Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Re: Paard vermist in Drunense duinen *Update: terecht pag19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:52

dwertje schreef:
Ben net thuis en lees dus dat het paard weer terecht is,super super super.Ook nog helemaal ongeddrd dat is al helemaal mooi.
Je hoeft je ook niet te verdedigen naar andere mensen toe,komt er weer een andere discussie op gang Slapen .
Ook al heb je een longeerlijn eraan hangen wat doe je dan meerennen Tong uitsteken ,nou moet de eerste nog tegenkomen die een paard bijhoud.
Stop die zinloze discussies en ben blij voor de ts dat haar nachtmerrie voorbij is.Je zult het zelf maar meemaken,ik zou hartsikke gek worden volgens mij.
Maar geweldig dat er genoeg mesnen zijn die mee willen zoeken als er echt nood is,pluimpje voor iedereen die mee wilde helpen OK dan!

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ben echt blij voor jullie dat amon terecht is en zonder kleerscheuren ervan af is gekomen.
Heel veel plezier verder samen met Amon.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:53

Pffft...ik heb dit topic toch even lopen volgen. Lekker belangrijk wat je wel en niet had kunnen doen om dit te voorkomen. Alsof je dit gewild had. Gelukkig dat hij is aan komen lopen. Moest er nog aan denken vannacht. Ziek Ik heb erg met je meegeleefd! Ben erg benieuwd naar je verhaal verder. Gefeliciteerd Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:55

@ TS: hoop dat je de betweters hier kunt negeren. Als je met paarden werkt gaat er nou eenmaal wel eens wat mis. Heel flauw om dan als buitenstaander direct met een vingertje te gaan wijzen.

Ik weet hoe voelt als er zoiets gebeurd. Ik ben mijn paard eens een uur of 3 kwijt geweest in de duinen. Was er afgevallen vlak voor het donker werd. Toen het paard (in het donker) gevonden was en ik helemaal opgelucht op stal aankwam kreeg ik ineens te horen dat het belachelijk is om een uur voor de avond valt buiten te gaan rijden. Verward Beetje vreemd. Net zo vreemd als de opmerkingen hier. Lekker negeren dus! Ja

larrylurex

Ben heel erg, hele diepe zucht....
En helemaal Okay... gelukkig

AapjeAstrid

Gelukkig is hij weer terug, en ook ongedeerd.
Want dit is toch de angst van iedere paardenbezitter.
Ben heel blij dat hij weer terug is Haha!

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:57

Ir111 schreef:
@ TS: hoop dat je de betweters hier kunt negeren. Als je met paarden werkt gaat er nou eenmaal wel eens wat mis. Heel flauw om dan als buitenstaander direct met een vingertje te gaan wijzen.

Ik weet hoe voelt als er zoiets gebeurd. Ik ben mijn paard eens een uur of 3 kwijt geweest in de duinen. Was er afgevallen vlak voor het donker werd. Toen het paard (in het donker) gevonden was en ik helemaal opgelucht op stal aankwam kreeg ik ineens te horen dat het belachelijk is om een uur voor de avond valt buiten te gaan rijden. Verward Beetje vreemd. Net zo vreemd als de opmerkingen hier. Lekker negeren dus! Ja

stom is dat he...?
die lullige opmerkingen, ik stapte af op het strand om een peesbeschermer op te rapen voor een stalgenoot.
en toen weg was ie, alsof je erom vraagt.... gewoon negeren!!!
Belangrijkste is dat hij weer heelhuids terug is!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:59

SUPER!!!!!!
Ik ben blij dat hij weer heelhuids terug is!
Langer reageren kan nu niet, ben op mn werk, vanavond zal ik bijlezen!!! (zie al even snelhele trieste discussies en reacties helaas!)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:00

larrylurex schreef:
Belangrijkste is dat hij weer heelhuids terug is!

Precies! Ja

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:00

Hehe gelukkig zeg!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Man o man, wat een drama zeg!
Maar wat fijn dat je zoveel hulp kreeg hè!
Gelukkig is alles goed gekomen, maar het is toch wel even schrikken hè.
Nou poe wat een opluchting zeg!!!! Lachen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:03

Wat geweldig dat hij terecht is. Go jij! Go jij!

Ik zat me namelijk serieus al voor te bereiden om morgen een hele dag mee te gaan zoeken. Bloos! Gelukkig is dat niet meer nodig!!!

xX_Lisa_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:05

Wat mooi dat hij terecht is !! Haha!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:11

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Wat een goed nieuws!!!!!! Gelukkig!!!
Haha!

memory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:15

Allereerst. Super bokt, voor jullie medeleven en meedenkendheid. Dit was zeker BOKT op zijn best. Werkelijk hartverwarmend. Bedankt allemaal daarvoor!

Hier het verslag:

Gisterenavond niks meer gehoord. Vanochtend om 7 uur was er ook nog geen nieuws. Dus poster gemaakt en laten fotokopieren (je zult zien dat in tijden van nood altijd je cardridges leeg zijn...). Ik was begonnen met het in de buurt verspreiden van de briefjes.

