Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farouche

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:00

Nou, gaat lekker zeg.. Misselijk Stoom uit je oren

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:02

Bloos! Hoe meer foto's ik zie van "onze" dressuurtop, hoe meer ik er van ga walgen...

Volgens gaat dit niet meer om de achterhand vooruit rijden, maar om het hoofd terugrijden... Misselijk

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:03

bromfiets schreef:
Bloos! Hoe meer foto's ik zie van "onze" dressuurtop, hoe meer ik er van ga walgen...

Ik ook, maar vind het tegenvallen!
Laatst bijgewerkt door Farouche op 29-09-07 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:03

KiWiKo schreef:
pmarena schreef:
Een menselijke topatleet is sowieso niet te vergelijken met een paard. Bij een mens is het de eigen keuze om alles opzij te zetten voor de prestatie. En een mens is ook nog wel met normale sociale dingen bezig ook. Mens heeft altijd de vrijheid van de eigen keuze , kan gaan en staan waar die wil , wat die wil , hoe lang , met wie , enz. En kan stoppen wanneer die wil. Paard heeft die keuzes allemaal niet.

Moet je zeggen tegen de jeugdkampioenen......... waar pa en ma het kind al drillen vanaf de dag dat het kan lopen

En die situatie is dus heel vergelijkbaar met het paard dat "gedrild" wordt , allebei niet goed.

Alleen heeft het kind dan nog de mazzel dat het in theorie weg zou kunnen lopen en hulp kan zoeken ergens.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:06

hij kan geen weerstand geven, omdat dat hem dus pijn zal doen.
Ik geloof niet dat hij niet heeft gedraaft in deze stand ( P&P ) de foto's in de paardenkrant liegen er niet om. Buiten dat de reden: ik wilde haar ( angela) laten zien hoe het niet moet?? het lijkt me dat als je al zo veel bereikt hebt als jonge meid in de dressuursport dat je absoluut weet hoe je het niet moet doen. ik denk ook dat er genoeg andere manieren zijn om het te laten zien zondat dat je dat dier met zijn tanden op zijn borst trekt.
simpelgezegd, tekenen ofzo...
En om dit nou te laten zien op een EK? voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.. maar dat is mijn mening

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:08

Jeetje zeg, Anky ook al.
Wat zijn onze nederlandse ruiters toch goed zeg!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:10

KirstenG schreef:
hij kan geen weerstand geven, omdat dat hem dus pijn zal doen.
Ik geloof niet dat hij niet heeft gedraaft in deze stand ( P&P ) de foto's in de paardenkrant liegen er niet om. Buiten dat de reden: ik wilde haar ( angela) laten zien hoe het niet moet?? het lijkt me dat als je al zo veel bereikt hebt als jonge meid in de dressuursport dat je absoluut weet hoe je het niet moet doen. ik denk ook dat er genoeg andere manieren zijn om het te laten zien zondat dat je dat dier met zijn tanden op zijn borst trekt.
simpelgezegd, tekenen ofzo...
En om dit nou te laten zien op een EK? voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.. maar dat is mijn mening

Dat kind is echt niet achterlijk dus al kom je een met een verhaaltje waarom een paard niet met zijn kin op de borst mag worden getrokken had ze het ook gesnapt... Nogmaals Slap excuus

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:12

Joscaa schreef:
Jeetje zeg, Anky ook al.
Wat zijn onze nederlandse ruiters toch goed zeg!

Nogmaals De discussie over het rijden van Anky mag in een ander topic. Niet hier aub.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:13

Ik keek net op de site van Coby v B. daar zie je in dat gastenboek allemaal teksten staan hoe goed ze wel niet zijn.. En dat mensen geen commentaar ''mogen'' geven omdat ''ze zelf nooit zulke prestaties hebben gereden''. Maar dat is toch geen reden?? Ik vind dat ook als je zelf niet zo hoog rijd je gewoon kunt zeggen wanneer iets niet kan!

edit;
Eigenlijk hetzelfde als dit;Ik heb geen verstand van voetbal maar als iemand een ander onderuit haalt om te kunnen scoren weet ik dat het fout is, ookal zit ik niet op voetbal en heb dus nooit gescoord bij een voetbalwedstrijd...
Laatst bijgewerkt door Farouche op 29-09-07 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:23

Farouche schreef:
Ik keek net op de site van Coby v B. daar zie je in dat gastenboek allemaal teksten staan hoe goed ze wel niet zijn.. En dat mensen geen commentaar mogen gevebn omdat ze zelf nooit zulke prestaties hebben gereden. Maar dat is toch geen reden?? Ik vind dat ook als je zelf niet zo hoog rijd je gewoon kunt zeggen wanneer iets niet kan!

Mee eens.

