Dressuurfinale individueel: Kur op muziek!! *praat mee*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Dressuurfinale individueel: Kur op muziek!! *praat mee*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:45

Uitslag dressuur zorgt voor discussie
LONDEN - Adelinde Cornelissen leverde in de olympisch dressuurfinale een prachtige foutloze kür af, maar toch kreeg de Nederlandse amazone een mindere score dan de Britse thuisrijdster Charlotte Dujardin, die er niet in slaagde een vlekkeloze rit af te leveren. Terwijl veel kenners moeite hadden met de uitslag, hield Cornelissen zich op de vlakte. "Ik neem aan dat de beoordeling goed was”, sprak ze.

De amazone kwam samen met Parzival tot een score van 88,196. "Ik ben blij met zilver en superblij met Parzival.”

Op de vraag of ze vooraf het gevoel had dat ze net zoveel kans op de overwinning had als Dujardin, antwoordde ze: "Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je met gelijke wapens begint. Ik snap heus wel dat ze hier in Engeland graag een Engelse willen laten winnen. Maar dat mag natuurlijk niet meespelen.”

Cornelissen wilde het werk van de jury niet wilde bekritiseren: "Ik beslist niet over wie er wint. Er zitten daar zeven juryleden, die zullen echt wel iets weten.”
bron:telegraaf.nl

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:48

Lijkt me lastig voor Adelinde om een zo sportief mogelijk antwoord te geven. Ik kan me goed voorstellen dat ze echt wel flink baalt en ook zo haar vraagtekens heeft bij de objectiviteit van de juryleden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:49

Bijna 89% voor Adelinde is nou niet bepaald een teken van onderwaardering, toch? :)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:01

Op mijn fb wordt er zelfs door engelsen zelf schande gesproken over de jurering. The dutch girl was robbed! luidt het, zegt denk ik wel genoeg....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:04

Ik heb het nog even teruggekeken, alles staat op http://nos.nl/os2012/artikel/404948-zil ... ssuur.html (daar kan je kür Cornelissen aanklikken). En ik blijf het een onprettig beeld vinden:

Afbeelding

En dat is geen momentopname, tijdens de hele proef heb ik erop gelet en tijdens de vertraagde beelden na de proef is het helemaal pijnlijk duidelijk. En ja hij voert absoluut heel mooi de oefeningen uit, maar keer op keer is het pure spanning in de hals en mond, maar dat zie ik bij veel andere ruiters niet...

En als ik kijk naar de manier waarop, die spanning, nee dan vind ik het geen zilver waard, maar daar zijn velen het zo te lezen niet mee eens. Ik vind het jammer dat dit zo wordt gewaardeerd in de dressuursport!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:08

Ik weet niet of je de andere kuren ook hebt teruggekeken, maar er was zelfs 1 combi waarbij het paard zijn tong ongeveer de helft van de proef uit de mond had hangen....

Ik ga even opzoeken wie dat was, maar geloof dat ze zelfs nog boven Edward stond. (maar kan me vergissen, dus ga het nu opzoeken!)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:10

LONDEN - Sjef Janssen reageerde aanvankelijk vrij laconiek op de uitslag van de olympische dressuurfinale, waarin de jury besloot om de uitstekend presterende Adelinde Cornelissen niet het goud te gunnen. "Ach, we hebben dit al vaker meegemaakt. Dit is de zoveelste tik”, zei hij. "Je wordt er een beetje stoïcijns van.”

Veel kenners hadden Cornelissen aangewezen als winnares, in plaats van de Engelse thuisrijdster Charlotte Dujardin. Toen hem werd gevraagd hoe hij zoiets kon voorkomen, sprak hij duidelijke taal: "De jury doodschieten”, zei hij lachend. "Maar ja, de beveiliging is veel te goed, dus dat gaat ook niet lukken.” Om daar later aan toe te voegen: "Als Dujardin Française was geweest, dan had ze zeker niet gewonnen.”
Volgens Janssen heeft het thuisvoordeel een grote rol gespeeld in de bepaling van de eindstand. "Als je beneden zit te jureren met 23000 mensen om je heen die 'je rug eraf schreeuwen', dan helpt dat toch een beetje als je nog een paar punten moet weggeven”, zei de bondscoach.
Cornelissen betere kür
Janssen werd gesteund door het Nederlands jurylid Wim Ernes en de supervisor van de jury, Jan Peeters. Zij vonden beide ook dat Cornelissen een betere kür had getoond. "Ik kan niet zeggen dat ze onterecht heeft gewonnen, want ik heb haar rit niet gezien”, zei Janssen. "Maar ik heb veel collega's gesproken en die waren allemaal lichtelijk ontzet omdat ze niet gewonnen heeft.”

Of stond dat hier al? :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:22

Authentic schreef:
Ik heb het nog even teruggekeken, alles staat op http://nos.nl/os2012/artikel/404948-zil ... ssuur.html (daar kan je kür Cornelissen aanklikken). En ik blijf het een onprettig beeld vinden:

[ Afbeelding ]

En dat is geen momentopname, tijdens de hele proef heb ik erop gelet en tijdens de vertraagde beelden na de proef is het helemaal pijnlijk duidelijk. En ja hij voert absoluut heel mooi de oefeningen uit, maar keer op keer is het pure spanning in de hals en mond, maar dat zie ik bij veel andere ruiters niet...

En als ik kijk naar de manier waarop, die spanning, nee dan vind ik het geen zilver waard, maar daar zijn velen het zo te lezen niet mee eens. Ik vind het jammer dat dit zo wordt gewaardeerd in de dressuursport!

