Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:40

1-0 voor de amateurs ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:43

quarterH schreef:
iedereen roept hier maar dat iets niet goed IS of te hard IS en weet ik weet veel wat alsof ze het over feiten hebben ipv meningen.
terwijl als je naar de feiten kijkt (regels) hij niks verkeerd doet.

Oei oei oei. Heel apart hoe jij beoordeelt of iets goed of fout is. Heb je zelf ook een morele mening, verdiep je je ergens in? Of praat je anderen alleen maar na?
Laatst bijgewerkt door Boras op 27-05-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:45

Ik snap ook niet hoe mensen kunnen zeggen: ik kan er niet over oordelen omdat ik deze sport niet ken. 8)7
Het gaat helemaal niet om in welke sport het gebeurt, het gaat om hoe er met de dieren wordt omgegaan. Dit is gewoon niet goed te praten, waar het dan ook voor moet dienen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:48

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O7TWWDFT.jpg

Zo maar even een paar screenshots gepakt, niets selectiefs dus er waren vast ergere momenten.
Zelfs van deze paar beelden valt toch duidelijk te zien dat het paard dit niet fijn kan vinden.
Let in het bijzonder eens op het beeld linksonder, deze meneer (?) maakt op de achtergrond een sliding en trekt zo hard dat zijn paard uitglijd (op zand ja) en bijna op zijn achterste zit.

Idioten heb je overal maar toevallig zijn dit de opperidioten die het goede voorbeeld geven voor alle amateuridioten en er nog ruimschoots voor beloond worden ook, blijkbaar moet je idioot zijn om te kunnen winnen.
En je kunt zeggen wat je wilt maar wat ik zie op filmpjes van bekende ruiters heb ik nog nooit irl gezien, deze mensen maken het nog wel een graadje erger en dat zal vast niet zijn vanwege al die waarschuwingen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:49

Maar het mag volgens de regels en dan is het een feit (?), dus dan is het allemaal ok.
Ik kan die ruiter wel aan m'n riek prikken :Y)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:51

Ik bedoel meer van dat ik deze sport niet ken, meer van; Ik weet niet wat hier gewoonlijk gedaan wordt om paarden te trainen. Voor hetzelfde geldt is dit doodnormaal, dan kan ik niet als niet-wetende opeens ophef gaan maken, maar zeg ik gewoon netjes dat ik het niet fijn vindt om naar te kijken :+

LadyMadonna

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:51

maar al is het doodnormaal, dat zegt toch niet dat het goed is?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:53

stef schreef:
maar al is het doodnormaal, dat zegt toch niet dat het goed is?

Nee precies, mijn laatste post was in het verlengde van mijn post daarvoor en ironisch bedoeld.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:53

Maakt nog steeds niet goed wat ik zie!!!
En als dit dan de westernsport is...en volgens mij god zij dank niet!....zou ik er niets mee te maken willen hebben!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:55

Nee, dat zeg zeker niet dat het doodnormaal is.
Maar ik persoonlijk, vindt het erg moeilijk om hier een groot ophef over te maken terwijl ik niks van deze takt weet & meestal wordt dit goed opgelost door mensen die hier wel verstand van hebben door boetes of weet ik veel wat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:57

Deze man moet ik niet tegen komen....
Iedereen die stelt dat dit normaal is moet echt in therapie....

Heel goed dat de aandacht hierop gevestigd wordt, terecht.... Laat die misstanden maar naar boven borrelen, levenslang schorsen zo'n kerel...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:57

Als dat nu eens zou kunnen Aieshja!
Kijk eens naar die 2 die op die stoel zitten om alles in de gaten te houden???
Bekende ruiter, dus vooral je bek houden!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:58

Aieshja schreef:
Nee, dat zeg zeker niet dat het doodnormaal is.
Maar ik persoonlijk, vindt het erg moeilijk om hier een groot ophef over te maken terwijl ik niks van deze takt weet & meestal wordt dit goed opgelost door mensen die hier wel verstand van hebben door boetes of weet ik veel wat.

