Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:09

Morgen is het zover! Hopelijk kan je queen houden! Ik wou dat ik kon komen morgen... Maar moet zelf gaan rijden. Zit wat vast met m'n verzorgpaard, daarmee. Maar in m'n achterhoofd zal ik erbij zijn om je te steunen kelly!!! Ik wens je héél véél succes!!! Ik duim morgen. Ik hoop héél vlug te horen wat de uitslag is van het proces!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:17

shit het is morgen de 13e, ik dacht vrijdag.Ik had willen komen maar donderdag kan ik niet.
Je laat ons wel snel iets weten hè Kelly.Maar ik ben er vrij gerust in hoor.Zal vanavond een boel kaarsjes branden voor jou en Queen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:50

Jeetje wat heftig allemaal! Ik had deze topic een tijd terug gelezen; wat is er een lange tijd overheen gegaan zeg! Ik zal morgen voor jullie duimen, hopelijk krijgen jullie gauw duidelijkheid. Zodat je weer heerlijk van Queen kunt genieten, zonder bang te zijn dat het telkens je laatste keer is met haar.

Het is al verschillende malen gezegd, maar ik wil me toch even de situatie voorstellen: als mijn paard gestolen zou worden, en ik die 9 jaar later terug vind bij iemand zoals jij, die het paard in alle eerlijkheid heeft gekocht, en zo fijn met het paard bezig is... Dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat het paard bij jou blijft! Ik zou dan wel op de hoogte willen blijven, op bezoek willen komen, en gezien het feit dat dit een merrie betreft, wellicht een veulen van haar willen om toch een beetje m'n paard terug te hebben. Maar ook voor het paard zou het niet eerlijk zijn om haar nu nog weg te halen!

Hopelijk vindt de rechter dit ook, en hopelijk staat de tegenpartij dat nog open voor goed contact. Dat zou toch een mooi einde aan het verhaal zijn.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:59

Hallo Kelly,

Ik heb je topic al een hele tijd geleden eens gelezen met de bedoeling het goed te volgen...

Op de een of andere manier ben ik het uit het oog verloren en vandaag kwam ik het plotseling weer tegen! (nog net op tijd)

Ik wil je heel veel sterkte toe wensen morgen!! Ik hoop dat het in jou voordeel gaat uitpakken...

En het zou zeker een goed idee zijn om bv. een veulen te fokken... dan heeft degene die Queen voorgoed moet missen in ieder geval nog een deel van haar....

Heel veel sterkte!!! Zal aan jullie denken morgen!

Groetjes Iris

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:52

Heel veel succes morgen Kelly en ook ik hoop van harte dat Queen bij
je mag blijven en verder hoop ik dat de rechter voor jullie en de
duitse eigenaren een goede beslissing neemt, zodat deze ellendige
tijd eindelijk voor beide partijen afgsloten kan worden.

tessjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:35

hey kelly

ik kan spijtig genoeg geen verlof krijgen op het werk maar zal zeker heel de dag aan je denken. Hopelijk is het na morgen definitief gedaan met deze nachtmerrie en kan Queen bij je blijven en hebben jullie nog vele mooie jaren samen.

Toi -Toi

tess

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:34

Morgen is het dan eindelijk zover.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de fokkers hun paard terug krijgen, zoals ik al eerder gezegd heb is het een van de ergste dingen die een fokker kan gebeuren en ook ik zou mijn paard terug willen hebben, ongeacht hoe goed hij het heeft bij zijn "nieuwe" baas.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:28

Ilindra schreef:
Morgen is het dan eindelijk zover.
Eerlijk gezegd hoop ik dat de fokkers hun paard terug krijgen, zoals ik al eerder gezegd heb is het een van de ergste dingen die een fokker kan gebeuren en ook ik zou mijn paard terug willen hebben, ongeacht hoe goed hij het heeft bij zijn "nieuwe" baas.

sorry, maar ik moet even reageren hierop.

dus als jij Kelly was geweest had jij het paard na 9 jaar gehad te hebben zomaar aan deze mensen mee gegeven?

ongeacht het feit dat je het paard als veulentje hebt gekocht en helemaal hebt opgevoed en tot het paard wat het nu is?

ik kan dat bijna niet geloven!!

nou Kelly wij staan achter jou, en duimen voor je.

ik hoop goed nieuws te lezen!

heel veel sterkte.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:55

Kellie, heel veel sterkte en succes morgen, ik zal een kaarsje voor jullie branden en heel hard duimen!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:16