Ik had het bij Jumping Amsterdam al gezien en stoorde me er wel aan... Die overgangen van passage naar piaffe... Doet een gemiddelde bokt ruiter dat in HAW heb je 4390204395 pagina's schoon aan de haak en op dit niveau wordt het wellicht sneller door de vingers gezien.

(En dat is natuurlijk smaak, wat een verschikkelijke muziek... Alsof Tchaikovsky niet mooi genoeg is zonder drumstellen en "Yamaha" violen... Werkelijk te lelijk voor woorden... -O- Hoewel ik het slot van de proef wel erg mooi vind, dat is ook originele muziek en klinkt zo speeldoosachtig en dan ook zo ronddraaien in piaffe... Dat is echt een mooi staaltje muziek past bij de proef!)
Laatst bijgewerkt door Fred_Kroket op 09-08-12 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:23

Heeft iemand de proef van de man die op 'i gotta feeling'van the black eyed peas reed? :D

Retlaw

gummie schreef:
Ik weet niet of je de andere kuren ook hebt teruggekeken, maar er was zelfs 1 combi waarbij het paard zijn tong ongeveer de helft van de proef uit de mond had hangen....

Ik ga even opzoeken wie dat was, maar geloof dat ze zelfs nog boven Edward stond. (maar kan me vergissen, dus ga het nu opzoeken!)

Was dit niet Ravel ? (correct me if i'm wrong!)

Ladybird
Moderator Algemeen

Ik ga het toch nog een keer vragen :o

maar op de WEG kentucky was er een ruiter die op Harry Potter muziek reed. en ik zoek me wezeloos, gewoon om hem nog een keer terug te kijken, maar ik weet nog steeds niet wie hem reed.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:25

Retlaw schreef:
gummie schreef:

Was dit niet Ravel ? (correct me if i'm wrong!)

Heb het nog niet teruggevonden, maar vond het wel bizar dat je dan zo'n score rijdt.... Ik meen dat je gelijk hebt! Maar moet het zeker kunnen weten anders zit ik de verkeerde af te zeiken :P

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:26

volgens mij komt t ergens terug op de AC lijn (maby na een pirouette?)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:26

kan ik de ere ronde nog ergens terug zien?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:27

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:31

Robin schreef:
LONDEN - Sjef Janssen reageerde aanvankelijk vrij laconiek op de uitslag van de olympische dressuurfinale, waarin de jury besloot om de uitstekend presterende Adelinde Cornelissen niet het goud te gunnen. "Ach, we hebben dit al vaker meegemaakt. Dit is de zoveelste tik”, zei hij. "Je wordt er een beetje stoïcijns van.”

Veel kenners hadden Cornelissen aangewezen als winnares, in plaats van de Engelse thuisrijdster Charlotte Dujardin. Toen hem werd gevraagd hoe hij zoiets kon voorkomen, sprak hij duidelijke taal: "De jury doodschieten”, zei hij lachend. "Maar ja, de beveiliging is veel te goed, dus dat gaat ook niet lukken.” Om daar later aan toe te voegen: "Als Dujardin Française was geweest, dan had ze zeker niet gewonnen.”
Volgens Janssen heeft het thuisvoordeel een grote rol gespeeld in de bepaling van de eindstand. "Als je beneden zit te jureren met 23000 mensen om je heen die 'je rug eraf schreeuwen', dan helpt dat toch een beetje als je nog een paar punten moet weggeven”, zei de bondscoach.
Cornelissen betere kür
Janssen werd gesteund door het Nederlands jurylid Wim Ernes en de supervisor van de jury, Jan Peeters. Zij vonden beide ook dat Cornelissen een betere kür had getoond. "Ik kan niet zeggen dat ze onterecht heeft gewonnen, want ik heb haar rit niet gezien”, zei Janssen. "Maar ik heb veel collega's gesproken en die waren allemaal lichtelijk ontzet omdat ze niet gewonnen heeft.”

Of stond dat hier al? :+

Zo, hij neemt geen blad voor de mond! :=
Maar ik snap héél goed dat ze het zuur vinden dat iemand die toch een dikke fout maakt, iemand voorbij streeft die foutloos is.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:39

Ik vond de muziek van Adelinde veel mooier dan die van Charlotte. De proef van Charlotte was netjes, wel die ene fout erin...Maar de jury verkoos toch Charlotte denk ik omdat haar gehele plaatje veel meer rust en ontspanning uitstraalde.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:44

Ik ben wel heel benieuwd wat voor staartje dit nog na krijgt!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:46

MyLittleLove schreef:
Heeft iemand de proef van de man die op 'i gotta feeling'van the black eyed peas reed? :D

Dat was volgens mij Goncalo Carvalho met Rubi.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:48

Ladybird schreef:

Wat bedoel je hiermee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 19:57

IMO had Charlotte toch wel terecht gewonnen. De persconferentie gaf een duidelijk beeld wat de doorslag gegeven heeft.

Die opmerking van de jury doodschieten gaat imo echt te ver.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:59

Cayenne schreef:
IMO had Charlotte toch wel terecht gewonnen. De persconferentie gaf een duidelijk beeld wat de doorslag gegeven heeft.

Die opmerking van de jury doodschieten gaat imo echt te ver.

eens :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:00

Ladybird schreef:

idd ik vind t ook wel super raar dat valegro hoger gewaardeert word dan parcival...ik vond parcival echt veel minder dan parcival...
adelinde reed echt ijzersterk...en dan nog met zo een enorme fout winnen vind ik echt bizar

zit nu ff terug te kijken maar wat rijd edward trouwens ook een gave kur zeg....die 2 gaan t straks echt nog zo enorm ver schoppen als ze wat langer samen zijn als je al ziet wat ze in die 6 maanden toch ff voor elkaar gebokst hebben geweldig