Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:26

Bomba schreef:
Kom op zeg.. Het is maar een paard, geen wereldramp.. :')

Daarom is het nog wel zonde. Snap werkelijk niet waarom je je tegenwoordig van níks meer iets aan mag trekken, want oh jee hongerige kindjes in Afrika zijn erger. Ja, TUURLIJK is dat erger!!! Maar dat betekent toch niet dat daardoor andere dingen je maar koud moeten laten! Kom op zeg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-10 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Tja jammer is het wel maar Edward zal best een paar centjes meekrijgen, zullen vast afspraken over zijn gemaakt.

Bij mij zouden ze voor dat geld alle paarden meekrijgen, inclusief auto en trailer :))

haffiess

Marleen79 schreef:
Heeft Totilas niet een net zo getalenteerd broertje waar Edward op kan? Zotilas ofzo... :D

laten we daar maar op hopen!

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:28

Wow! Had dit niet verwacht zo snel!
Echt heel erg balen voor Edward.. En voor NL als dressuurland
Jammer dat de eigenaar alles zo plotseling heeft gedaan...
Hoop echt heel erg dat er een mede eigenaar gevonden wordt waarvan Edward Totilas nog gewoon mag rijden!

Lauraennala

jeetje, dit komt wel ff aan zeg!

Sandeman

Jaa dat zou geweldig zijn

Umeo

Er gaat zelf dat ronde dat hij gekloond is... Tegen dat Totilas en Duitsland afgeschreven zijn staat Nederland er toch gewoon weer met Totilas Junior :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:29

Zo zie je maar weer je hebt paardenmensen en je hebt Anky.
Zij ziet tenminste wat een paard waard is. Al het mooie wat je met zo'n paard meemaakt is niet om te zetten in geld.
Maar dat is en blijft het verschil...een eigen paard of een paard van een ander rijden.
Ik denk echt dat Gal eens een (gedeelde) eigenaar moet gaan worden!

janouk
Blogger

magictwist schreef:
Zotilas hahahaha XD strak plan :P maken we duitsland alsnog in :P hahahaha

Het is nog helemaal niet te zeggen dat het paard voor Duitsland uit gaat komen. Schockemöhle is een paardenhandelaar van de hoogste orde; het paard komt uit voor het land van het hoogste bod. Het paard zal echt wel voor een deel doorverkocht worden.

haffiess

Lovely schreef:
Marleen79 schreef:
Heeft Totilas niet een net zo getalenteerd broertje waar Edward op kan? Zotilas ofzo... :D

Er zijn nog 3 volle broers en een vol zusje.

gelukkig maar

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:31

Moderatoropmerking:
Nogmaals het dringende verzoek om on topic te blijven. Off topic reacties worden zonder verdere waarschuwing verwijderd

BKS

Ohw, vreselijk! Daar gaat de droom van de olympische Spelen! Jammer hoor, maar ik snap ook wel dat je op een bepaald punt ( lees bedrag) niet meer nee kunt zeggen, stel dat ie morgen omligt in zijn box? ik moet trouwens nog maar zien of iemand anders ook zo presteren kan met dit paard, deze twee zijn echt een eenheid.....

Janine1990

haffiess schreef:
Lovely schreef:
Er zijn nog 3 volle broers en een vol zusje.

gelukkig maar

Euh... Mijn zusje en ik zijn van dezelfde ouders... Zijn in geen enkel opzich gelijk... Een van laag niveau, een van hoog niveau, een blond, een bruin, een blauwe ogen, een donkere ogen.... De een lenig, de ander niet.

Dus het betekent ook niet dat Totilas z'n broertjes/zusjes even goed zijn....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:32

Kaja schreef:
Bomba schreef:
Het is toch abnormaal dat er hier al meer dan 700 reacties zijn van mensen van wie de wereld nu opeens instort?

De mijne niet hoor :D

Nou de mijne ook niet hoor.
Ik heb nog wel een 3 jarige Voice hengst voor hem :)

Vala

Geweldig, gaan we hier zitten ruziemaken met elkaar hoe we individueel reageren op de verkoop van Totilas en of we wel fris tussen de oortjes zijn, haha :+ !

Tsja, lullig dat Totilas verkocht is.
Ik kan de eigenaren op zich wel begrijpen. Rijk wil meestal nog rijker worden. En als je leest dat Totilas zelfs beveiligd moet worden op wedstrijden zou ik miss ook denken: laat die beker aan mij voorbijgaan en cashen die hap!
Voor Edward is het even slikken maar dat is een prof die alleen maar paarden van anderen rijdt en wrs na een paar tranen wel zo professioneel is om met het hoofd opgeheven weer verder te gaan. Zo niet dan kan hij beter een andere baan zoeken. Hij heeft overigens meerdere paarden van de fam Visser op stal en dit zal niet zomaar de relatie tussen hun in gevaar brengen denk ik want hun zijn nu eenmaal opdrachtgevers=inkomsten voor Edward.
Ik vind het ook niet lollig om Totilas straks voor een ander land uit te zien komen maar eerst nog maar eens zien dat een ander hem op hetzelfde niveau aan het lopen krijgt. Lingh en Lancet zijn er ook niet zoveel meer aan te pas geweest sinds hun verkoop. Ik vind eht ook wel een gok voor de koper. Ik zou hem als ruiter niet willen rijden op een grote wedstrijd, je kan als ruiter alleen maar op je bek gaan na zulke scores lijkt mij!

