Swieber komt toch naar huis, update pagina 41

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swieb

Re: Swieber na bijna 2 jaar teruggevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:18

De dader is nog niet bekend en ik denk om de helers uit te schakelen dat je eerst de regel "ter goeder trouw" moet gaan laten vervallen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:52

kijkend naar je onderschrift is swieb nog niet thuis....

is er al wel meer nieus of kun je rechtelijk gezien helemaal niks... (sorry heb niet zo'n puf om 27 pagina's door te lezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:01

Swieb schreef:
De dader is nog niet bekend en ik denk om de helers uit te schakelen dat je eerst de regel "ter goeder trouw" moet gaan laten vervallen

Dat kan voor velen een triest einde betekenen. Stel dat ik ineens iemand op de dam krijg?? Wel beroerd dat die mensen niet sportief zijn geweest en jouw je Swieb hebben terug laten kopen voor het zelfde bedrag. Teruggeven is veel gevraagd lijkt mij. Nu staat hij al weer zo lang daar dat ze ook een hechting krijgen. Jammer zo. Swieb staat gelukkig goed, daarvan kan je nu gaan slapen.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:35

Gerechtelijk zijn ze nog aan het uitzoeken hoe en wat in dat land. Swieber leeft tenminste nog en wordt prima verzorgd dat scheelt al wat. Ik had ook niet geaccepteerd als ze Swieber zomaar aan mij teruggegeven zouden hebben, dan had ik hen minstens een schadevergoeding gegeven.
Maar helaas heb ik nu geen andere keuze als voor hem te vechten. (Swieber was en is mijn eerste eigen paard.... kadootje van mijn man...)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:39

russel schreef:
Swieb schreef:

Dat kan voor velen een triest einde betekenen. Stel dat ik ineens iemand op de dam krijg?? Wel beroerd dat die mensen niet sportief zijn geweest en jouw je Swieb hebben terug laten kopen voor het zelfde bedrag. Teruggeven is veel gevraagd lijkt mij. Nu staat hij al weer zo lang daar dat ze ook een hechting krijgen. Jammer zo. Swieb staat gelukkig goed, daarvan kan je nu gaan slapen.

Nou, wanneer er met een beetje kijken kan worden vastgesteld dat het paard gestolen is,vind ik het goeder trouw idd niets waard. Chip nakijken is het minste wat je kunt doen.
Een paard met papier vind ik het wel weer wat anders, dan hebben ze écht hun best gedaan om te voorkomen dat je er achter kunt komen....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:42

hoe staat het er nu voor ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:22

russel schreef:
Swieb schreef:

superwoman schreef:
Nou, wanneer er met een beetje kijken kan worden vastgesteld dat het paard gestolen is,vind ik het goeder trouw idd niets waard. Chip nakijken is het minste wat je kunt doen.
Een paard met papier vind ik het wel weer wat anders, dan hebben ze écht hun best gedaan om te voorkomen dat je er achter kunt komen....

Ik weet zeker dat er mensen zijn die helemaal niks van paarden af weten, helemaal geen idee hebben, zetten dat dier op een pension en denken er niet over na, regelt stalhouder allemaal. Ze weten niet eens hoeveel hun paard moet eten, wordt geregeld. Diezelfde types hebben ook niet echt een idee over papieren, stamboeken, hoe een vervalsing eruit ziet, waar je op moet letten en een chip hebben ze wellicht nog nooit van gehoord. Laat staan dat ze weten wat voor paard ze hebben gekocht. Tinkers hebben de naam braaf en sociaal te zijn, kinderpony, ze worden op het ras gekocht, velen treffen thuis toch niet zo een watje aan. Ze hadden ook geen idee. Dit soort mensen vallen nogal gauw in de categorie "te goeder trouw"

Effe los van Swieber, maar wellicht hebben die mensen ook niet echt verder gekeken dan hun neus lang is, Swieber komt misschien wel van een handelaar en stond hij netjes ergens voor de verkoop. Hij was leuk en lief, beetje mager van het transport uit Ierland Knipoog wat natuurlijk meteen geloofd wordt.

Oplichters weten hoe ze op de man moeten spelen.

Als een chip wordt uitgelezen bij een grenspost bv, wie checkt welke lijst van gestolen chipnummers? Weet zo een beambte dat hij het tinkerstamboek moet checken of het Irish Cob stamboek of het NRFS stamboek?

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:51

Echt leuk dat na zo lang zoeken Swieber gevonden is Haha! Go jij! Go jij! OK dan!
Ik hoop zo voor jullie dat Tess ook gevonden word. Heel veel sterkte met de verdere zoektocht naar Tess en haar veulen!! Ach gut

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:05

Een poosje geleden hoorde ik dat in verband van heling wat in goede trouw gekocht is de huidige eigenaren verplicht zijn het weer terug te verkopen aan diegene waar het van gestolen is. Wisten ze het moeten ze het terug geven. aangezien dit erg lastig is om uit te zoeken wordt het vervelend. waar ik het gehoord heb weet ik niet meer. Maar ik zou zeggen zoek het even uit misschien heb je er iets aan

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:10

Wat super goed dat Swiebje weer gevonden is! Ik heb de 2 foto's even met elkaar vergeleken, en ja hoor! Elk vlekje klopt precies! Kan je hem nou zekerweten meenemen naar huis!? Of houden die mensen hem?

Groetjes en veel succes met het vinden van Tess en haar kindje!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:12

superwoman schreef:

Hij staat toch niet meer in Nederland? Is chip daar ook verplicht? (Niet verplicht is ook niet hoeven controleren lijkt mij)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:12

Wat je schrijft is erg tegenstrijdig Splash1999. Je hebt het over goede trouw in samenhang met weten dat het gestolen is. Volgens mij kan er nooit sprake zijn van goede trouw als je weet dat iets gestolen is.

