Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bromfiets schreef:Hoe meer foto's ik zie van "onze" dressuurtop, hoe meer ik er van ga walgen...
KiWiKo schreef:pmarena schreef:Een menselijke topatleet is sowieso niet te vergelijken met een paard. Bij een mens is het de eigen keuze om alles opzij te zetten voor de prestatie. En een mens is ook nog wel met normale sociale dingen bezig ook. Mens heeft altijd de vrijheid van de eigen keuze , kan gaan en staan waar die wil , wat die wil , hoe lang , met wie , enz. En kan stoppen wanneer die wil. Paard heeft die keuzes allemaal niet.
Moet je zeggen tegen de jeugdkampioenen......... waar pa en ma het kind al drillen vanaf de dag dat het kan lopen
KirstenG schreef:hij kan geen weerstand geven, omdat dat hem dus pijn zal doen.
Ik geloof niet dat hij niet heeft gedraaft in deze stand ( P&P ) de foto's in de paardenkrant liegen er niet om. Buiten dat de reden: ik wilde haar ( angela) laten zien hoe het niet moet?? het lijkt me dat als je al zo veel bereikt hebt als jonge meid in de dressuursport dat je absoluut weet hoe je het niet moet doen. ik denk ook dat er genoeg andere manieren zijn om het te laten zien zondat dat je dat dier met zijn tanden op zijn borst trekt.
simpelgezegd, tekenen ofzo...
En om dit nou te laten zien op een EK? voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.. maar dat is mijn mening
Joscaa schreef:Jeetje zeg, Anky ook al.
Wat zijn onze nederlandse ruiters toch goed zeg!
Farouche schreef:Ik keek net op de site van Coby v B. daar zie je in dat gastenboek allemaal teksten staan hoe goed ze wel niet zijn.. En dat mensen geen commentaar mogen gevebn omdat ze zelf nooit zulke prestaties hebben gereden. Maar dat is toch geen reden?? Ik vind dat ook als je zelf niet zo hoog rijd je gewoon kunt zeggen wanneer iets niet kan!
KirstenG schreef:zo veel bereikt hebt als jonge meid in de dressuursport dat je absoluut weet hoe je het niet moet doen. ik denk ook dat er genoeg andere manieren zijn om het te laten zien zondat dat je dat dier met zijn tanden op zijn borst trekt.
En om dit nou te laten zien op een EK? voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.. maar dat is mijn mening
Nikka schreef:Verhaal wordt meer bizar. In de Paardenkrant van vandaag staat dat Coby eerst verklaard had dat Jan Greve bij het longeren was. Jan Greve geeft nu aan,dat dat helemaal niet waar was.
Nikka schreef:Hij geeft aan in de Paardenkrant, dat in het interview met Coby, tussen de regels door, je zou kunnen constateren dat het op zijn advies was om P&P zo te longeren. Hier distantieert hij zich van. Het lijkt erop dat Coby een stuk rugdekking zoekt.