Popstra schreef:Ann schreef:Hebben jullie deze reis gevolgd via Instagram of FB? Dit paard is diverse keren onnodig in gevaar gebracht omdat zijn eigenaar vaak zo laconiek reageert. Hij is vermist geweest, heeft heftig gevochten met andere paarden enz. Achter de schermen heeft hij veel back-up gehad van sommige 'longriders' maar heeft hun advies ook naast zich neer gelegd en heeft ze nu gewoon geblokkeerd overal. Deze mensen hadden het beste voor met hem en zijn paard.
Meeste paardenlui zijn nog altijd verschrikkelijke betweters die alles en iedereen maar willen corrigeren wat een ander doet dus ja, snap wel er geblokt word!
Dit. En sommige mensen kunnen hun mening enorm doordrukken.
Je weet gewoon niet hoe erg de situatie is. Dat weet de eigenaar en de persoon die de foto's heeft genomen. Ik zou denk ik niet met een paard met een gebroken been op reis gaan, maar anderzijds, ik ben ook niet met een paard op reis.
Paarden zijn er ook heus goed in om zich te verwonden. Is het riskant? Ja, misschien wel. Maar anderzijds, die zwarte van mij had zich verwond in zijn eigen paddock, kostte me €1500,-. De EV kreeg het voor elkaar haar been open te halen terwijl ze ingepakt (omdat het zo'n ongelooflijke brokkenpiloot is) in een paddock stond met 3 muren en een hoog hek. Been onder het bloed, het zag er beroerd uit ook. Het was bij nader inzien vrij ondiep, maar je krijgt wel even een hartverzakking.
Ik word een beetje moe van al dat oordelen, om eerlijk te zijn, en vrij regelmatig met een racistisch ondertoontje...... doe maar gewoon niet.
7ofhearts schreef:Ja, daar ken ik veel verhalen over, en heb er veel beeldmateriaal van gezien uit handen van mijn collega’s.
Voor mij een rede om niet zelf op zakenreis te gaan daar.
Ik zou niet vriendelijk kunnen mee lachen en buigen met hun cultuur.
Om over het “ mee eten “ helemaal niet te spreken.
Geloof mij, in China wil je geen dier zijn.
Gaat ie lekker? 
Er zijn 1,4 miljard Chinezen. Dat is nog een stuk diverser dan 17 miljoen Nederlanders. Die mensen zijn allemaal verschillend, hebben hun eigen moraal en manier van doen. Je hebt overal onwijs leuke mensen (en daar zijn er gelukkig erg veel van in mijn opinie) en klootzakken. En je hebt overal idioten en slimmerds, goed en slecht, en de meeste mensen zijn soms klootzak, denken regelmatig gewoon niet goed na en doen daardoor stomme dingen, maar bedoelen het goed.
Je wilt in geen enkel land een dier zijn als je pech hebt. Er is overal ellende, en als jij hier een fokvarken bent, ben je ook niet gelukkig. Een koe zou ik nog wel willen zijn, in die moderne stallen, met zelf je natje en droogje kunnen halen wanneer je maar wilt, van alle gemakken voorzien. Maar varkens hebben het beroerd. Kippen hebben het een stuk beter de laatste jaren, maar legbatterijen waren ook zo prettig niet.
Katten waarvan de eigenaar denkt dat spelen niet nodig is, ze geen aandacht geeft, en de kat naar buiten schopt als kat aangeeft dat hij echt, echt stimulans nodig heeft, die dan buiten gevaar loopt op een gruwelijk lot. Nee dát is diervriendelijk? Honden waarvan de eigenaar ze niet begrijpt, en ze straft om gedrag wat natuurlijk is, honden die gepest worden en éindelijk een keer reageren, en dan vervolgens wordt ze alle vrijheid ontnomen....... nee fijn leven joh.
Hou toch op, wat een hypocrisie, en wat een racisme.