaken hebben.
ik ben een oude penny die denkt dat ze er verstand van heeft
Tendance schreef:Sorry Joyce B, maar een hoefbevangen dier, daar is een oorzaak aan vooraf gegaan....
Daar is de veearts geen schuldige aan.
Verder zijn er voor het oplossen van het probleem meerdere wegen die naar Rome leiden en geprobeerd kunnen worden. Ook kunnen die wegen bijwerkingen hebben waar je rekening mee moet houden.
Fout bij de veearts leggen is makkelijk, de fout leggen bij degene, die voor de hoefbevangenheid gezorgd heeft is een zware, maar vaak wel een reeele.
Insulineresistent, daar ga je ook nie zo maar vanuit. Daar moet ook onderzoek aan vooraf gaan, daar kun je, vind ik, niemand de schuld van geven.
Mijn paard kon ook een electroshock of medicijnen krijgen, die dingen liggen totaal niet dicht bij elkaar en de behandeling is totaal verschillend.
russel schreef:Repelsteeltje, ik dacht dat je allang weg was en verder hierover op een ander forum ging?
Tendance schreef:Inderdaad! Vooral niet met hypes meelopen, voor je het weet moet je paard een string aan in het land.....
joyce B schreef:Tendance schreef:Sorry Joyce B, maar een hoefbevangen dier, daar is een oorzaak aan vooraf gegaan....
Daar is de veearts geen schuldige aan.
Verder zijn er voor het oplossen van het probleem meerdere wegen die naar Rome leiden en geprobeerd kunnen worden. Ook kunnen die wegen bijwerkingen hebben waar je rekening mee moet houden.
Fout bij de veearts leggen is makkelijk, de fout leggen bij degene, die voor de hoefbevangenheid gezorgd heeft is een zware, maar vaak wel een reeele.
Insulineresistent, daar ga je ook nie zo maar vanuit. Daar moet ook onderzoek aan vooraf gaan, daar kun je, vind ik, niemand de schuld van geven.
Mijn paard kon ook een electroshock of medicijnen krijgen, die dingen liggen totaal niet dicht bij elkaar en de behandeling is totaal verschillend.
Zie dit nu net pas echt...
Waarom denk je dat ik de schuld aan de veearts geef?
En een paard kan heel goedacuut hoefbevangen raken.
In mijn geval na 1 nacht in de wei, met lopen rennen, na al een langere periode gewoon overdag in de wei te hebben gelopen en 's nachts in de paddock, en daarna 's nachts in de bak met een kaal stukje met hooibakken er op.
Ze was de eerste keer volgens bloedonderzoek zowel hoefbevangen als spierbevangen en er ging al een lange tijd van peesblessures (en daardoor niet voldoende beweging kunnen geven in de vorm van training) aan vooraf.
Afvallen wordt ook moeilijk als een paard alleen maar een paar minuten per dag mag stappen op de verharde weg en verder dik wordt van lucht en bloedje sjagrijnig tot heel gemeen naar de andere paarden als ze echt honger heeft.
Er zijn veel oorzaken voor hoefbevangenheid. Lange blessures is daar 1 van.
Anoniem schreef:russel schreef:Repelsteeltje, ik dacht dat je allang weg was en verder hierover op een ander forum ging?
En je miste me nu al![]()
Weet je wat.... speciaal voor jou zal ik dan toch maar blijven![]()
russel schreef:Voor mij mag je blijven hoor....heb ik er weer een fan bij, maar je wilde zo graag je hele account hier opgeheven hebben???
Anoniem schreef:russel schreef:Voor mij mag je blijven hoor....heb ik er weer een fan bij, maar je wilde zo graag je hele account hier opgeheven hebben???
Mja... eigenlijk wel, want ik kan niet echt achter een forum staan als dit. Maar als je mij graag als fan wilt hebben, geen probleem![]()
Mischien is het wel verstandig voor jou om een side-kick te hebben die je zo nu en dan erop wijst dat iets niet helemaal klopt
niet teveel off-topic gaan, dan gaat ze weer gummen
Anoniem schreef:russel schreef:Voor mij mag je blijven hoor....heb ik er weer een fan bij, maar je wilde zo graag je hele account hier opgeheven hebben???
Mja... eigenlijk wel, want ik kan niet echt achter een forum staan als dit. Maar als je mij graag als fan wilt hebben, geen probleem![]()
Mischien is het wel verstandig voor jou om een side-kick te hebben die je zo nu en dan erop wijst dat iets niet helemaal klopt
Tendance schreef:Anoniem schreef:.... of met een deken met Burberry ruit, of geschoren met een patroontje, en bijpassende peesjes en springschoenen.
Nee inderdaad!! Niks voor mij die hypes
Niets mis met Burberry, die waren in de aanbieding!!!!!
Electra63 schreef:[naam] schreef:
Ik ben dan zeer benieuwd achter welk forum jij dan wel (volledig) kan staan? Ik zou geen tijd verspillen aan een forum waar ik niets mee heb