Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:08

Watvoor berichten kreeg je dan? Of je ze wil redden? :P
Ik heb nog geen berichten gezien of gehad, mensen zijn wat nuchterder denk ik :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:13

@KimD: laat je de kop niet gek maken. Wanneer is het nog inzet voor een paard dat een plek in je hart heeft en wanneer is het vechten tegen op hol geslagen windmolens? Denk ook om jezelf.

Persoonlijk denk ik dat plan A het meest realistisch is: als ie aan het eind van de veiling nog niet over jouw prijs heen is bieden en afwachten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:15

Of er niks voor mij tussen zit annelies ;) Ik vind er eentje werkelijk prachtig maar ga het niet doen, kan niet alles :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:15

Dit staat op deze site : https://www.piepvandaag.nl/lidworden/do ... de-slacht/

Als dat zo is vind ik het wel netjes. Vind alleen de titel niet kunnen want nergens wordt op die veilingsite gesproken over de slacht.

Mocht er tijdens de veiling een bedrag worden geboden wat hoger is dan de prijs bij slacht dan betekent het dat de paarden door een andere dierenliefhebber zijn gekocht. In dat geval wordt het gedoneerde bedrag geschonken aan Stichting Paard in Nood en gebruikt om andere paarden in dergelijke omstandigheden te behoeden van de slacht.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:16

Kreeg net ook een bericht via Facebook, om de paarden te redden van de slacht en stichting paarden in nood te helpen om dit te voorkomen. Vermoeiend, aangezien ik nu de andere kant lees.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 23-01-14 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:16

Als het zo is, is het inderdaad netjes tamara.. ik ben eens benieuwd... De meeste prijzen zijn namelijk al hoger dan de slager..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:25

En nog steeds, vraag ik mij af wáár SPIN die zogenaamde 'slachtprijzen' vandaan haalt. Zo drijven ze de prijs onnodig nog meer op.

Als ze die 'chronische mok'/cpl trekpaard Guus zo graag willen 'redden van de slacht', vraag ik me af wat hun behandelplan dan wel niet is. Als er geen paarden geslacht zouden worden, zouden we precies dezelfde toestanden als in Amerika en GB krijgen; dumpen van paarden of halfbakken zelf proberen dood te maken. Waar moet het overschot dan naartoe? En die lieve paardjes die in plaats van een Trekpaard Guus naar de slacht gaan dan? Zijn die niet 'zielig'? Die mankeren misschien wel helemaal niets, terwijl Trekpaard Guus er zo ellendig bijstaat....

Ik snap het werkelijk niet. Altijd al een hekel gehad aan dat 'redden van de slacht'. en dit geval is dat helemaal misleidend, want van slacht is in principe helemaal geen sprake, paarden staan gewoon voor iedereen tekoop per veiling. Dan kun je over ieder paard wat bijv. op MP te koop staat zeggen 'die heb ik gered van de slacht'.

Maar 'gered v/d slacht' klinkt natuurlijk zo leuk, stoer en dapper :j en dan willen sommige mensen ineens wél centjes geven :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:31

Pfff ben de Facebook pagina's van hart van Nederland en de dierenbescherming een beetje aan het volgen..
Er wordt bizar veel gedoneerd voor Kenzo!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:31

Ik heb via de FB pagina van Doortje toch maar een oproepje geplaatst en ik heb contact met diegene die de biedingen in de gaten gaat houden over wie wat bied! :) Dus hopelijk gaat het door enige sponsoring toch nog goedkomen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:32

KimD schreef:
Ik heb via de FB pagina van Doortje toch maar een oproepje geplaatst en ik heb contact met diegene die de biedingen in de gaten gaat houden over wie wat bied! :) Dus hopelijk gaat het door enige sponsoring toch nog goedkomen.

Ik hoop het echt voor je!!!! *\o/*

corina21

heb je misschien linkjes haflingertje? dankjewel alvast

KimD

Anders ik wel, want ik gun haar aan iedereen die het goed met haar voor heeft maar NIET aan een instantie! :n

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:40

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:42

dankjewel :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:43

Jeetje die meid van de PVVD kan ik wel de nek omdraaien, wat een rotwijf! :n

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:43

Als ik het zo allemaal is lees, maken we niet veel kans meer.. Toch hou ik hoop! De veilingmeester/curator/wie dan ook mag toch ook weigeren? En die zien deze mediahype ook wel denk.. Of zit ik nu verkeerd?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:51

Ze behalen zo wel hun doel, een hele mediahype......