Ik heb geen geweldige prestaties neergezet, maar als het op zo'n manier moet, hoeft het van mij niet eens. Ik zou me er voor schamen om op zo'n manier de zogenaamde top te halen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:25

KirstenG schreef:
zo veel bereikt hebt als jonge meid in de dressuursport dat je absoluut weet hoe je het niet moet doen. ik denk ook dat er genoeg andere manieren zijn om het te laten zien zondat dat je dat dier met zijn tanden op zijn borst trekt.

ho ho, wij zijn er niet bij geweest dus wat er precies is besproken weet niemand hier! Bij sommige mensen (kinderen) kan het beter zijn om uit te leggen hoe iets wel/niet moet met een praktijk voorbeeld. Het KAN dus best zo zijn dat Coby zag dat het niet goed was en tegen Angela zei dat het niet goed was én vervolgens zei: "Kijk, als je nu dit of dat van hem vraagt, kan hij dat niet doen want zus en zo." Dat KAN dus best. Maar ik weet niet of het zo is gegaan, want ik was er niet bij. En jij kan niet zeggen dat het niet zo is gegaan, want jij was er ook niet bij. Enkel Angela, Coby zelf en een fotograaf die nu zit te lachen in z'n vuistje Clown En nu gaat er dus een onderzoek komen naar deze gebeurtenis.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:28

Ik vind het nou wel heel dom wat jij typt Sammie, het is geen dom kind hoor, ze kan echt wel logisch nadenken lijkt mij, ze is 15 enniet achterlijk (denk ik Clown )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:30

Ik weet niet of ze dom is Clown . Het heeft imo ook niet met dom te maken, maar de een is nu beter in theorie en de ander met de praktijk. Ze is 15 jaar ja, maar met 15 jaar heb je niet de wijsheid in pacht. Sterker nog, ze willen op die leeftijd ook nog wel eens puberen en hun zin doordrijven. Nu kun je wel de bijzet's uit d'r klauwen rukken en roepen domme trut kijk dan wat je doet. Maar beter is het om gewoon uit te leggen hoe en wat. Dat heeft dus niks met dom te maken, maar met kennis en ervaring. Nogmaals, ik was er niet bij dus ik beweer zeker niet dat het zo is gegaan, maar het kan dus wél een mogelijkheid zijn.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:36

Laatst bijgewerkt door Yrrah op 29-09-07 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:38

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over het onderzoek naar het longeren van Power en Paint. Niet over de rijtechnieken van andere nederlandse ruiters. Als je even zoekt, dan zijn hier genoeg topics op Bokt over te vinden.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:41

Ik zeg er ook duidelijk bij dat het wellicht off topic is Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:42

Het was volgens mij niet specifiek naar jou, maar naar de laatste 2 pagina's in het algemeen Haha!

Maar goed, ontopic weer dus Haha! P&P.

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:01

Yrrah : mooi die site , geeft weer een beetje een goed gevoel OK dan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:07

Zucht...
Kunnen die berichten niet gewoon verwijderd worden ipv alleen maar waarschuwingen/opmerkingen geven?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:41

Interessant, die site over xenophon.

Maar wat dieptriest dat Angela nu als mikpunt wordt genomen. Boos!
Want het is toch bijzonder knap wat zij op jonge leeftijd al presteert, dat staat buiten iedere discussie.
Verder en dit heb ik ongeveer 10 bladzijden eerder ook al gezegd, het is een minderjarige echt niet te verwijten wat hier misgegaan is: er waren meerdere mensen aanwezig, waaronder mevrouw van Baalen en de eigenaar van de pony.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:43

Verhaal wordt meer bizar. In de Paardenkrant van vandaag staat dat Coby eerst verklaard had dat Jan Greve bij het longeren was. Jan Greve geeft nu aan,dat dat helemaal niet waar was.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:45

Nikka schreef:
Verhaal wordt meer bizar. In de Paardenkrant van vandaag staat dat Coby eerst verklaard had dat Jan Greve bij het longeren was. Jan Greve geeft nu aan,dat dat helemaal niet waar was.

Snap ook eigenlijk niet wat dat er toe doet behalve dat het aangeeft dat het wel degelijk langer heeft geduurd dan een paar passen of 1 rondje. Maar dat wisten we al. Knipoog

Coby had er verstandiger aan gedaan om alleen te zeggen dat ze fout zaten en dat dit niet de manier is om een paard/pony te longeren.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:50

Hij geeft aan in de Paardenkrant, dat in het interview met Coby, tussen de regels door, je zou kunnen constateren dat het op zijn advies was om P&P zo te longeren. Hier distantieert hij zich van. Het lijkt erop dat Coby een stuk rugdekking zoekt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:53

Nikka schreef:
Hij geeft aan in de Paardenkrant, dat in het interview met Coby, tussen de regels door, je zou kunnen constateren dat het op zijn advies was om P&P zo te longeren. Hier distantieert hij zich van. Het lijkt erop dat Coby een stuk rugdekking zoekt.

Jammer dat hierover zo'n soap wordt gemaakt terwijl er over de foto's van Anky geen enkele ophef wordt gemaakt.
Het is en blijft toch meten met twee maten.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:54

Berichten verwijderen? Ik heb de link geplaatst omdat ik daarmee wilde aangeven dat er mensen zijn die andere opvattingen hebben over hoe het moet. En hoewel ik er duidelijk bij heb gezet dat het off topic was lijkt het me toch stof te kunnen geven om over na te denken en niet alleen maar op iets, waar men het (terecht) niet mee eens is, in te hakken tot in het oneindige. Dat gebeurt hier namelijk, terwijl het inmiddels geen nut meer heeft.
Bovendien is het eerste "slachtoffer" kennelijk al gevallen: Angela, die haar Hyves heeft verwijderd om van een hoop gezeur af te zijn. Dit topic zal niet helemaal zonder schuld zijn daaraan. Dat vind ik bijzonder triest.

Ik wens iedereen een geweldig weekend met veel discussiegenot.