Fly_high schreef:@Avalanche ik volg de hele discussie en nu snap ik niet meer wat jouw aanpak te maken heeft met het wel en niet correct trainen van een jong paard... Je gaat dus een slechtere proef nog steeds op wedstrijd laten zien, alleen dan HC, maar op lintjes na blijft het dezelfde proef in dezelfde wedstrijdsetting wat is de achterliggende gedachte dan?
De spanning van anderen, de hectiek, de hysterische mensen
dat geeft een totaal andere sfeer dan alleen het terrein, en ik wil dat een paard ook daar mee om leert gaan. En dan start ik liever HC want dan telt het niet 
sanne83 schreef:Ja absoluut. Ik bedoel meer dat ik als chiro niet lokaal werkte, dus ik was hooguit 1x per maand op dezelfde plek, dus dan kom je niet ver. Plus dat training ook wel iets persoonlijks is, er zijn ook binnen revalidatie meerdere wegen die naar Rome leiden en als de eigenaar niks met de methodiek heeft, gaat ie het ook niet doen , dus ook daarin moet je iemand zoeken die bij je past. Maar sowieso is revalidatie nog niet echt ingeburgerd. Het is toch vaak behandelen en op dezelfde toer verder.
Eens
en dat is echt zonde. Ik weet van Babootje dat ze graag preventief werkt en ook revalidatie heel serieus neemt - waarvoor mijn complimenten - maar het is idd niet iets wat je veel ziet.
Kun je ook een boom over opgooien natuurlijk, maar ik zie wel heel vaak om me heen dat er behandeld wordt (osteo, fysio, al die dingen meer, maar de grote gemene deler hier is de ruiter, en zolang er geen bewustwording plaatsvindt qua revalideren, rehabiliteren, anders gaan rijden blijft het dweilen met de kraan open.