Mirgino, bekijk het ook eens van de andere kant. De fokkers hielden ook vreselijk veel van hun kleine "queen" toen ze nog in hun bezit was... de diefstal van Queen heeft ongetwijfeld een enorme impact gehad op hun leven en zij zullen niet zo voor haar vechten omdat ze niet omdat paard geven. Ik kan van beide partijen dus goed begrijpen dat ze Queen graag in hun bezit willen hebben. Ik neig alleen wel meer naar kelly toe, met name omdat zij duidelijk de meer welwillende partij lijkt te zijn die graag met de tegenpartij om tafel had willen zitten om zo te proberen tot een bevredigende oplossing te komen, dat heeft de tegenpartij echter niet gewild en dat vind ik wel een beetje hard en onsympatiek over komen. Het zegt alleen natuurlijk niets over hun band met/voor Queen. Ik hoop dat Kelly Queen mag behouden en dat ze alsnog in -positief- contact kan komen met de tegenpartij. Ik vraag me overigens wel af hoe het met kelly's rechten zit mbt de training en het geld dat zij in de afgelopen 9 jaar in Queen heeft gestoken...

Kelly; heel veel sterkte morgen!!! Ik hoop voor jou dat je nog heel lang mag genieten van Queen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:22

ik heb ook geprobeerd het van de andere kant te zien,maar wat ik begrepen heb, vele blz terug hebben ze het over een bedrag gehad wat ze eisen over de afgelopen jaren!

dan gaat het denk ik ,niet meer over de liefde voor het paard[wat ze niet meer kennen] maar omdat het paard erg goed presteerd willen ze er nu een slaatje uit slaan.

en ook omdat ze geen contact willen om er een uitweg in te vinden kan ik weinig sympatie voor hun opbrengen!

dus ik hoop echt voor Kelly en zeer zeker voor Queen dat ze mag blijven waar ze is.

bij een hele goede baas met veel liefde voor het paard!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:34

Misschien willen ze wel geen contact omdat hun advocaat dat heeft afgeraden? En tsja... ik denk niet dat wij kunnen bepalen of hun acties zijn ondernomen uit liefde voor het paard of dat ze een slaatje uit de situatie willen slaan... wat ik wel weet is dat het wel mogelijk is om een hele unieke band te voelen met een zelf gefokt paardje, ik denk dat het feit dat ze dat paard jaren lang hebben moeten missen op zich niet af hoeft te doen aan een dergelijke band. Het blijft een moeilijke situatie maar ik kan ergens wel voor beide partijen begrip opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:45

Alle respect voor de gene die willen dat het paard terug naar de eigenaar gaat.Maar kunnen julie nu even rekening houden met iemand die al 9 jaar denkt dat het paard eerlijk van haar is en dat morgen mischien kwijt raakt.
Ga over of het paard wel of niet bij Kelly hoort ,Donderdag avond of vrijdag weer in discussie.Kelly gaat op het moment door een hel.
Hoe zou je ,je zelf voelen op de vooravond of je wel of niet je beste vriend kan verliezen?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:01

Silvana ik ben het helemaal met je eens. Wat heeft Kelly aan dat soort reacties op dit moment... helemaal niks.

Kelly ik wens je heel veel succes morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:09

Ik moet zeggen dat ik het met Ilindra eens ben.
Het moet vreselijk zijn voor een fokker om zijn paard op zo'n manier te moeten verliezen.

Ik vind het wel heel triest voor Kelly, maar het is het paard van een ander helaas.

Ik hoop dat het paard terug gaat naar de fokker maar dat er wel een schappelijke regeling getroffen kan worden.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:09

HEEL VEEL SUCCES
En ik hoop dat Queen bij jou blijft!
Laat die tranen maar vloeien in de rechtzaal, laat maar zien hoe je je voelt! (ik hoop dat dat in je voordeel werkt)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:16

Lieve Kelly en Adri, heel, heel veel succes en sterkte morgen, ik hoop dat Queen mag blijven daar waar ze thuis en gelukkig is, en dat is bij jou, Kelly, en in haar eigen stal, waar ze nu al zoveel jaren geniet van haar leven. Ik denk aan jullie morgen!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:18

Ik heb het je al gezegd, maar wij hebben er hier thuis nog over gepraat, we denken morgen aan je! Wij hopen dat Queen bij jou mag blijven!

Veel sterkte en succes morgen!

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:22

Heel veel suc6 morgen Kelly, ik zal voor je duimen.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:25

Hoi allemaal.

