Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin444

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:48

ik denk dat ik vanavond meer nieuws heb over Tibet.

Tot later.

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:22

mijn diepe verontschuldigingen als ik sommigen onder jullie heb geshockeerd...
Blijkbaar heeft dit diverse gevoelens bij jullie veroorzaakt, volgens mij niet altijd de gevoelens die ik zelf hier verwacht had.
Misschien ben ik hier ook niet op de juiste plaats met mijn onvoorwaardelijke liefde voor paarden.
Succes met het vinden van het juiste rijpaard en veel beterschap voor Tibet en Poputka!
Voor de overige paarden die door een hel gaan zal het lot wel soelaas brengen zeker?

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:23

Bedankt Karin, hopelijk is het goed nieuws, wat ik hoop uit de grond van mijn hart

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:27

hoezo verontschuldigingen Gertie? Je hebt toch helemaal niks gedaan behalve je medeleven getoont wat mooi is juist.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:39

Wat vreselijk, die foto`s zijn echt verschrikkelijk!
Ik zit hier gewoon te janken! |(
Als je zoiets doet heb je echt een geen hart. ;(
Sterkte aan de eigenaren en de paarden, en hopelijk vinden ze de dader(s) snel! ;(

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:41

karin444 schreef:
hoezo verontschuldigingen Gertie? Je hebt toch helemaal niks gedaan behalve je medeleven getoont wat mooi is juist.

Bedankt Karin,
Dat gevoel had ik ook..
Ik had wel nog iets gepost over de mishandelde paarden in Argentinië waarmee ik blijkbaar sommige mensen heb gekrenkt en daarvoor wil ik mijn veronstschuldigingen uiten.
Het laatste wat ik wil is om hier een gevoel van onbegrip opwekken.
Ik hou ontzettend veel van paarden en elk onrecht tegen deze edele dieren raakt mij héél diep en daarom heb ik hier een link gepost wat ik misschien beter niet had gedaan....
Hou me aub op de hoogte van de ontwikkelingen van deze twee lieverds en ik ben hiermee al heel blij.
Doe aub verder wat je doet want je bent zo waardevol omwille van jouw medeleven en jouw inzet.

Groetjes,
Gertie

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:18

Gertie56 schreef:
Blijkbaar heeft dit diverse gevoelens bij jullie veroorzaakt, volgens mij niet altijd de gevoelens die ik zelf hier verwacht had.
Misschien ben ik hier ook niet op de juiste plaats met mijn onvoorwaardelijke liefde voor paarden.
Succes met het vinden van het juiste rijpaard en veel beterschap voor Tibet en Poputka!
Voor de overige paarden die door een hel gaan zal het lot wel soelaas brengen zeker?

Trek je niks van sommige opmerkingen aan, dat is bokt helaas |( .
Ik ben ook al aangevallen omdat je het erg vindt dat iemand ( dat schijn ik niet te mogen zeggen ) dit dieren aandoet!!
Zulke mensen beginnen met dieren en eindigen met mensen en voordat er weer iemand over mij valt, dit is een bewezen feit. Mensen die zulke gruwelijke dingen met dieren doen ( beginnen met kleine diertjes naar steeds groter ) gaan op gegeven moment over op mensen.\Dus voor ieders welzijn en omleed te voorkomen, laten ze aub deze figuren ( en daarmee zeg ik niet dat het dezelfde zijn in Belgie ) snel vinden!!

Ik hoop dat Tibet het helemaal gaat redden, las in AV-forum dat het niet zo best is.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:26

Ik heb geen nieuws nu maar dat komt wel snel omdat de eigenaar ging helpen met de wonden van Tibet schoon te maken vanavond.

Mag ik even veterinaire wondzorg, Alex, bedanken voor het grote pakket van tubetjes voor Tibet en Poputka die ik zondag ga brengen EN tevens veel dank om meer tubes beschikbaar te stellen voor een ander geval van helaas ook mishandeling bij een merrie in Deinze. Geweldig zulke mensen! Mesitran is het product en ik las op FB dat dit idd bekend staat als een hele goede crème voor wondverzorging.