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:53

Dus omdat Guus al dan niet.. 'chronische' mok heeft, zou hij het beste af zijn bij de slager??? Dat zou eruitzien als alle paarden en dan met name vaak de koudbloeden die dit hebben dan maar geslacht moeten worden. Guus werd zoals je kunt lezen, keurig behandeld voor z'n mok, welke zo goed als weg was, voordat deze ellende begon. Ik heb ook een paard gekend met 'chronische' mok. Paardje werd behandeld.. Op een gegeven moment was de mok weg en weggebleven. Paardje is nu 22 en loopt nog steeds vrolijk haar ritjes..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:56

Als de prijs van Guus laag blijft wordt hij overgenomen door een veearts die hem graag wilt behandelen en hem een plekje in zijn kudde wilt geven!!! Hij hoopt ook dat hij de mok goed onder controle krijgt en wil Guus weer een paardwaardig leven geven...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:59

JoyCiej007 schreef:
En nog steeds, vraag ik mij af wáár SPIN die zogenaamde 'slachtprijzen' vandaan haalt. Zo drijven ze de prijs onnodig nog meer op.

Als ze die 'chronische mok'/cpl trekpaard Guus zo graag willen 'redden van de slacht', vraag ik me af wat hun behandelplan dan wel niet is. Als er geen paarden geslacht zouden worden, zouden we precies dezelfde toestanden als in Amerika en GB krijgen; dumpen van paarden of halfbakken zelf proberen dood te maken. Waar moet het overschot dan naartoe? En die lieve paardjes die in plaats van een Trekpaard Guus naar de slacht gaan dan? Zijn die niet 'zielig'? Die mankeren misschien wel helemaal niets, terwijl Trekpaard Guus er zo ellendig bijstaat....

Ik snap het werkelijk niet. Altijd al een hekel gehad aan dat 'redden van de slacht'. en dit geval is dat helemaal misleidend, want van slacht is in principe helemaal geen sprake, paarden staan gewoon voor iedereen tekoop per veiling. Dan kun je over ieder paard wat bijv. op MP te koop staat zeggen 'die heb ik gered van de slacht'.

Maar 'gered v/d slacht' klinkt natuurlijk zo leuk, stoer en dapper :j en dan willen sommige mensen ineens wél centjes geven :j

En daarbij, wie van die stichting betaald de DA kosten als ze het paard al niet kunnen kopen uit hun eigen zak en daar donateurs voor nodig hebben? Jammer dat ze niet realistisch zijn en aan het belang van het paard kijken mits er eens een hoge rekening zou komen wat ze niet kunnen dokken. Maar anderen particulieren gunnen ze dit paard niet, terwijl die daar wel de beschikking over kan hebben.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:01

haflingertje schreef:
Als de prijs van Guus laag blijft wordt hij overgenomen door een veearts die hem graag wilt behandelen en hem een plekje in zijn kudde wilt geven!!! Hij hoopt ook dat hij de mok goed onder controle krijgt en wil Guus weer een paardwaardig leven geven...

Dat zou geweldig zijn maar de media gooien denk ik roet in het eten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:13

Hopke89 schreef:
haflingertje schreef:

Door die media ben ik ondertussen wordt ik ook gesteund door donateurs! Die media geile gekken!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:22

Hopke89 schreef:
haflingertje schreef:

Daar is hij helaas ook bang voor.. Hopen dat we het mis hebben!

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:36

Guusje moet fijn bij de dierenarts terecht komen en Doortje bij KimD.. het zal wel niet zo zijn denk ik, dat als de stichting deze paarden koopt voor flink wat gesponsord geld, zij deze voor een lager bedrag terug kunnen kopen? Kweet t, geloof soms nog in sprookjes..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:39

Weet iemand waarom Guess bij de 9 paarden zit die volgens hun bij de minst verkopende zit?

Ik zie er zo niets mis aan nl.