@Marsafuba: misschien kun je eerst even het topic lezen?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:22

beetje verkeerd geformuleerd sorry. maar ik bedoel dus dat de mensen dus niet weten dat ze iets gekocht hebben wat gestolen is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:45

Ik heb ook zoiets gehoord alleen lijkt dit wel afhankelijk te zijn van het aantal tussenpartijen, dus stel dief-huidige eigenaar wel maar dief-persoon a- persoon b- persoon C- huidige eigenaar niet. Verder is het bij Goederen in nederland zo dat je altijd vrij bent om de goederen te houden als je het bij een bedrijf gekocht heb en een handelaar zou daar wel eens onder kunnen vallen. In het geval van een brommer, prima maar bij een paard ligt het voor mijn gevoel toch anders, maar ik vind het zowiezo krom dat dieren als goederen beoordeeld worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:06

Jus_dOrange schreef:
superwoman schreef:

Hij staat toch niet meer in Nederland? Is chip daar ook verplicht? (Niet verplicht is ook niet hoeven controleren lijkt mij)

Dan ben je echt een makkelijke "prooi" om je gestolen waar aan te verkopen.
Nu koop iik geen paard zonder papier, maar áls, dan zou ik toch echt ff kijken naar een chip en ff op internet kijken of het paard gestolen kán zijn.
Dat is gewoon het nadeel van papierloze paarden, dat je wat meer onderzoek moet doen.
Wanneer de dief echt moeite gaat doen om valse papieren erbij te verzorgen, dan is het als koper natuurlijk
wel érg moeilijk om dat door te hebben. (wanneer de aftekeningen ook kloppen.

Op de markt een paard kopen vind ik ook erg risico-vol Ja

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:43

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen qua thuis komst??

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:53

Helaas nog niet. Rechtsbijstand buitenland is nog steeds bezig en ik heb ook geen reactie gehad op mijn mails tot nu toe

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:56

Jeetje Swieb, het schiet ook niet op zo....

Ik denk aan je!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:58

splash1999 schreef:
beetje verkeerd geformuleerd sorry. maar ik bedoel dus dat de mensen dus niet weten dat ze iets gekocht hebben wat gestolen is.

ze hebben gewoonweg niet aan hun onderzoeksplicht voldaan...
anders hadden ze een aankoopkeuring of iig een chipcontrole uitgevoerd en hadden ze dus geweten dat die niet klopte.. dan moet er al een belletje gaan rinkelen..
bovendien moet een paard wat naar het buitenland wordt vervoerd een controle krijgen en extra papieren erbij... ook toen had de chipcontrole moeten worden uitgeveoerd..
als jij een paard koopt wat uit het buitenland komt, kun je daar gewoon om vragen..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:17

Draak schreef:
eigendomsbewijs is als je de aankoop op papier hebt staan.

Alleen het registreren (stamboek etc.) van je paard is niet voldoende.

Eigendom gaat over bij overdracht... dus wettelijk is het nu hun paard als het in goeder trouw gekocht is..
Ik vind ons rechtssysteem ook heel krom en hoop dat je swieber snel terug hebt Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:26

Bonte schreef:
Netje schreef:
Waar ik me wel over verbaas (even niet om jou te plagen Swieb) is het feit dat geloof ik een jaar geleden of zo er een heel lang topic geweest is met iemand voor wie het andersom was. Die had een paard of pony gekocht (te goeder trouw) en daar zijn toen voorzover ik het me kan herinneren allemaal rechtszaken over geweest en uiteindelijk mocht ze hem houden (weet helaas niet meer wie de TS was). Toen zat heel Bokt mee te duimen dat ze hem mocht houden en waren alle argumenten die kant op.
Nu is het andersom en dan vindt men ineens dat de huidige eigenaren hem terug moeten geven. Voor beide kanten zijn er nl. argumenten te verzinnen, dus zo zwart/wit ligt het allemaal niet !

en dit bedoel ik dat heleboel op bokt altijd de voorganger napraten.
Zegt iemand dat is goed, dan zie je berichten daarna ook allemaal goed, durft iemand nee te zeggen, dan zie je opeens dat de rest het ook durft.

dat was toch dat verhaal van dat veulen wat in DL gestolen was en jaren later (echt vele jaren later) terug gevonden werd. Het paard was in belgie en sprong op hoog niveau mee.

Ik vind dat je naar de situatie ansich moet kijken.
Als veulen kun je lang niet zo'n band opbouwen die de belgische eigenaresse heeft opgebouwd.

In Swiebs geval, die mensen hebben swieb een half jaar ofzo... In dat geval vind ik dat swieb naar swieb ( Haha! ) terug moet...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:25

Precies, Swieb moet terug.
Ik kan me dat topic ook wel vaag herinnere. Maar dat meisje had dat paard echt al vele jaren. denk toch wel dat iets uitmaakt. Bovendien ( vind ik) is hier zo mega veel aandacht aan geschonken dat je dat beest gewoon thuis verwacht. Ik zou er echt niet gelukkig mee zijn als je zo,n bekent gestolen paard in je bezit heb.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:46

Idd precies swieb moet terug..
Ik kan me dat topic ook nog idd goed herinneren..
En dat jullieook al heel lang bezig zijn om swieb terug te krijgen!
Ik blijf aan je denken en hopen dat swieb gewoon weer terug komt bij jou.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:44

Is er al meer nieuws, ik duim heel hard dat je Swieb terug krijgt!!!

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:06

Helaas ook ik heb nog geen bericht gehad van mijn advocaten:S.
Het gaat hem verder wel goed. We blijven hoop houden dat er aan dit stukje van de nachtmerrie een einde gaat komen.
Hou de ogen open voor Tess!!