Ik heb nog geen berichten gezien of gehad, mensen zijn wat nuchterder denk ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sammy1 schreef:heb je misschien linkjes haflingertje? dankjewel alvast
JoyCiej007 schreef:En nog steeds, vraag ik mij af wáár SPIN die zogenaamde 'slachtprijzen' vandaan haalt. Zo drijven ze de prijs onnodig nog meer op.
Als ze die 'chronische mok'/cpl trekpaard Guus zo graag willen 'redden van de slacht', vraag ik me af wat hun behandelplan dan wel niet is. Als er geen paarden geslacht zouden worden, zouden we precies dezelfde toestanden als in Amerika en GB krijgen; dumpen van paarden of halfbakken zelf proberen dood te maken. Waar moet het overschot dan naartoe? En die lieve paardjes die in plaats van een Trekpaard Guus naar de slacht gaan dan? Zijn die niet 'zielig'? Die mankeren misschien wel helemaal niets, terwijl Trekpaard Guus er zo ellendig bijstaat....
Ik snap het werkelijk niet. Altijd al een hekel gehad aan dat 'redden van de slacht'. en dit geval is dat helemaal misleidend, want van slacht is in principe helemaal geen sprake, paarden staan gewoon voor iedereen tekoop per veiling. Dan kun je over ieder paard wat bijv. op MP te koop staat zeggen 'die heb ik gered van de slacht'.
Maar 'gered v/d slacht' klinkt natuurlijk zo leuk, stoer en dapperen dan willen sommige mensen ineens wél centjes geven
haflingertje schreef:Als de prijs van Guus laag blijft wordt hij overgenomen door een veearts die hem graag wilt behandelen en hem een plekje in zijn kudde wilt geven!!! Hij hoopt ook dat hij de mok goed onder controle krijgt en wil Guus weer een paardwaardig leven geven...
Hopke89 schreef:haflingertje schreef:Als de prijs van Guus laag blijft wordt hij overgenomen door een veearts die hem graag wilt behandelen en hem een plekje in zijn kudde wilt geven!!! Hij hoopt ook dat hij de mok goed onder controle krijgt en wil Guus weer een paardwaardig leven geven...
Dat zou geweldig zijn maar de media gooien denk ik roet in het eten.
Hopke89 schreef:haflingertje schreef:Als de prijs van Guus laag blijft wordt hij overgenomen door een veearts die hem graag wilt behandelen en hem een plekje in zijn kudde wilt geven!!! Hij hoopt ook dat hij de mok goed onder controle krijgt en wil Guus weer een paardwaardig leven geven...
Dat zou geweldig zijn maar de media gooien denk ik roet in het eten.