Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:48

Cayenne schreef:
Dit is een vooral hele brave pony dat ie nog zo braaf het rondje om de dames huppelt.
En al is het de paus himself die de pony zo opknoopt, dat zal het nooit rechtvaardigen.

Geestelijke castratie zat ik aan te denken toen ik de foto`s zag ..... Schokkend of niet schokkend voor sommigen....dit is geen eerlijke training ...dat zal toch iedereen met elkaar eens zijn ..........

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:49

Ik vind het positief dat dit in de publiciteit komt. Volgens mij gebeurt er meer dan wij kunnen bedenken.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:49

Jitske_ schreef:
asjemenou schreef:

De reden waarom mensen dit niet schokkend vinden is denk ik omdat ze al langer in het wereldje rondlopen en dit soort praktijken al vaak genoeg gezien hebben.
Dan schrik je er niet meer zo gauw van, maar dat wil niet zeggen dat dit ggk wordt!

Of je vind het niet schokkend omdat je eigenlijk helemaal geen hart voor dieren hebt...
Omdat je bijvoorbeeld paarden hebt voor de status en de lintjes...

Ik vind het heel, heel schokkend als je deze beelden niet schokkend vind! Huilen

Nee hoor! Ik loop níet in het wereldje mee, durf met zekerheid te zeggen dat ik heel veel hart voor dieren heb en heb mijn paarden absoluut niet voor de status en al helemaal niet voor de lintjes.

Daarentegen lees ik wél (althans, hiervoor doe ik mijn best) de lichaamstaal van paarden en probeer ik zo objectief mogelijk te zijn... Dus zal ik mijn oordeel niet baseren op een paar foto's die er, naar mijn mening, niet zo schokkend uitzien... Oké, zoals ik al eerder heb gezegd, hij ís erg kort bijgezet, maar dat neemt niet weg dat dit fysiek gewoon mogelijk is! (een paard kan tenslotte ook zonder enige spanning een vlieg van zijn borst halen...) En, zoals ik ook al eerder heb gezegd, NIEMAND hier op bokt weet hoe lang ze hem zo hebben laten lopen. Als ik de foto's goed bekijk heb ik geen enkele aanwijzing dat hij langdurig zo heeft gelopen. Om die reden weiger ik op basis van déze fotos te veroordelen!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:50

greetjebee schreef:
Suzanne F. schreef:
Hm ja tis wel erg rond bijgezet maar ben ik nou de enige die het niet zo heel schokkend vind? Pony oogt niet zuur, blijft zo te zien voldoende lopen, hoeft niet vooruit geslagen te worden ofzo. Lijkt hem niet heel moeilijk af te gaan en kan onder het zadel blijkbaar ook heel goed voor de loodlijn gereden worden. Mwaoh nee zo heel erg schokkend is dit niet.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens... Bloos Persoonlijk vind ik het veelste rond, zou zoiets zelf nooit doen, maar ik ben ook van mening dat de pony niet zuur oogt. Staart hangt ontspannen, oren zijn niet naar achter... Een paard/pony in pijn toont écht wel verzet!! Al is het maar staartgezwiep, wit van de ogen laten zien, oren plat in de nek... Dit alles is bij P&P in het geheel niet te zien!
Ik denk dat iedereen schrikt van de foto's op stand. Maar, op stand lijkt het altijd erger dan in beweging! Als je een paard op stand bijzet met de gedachte 'zo wordt ie toch echt 'gedwongen' om een klein beetje na te geven' dan blijkt dat, wanneer hij in beweging komt, altijd veel te lang te zijn. Dat zie je ook terug op de foto's in beweging, (op één na) oogt het als hij voorwaarts is al stukken beter dan op stand.

Daarnaast zie ik het ze alleen maar doen in stap en niet in draf en galop. Als we dan toch Anky en Edward erbij halen: die presteren het om in die houding doodleuk te gaan draven/galopperen en zelfs te passageren en piafferen... (en dat soms wel een half uur achter elkaar)
Stel dat P&P erg stug is in zijn kaken, dan is het voor zo'n meisje vrijwel onmogelijk om hem er doorheen te rijden. Een korte tijd zo kort bijzetten kan dan een beter (en zelfs vriendelijker) alternatief zijn tegenover 'het gevecht aangaan en verliezen'.

