Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:00

Jeetje Bliver. Hoe snel zou je het willen zeg.... De schade waarom het gaat, de schade aan de kaak, de schade waarom het paard is afgeschreven, die schade is niet binnen 3 weken ontstaan. De rest is bijzaak.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:16

Babootje schreef:
Jeetje Bliver. Hoe snel zou je het willen zeg.... De schade waarom het gaat, de schade aan de kaak, de schade waarom het paard is afgeschreven, die schade is niet binnen 3 weken ontstaan. De rest is bijzaak.

Maar kan wel ineens verergerd zijn als zij flink heeft lopen raggen op dat paard. Sporenplekken en tying up kan makkelijk in een paar dagen ontstaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:21

bliver schreef:
Babootje schreef:

Maar kan wel ineens verergerd zijn als zij flink heeft lopen raggen op dat paard. Sporenplekken en tying up kan makkelijk in een paar dagen ontstaan.

Jeetje het wil er bij jou echt niet in he Bliver... Nogmaals, het was geen recente schade aldus het veeartsenrapport. En denk je nou echt dat ze in 3 weken tijd dat het paard bij haar stond en twee veeartsenbehandelingen de revue zijn afgerond het paard nog heeft lopen "afraggen"?
Ik zou het niet kunnen bedenken. Maar mss jij wel (zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten?)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:26

Babootje schreef:
bliver schreef:
Jeetje het wil er bij jou echt niet in he Bliver... Nogmaals, het was geen recente schade aldus het veeartsenrapport. En denk je nou echt dat ze in 3 weken tijd dat het paard bij haar stond en twee veeartsenbehandelingen de revue zijn afgerond het paard nog heeft lopen "afraggen"?
Ik zou het niet kunnen bedenken. Maar mss jij wel (zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten?)

Ik kies helemaal geen kant ik geef aan dat je niet alles zo klakkeloos moet geloven. Ik zeg niet dat het niet waar is maar ik zeg ook niet dat bartels schuldig is. Jij hebt blijkbaar allang besloten dat Bartels en Misha hier schuldig zijn. Nogmaals wij weten de inns en outs niet en zijn er nooi bij geweest. Wacht nou eens met al die voorbarige conclusies van je voor je oordeelt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:41

Laatste nieuws is dat Bartels niet met een tegenzaak komen. Zouden ze zo proberen de boel te sussen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:58

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:32

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:45

Nou dat is me nogal een rapport..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:54

ze maken er wel een mooi verhaal van. Maar die spoorplekken zaten er al dus veel langer. want dat zie je volgens hun op foto's van 15 januari? dat waren die springfoto's toch

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 16:56

Ach, dat hele rapport staat vol algemene blabla die de mening van mw. Thiel zijn. Er is maar heel weinig materiaal dat specifiek naar de genoemde situatie wijst. Mij lijkt het weinig zinnigs toe te voegen aan de gaande discussie.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:03

Ilja000 schreef:
Ach, dat hele rapport staat vol algemene blabla die de mening van mw. Thiel zijn. Er is maar heel weinig materiaal dat specifiek naar de genoemde situatie wijst. Mij lijkt het weinig zinnigs toe te voegen aan de gaande discussie.

mee eens. al dat wetenschappelijke gelul.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:07

Ulrieke Thiel is net de persoon die Wensing hiervoor moet hebben. Als er iemand een gekleurde bril op heeft in dit systeem van rijden is zij het wel. En niet eens een dierenarts. Bah.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:08

ach voor een rechtzaak hebben ze toch weinig aan dit rapport want ze gaan toch een onafhankelijke dierenarts inschakelen. Maar je hebt gelijk die Ulrieke is niet geheel onbevooroordeeld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:12

janderegelaa schreef:
Ulrieke Thiel is net de persoon die Wensing hiervoor moet hebben. Als er iemand een gekleurde bril op heeft in dit systeem van rijden is zij het wel. En niet eens een dierenarts. Bah.

Dan is het wel te hopen dat de rechter straks daarvan ook op de hoogte is :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:15

Urielle schreef:
janderegelaa schreef:

Dan is het wel te hopen dat de rechter straks daarvan ook op de hoogte is :=

En die kans is vrijwel nihil, ben ik bang...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:20

nou nee hoor daar zal de advocaat van bartels neem ik aan wel voor zorgen als dit te bewijzen valt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:21

bliver schreef:
nou nee hoor daar zal de advocaat van bartels neem ik aan wel voor zorgen als dit te bewijzen valt

Als het te bewijzen valt, ja. Ook is het bekend dat rechters over het algemeen niet al te veel verstand hebben van paarden, laat staan rijmethoden, en wanneer je als leek een verhaal als bovenstaande ziet, sja, best overtuigend :).

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:30

_San87_ schreef:
bliver schreef:

Als het te bewijzen valt, ja. Ook is het bekend dat rechters over het algemeen niet al te veel verstand hebben van paarden, laat staan rijmethoden, en wanneer je als leek een verhaal als bovenstaande ziet, sja, best overtuigend :).

Ja dat is zo, maar er zal hoe dan ook een andere dierenarts bijgehaald worden aangezien deze in opdracht van Engels handelt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:34

bliver schreef:
_San87_ schreef:

Ja dat is zo, maar er zal hoe dan ook een andere dierenarts bijgehaald worden aangezien deze in opdracht van Engels handelt

Uiteraard zal er een andere dierenarts aangesteld worden. Echter is dit als bewijs aangeleverd, uiteraard heeft de tegenpartij de gelegenheid dit te weerleggen, maar jeetje... Als leek ga je dan echt door de bomen het bos niet meer zien omdat alles overtuigend klinkt en de een nog meer expertise lijkt te hebben dan de ander.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:53

Bartels zal ook niet met boertje van buuten komen als dierenarts. Als ze onschuldig zijn moeten ze het toch kunnen weerleggen met bewijsmateriaal.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:16

ik denk dat de rechter gewoon een dierenarts uitkiest

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:16

Een arts uit Utrecht, dus :D.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:25

_San87_ schreef:

niet altijd hoor. kan ook gewoon de bondarts zijn. in ieder geval een bekende die hog aangecshreven staat zoals, Leendert-jan Hofland of Jan Greve. Zijn wel vaker geraadpleegd in rechtzaken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:27

bliver schreef:
_San87_ schreef:

niet altijd hoor. kan ook gewoon de bondarts zijn. in ieder geval een bekende die hog aangecshreven staat zoals, Leendert-jan Hofland of Jan Greve. Zijn wel vaker geraadpleegd in rechtzaken.

Ah, dan is dat ook veranderd. Voor een aantal jaren terug werd Utrecht als expert aangewezen in zaken wat paarden betreft :D.

Niet dat ik die verandering erg vind, zeker niet.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:34

misschien omdat er in die zaken een van de twee partijen te close was met Utrecht dat dit niet objectief bevonden werd door tegenpartij kan natuurlijk ook