Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:25

http://www.bokt.nl/wiki/Poetin

Hier het verhaal over Poetin. Leuk feitje is dat de gecloonde versie in bezit is van PS ;)

Mss een combo, toto en a special poetin?

Onali

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:30

:n

In 2005 is via embryotransplantatie een veulen van Poetin ter wereld gekomen. Dit is het zwarte merrieveulen A Special Poetin, een dochter van KWPN keurhengst Jazz. Toen haar eigenaren failliet gingen kwam ook A Special Poetin onder de hamer op de veiling van Cees Lubbers. Voor een bedrag van maar liefst € 138.000,- wisselde A Special Poetin van eigenaar, Paul Schockemöhle.

Op verzoek van Marie werd Poetin gekloond. Het merrieveulen werd geboren op 30 maart 2007 en staat nog steeds bij Marie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:14

Toot x Special Poetin lijkt me niet zo bijzonder maar de kloon als die daadwerkelijk loopt zoals de echt poetin x toot moet toch wel schitterend bewegings mechanisme zijn.

Maar ja + met + = - dus geen garanties

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:20

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:28

ik denk dat ze het boek edward toot maar eens moesten sluiten.
hij komt niet terug en edward heeft zat uitdagingen gekregen nu bij deze stal.
een nieuwe start is ook niet zo gek denk ik. en hij is een top ruiter dus die vind wel weer een nieuw paard.
hoofdstuk afsluiten lijkt me een goed begin, het is tijd om voor uit tekijken en niet achter om.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:31

tita schreef:
+ met + = -

De wiskundeles is ook niet meer wat het geweest is... :')

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:31

Het verhaal van Poetin is nog 100x tragischer dan wat er in de wiki over staat.

Bovendien is A Special Poetin is niet meer van PS. Was inmiddels al van Reesink en vorig jaar weer geveild voor 68.000 euries... drachtig van Totilas. Geen idee over het veulen.

Overigens kon de combinatie Jazz x Poetin, destijds alletwee "de beste" ook de verwachtingen niet waarmaken, want het beestje schijnt aardig tegen te vallen qua bewegingen.

Maar goed, begint wel aardig off topic te raken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:47

Dees schreef:
tita schreef:
+ met + = -

:') zo was nog niet wakker

Chemicus kruipt terug in zijn hoekje --=+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:48

@ Manic maar de kloon van poetin zelf, hoe zou het daar mee zijn waarom is daar praktisch niks over bekend zij heeft de exact dezelfde genen of was de wetenschap weer teleurstellend

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:49

Citaat:
+ met + = -

:') :j[/quote]

ben nu wel genoeg gestraf hoor :Y)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:00

Kloon van Poetin staat gewoon lekker veulentjes uit te poepen. Zowel in 2010 als 2011 liep er een veulen van mee op Prinsjesdag.

Wat er met kloon nummer 2 gebeurd is is me een raadsel... en beide paarden zijn bij Haras de Hus van de website verdwenen.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:06

Een prachtig penny verhaal!

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:17

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:20

hedwig111 schreef:
http://www.kleinezeitung.at/sport/mehrs ... umme.story
Kort samengevat: Totilas wordt niet verkocht hij is een deel van onze familie en bezorgt ons waanzinnig veel plezier

Toch ben ik benieuwd wat AKL en PS zullen gaan doen als Glock met een monsterbedrag komt zwaaien.. Het blijven zaken, en het paard brengt zo niets op iniedergeval.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:22

Joh, laat die MAR lekker met dat paard naar London afreizen.
Het wordt een blamage, maar is misschien wel goed voor de hoogmoed van het 'grote Duitse geld'.
Ze gaan het dier nu niet verkopen, dat zullen ze als een afgang ervaren.

Plus: dan kan Duitsland zeggen dat hun 'zeker goud' is weggekocht. Dat gun je ze toch niet?
Laat ze lekker mislukken op hun eigen merites.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:24

Dioxide schreef:
hedwig111 schreef:
http://www.kleinezeitung.at/sport/mehrs ... umme.story
Kort samengevat: Totilas wordt niet verkocht hij is een deel van onze familie en bezorgt ons waanzinnig veel plezier

Toch ben ik benieuwd wat AKL en PS zullen gaan doen als Glock met een monsterbedrag komt zwaaien.. Het blijven zaken, en het paard brengt zo niets op iniedergeval.

Maar, waarom zou Glock dat doen? Er zijn wel betere manieren om je geld te investeren denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:27

Dees schreef:
Joh, laat die MAR lekker met dat paard naar London afreizen.

