Dressuurfinale individueel: Kur op muziek!! *praat mee*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Re: Dressuurfinale individueel: Kur op muziek!! *praat mee*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:48

Heb weer 2 pagina's bijgelezen..
Ben ik nou werkelijk de enige die zoiets heeft: Voor mij reden alle Nederlandse combinaties voor goud?
Serieus! Ze deden het allemaal fantastisch. Hier en daar misschien een klein foutje, maar hadden we dit mogen dromen: team brons en individueel zilver? Het had gemogen, maar we deden het niet!
Ik vind het logisch dat de Engelsen Dujardin beter vonden dan Adelinde. Het is immers ook andersom. Janssen en wij ook, vonden Adelinde veel beter.
Die discussie zal altijd blijven!
Ik denk dat dat ook een kwestie van gevoel is en zien waar de combinatie vandaan komt.
Sommige juryleden hebben waarschijnlijk nog niet heel vaak alle combinaties in de ring gehad.
Ik ben allang blij dat we team brons en individueel zilver hebben! Alle combinaties hebben er hard voor gewerkt en hebben dit meer dan verdiend!

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:57

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:01

ongelooflijk hoe er zoveel discussie is over het juryoordeel

Je zou toch haast denken dat er iets niet deugt

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:01

joke20 schreef:
Anky en Adelinde vanavond bij Smeets aan tafel met daarna huldiging

Leukkkkkkkkk! :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:03

Op de telegraaf site al 140 reacties op het artikel

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:06

gummie schreef:
Dat komt omdat de amazone de aandacht trekt (...)
Ha ha! Heel pakkend.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:18

Ik heb beide küren herbekeken. Nu ja, ik ben geen jurylid of zo, dus qua puntentelling ken ik er niks van. Adelinde haar kür vond ik mooier op haar muziek passen, vond ik er moeilijker uitzien en vond ik gewoon een mooi geheel om naar te kijken. Charlotte haar kür vond ik qua muziek niet mooi. Ik vond het een saaie kür. Maar op technisch vlak vond ik Charlotte en Valegro veel meer harmonieus, ontspannen, rustig tonen zonder te "vlak" te tonen. Echt, ik vond die kür doodsaai en die fout op het einde, tja, dat trok gewoon op niks, maar ik kan wel begrijpen en waarderen dat een jury voor harmonie kiest dan voor meer spanning. Al viel die harmonie natuurlijk wel weg met dat galop-passage-of-moest-het-nu-piaffe-zijn-stuk.

Die fout op het einde leek nergens naar, en dat daar zo licht over gegaan werd door de jury, vond ik ook wel onterecht. Het deed me denken aan Werth op de Spelen in 2008. Zij won toen ook zilver met een stakende Satchmo. Dat klopte ook niet.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:21

NoekAa_ schreef:

Is de hoeveelheid discussie een maatstaf voor kennis?

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:25

ik denk eerlijk gezegd dat deze discussie toch nergens naar gaat leiden en dat we gewoon blij moeten zijn met die mooie Zilveren medaille :D
en daarnaast zijn de Nederlandse mannen bij het hockey súper bezig, ze liggen met 9-2 vóór in de halve finale tegen Groot Brittannië :P

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:25

Nou jongens het komt nog goed Engeland 9-2 achter met hockey dat zal ze verdorie leren onze medailles te bemachtigen.. puh! denk dat ze het noooooit meer zullen doen wat een verdenering

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:26

Eindelijk een keer geen God save the queen idd :') :') .

J92

Straks lekker kijken op tv wat Adelinde te zeggen heeft!

sarabande

Janski schreef:
Nou jongens het komt nog goed Engeland 9-2 achter met hockey dat zal ze verdorie leren onze medailles te bemachtigen.. puh! denk dat ze het noooooit meer zullen doen wat een verdenering

Lol ik dacht ook even wraak nemen :D :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:27

Rinske schreef:

The queen heeft al savings genoeg. :+

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:28

Hahah inderdaad

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:29

Anne_GTI schreef:
Rinske schreef:

The queen heeft al savings genoeg. :+

hahahaha ja :')
nu mogen wij een keer :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:29

BBCSport_Ollie twitterde op donderdag 09-08-2012 om 22:10:25
This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY.

:') :')

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:30

bertie schreef:
NoekAa_ schreef:

Is de hoeveelheid discussie een maatstaf voor kennis?

ai nee niet voor kennis. Misschien voor juistheid van het juryoordeel?
Mocht er aan de hand van een duidelijke lijn gejureerd zijn zou er denk ik niet zoveel discussie zijn.