Bovendien vind ik het altijd naar als er oordelen worden geveld naar aanleiding van een paar foto's... Foto's zijn ALTIJD momentopnames!! Sowieso, op de eerste drie foto's zijn ze nog bezig met bijzetten, dat zal hooguit een minuut zijn geweest. De foto's daarna lijken mij vrij snel na elkaar genomen te zijn. P&P zweet niet... het is dus niet aannemelijk dat ze hem een half uur zo hebben laten lopen (bovendien zal men altijd de 'ergste' foto's publiceren, dus als ze hem echt een half uur in die houding hebben gehad zouden daarvan ongetwijfeld 'ergere' foto's moeten zijn en dan zouden die ook zekerweten wel zijn gepubliceerd. Nou, als dit de ergste zijn...)

Nogmaals, ik zou dit zelf nooit zo doen en eerlijk gezegd valt mij dit ook wel een beetje tegen van Coby... Maar om nou zo'n oordeel te vellen op basis van een paar foto's... Wie zegt dat ze dit niet twee rondjes hebben gedaan, en dat ze hem daarna weer langer hebben gezet... Dat kan niemand aantonen. En zoals gezegd, als ze hem veel langer zo hadden gelaten dan had hij er ongetwijfeld slechter uit gezien en dan had men daarvan écht wel foto's laten zien...

Hij weet waarschijnlijk niet beter meer .... dan zo braaf zijn rondjes te moeten lopen ...
Laatst bijgewerkt door elllis op 21-09-07 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:51

Vreselijk dit....ik heb er gewoon geen woorden voor...

Deze foto's zijn wel heel duidelijk Verdrietig

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:54

Ze moeten zo zelf is een tijdje lopen. Dit vind ik dierenmishandeling.

SylviaG

Dit is inderdaad weer voldoende 'voer' om de hele discussie weer te doen oplaaien....?!?!?

Emilia

Valt dit nou in dezelfde categorie als die Duitse mevrouw?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:55

Emilia schreef:

Dat vind ik dan weer niet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:56

greetjebee schreef:
Daarentegen lees ik wél (althans, hiervoor doe ik mijn best) de lichaamstaal van paarden en probeer ik zo objectief mogelijk te zijn... Dus zal ik mijn oordeel niet baseren op een paar foto's die er, naar mijn mening, niet zo schokkend uitzien... Oké, zoals ik al eerder heb gezegd, hij ís erg kort bijgezet, maar dat neemt niet weg dat dit fysiek gewoon mogelijk is! (een paard kan tenslotte ook zonder enige spanning een vlieg van zijn borst halen...) En, zoals ik ook al eerder heb gezegd, NIEMAND hier op bokt weet hoe lang ze hem zo hebben laten lopen. Als ik de foto's goed bekijk heb ik geen enkele aanwijzing dat hij langdurig zo heeft gelopen. Om die reden weiger ik op basis van déze fotos te veroordelen!

Inderdaad, we weten niet hoe lang hij zo heeft gelopen. Maar ik heb nog nooit een paard gezien dat ook maar één heel rondje bezig was in exact dezelfde houding - met half dichtgeknepen oogjes en een blik van 'ik ben er even niet' - een vlieg van zijn borst te halen. Of het nu gaat om een beginner of een prof, je kunt het gewoon niet maken om een dier zo in te sjorren. Niet om te gymen, niet om iets te forceren, niet om iets uit te leggen. Punt uit.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:57

Ilzjuh schreef:
Emilia schreef:

Dat vind ik dan weer niet.