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:29

Bedankt Scheepie.
Blij dat je mijn gevoelens begrijpt en beseft dat ik alleen maar mijn verdriet om ELK dierenleed wou uiten.
Ik hoop met jou en vele anderen dat elk paard (of ander dier) dat onrecht werd aangedaan, mag herstellen (helaas voor deze voor wie hulp niet meer mocht baten) en dat deze dieren niet moeten blijven gebukt gaan onder het trauma dat ze hebben moeten doorstaan.
Maar vooral hoop ik dat dit stopt en dat degene die verantwoordelijk is hiervoor, wordt gepakt en héél zwaar mag worden gestraft voor deze gruweldaden!!!!
Groetjes,
Gertie

scheepie schreef:
Gertie56 schreef:

Trek je niks van sommige opmerkingen aan, dat is bokt helaas |( .
Ik ben ook al aangevallen omdat je het erg vindt dat iemand ( dat schijn ik niet te mogen zeggen ) dit dieren aandoet!!
Zulke mensen beginnen met dieren en eindigen met mensen en voordat er weer iemand over mij valt, dit is een bewezen feit. Mensen die zulke gruwelijke dingen met dieren doen ( beginnen met kleine diertjes naar steeds groter ) gaan op gegeven moment over op mensen.\Dus voor ieders welzijn en omleed te voorkomen, laten ze aub deze figuren ( en daarmee zeg ik niet dat het dezelfde zijn in Belgie ) snel vinden!!

Ik hoop dat Tibet het helemaal gaat redden, las in AV-forum dat het niet zo best is.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:39

;) .
Het gaat hier om Tibet en de merrie wiens naam ik steeds maar weer kwijt ben Po...
Niet over gezeur dat het niet bewezen is dat een mens dit gedaan heeft, dat ze niet verzekerd zijn, (terwijl de verzekering na bepaald bedrag ook zegt: Hier houdt het op ( weet dit uit ervaring)), het gaat om gruwelijke wat deze paardjes is aangedaan en hoe het met ze gaat :j . Goed te zien, dat mensen donaties doen, zalf doneren, veilingen houden etc. Laat zien dat er mensen zijn met het hart op de goede plaats, zoals bv.Karin, die zich belangeloos zo inzet.
Helaas kan ik zelf niet veel bijdragen, maar ik leef wel mee.
Als je dan leest dat er in Vlaanderen een golf van gruwelijke mishandelingen/verminkingen/moorden nu gaanbaar is, of het dezelfde personen zijn of niet, dan draait je maag om. Evengoed als ik op HVN een gruwelijk mishandeld en gedood geitje zie wat ze op zijn kop op een banke hebben gehangen, gewoon voor de fun.

Ben benieuwd naar het komende nieuws over Tibet!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:26

@Gertie: ik veronderstel dat je op mij reageert?
ik heb je helemaal niet aangevallen, ik heb alleen de vraag gesteld wat dit filmpje met Tibet en Poputka te maken heeft.
net als jij heb ik ook verdriet om elk dierenleed, en ik vind het prima dat je het leed van die Argentijnse slachtpaarden bekendheid wil geven.
alleen vind ik dit topic daarvoor niet de juiste plaats ;)

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:38

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:13

jeetje wat een trieste foto's inderdaad.. :n Ik blijf voor ze duimen hoor!

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:20

De metalen deeltjes die je kunt zien, zijn om de botjes samen te houden bij Popukpa. Tibet zijn wonde is te slecht vrees ik voor van dichtbij te kijken. Heb de wonde gezien op een foto voorheen en het is echt erg.

Ik hoop dat dit echt stopt nu in Belgie. Genoeg!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:32

Oei, een foto zegt meer dan woorden!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:04

de wonde van Poputka ziet er op zich niet zo slecht uit, het vlees is mooi rozig.
maar arme Tibet, die trieste blik in zijn ogen :(:)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:48

fojoe schreef:
de wonde van Poputka ziet er op zich niet zo slecht uit, het vlees is mooi rozig.
maar arme Tibet, die trieste blik in zijn ogen :(:)

Het ziet er idd mooi uit, rood is een goed teken ;) , maar jeetje wat diep! Je leest het wel, mar als je het zo ziet op de foto :n .
Dit is echt met veel kracht en geweld gedaan -:(- .

