Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Robin schreef:Janssen werd gesteund door het Nederlands jurylid Wim Ernes en de supervisor van de jury, Jan Peeters. Zij vonden beide ook dat Cornelissen een betere kür had getoond. "Ik kan niet zeggen dat ze onterecht heeft gewonnen, want ik heb haar rit niet gezien”, zei Janssen. "Maar ik heb veel collega's gesproken en die waren allemaal lichtelijk ontzet omdat ze niet gewonnen heeft.”
En over het feit dat hij de Duitse deelnemers altijd drie of vier procent minder ziet rijden dan zijn collega's zullen we het maar niet eens hebben. Als hij dat gezegd heeft moet de FEI hem maar schorsen.
Hermelientje schreef:Ik denk dat dit nog wel vaker gaat gebeuren als paardrijdend Nederland alleen maar blijft roepen dat de internationale juryleden het weer eens fout doen elke keer dat Nederland niet wint in plaats van hun energie te steken in het grondig opleiden van getalenteerde jonge ruiters zoals ze elders lijken te doen.
Pfff. Hermelientje schreef:Robin schreef:Janssen werd gesteund door het Nederlands jurylid Wim Ernes en de supervisor van de jury, Jan Peeters. Zij vonden beide ook dat Cornelissen een betere kür had getoond. "Ik kan niet zeggen dat ze onterecht heeft gewonnen, want ik heb haar rit niet gezien”, zei Janssen. "Maar ik heb veel collega's gesproken en die waren allemaal lichtelijk ontzet omdat ze niet gewonnen heeft.”
Hebben Wim Ernes en Peeters dat echt gezegd? Schandelijk vind ik dat. Dus de andere 6 juryleden zien iets anders dan Wim en die 6 hebben ongelijk en hij heeft gelijk.En over het feit dat hij de Duitse deelnemers altijd drie of vier procent minder ziet rijden dan zijn collega's zullen we het maar niet eens hebben. Als hij dat gezegd heeft moet de FEI hem maar schorsen.
Eigenlijk zoud de FEI ook moeten aandringen op een extra gouden olympische medaille bij de dressuur namelijk die voor de slechtste verliezers. Dat goud gaan wij zeker elke vier jaar winnen daar zal vriend en vijand het over eens zijn.![]()
Ik schaam me dat hier echt voor. En kennelijk heeft helemaal niemand door dat het grotendeels dezelfde juryleden zijn die Anky, Edward en Adelinde zo dikwijls hebben laten winnen. Als die juryleden inderdaad zo slecht zijn dan hebben wij dus vreselijk veel onterechte medailles gewonnen de laatste jaren.
Ik ben het helemaal met Cayenne eens. Terecht gewonnen van Charlotte. En terecht teamgoud voor Engeland dinsdag. En Cayenne voor jou ook goud hoor voor je verslagen.![]()
![]()
![]()
Het was gisteren natuurlijk wel zo dat je verloor als je een fout maakte en de ander foutloos was. Daarom won Schröder zilver en geen goud. Maar vandaag doen ze het lekker anders, kun je toch winnen als je een foutje maakt.![]()
Ik denk dat dit nog wel vaker gaat gebeuren als paardrijdend Nederland alleen maar blijft roepen dat de internationale juryleden het weer eens fout doen elke keer dat Nederland niet wint in plaats van hun energie te steken in het grondig opleiden van getalenteerde jonge ruiters zoals ze elders lijken te doen.