Jammer maar helaas!
Enne, door hier op elkaar te gaan zitten katten krijgen we hem zeker niet terug!!
We krijgen hem sowieso niet terug vrees ik :+

__manon__

Citaat:
Erger? Wat is hier erg aan, het is verdorie maar een paard.. Eentje die net zo goed morgen z'n been kan breken, een die net zo goed poept en plast net zoals ieder ander paard. Hij is niet dood, Edward is niet dood, nee, hij is gewoon verkocht. Het is toch abnormaal dat er hier al meer dan 700 reacties zijn van mensen van wie de wereld nu opeens instort?

Nou moet je de reacties ook weer niet te letterlijk opnemen denk ik, de wereld van deze mensen die hier hebben gereageerd stort echt niet in. Ze voelen gewoon mee met Edward! En vinden het zonde dat de combinatie er nu niet meer is.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:33

dus toch?

Vera1908

Het was te verwachten, maar ik zag hem even niet aankomen.
Wat enorm jammer voor de (Nederlandse) paardensport.
Laten we hopen dat het wonder waar Edward en Nicole op hopen uitkomt.

Maar begrijp ik nou goed dat, mocht Edward Totilas NIET blijven rijden, Isabell Werth de nieuwe amazone van Totilas wordt?

x_Britje

hmm, mooi kut, maar wel begrijpelijk zoveel kan je ook bijna niet weigeren
Stom duitsland :(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:34

Wuis schreef:
Bomba schreef:
Kom op zeg.. Het is maar een paard, geen wereldramp.. :')

Daarom is het nog wel zonde. Snap werkelijk niet waarom je je tegenwoordig van níks meer iets aan mag trekken, want oh jee hongerige kindjes in Afrika zijn erger. Ja, TUURLIJK is dat erger!!! Maar dat betekent toch niet dat daardoor andere dingen je maar koud moeten laten! Kom op zeg.

Tuurlijk is het zonde, maar er zijn er hier een aantal die ronduit woest zijn op de verkoper en blijkbaar veel slapeloze nachten gaan hebben.
Sorry hoor, ik kan nu heel politiek correct blijven, maar het enige wat ik dan denk is get a life. :=

Ik kan me helemaal voorstellen dat liefhebbers het erg vervelend vinden, maar er zijn grenzen..... Iemand een vuile klootzak noemen omdat hij een paard verkoopt, kom op hé... :+

deniece

Bomba, Je hebt een verschil tussen het gevoel van hé jammer nou dat we dat paard kwijt zijn. En het gevoel dat je wereld in stort.. ;)

maarja het blijft bokt he :)

_enna_

Gewoon heel, heel, heel erg zonde voor de Nederlandse dressuursport, zeker met het oog op de Olympische Spelen in 2012. Het was toch fantastisch geweest als Totilas daar had kunnen vlammen met Edward... Dat was een absolute kroon op hun werk geweest! Ik kan me goed voorstellen dat Edward kapot is door de verkoop, zo'n bijzonder paard krijgt hij waarschijnlijk nooit meer.

Urona447

Het is toch geweldig dat er meer dan 700 reacties op dit bericht zijn ! Dit betekend dat mensen met mekaar en met de sport meeleven. Ik vind het echt doodzonde dat dit paard verkocht is ! We hebben de afgelopen weken met zoveel spanning in alle disciplines naar het WEG gekeken en dan is het wel een domper dat "'ONS"" paard dat alles voor Nederland wint zo abrupt verkocht is.

Waarom zou je daar niet treurig over mogen zijn ?

Mi_Amore

Ook al ben ik geen Totilasfan, ik vind het heel spijtig dat Nederland zo'n goed duo kwijt is! Hopelijk vinden ze een medeeigenaar die Gal Totilas laat berijden.

Tja, als Belg moet je de noorderburen uiteraard een beetje steunen he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:35

Ayasha schreef:
Lovely schreef:
Kloontilas :).

Klotilas eigenlijk maar da klinkt ook niet _O- :=

Ik wil weten of ie nog de sport in komt.

Nee, dat klikt een beetje negatief, net als Stoutilas :D.

Janine, op paardenfokken staan er ook nog 2 nakomelingen van deze merrie van andere hengsten die het ook hoger dan Z dressuur hebben geschopt en dat doet toch vermoeden dat deze merrie iets speciaals heeft.