Suzanne F. schreef:Hm ja tis wel erg rond bijgezet maar ben ik nou de enige die het niet zo heel schokkend vind? Pony oogt niet zuur, blijft zo te zien voldoende lopen, hoeft niet vooruit geslagen te worden ofzo. Lijkt hem niet heel moeilijk af te gaan en kan onder het zadel blijkbaar ook heel goed voor de loodlijn gereden worden. Mwaoh nee zo heel erg schokkend is dit niet.
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens...

Persoonlijk vind ik het veelste rond, zou zoiets zelf nooit doen, maar ik ben ook van mening dat de pony niet zuur oogt. Staart hangt ontspannen, oren zijn niet naar achter... Een paard/pony in pijn toont écht wel verzet!! Al is het maar staartgezwiep, wit van de ogen laten zien, oren plat in de nek... Dit alles is bij P&P in het geheel niet te zien!
Ik denk dat iedereen schrikt van de foto's op stand. Maar, op stand lijkt het altijd erger dan in beweging! Als je een paard op stand bijzet met de gedachte 'zo wordt ie toch echt 'gedwongen' om een klein beetje na te geven' dan blijkt dat, wanneer hij in beweging komt, altijd veel te lang te zijn. Dat zie je ook terug op de foto's in beweging, (op één na) oogt het als hij voorwaarts is al stukken beter dan op stand.
Daarnaast zie ik het ze alleen maar doen in stap en niet in draf en galop. Als we dan toch Anky en Edward erbij halen: die presteren het om in die houding doodleuk te gaan draven/galopperen en zelfs te passageren en piafferen... (en dat soms wel een half uur achter elkaar)
Stel dat P&P erg stug is in zijn kaken, dan is het voor zo'n meisje vrijwel onmogelijk om hem er doorheen te rijden. Een korte tijd zo kort bijzetten kan dan een beter (en zelfs vriendelijker) alternatief zijn tegenover 'het gevecht aangaan en verliezen'.
Bovendien vind ik het altijd naar als er oordelen worden geveld naar aanleiding van een paar foto's... Foto's zijn ALTIJD momentopnames!! Sowieso, op de eerste drie foto's zijn ze nog bezig met bijzetten, dat zal hooguit een minuut zijn geweest. De foto's daarna lijken mij vrij snel na elkaar genomen te zijn. P&P zweet niet... het is dus niet aannemelijk dat ze hem een half uur zo hebben laten lopen (bovendien zal men altijd de 'ergste' foto's publiceren, dus als ze hem echt een half uur in die houding hebben gehad zouden daarvan ongetwijfeld 'ergere' foto's moeten zijn en dan zouden die ook zekerweten wel zijn gepubliceerd. Nou, als dit de ergste zijn...)
Nogmaals, ik zou dit zelf nooit zo doen en eerlijk gezegd valt mij dit ook wel een beetje tegen van Coby... Maar om nou zo'n oordeel te vellen op basis van een paar foto's... Wie zegt dat ze dit niet twee rondjes hebben gedaan, en dat ze hem daarna weer langer hebben gezet... Dat kan niemand aantonen. En zoals gezegd, als ze hem veel langer zo hadden gelaten dan had hij er ongetwijfeld slechter uit gezien en dan had men daarvan écht wel foto's laten zien...