Er was namelijk minder discussie/media aandacht voor de uitslag van de landenwedstrijd. Dat was meer "JOEPIE!! BRONS!!" en nu is het "Dujardin maakt fout, krijgt toch goud" tenminste in die trant. En dan komt daarna waarschijnlijk nog "JOEPIE!! ZILVER!!"

Uiteraard een aanname, geen feit :P zou het denk ik wel kunnen verdedigen dat discussie/media aandacht een indicator zou kunnen zijn voor onjuiste beslissingen. Maar dat gaat wel heel ver. En natuurlijk het verschijnsel van de oranje bril. Haha ik bemoei me er verder niet mee. Ben geen GP amazone en geen internationaal jurylid. its not my call, so to speak.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:33

Whahahahahahahahahaha......humor.....

Maar jongens/meisjes....
We hebben en bronzen team plak en een zilveren.. 2 keer zilver met springen......Nederland weet wel weer dat de hypische sport bestaat!
En kijk naar Undercover... die komt eraan hoor! echt wel!

Ik glim trots en kijk vol vertrouwen uit naar Rio!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:34

Ik begrijp de juryuitleg deels wel, maar het stukje over harmonie dat ze verkiezen... Ik kan dat niet rijmen met die fout, daar valt die harmonie toch helemaal weg? Welke kenner kan me dat beter uitleggen? :+ Wat ik zei: ik moest dadelijk denken aan Werth op de vorige spelen. Waarom die toen nog zilver kreeg... Paard ging volledig in de staak.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:44

PardoesJessi schreef:
Whahahahahahahahahaha......humor.....

Maar jongens/meisjes....
We hebben en bronzen team plak en een zilveren.. 2 keer zilver met springen......Nederland weet wel weer dat de hypische sport bestaat!
En kijk naar Undercover... die komt eraan hoor! echt wel!

Ik glim trots en kijk vol vertrouwen uit naar Rio!

Jep en Undercover wordt NIET verkocht

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:44

Authentic schreef:
Ik heb het nog even teruggekeken, alles staat op http://nos.nl/os2012/artikel/404948-zil ... ssuur.html (daar kan je kür Cornelissen aanklikken). En ik blijf het een onprettig beeld vinden:

[ Afbeelding ]

En dat is geen momentopname, tijdens de hele proef heb ik erop gelet en tijdens de vertraagde beelden na de proef is het helemaal pijnlijk duidelijk. En ja hij voert absoluut heel mooi de oefeningen uit, maar keer op keer is het pure spanning in de hals en mond, maar dat zie ik bij veel andere ruiters niet...

En als ik kijk naar de manier waarop, die spanning, nee dan vind ik het geen zilver waard, maar daar zijn velen het zo te lezen niet mee eens. Ik vind het jammer dat dit zo wordt gewaardeerd in de dressuursport!

Authentic hier (Frankrijk) werd dat in een slomotion zelfs op beeld getoond maar ik weet niet of dat ook in NL te zien was. Ik ben het helemaal met je eens. Het verschil in rijden heb ik zelf als zeer groot ervaren. Adelinde was foutloos, maar er bestaat ook nog zo iets als dürchlassigheid, piaff waar de achterhand bij hoort te zakken, prettige aanleuning enz. Charlotte liet een prachtige ontspannen proef zien of zoals in een ander topic werd vergeleken de krachtpatser tegenover de danseres. NL heeft zilver laten we daar blij mee zijn. Als ik paard ben en moet kiezen tussen de twee amazones kies ik voor Dujardin. Die correcte en vriendelijk gereden kür is beloond met goud. Voor de paarden ben IK daar in ieder geval heel erg blij mee.
Ook artistiek en qua moeilijkheidsniveau vond ik beiden gelijkwaardig. Maar over smaak van de muziek valt niet te twisten. Ik heb daar in ieder geval van genoten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:45

pien_2010 schreef:
Als ik paard ben en moet kiezen tussen de twee amazones kies ik voor Dujardin. Die correcte en vriendelijk gereden kür is beloond met goud. Voor de paarden ben IK daar in ieder geval heel erg blij mee.

Ik zie Dujardin nog niet zo maar met Parzival wegrijden

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:48

sarabande schreef:
pien_2010 schreef:
Als ik paard ben en moet kiezen tussen de twee amazones kies ik voor Dujardin. Die correcte en vriendelijk gereden kür is beloond met goud. Voor de paarden ben IK daar in ieder geval heel erg blij mee.

Ik zie Dujardin nog niet zo maar met Parzival wegrijden

Haar paard heet toch ook niet Parzival maar Valegro, dus dat hoeft ze ook niet te doen. :+

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:49

Rinske schreef:
BBCSport_Ollie twitterde op donderdag 09-08-2012 om 22:10:25
This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY.

:') :')

TERECHT lanbg leve de hockey mannen