Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Het viel me wel op hoe nauw Totilas is in het voorbeen..hij heeft mega kwaliteiten maar of hij ook geschikt is voor de fokkerij... in het totaalplaatje kijk ik liever naar Valegro.
The_Stig schreef:Het is schrikbarend hoeveel mensen hier spektakel en abnormale bewegingen verkiezen boven een netjes gereden ontspannen paard.
Arm paard.
En dan gelijk 80% van de hele paardenwereld er bij.
Maar mij viel ook al op dat het zwiepen met de staart veel minder is nu, en dat vind ik eigenlijk best prettig om te zien. Ja, het is niet zoveel bombarie als 5 jaar geleden, en hoe ontzettend mooi ik dat ook vond, Edward en Totilas, soms vroeg ik me wel af; wanneer raakt die in de knoop met z'n benen?The_Stig schreef:Het is schrikbarend hoeveel mensen hier spektakel en abnormale bewegingen verkiezen boven een netjes gereden ontspannen paard.
Veulen84 schreef:The_Stig schreef:Het is schrikbarend hoeveel mensen hier spektakel en abnormale bewegingen verkiezen boven een netjes gereden ontspannen paard.
Ik vind het raar om te zien hoeveel mensen een tamme proef zien als ontspannen.
Paard komt geheel niet ontspannen over. Daarnaast ziet het er van 2 kanten uit als veel te hard werken. Paard heeft duidelijk moeite met bepaalde bewegingen. (Zigzag, wissels en nog een paar) en niet alleen omdat ze nog geen team zijn. Maar gewoon omdat er bewegingstechnisch fouten in het paard zitten. Daarnaast toont het paard beduidend moeite met het indalen van de achterhand. Hij trekt meer z'n hakken op dan dat er buiging in zit.
Zou dit het zelfde paard onder de zelfde ruiter zijn dan zou ik me afvragen of het paard wel totaal hersteld is na blessure. En als dat bevestigd was dan zou ik ernstig me afvragen of de trainingsmethode van herstel wel goed was.
Maar het mag niet gezegd worden want dan ben je anti rath en dat ben ik niet.
Het is een paard van werelformaat en ik denk dat ie veel dingen doet omdat het zo'n enorme werker is. Niet omdat ie er echt een happy atleet bij is.
ElCid schreef:The_Stig schreef:Het is schrikbarend hoeveel mensen hier spektakel en abnormale bewegingen verkiezen boven een netjes gereden ontspannen paard.
Ja, te triest voor woorden. Maar die mensen weten, jammer genoeg, niet beter en weten niet eens hoe een goed gereden paard er uit ziet, laat staan hoe het moet. Ik krijg kippenvel van de video en niet omdat ik het zo mooi vindArm paard.
Veulen84 schreef:The_Stig schreef:Het is schrikbarend hoeveel mensen hier spektakel en abnormale bewegingen verkiezen boven een netjes gereden ontspannen paard.
Paard komt geheel niet ontspannen over. Daarnaast ziet het er van 2 kanten uit als veel te hard werken. Paard heeft duidelijk moeite met bepaalde bewegingen. (Zigzag, wissels en nog een paar) en niet alleen omdat ze nog geen team zijn. Maar gewoon omdat er bewegingstechnisch fouten in het paard zitten. Daarnaast toont het paard beduidend moeite met het indalen van de achterhand. Hij trekt meer z'n hakken op dan dat er buiging in zit.
Zou dit het zelfde paard onder de zelfde ruiter zijn dan zou ik me afvragen of het paard wel totaal hersteld is na blessure. En als dat bevestigd was dan zou ik ernstig me afvragen of de trainingsmethode van herstel wel goed was.
Het is een paard van werelformaat en ik denk dat ie veel dingen doet omdat het zo'n enorme werker is. Niet omdat ie er echt een happy atleet bij is.
Dancie schreef:Superproeff! Zeker fijn en safe gereden maar who cares,? Ik vind hem ook mindert groot tonen dan onder Edward. Maar ik moet toegeven. Hetdoet hem goed. Edward reed hem alijd op maximale touren waardoor ik het rommeliger vond worden. Even in een paar minutenalles eruit knallen wat erin zit en klaar. Ik zie nu een paard met rust. gewoon zoals een paaed hoort te zijn.

Suzanne F. schreef:Op zich nette proef en een goede comeback. Het is nog niet de Totilas van voorheen. Met name de uitgestrekte draf komt niet uit de verf. Piaffe en passage hebben wat weinig afdruk en mocht meer gesloten, meer rijzen in het front.
bliver schreef:Grappig dat je noemt dat de uitgestrekte draf niet uit de verf kwam terwijl gal daar juist altijd commentaar op kreeg omdat hij voor te veel en achter te weinig deed. Inderdaad nu minder spectaculair maar achter beter bij.