Dat is bijna aandoenlijk naïef...

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:59

Mm, dat palomino paard laat me nogal denken aan mijn pro-foto -O-

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:00

Ik denk dat hier een groot misverstand is T_T.
Ik praat helemaal niks goed, ik probeer meerdere malen te zeggen dat ik dit óók niet fijn vind om te zien, maar dat IK persoonlijk niet veel ophef ga maken omdat ik er toch geen verstand heb.
En volgens mij wordt deze man gewoon gestraft voor zijn daden als ik dat goed gelezen heb & me bek houden doe ik niet.

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:01

[/quote]Okeee....en maakt dat het dus terecht wat je hier ziet???
Pech dat het gefilmd is, ja voor hem ja, niet voor de sport en zeker niet voor het paard!
Als bekende ruiter, paarden man, ( nou in dit geval man met paard!!!) weet je ook dondersgoed dat er heel veel mensen met paarden zijn die jou gaan nadoen.
Moet ik meer vertellen??? Denk aan de slof teugel, rollkeur enz. enz!!!
Bekende mensen zouden dus 100 keer langer na moeten denken als ze weten dat er filmpjes worden opgenomen!
Want ze moeten ook weten hoe het paarden wereldje in elkaar zit!
Ik als "amateur" ben me daar elke dag van bewust, deze meneer duidelijk niet!!
En dan nog is dit ook voor een onbekend iemand, niet goed te praten![/quote]

Dat bedoel ik niet. Er wordt niets goed gepraat door mij. Snap alleen het hele gedoe niet om iets wat eigenlijk iedereen weet en al lang gebeurd, en nu ineens als een kanonslag invalt.

Het grote geld en sport gaan niet samen. Alles moet tot snel resultaat leiden en geld verdienen. Niet alleen in de paardensport.

Mijn ooit zo geliefde Ajax, het hele voetballen en wielrennen, Tour de France, is er door naar de klote gegaan. Geld.

Iedereen begint met liefde voor de sport, anders doe je het niet.

Sportverruwing is niet alleen in de paardensport, niet alleen in de reining.

Weet iedereen nog ? Tijdens het WK voetbal van die vieze overtreding, die enorme schop die iemand gaf tijdens een wedstrijd, weet niet meer welke.

Op zo een moment krijg je afkeer van het voetbal. Maar als ik dan laatst langs het veld sta, en ik zie die jochies van 5 a 6 jaar, in hun te lange broeken, hoe ze rennen, hoe ze een doelpunt maken en daar blij mee zijn, dan denk ik, voetbal blijft mooi.

Het is niet de sport, maar de mensen die die sport beoefenen.

Ik ben altijd eerlijk geweest tegenover mijn paarden, maar heb ook wel eens dingen gedaan, waarvan ik achteraf dacht, dat had ik niet moeten doen.

Daarom veroordeel ik niemand o.b.v. zo een filmpje.

Ik ben reiner in hart en nieren, maar ik hoop echt dat de reiningsport hier niet op wordt afgerekend.
Laatst bijgewerkt door johnnyrider op 27-05-11 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:02

Boras schreef:
quarterH schreef:
iedereen roept hier maar dat iets niet goed IS of te hard IS en weet ik weet veel wat alsof ze het over feiten hebben ipv meningen.
terwijl als je naar de feiten kijkt (regels) hij niks verkeerd doet.

Oei oei oei. Heel apart hoe jij beoordeelt of iets goed of fout is. Heb je zelf ook een morele mening, verdiep je je ergens in? Of praat je anderen alleen maar na?