Moeten ze zich wel eerst kwalificeren, ik vraag me af of dat gaat lukken. ;) Ben benieuwd of MAR al een mooie wedstrijd in gedachten heeft om te gaan starten, want de tijd begint te dringen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:27

Ik vind het eigenlijk een beetje onpasselijk worden naar de kant van Rath/Linsehof toe. Die mensen hebben veel geld neergelegd om van een fantastisch paard te kunnen genieten, maar het wordt ze echt niet gegund.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:29

Mensen die denken met (heel) veel geld succes te kunnen kopen, verdienen exact wat de combinatie Rath/Linsehof/Shockmohle nu krijgt.
Hoogmoed komt voor de val.

Het was een ander geval geweest als er geen Olympische ambities hadden meegespeeld, maar mevrouw Ann-Katherin gewoon rondjes in het bos had willen rijden. Dat was ook zonde geweest, begrijp me niet verkeerd, maar daar was in ieder geval minder arrogantie bij te pas gekomen.
Laatst bijgewerkt door Dees op 10-02-12 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:31

Hoezo verdienen die mensen dat dan? Ik vind dat soort uitspraken echt bespottelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:39

die reacties komen doordat de duitse club zo hoog van de toeren blies toen ze toot de grens overhaalden, beter dan gaan we presteren en bla bla dit en bral bral dat.. dure handel met nr 1 erop...nog geen spikkel gepresteerd... ik heb dat ook. oh,ja gaan jullie dat? nou eerst s zien.. B-) nou.. we zien nog weinig;ja slecht nieuws en prestaties.
had die duitse club zich iets bescheidener opgesteld dat waren de reacties [neem ik aan] veel empatischer geweest.
dan weer on-topic ; het valt me op dat als er berichten over verkoop-verplaatsing van toppaarden uitlekken\opduiken, ze in 88% zeer ernstig worden ontkend en dan uiteindelijk toch waarheid waren..van mij mag t !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:40

Dees schreef:
Mensen die denken met (heel) veel geld succes te kunnen kopen, verdienen exact wat de combinatie Rath/Linsehof/Shockmohle nu krijgt.

Volgens mij heb je hiermee het grootste probleem van de paardensport te pakken, iedereen denkt maar over een ander zulke dingen te mogen zeggen. Maar vergeet niet dat een groot gedeelte van die hoogmoed aangepraat is. Want voor zover ik weet is Matthias Rath zelf heel bescheiden gebleven. Om hem heen waren er wel commerciele actitiviteiten ten behoeven van de dekdienst, maar die twee dingen worden maar al te graag door elkaar gehaald. PS heeft het duurste dressuurpaard ter wereld gekocht en vraagt een hoge prijs voor het sperma, dat mag gewoon en is niks mis mee, het is immers niet verplicht ermee te dekken. Maar dit rechtvaardigt nog niet dat de combinatie Rath/Linsenhoff/Schockemohle bij elke gelegenheid onderuit gehaald moet worden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:43

Lovely schreef:
Dees schreef:

Volgens mij heb je hiermee het grootste probleem van de paardensport te pakken, iedereen denkt maar over een ander zulke dingen te mogen zeggen. Maar vergeet niet dat een groot gedeelte van die hoogmoed aangepraat is. Want voor zover ik weet is Matthias Rath zelf heel bescheiden gebleven. Om hem heen waren er wel commerciele actitiviteiten ten behoeven van de dekdienst, maar die twee dingen worden maar al te graag door elkaar gehaald. PS heeft het duurste dressuurpaard ter wereld gekocht en vraagt een hoge prijs voor het sperma, dat mag gewoon en is niks mis mee, het is immers niet verplicht ermee te dekken. Maar dit rechtvaardigt nog niet dat de combinatie Rath/Linsenhoff/Schockemohle bij elke gelegenheid onderuit gehaald moet worden.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:43

manic schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje onpasselijk worden naar de kant van Rath/Linsehof toe. Die mensen hebben veel geld neergelegd om van een fantastisch paard te kunnen genieten, maar het wordt ze echt niet gegund.

Nou
Ik gun ze het heus wel hoor, wat kan mij dat schelen wie er op de rug van Toot zit, en daarbij is Ed nou niet bepaald het type vent waar ik op val :P [en MAR trouwens ook niet]
Maar voorlopig valt er niets te genieten, het is gewoon een groot tranendal.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:45

Edward hoort bij totilas en andersom!!! *\o/*