Vervolgens samen met een vriendin het bos in met de auto om vanuit daar verder te kijken te voet. We reden niet die weg in toen mijn stalhoudster belde dat de politie haar had gebeld (ik had die dag ervoor met haar mobiel door het bos gereden omdat die van mij bijna leeg was). Ik moest ze zelf even bellen omdat de politie haar niks wilde vertellen.
Van de politie het telefoonnummer en adres gekregen van de man die Amon gevonden had. Die opgebeld en ik kon hem vinden achter de schuur op het erf. daar moest ik hem zelf maar ff komen pakken (zo ging het echt Haha!).
Wij daarheen gereden, zoeken naar het goede huis en toen zag ik hem staan in de paddock achter het huis. Heel hard Amon geroepen en hij hinnikte meteen terug. Even over het hek heen geaaid en toen hek proberen open te maken. dat lukte niet dus moesten we omlopen. Amon dacht dat we hem achter lieten en begon als ene gek rond te crossen door de paddock. Toen zag ie ons weer en kalmeerde wat en kwam naar het hek. Zijn halster en leadrope had hij nog om, die had de meneer veilig om zijn nek geknoopt. We hebben alles losgemaakt.
Ik heb de auto daar laten staan en we zijn samen terug naar stal gelopen. Waar hij gevonden is was maar een paar 100 meter van waar ie weggerend is. De sufferd.... Terug naar huis gelopen, ondertussen mensen bellen die zich zorgen maakte. Hij was wel gespannen maar hij is braaf meegelopen. Dit betekent waarschijnlijk wel een terugval in de training (en het ging zo goed), maarja dat maar voor lief nemen natuurlijk.

eenmaal thuis keek hij echt zo van 'ow...zijn we er weer' Hij hinnikte niet eens naar de andere paarden op stal of zijn beste vriendje. We hebben hem achtergelaten met wat hooi. Hopelijk heeft ie hier iets van geleerd, maar ik vrees van niet.

Wat betreft halster als voldoende controlemiddel:
we waren heerlijk ontspannen gister in de duinen. Hij loopt door het vennetje, stapt daarbij over de leadrope, die komt tussen zijn voorbenen. Hij stapt door, loopt het water uit, ik trek nog iets aan de leadrope maar dit heeft weinig effect omdat het tussen zijn voorbenen doorloopt. Ik probeer nog zijn achterhand om te zetten, maar dit werkte maar half en hij ging. Naja dan is daar niks meer aan te doen hoor. Het had niet uitgemaakt welke optoming hij aan had gehad.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:19

Ik vind het zo geweldig dat hij weer terecht is! Ik krijg er tranen van in mijn ogen.

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:21

Jannepauli schreef:
Even een tussenstandje: Amon is kennelijk vanmorgen vroeg komen aanlopen bij een boer die aan huifkarrenverhuur doet - die heeft 'm opgevangen en ik neem aan de politie gewaarschuwd. Maaike is nu onderweg naar de thuisbasis, hij is helemaal niet van slag, heeft geen verwondingen, zijn halstertje en de leadrope zaten er nog aan. Maaike werd door hem meteen herkend toen ze bij de boer aankwam, luid hinnekend "laat me niet weer alleen" ..

Eind goed, al goed!

Super!!! Hartstikke fijn dat hij weer terug is helemaal okay lijkt Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:21

Gefeliciteerd, wat een geweldig verslag.
Amon de Avonturier!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:22

Wat een dier, wat een dier.. Normale paarden zouden hier van leren, Amon vast niet inderdaad Haha!

blondegod19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:23

zo, ik ga ook nog wat zeggen Haha!
Helemaal geweldig dat het goed gekomen is!!!!!!!!!! OK dan! Ja
En HULDE aan allen die met hun paarden wandelen!!!!!!!!!!
Voor paard en mensch Tong uitsteken zeer therapeutisch verantwoord! Ik doe het ook al jaaren, met mijn bijna 20 jarige. En idd kan er altijd iets gebeuren,zo is het nou eenmaal. Met mn 2,5 jarige ga ik vanaf de zomer ook wandelen, juist om aan verkeer en alles buiten het erf te wennen.
Ik las het hele topic vanmorgen trouwens pas, en net toen ik bij p. 19 kwam was hij gevonden!!! Wat een geluk, en zo prettig dat hij ongedeerd was!
Voor alle negatieve commentatoren: achteraf kijk je een Koe in zn kont!!
En bij deze waarheid als een Koe wou ik het maar laten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:23

sarabande schreef:
Met een paard van nog geen 3 jaar?????

ik deed dat met as toen ie 2,5 was al hoor Lachen overigens wel met een henstenketting

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:24

Super dat je hem hebt gevonden en dat hij heelhuids is!! En dat hij een terug val heeft oke is jammer maar jullie band is sterk en ook dat redden jullie!!
succes en voor beiden een dikke kus

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:25

Had deze meneer hem gisteren al gevangen ?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:32

blondegod19 schreef:
Voor alle negatieve commentatoren: achteraf kijk je een Koe in zn kont!!
En bij deze waarheid als een Koe wou ik het maar laten.

ROFL ROFL

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:32

Fijn dat hij weer ongedeerd thuis is!

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:33

Super dat hij weer terecht is!!

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:37

suusiejj schreef:
sarabande schreef:
Met een paard van nog geen 3 jaar?????

ik deed dat met as toen ie 2,5 was al hoor Lachen overigens wel met een henstenketting

Als je het topic doorleest had je kunnen zien dat hij ouder is.
Hij is niet voor 100% KWPN, daarom begint hij met de A maar is hij geen 3 of 23.