Elisa2 schreef:Mee eens, het is wederom niet zo zwart/ wit te stellen...overal heb je de slechtere en betere ruiters.
Sanne: ik weet niet of je weleens met paarden die KS hebben en daar pijn van hebben hebt gewerkt, maar deze kunnen heel explosief zijn in hun reacties. Herhalen heeft weinig zin als dit door pijn komt. Ben het er wel mee eens dat deze mensen ook vaak de eigenaren moeten trainen voor blijvend resultaat.
Het is mijn werk geweest
De oefeningen van Tristan zijn op zich vaak heel nuttig bij een paard met kissing spines, maar dan is het niet een gemiddeld paard meer en zal je inderdaad echt goed moeten weten hoe je de oefeningen doet, wanneer je wat doet en echt goeie timing moeten hebben. In zo’n geval zou het optimale eigenlijk zijn om het paard te trainen door een prof, en zelf de oefeningen onder de knie te krijgen met een ander paard. Maar dat is uiteraard vaak niet zo praktisch. Plus dat het natuurlijk makkelijker en fijner is op het moment dat je weet dat er kissing spines zijn en dat dat ook eerst behandeld wordt.
HC starten is wel leuk voor je training, maar als ik serieus ga, ga ik voor een lintje, anders niet.
moet het wel even navragen later.
ik ga absoluut voor de winst
als je lat op wedstrijden nog hoger gaat leggen en nog strenger gaat jureren gaan de doorsnee ruiters alleen minder op wedstrijd en blijven dan maar op hun eigen erf wat aanklooien waar niemand het ziet. Dat lijkt me veel erger dan dat je weleens een slecht gereden proef op wedstrijd te zien krijgt.