Idd.

dierenmishandeling
` die - ren - mis - han - de - ling de -woord (vrouwelijk) het zonder redelijk doel leed of pijn bezorgen aan dieren

Maar dit had vast een zeer redelijk doel :+ Het ego van de man strelen en geld binnenhalen. Zeer redelijk. :x

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:03

Juist goed dat er zoveel ophef is, los van de westernsport hoort geen enkele ruiter zo met zijn paard om te gaan, daar hoef je geen deskundige voor te zijn volgens mij

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:04

Aieshja schreef:
Ik praat helemaal niks goed, ik probeer meerdere malen te zeggen dat ik dit óók niet fijn vind om te zien, maar dat IK persoonlijk niet veel ophef ga maken omdat ik er toch geen verstand heb.
En volgens mij wordt deze man gewoon gestraft voor zijn daden als ik dat goed gelezen heb & me bek houden doe ik niet.

Ik geloof ook niet dat ze bedoelde dat jij je bek moest houden
maar dat de offical's dit doen omdat het een bekende ruiter is ;)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:06

Ooh haha oke, dan is het goed hihi :+
Internetcommunicatie is niet de beste communicatie!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:11

Echt afschuwelijk! Dat dit bestaat! de merrie lijkt mij toch een heel gevoelig mondje te hebben dus waarom er dan zo aan gaan hangen en trekken. Echt zielig dat je op zo'n manier moet gaan rijden! is een schande voor de westernsport. Hoop echt dat er wat mee gedaan gaat/kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:13

anneliesdj schreef:
[
Zo maar even een paar screenshots gepakt, niets selectiefs dus er waren vast ergere momenten.
Zelfs van deze paar beelden valt toch duidelijk te zien dat het paard dit niet fijn kan vinden.
Let in het bijzonder eens op het beeld linksonder, deze meneer (?) maakt op de achtergrond een sliding en trekt zo hard dat zijn paard uitglijd (op zand ja) en bijna op zijn achterste zit.

Idioten heb je overal maar toevallig zijn dit de opperidioten die het goede voorbeeld geven voor alle amateuridioten en er nog ruimschoots voor beloond worden ook, blijkbaar moet je idioot zijn om te kunnen winnen.
En je kunt zeggen wat je wilt maar wat ik zie op filmpjes van bekende ruiters heb ik nog nooit irl gezien, deze mensen maken het nog wel een graadje erger en dat zal vast niet zijn vanwege al die waarschuwingen.

Haha, ja, zo kan je overal wel gruwelijke stills maken.
Pak een willekeurig filmpje van mij of van wie dan ook en je krijgt dezelfde soort beelden.
Zo'n still is totaal niet representatief voor het geheel. Zelfs deze kleine compilatie is dat niet.

@ Stef: http://www.nrha.com/handbook.php

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:16

Bord voor de kop. En dan niet een kleintje maar een huge one. Als je zoveel stills ervan kan maken ben je hoe dan ook fout bezig. En dan staat er ook nog eens een filmpje online waar je kan zien hoe lang en hoe vaak het gebeurt. Beelden liegen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:17

Air schreef:
Bord voor de kop. En dan niet een kleintje maar een huge one. Als je zoveel stills ervan kan maken ben je hoe dan ook fout bezig. En dan staat er ook nog eens een filmpje online waar je kan zien hoe lang en hoe vaak het gebeurt. Beelden liegen niet.

Nee, dat zijn wat beelden van 1 sessie, jij hebt geen idee hoe de rest van de sessie eruit zag, dus niet representatief.
Ga anders eens gewoon bij een dergelijke show kijken, dan pas kan je een echt beeld vormen. Tot die tijd is het zinloos geblaat van onwetenden.

johnnyrider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:19

RandyOrton25 schreef:
Aieshja schreef:

Ik geloof ook niet dat ze bedoelde dat jij je bek moest houden
maar dat de offical's dit doen omdat het een bekende ruiter is ;)

Dat zou wel heel sterk zijn, dan zouden bekende topvoetballers nooit rood of geel krijgen. En Lance Armstrong nooit dopingcontrole (alhoewel daar was ook weer een rel over)

Dan zouden alle regels en jury een farce worden. Maar ja, verbaas mij nergens meer anno 2011 :') :')