Ja, ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, daarom vraag ik het ook. Vind het erg moeilijk om dit te beoordelen...Lijkt me wel dat dit niet heel goed is voor het dier.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:57

denk,dat het niet nodig is,haar er ook weer bij te halen Knipoog . Dat was weer een heel ander verhaal.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:58

Waarom is dat een ander verhaal?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:04

Wat vreselijk om te zien! Pure dierenmishandeling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:05

voor mij is het geen ander verhaal.Dierenmishandeling is dieren mishandeling.Of je hem nu verot slaat of met zijn neus op zijn borst bind.Ik vind dit dus ook niet kort bijgezet.Dit is gewoon vastgebonden.

Zowel het meisje als de dame ernaast hebben mijn respect verloren.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:07

Dit is gewoon bezopen!!! Ik heb hier geen woorden voor! Boos!
Dit heeft echter absoluut niets met paarden trainen te maken!!!
Ze moesten zich kapot schamen!!!
En ik mag ook hopen dat leterlijk en figuurlijk iedereen dit toppic ziet,
en dat ze hier niet blij met zullen zijn: dat is hun probleem!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:09

Silvana je haalt me de woorden uit de mond!

Ik had al geen hoge pet op van Coby, maar die valt nu helemaal van mijn hoofd...... jeutje wat een zielige vertoning.
Of laat ze hier zien hoe het NIET moet.......

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:09

WesseLady schreef:
Pijnlijk dat dit gebeurt, en vervelend voor van baalen dat het openbaar is gekomen...
Dat is geen beste reclame

horse_adorer schreef:
Wanted2003 schreef:

Helemaal niet vervelend, harstikke terecht!

Inderdaad terecht. Hoezo vervelend voor van baalen? Moeten ze gewoon hun gang kunnen blijven gaan?
Ben ook wel benieuwd wat de KNHS hiervan vind.

Ik bedoel dat het vervelend is voor de sport.
Het is nooit goed als een sport zo negatief in het nieuws komt...
Voor van Baalen is het ook vervelend, maar daar heb ik niet bepaald medelijden mee Knipoog

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:15

greetjebee schreef:
Stel dat P&P erg stug is in zijn kaken, dan is het voor zo'n meisje vrijwel onmogelijk om hem er doorheen te rijden.

Als je het boek van Coby (Eenvoud van de dressuur) zou hebben gelezen dan zou je snappen dat nageeflijkheid vanuit het skala van de africhting moet komen. Dit is gewoon het bewijs dat zo'n meisje een probleem niet rijkundig kan oplossen, met andere woorden ze heeft helemaal niets geleerd van haar toptrainster die het op papier zo mooi kan uitleggen en eigenlijk heeft ze helemaal niets te zoeken op het niveau waarop zij zogenaamd "presteert". Ik durf te wedden dat ze helemaal niets begrijpt van het africhten van een paard. Ze zal wel dik betalen voor haar lessen en misschien ook wel voor het rijden van zo'n prachtige pony en lift een beetje mee op de africhting van anderen. Dit is gewoon een hele dure variant van in de krul trekken, wat je helaas overal op een lager niveau bijna voor niets kunt leren.
Ik zou Mevr. van Baalen wel graag willen vragen of ik alsjeblieft mijn geld terug mag van het boek (ik stuur het haar met plezier retour). Ik koop veel liever boeken van mensen die doen wat ze zeggen en zich niet mooier voor doen dan ze zijn, ook al hebben ze misschien een prijsje minder gewonnen.

Ik vind het eigenlijk al dierenmishandeling dat zo'n beestje nooit eens naar buiten mag. Ze moesten de eigenaren/trainers/ruiters ervan eens een poosje opsluiten in een hokje van 3 bij 3 meter en er alleen af en toe uithalen om de spagaat te doen en als ze een beetje stug zijn in hun benen ff flink doorduwen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:19

Hm hier zal die stal wel ontzettend van balen dat deze foto's bekend zijn geworden
Jemig...niet normaal als je je pony zo moet trainen om aan de top te komen. Arm dier

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:19

Hermelientje schreef:
greetjebee schreef:
Stel dat P&P erg stug is in zijn kaken, dan is het voor zo'n meisje vrijwel onmogelijk om hem er doorheen te rijden.