Gertie56

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:48

Het allerlaatste wat ik wil is om hier iemand voor de borst te stuiten. Misschien had ik beter moeten nadenken eer ik de link naar de Argentijnse paarden hier postte...
Het is gewoon mijn verdriet om alle leed dat deze arme dieren moeten doorstaan dat mij elke strohalm laat grijpen om de aandacht hierop te vestigen maar dit is inderdaad niet de juiste plek om dit te doen.
Sorry...

quote="fojoe"]@Gertie: ik veronderstel dat je op mij reageert?
ik heb je helemaal niet aangevallen, ik heb alleen de vraag gesteld wat dit filmpje met Tibet en Poputka te maken heeft.
net als jij heb ik ook verdriet om elk dierenleed, en ik vind het prima dat je het leed van die Argentijnse slachtpaarden bekendheid wil geven.
alleen vind ik dit topic daarvoor niet de juiste plaats ;)[/quote]

maaiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:30

Beste Gertie, ik volg dit forum al een hele tijd. Tibet en Poputka gaan hier door een hel door zo'n sadist die bezig is geweest. Ze hebben het geluk fantastische baasjes te hebben die toch probeert het leed draagbaar te maken. Hopelijk komt ook voor Tibet alles goed...
Ivm met je Argentijnse slachtpaarden, ik heb ook naar het filmpje gekeken. Ik werd er ziek van, ben er zelfs een paar dagen niet goed van geweest.
Dit onderwerp aanhalen op dit forum, als dierenvriend kan ik hier alleen maar achterstaan.
Hoe meer mensen zich ervan bewust zijn dat dergelijke praktijken bestaan hoe beter. Hopelijk komt er ooit een bewustzijn bij dergelijke mensen dat dieren ook gevoelens hebben.
Sommige vinden inderdaad dat het hier geen forum moet worden met filmpjes over allerhande dierenmishandeling maar iedereen die hier zo veel medeleven heeft met onze twee arabieren heeft, wat mij betreft hebben die sukkelaars in Argentinie zeker zo veel recht op enkele "regeltjes" medeleven.
Zij hebben immers geen enkele schijn van kans op een goede afloop, hopelijk is het voor hen zo snel mogelijk gedaan. Mensen die vinden dat dit filmpje hier niet thuishoort Hallo zeg...
Voor mijn part moet je je zeker niet verontschuldigen Gertie.
Jij denkt tenminste verder na dan je neus lang is. Er is maar een klein deel van de paarden op de wereld die zo respectvol behandeld worden als dat wij met onze paarden doen in het westen.
Ik begrijp je bedoeling, groot gelijk. De anderen forumlezers die hier een probleem mee hadden, die paarden in Argentinie hebben een veel groter probleem!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:33

Maak dan een eigen topic daarover?
Dan krijgen ze hun aandacht die het verdient.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:01

Moderatoropmerking:
Beste mensen, toch wederom het verzoek ontopic te blijven. Uiteraard is de situatie van de braziliaanse paarden erg, maar hier op Bokt is het de bedoeling dat een topic gaat over het onderwerp waarover het topic geopend is. In dit geval dus Tibet en Poputka. Dit om het een beetje overzichtelijk te houden.
Ook de discussie of het filmpje wel of niet gepast is, hoort niet in dit topic thuis.

Het ging hier erg netjes, dus bij deze de vraag of we weer op die voet verder kunnen?
Alvast bedankt!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:09

Schrik toch elke keer weer als ik de wonden zie. Ik hoop heel erg dat Tibet er bovenop kwam, ontdekte deze prachtige hengst bij toeval op de site van Arabian fantasie en als wij een jongere merrie hadden gehad, hadden we haar zeker door hem willen laten dekken. Dit was voor dit hele voorval plaatsvond. Nu kan ik alleen nog maar duimen dat dit prachtige, geweldige dier alles te boven gaat komen. Super om te horen en te zien dat Poputka vooruitgang maakt! Nu Tibetje nog!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:54

Lalidan schreef:
Het ging hier erg netjes, dus bij deze de vraag of we weer op die voet verder kunnen?
Alvast bedankt![/mod]

Oei, het ging hier erg netjes....zegt wat over andere topics... :x

Is er nog nieuw nieuws Karin?

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:53

Momenteel heb ik als nieuws dat Tibet er noch op vooruit gaat noch achteruit. Dus gewoon veel tijd nodig en verzorging. Popupka maakt het goed.

Als er iemand, lees ik hier net, met Tibet wilt dekken, we hebben de silent sales bijna geopend en er is een dekking van hem te koop (natuurlijk niet life dit jaar). http://www.tibet-poputka.be
De site is reeds ook vertaald naar NL en Engels maar dat moet nog toegevoegd worden, hopelijk later vandaag.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:57