een kennis was ook op de jumping voor het parcour op te zetten hij heeft het ook gezien echt erg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janflicka schreef:Enige wat ik nog als optie heb...als hij inderdaad een hartstilstand zou hebben gehad,dan klopt dat niet helemaal....want hartstilstand is dood..omver en niet meer opstaan of bewegen.
Het licht gaat uit,en dan is het klaar...
Dit paard stuipte nog,en vrij lange tijd vond ik...dus denk eerder aan hart infarct of hersenbloeding, of iets dergelijks...maar ook dat is maar speculeren.
hanny_jelke schreef:janflicka schreef:Enige wat ik nog als optie heb...als hij inderdaad een hartstilstand zou hebben gehad,dan klopt dat niet helemaal....want hartstilstand is dood..omver en niet meer opstaan of bewegen.
Het licht gaat uit,en dan is het klaar...
Dit paard stuipte nog,en vrij lange tijd vond ik...dus denk eerder aan hart infarct of hersenbloeding, of iets dergelijks...maar ook dat is maar speculeren.
we zullen de doodsoorzaak nooit zeker weten voor de autopsie klaaar is.
maar die stuiptrekkingen komen wel degelijk bij een hartstilstanden voor.
mijn opa heeft ook een hartstilstand gehad en die had ook stuiptrekkingen.
zelfs zijn ogen draaide heel raar weg voor ze zich voorgoed sloten
Sunshine80 schreef:Ik las vandaag in het AD een reactie van een arts die zei dat hartinfarcten zeer weinig voorkomen bij paarden omdat ze planteneters zijn en hierdoor veel minder kans hebben op dichtslibbende kransslagaders. Zij zei inderdaad dat we niets zeker weten voor de autopsie klaar is, maar dat een hartstilstand of hersenbloeding meer "voor de hand" liggen.
Chaos schreef:Rare vraag, maar bij mensen duurt het dan dus ook niet lang? Voordat ze doodgaan nadat Aorta scheurt bedoel ik?
youngster schreef:Chaos schreef:Rare vraag, maar bij mensen duurt het dan dus ook niet lang? Voordat ze doodgaan nadat Aorta scheurt bedoel ik?
Nee, maar de aorta bij een paard is wel een heel stuk groter dan bij een mens.
Een aortascheur bij een mens is idd ook verre van simpel en veel overleven dit dan ook niet. Het kan wel, maar dan moet die persoon per direct op de OK tafel.
youngster schreef:Chaos schreef:Rare vraag, maar bij mensen duurt het dan dus ook niet lang? Voordat ze doodgaan nadat Aorta scheurt bedoel ik?
Nee, maar de aorta bij een paard is wel een heel stuk groter dan bij een mens.
Een aortascheur bij een mens is idd ook verre van simpel en veel overleven dit dan ook niet. Het kan wel, maar dan moet die persoon per direct op de OK tafel.