Als je het boek van Coby (Eenvoud van de dressuur) zou hebben gelezen dan zou je snappen dat nageeflijkheid vanuit het skala van de africhting moet komen. Dit is gewoon het bewijs dat zo'n meisje een probleem niet rijkundig kan oplossen, met andere woorden ze heeft helemaal niets geleerd van haar toptrainster die het op papier zo mooi kan uitleggen en eigenlijk heeft ze helemaal niets te zoeken op het niveau waarop zij zogenaamd "presteert". Ik durf te wedden dat ze helemaal niets begrijpt van het africhten van een paard. Ze zal wel dik betalen voor haar lessen en misschien ook wel voor het rijden van zo'n prachtige pony en lift een beetje mee op de africhting van anderen. Dit is gewoon een hele dure variant van in de krul trekken, wat je helaas overal op een lager niveau bijna voor niets kunt leren.
Ik zou Mevr. van Baalen wel graag willen vragen of ik alsjeblieft mijn geld terug mag van het boek (ik stuur het haar met plezier retour). Ik koop veel liever boeken van mensen die doen wat ze zeggen en zich niet mooier voor doen dan ze zijn, ook al hebben ze misschien een prijsje minder gewonnen.

Ik vind het eigenlijk al dierenmishandeling dat zo'n beestje nooit eens naar buiten mag. Ze moesten de eigenaren/trainers/ruiters ervan eens een poosje opsluiten in een hokje van 3 bij 3 meter en er alleen af en toe uithalen om de spagaat te doen en als ze een beetje stug zijn in hun benen ff flink doorduwen.

Afgod

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:21

De titel van het boek was dan wel weer goed gekozen....
Op deze manier is dressuur idd eenvoudig Ja Huilen van het lachen

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:21

Ik snap ook echt niet hoe je dit kan vergelijken met een paard dat een vlieg van zn borst haalt

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:22

dit is zeker niet zielig als het langzaam is opgebouwt als ze dit alles stapje voor stapje heeft gedaan zijn de spieren al beter ontwikkelt. ze zal dit niet lang gedaan hebben het paard loopt netjes overzijn rug heen en niet gespannen wel spanning in de hals natuurlijk maar...

wist je dat dit zelfs door fysiotherpeuten voor paarden is onderzocht en het zelfs therapeutisch GOED is om je paard regelmatig te diep te zetten.
het voorkomt blessures en vastheid v/d wervelkolom ofzo iets dat sukje weet ik niet meer goed uit te leggen.
dit is ook om het paard later makkelijker opgericht te laten lopen, en door de diepe knik word er meer speeksel in de mond gmaakt om dat bepaalde klieren worden aangezet zodat het bit fijner in de mond licht.
ik ben het ermee eens dat het paard gen verzet kan tonen maar dieren mishandeling is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:22

greetjebee schreef:
Oké, zoals ik al eerder heb gezegd, hij ís erg kort bijgezet, maar dat neemt niet weg dat dit fysiek gewoon mogelijk is! (een paard kan tenslotte ook zonder enige spanning een vlieg van zijn borst halen...) En, zoals ik ook al eerder heb gezegd, NIEMAND hier op bokt weet hoe lang ze hem zo hebben laten lopen. Als ik de foto's goed bekijk heb ik geen enkele aanwijzing dat hij langdurig zo heeft gelopen. Om die reden weiger ik op basis van déze fotos te veroordelen!

Een vlieg op de borst weghalen is een zaak die een fractie van een seconde duurt. Ik neem aan dat je snapt dat deze pony toch in ieder geval LANGER dan 1 minuut zo zal hebben gelopen, en dat is toch weer wat anders.

Bovendien is er een verschil in een pony die uitzichzelf, om zichzelf van een vervelende kriebelvlieg te verlossen, zijn hoofd een fractie van een seconde tegen zijn borst houdt- en een pony die NIET uit eigen wil zeer kort wordt bijgezet en geen enkele andere kant meer op kan.