Lusitana schreef:Ja, maar als ze een regel gaan maken dat vakken niet meer mogen, treft dat dus meer dan alleen de manege houders en dat is dus altijd zo met dat soort maatregelen, men denkt niet ver genoeg na.
Daarbij, ik denk zelf dat manege paarden die flink wat uren werken best vrede hebben met de rest van de tijd voor zich uit staren ne hooi eten gezellig tussen de andere paarden. Het is wat anders als een paard daar 23 uur per etmaal moet staan. En de maat van het vak maakt ook nog uit. Ik vind dat je dat ook per stal moet bekijken en niet in een algemene regel kunt vatten.
En dat vind ik met alles.
Je kunt niet roepen alle paarden maar de wei in.
Daarom kunnen ze dit dus ook niet verplicht stellen, is bij wet verboden om de bedrijfsvoering van een bestaand bedrijf te hinderen. Dat doe je dus als je zegt dat stands niet meer mogen, je hindert dan een manege baas in zijn bedrijfsvoering waarop hij geld kan mislopen en je hem dus van zijn inkomsten berooft. Dat staat dus heel mooi in de wet dat dat niet mag. Zouden ze dit wel gaan doorvoeren dan kunnen er nog wel eens wat schadeclaims aangevraagd gaan worden.
Veulen84 schreef:Manege's hebben vaak nog van die boxen waar paarden elkaar niet eens kunnen zien behalve door een voor luikje... Die zien mekaar alleen in de les en zomers 4 weken op het land. Denk dat juist die paarden het zwaar hebben. Bovendien, het is een slecht voorbeeld. Juist die manege's moeten aangepakt worden. Een taak voor de fnrs, maar die doen er niks mee.
Op menig manege heeft een paard in een stand het beter als een privepaard op een pensionstal hoor. Ik weet neit hoeveel manege's jij gezien hebt? Meeste manege's hebben stands(waarin de paarden vaak lichamelijk contact kunnen hebben) of boxen met tralies. Bijna 80% van de pensionstallen heeft als tussenwand een betonnen muur of een dicht schot voor het voorkomen van voernijd en besmettelijke ziektes door wisselend bestand. Deze paarden staan dus ook zowat allemaal alleen, want owee als je paard een keer verkouden is.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 15-12-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt