Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NathalietjeB schreef:Ladybird schreef:Ik ben wel heel benieuwd wat voor staartje dit nog na krijgt!
idd ik vind t ook wel super raar dat valegro hoger gewaardeert word dan parcival...ik vond parcival echt veel minder dan parcival...
adelinde reed echt ijzersterk...en dan nog met zo een enorme fout winnen vind ik echt bizar
zit nu ff terug te kijken maar wat rijd edward trouwens ook een gave kur zeg....die 2 gaan t straks echt nog zo enorm ver schoppen als ze wat langer samen zijn als je al ziet wat ze in die 6 maanden toch ff voor elkaar gebokst hebben geweldig
NathalietjeB schreef:Ladybird schreef:Ik ben wel heel benieuwd wat voor staartje dit nog na krijgt!
idd ik vind t ook wel super raar dat valegro hoger gewaardeert word dan parcival...ik vond parcival echt veel minder dan parcival...
adelinde reed echt ijzersterk...en dan nog met zo een enorme fout winnen vind ik echt bizar
zit nu ff terug te kijken maar wat rijd edward trouwens ook een gave kur zeg....die 2 gaan t straks echt nog zo enorm ver schoppen als ze wat langer samen zijn als je al ziet wat ze in die 6 maanden toch ff voor elkaar gebokst hebben geweldig
gummie schreef:De jury heeft uitgelegd waardoor de beslissing/ beoordeling in het voordeel van Dujardin uitviel....
Het is aanleuningsproblemen gecombineerd met impuls/ energie/ kracht versus harmonie/ aanleuning gecombineerd met foutjes in de proef. De jury heeft in het voordeel van harmonie besloten.
Maar zelfs dan, valt er te discussieren over de artistieke waarde. De proef van Adelinde had een veel hogere moeilijkheidsgraad dan die van Dujardin. De muziek van Adelinde klopte als een bus met alle bewegingen en overgangen. En toch scoorde Dujardin daarop hoger.
beaukey schreef:Hoi Cayenne!
Ik vind het allemaal super spannend!
Vraagje: heeft iemand jouw al gefeliciteerd met 9 jaar (!) Bokt (eigenlijk gisteren)? Van harte gefeliciteerd!
Groeten uit Tel Aviv!
gummie schreef:Het is aanleuningsproblemen gecombineerd met impuls/ energie/ kracht versus harmonie/ aanleuning gecombineerd met foutjes in de proef. De jury heeft in het voordeel van harmonie besloten.
Cayenne schreef:gummie schreef:De jury heeft uitgelegd waardoor de beslissing/ beoordeling in het voordeel van Dujardin uitviel....
Het is aanleuningsproblemen gecombineerd met impuls/ energie/ kracht versus harmonie/ aanleuning gecombineerd met foutjes in de proef. De jury heeft in het voordeel van harmonie besloten.
Maar zelfs dan, valt er te discussieren over de artistieke waarde. De proef van Adelinde had een veel hogere moeilijkheidsgraad dan die van Dujardin. De muziek van Adelinde klopte als een bus met alle bewegingen en overgangen. En toch scoorde Dujardin daarop hoger.
Volgens mij telt de technische waarde zwaarder mee.

Anne_GTI schreef:Movement schreef:Ja dat is idd zo. Technische waarde telt zwaarder.
nee, 50/50. Je berekent eerst de punten voor technische onderdelen waarbij sommige dingen dubbel tellen. Dat zet je om naar een percentage. Zelfde doe je met het artistieke deel. Vervolgens tel je beide op en deelt door twee.
Cayenne schreef:IMO had Charlotte toch wel terecht gewonnen. De persconferentie gaf een duidelijk beeld wat de doorslag gegeven heeft.
Die opmerking van de jury doodschieten gaat imo echt te ver.
Maar hij zei het lachend en zulke interviews vlak na een teleurstellend resultaat moet je ook maar met een korrel zout nemen... Dan moeten de dingen meestal nog even bezinken...
Maarja, had haar de gouden plak natuurlijk van harte gegund...
)
? Ik vond de 88% van Adelinde ook hoog, daar niet van... Maar als je dan bedenkt dat Anky 4 jaar geleden met een foutloze proef en 82% won... 

) GEFELICITEERD
Fred_Kroket schreef:Authentic schreef:Ik heb het nog even teruggekeken, alles staat op http://nos.nl/os2012/artikel/404948-zil ... ssuur.html (daar kan je kür Cornelissen aanklikken). En ik blijf het een onprettig beeld vinden:
[ Afbeelding ]
En dat is geen momentopname, tijdens de hele proef heb ik erop gelet en tijdens de vertraagde beelden na de proef is het helemaal pijnlijk duidelijk. En ja hij voert absoluut heel mooi de oefeningen uit, maar keer op keer is het pure spanning in de hals en mond, maar dat zie ik bij veel andere ruiters niet...
En als ik kijk naar de manier waarop, die spanning, nee dan vind ik het geen zilver waard, maar daar zijn velen het zo te lezen niet mee eens. Ik vind het jammer dat dit zo wordt gewaardeerd in de dressuursport!
Ik had het bij Jumping Amsterdam al gezien en stoorde me er wel aan... Die overgangen van passage naar piaffe... Doet een gemiddelde bokt ruiter dat in HAW heb je 4390204395 pagina's schoon aan de haak en op dit niveau wordt het wellicht sneller door de vingers gezien.
(En dat is natuurlijk smaak, wat een verschikkelijke muziek... Alsof Tchaikovsky niet mooi genoeg is zonder drumstellen en "Yamaha" violen... Werkelijk te lelijk voor woorden...Hoewel ik het slot van de proef wel erg mooi vind, dat is ook originele muziek en klinkt zo speeldoosachtig en dan ook zo ronddraaien in piaffe... Dat is echt een mooi staaltje muziek past bij de proef!)