Bedankt voor jullie steun. Ook diegene die willen dat Queen terug gaat begrijp ik ergens. Ik heb mij ook al vaak afgevraagd wat ik zou doen als ze hier een jong paard zouden komen stelen en als ik het na vele jaren zou terug vinden. Ik zou ook mijn paard terug willen. Maar ik zou denk ik ook proberen rekening te houden met de situatie. Ik houd echt super veel van Queen. En zou er geen enkel probleem mee hebben om een soort van bezoekrecht of hoe moet ik dat noemen te geven aan de eerste eigenaars. Maar ik heb hun dat al voorgesteld, en ik heb al een veulen voorgesteld. Of gewoon eens praten. Dat willen ze jammer genoeg niet. Ze zijn alleen tevreden met Queen. En een hoop schadevergoeding. Ik kan echt geen 25000 euro betalen. Dat heb ik gewoon weg niet. Ik weet niet wat ik zal doen als ik Queen terug moet afgeven. Afgelopen augustus heb ik haar al 10 jaar. En 10 jaar is lang. Ik weet niet wat ik zou doen zonder haar.
Op de jumping kennen ze mij aan Queen en Queen aan mij. Ze zeggen dat is dat meisje van die Queen of dat is Queen van kelly, die blonde! Ik hoop dat ze dat nog verschillende jaren kunnen zeggen.
Op dit moment heb ik verschrikkelijke buikpijn en hoop ik dat ik de nacht doorkom zonder de hele tijd wakker te liggen. En dat ik morgen niet de hele dag nerveus ga rondlopen.
Ook wil ik iedereen nog even bedanken die mij morgen steunt! Of ze nu met mij mee gaan naar hasselt of gwoon aan ons denken.

Ik laat jullie zo snel ik kan iets weten. Groetjes kelly en Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:27

Kelly zet hem op.
Fijn soranne ,dat je zo'n compassie met mensen kan hebben.Een goed teken van je meelevende karakter

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:29

Hey Kelly, lees je verhaal nu maar pas. Alleszinds, ontzettend veel succes voor morgen!
Aan al die mensen die aankomen met dat de fokker dat paard graag terug wil, het is zijn topic niet en Kelly heeft er dan ook niks aan, aan zulke reacties. Zij heeft tenslotte wel al een band van 9j met Queen. Hoe de relatie van een fokker met zijn veulen is, dat kan ik niet beoordelen en daar gaat dit topiv niet over, maar wel over het verdriet van Kelly.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:33

Kelly ik duim ook heel hard dat jullie samen mogen blijven.
Is TVL op de hoogte van de rechtzaak morgen?
Heel veel suc6 en sterkte morgen van een mede Limburger.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 00:43

Hey Kelly, ik hoop echt met heel mijn hart dat jij en queen bij elkaar mogen blijven.. Natuurlijk snap ik de eerste eigenaars van Queen ook wel, en ik weet dat ik er niet over mag oordelen, maar als ze echt van hun paard hielden, had ik ze wel eens bij jou verwacht.. met de vraag of ze queen mogen bezoeken, en of het in queen zijn voor of tegendeel zou gaan werken om hem weg te halen.. ik merk aan jou en aan jouw verhalen dat jij iemand bent waarmee best valt te praten, en ik vindt het dan ook jammer dat die duitse familie dit niet ziet.. ik heb dit topic helemaal door gelezen, en echt ik zou willen dat ik wat voor je kon doen.. dikke kus Ilse

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:46

Succes vandaag. Hopelijk wordt dit geen Pyrrhus overwinning en mag je het paard behouden, maar wordt de fokker ook gedwongen om je het papier te gunnen.

Op die manier is het dus zo dat je merrie (die blijkbaar van goede komaf en zelf heel goed is) geen nakomelingen krijgt. Je zou dus na de uitspraak proberen om afspraken te maken over eventuele nakomelingen van de merrie Ik neem aan dat de fokker vooral geïnteresseerd is om verder te fokken met de merrie.

De waarheid is namelijk dat er een dag komt waarop je afscheid van elkaar moet nemen. Mensen leven nu eenmaal langer dan paarden. Een mogelijkheid om iets van de merrie over te houden is te zorgen dat er goede veulens uit gefokt worden. De fokker zal waarschijnlijk ook een goede visie hebben welke hengst je daarvoor in moet zetten. Misschien is de fokker ook wel geïnteresseerd om een overeenkomst te sluiten dat de toekomstige veulens verdeeld worden tussen jou en de fokker van je merrie.