Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:30

Paddenpad schreef:
Wel heb ik door deze mensen diep respect gekregen voor Isabell Werth,dat zij wel karakter getoond heeft en het aanbod van PS heeft afgeslagen omdat ze vond dat ze dat niet kon maken t.o.v. EG,maarja die draait al zolang mee en had ook wel vantevoren in de gaten dat het een poppenkast zou worden met PS alias Jan Klaasen en An(Katrien)!

Iedere ruiter van naam weet dat je met zo'n deal alleen maar kunt verliezen. Toot liep al record scores, zo iets willen overtreffen, denken dat je het beter kunt, getuigd van volslagen krankzinnigheid en ziekelijke hoogmoed. Gelukkig is Werth een stuk slimmer.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:33

Lijkt me ontzettend stressvol eigenlijk om een paard als Totilas te gaan rijden nadat Gal er zoveel succes mee heeft gehad. Je weet vantevoren haast al dat het nooit zo goed zal gaan als met Gal omdat zo'n goede combinatie gewoon heel zeldzaam is.
Ik bedoel hoe vaak heb je nou echt een geweldige klik met een paard? Zeker zo'n speciaal paard als Totilas met zoveel kracht. Daar kun je je niet zomaar iedereen opzetten.
Denk dat Rath zijn best doet maar dat hij gewoon niet dezelfde klik heeft als Gal..kan gebeuren lijkt me.
Totilas ziet er niet erg blij uit in filmpje....hij ziet eruit alsof hij eens lekker moet uitrazen op een flinke buitenrit...misschien is hij ook wel een beetje klaar met het presteren...hebben paarden toch ook wel eens last van?
Paardrijden is niet makkelijker dat zie je maar weer en paarden zijn geen auto's waar je zomaar in kan stappen en wegrijden..

s0173957

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:35

Het is dan ook net andersom, die paarden dienen als 'ambassadeur' van Unicef...
Alle prijzengeld ooit verdiend met die paarden is integraal naar Unicef gegaan...

Djeezes, informeer jezelf voor je zever komt verkopen aub!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:37

Jannepauli schreef:
Niet heilig, wel menselijk.
Wat zou jij doen als je een vriendje|partner|echtgenoot hebt waar je veel van houdt en die er vervolgens met een andere dame vandoor gaat. Sta je dan ook vooraan om de nieuwe geliefde van je ex te feliciteren? Wellicht een beetje onzin-vergelijking maar met een beetje 'sjoege' (of hebben Belgen dat niet :D ) had je ooit wel kunnen concluderen dat Edward zeer op dit paard gesteld was. En dat dit net iets verder ging dan trots zijn op je gouden-plakken-machine.

Been there, done that. Als hij echt zo op 'm gesteld was wilde ie het beste voor Totilas. :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:37

http://www.linsenhoff.de/en/unicef-foundation/

Citaat:
Four-legged Ambassadors
Are horses born to be ambassadors?

Ann Kathrin Linsenhoff would certainly smile and say YES, because she was the one who promoted her best competition horses – Renoir, Wahajama, Sterntaler and Triviant – into the “diplomatic” service.

Ever since the four-legged ambassadors have entered competitions with UNICEF affixed to their name, and the prize money that they win goes to the Ann Kathrin Linsenhoff UNICEF Foundation.

Hoor ik je nu nog Paddenpad?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:39

Ayasha schreef:
Jannepauli schreef:
Niet heilig, wel menselijk.
Wat zou jij doen als je een vriendje|partner|echtgenoot hebt waar je veel van houdt en die er vervolgens met een andere dame vandoor gaat. Sta je dan ook vooraan om de nieuwe geliefde van je ex te feliciteren? Wellicht een beetje onzin-vergelijking maar met een beetje 'sjoege' (of hebben Belgen dat niet :D ) had je ooit wel kunnen concluderen dat Edward zeer op dit paard gesteld was. En dat dit net iets verder ging dan trots zijn op je gouden-plakken-machine.

Been there, done that. Als hij echt zo op 'm gesteld was wilde ie het beste voor Totilas. :)

Hij wil ook het beste voor Totilas en weet ook dat dat MAR niet is en nooit gaat worden,dus waarom energie steken in een verloren zaak?! :+

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:43

Tsjonge, jonge, hoe zwart wil je iemand maken. Denk je nou echt dat iemand die een paar miljoen voor sportrechten van een paard neerlegt zich gaat verlagen tot geld stelen van een stichting als Unicef?

Misschien moet je je eens verdiepen in het al het goed dat deze vrouw doet voor een stichting als Unicef, in plaats van die mensen zo de grond in trappen. Deze mensen heb niks misdaan, ze hebben alleen een heel erg goed paard gekocht. Ik vind het echt te gek voor woorden dat deze mensen zo de grond in getrapt wordtl Denk je dat er zonder mensen als dit de "sport" uberhaupt bekostigd kan worden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:44

Lovely schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind de heksenjacht richting Rath ontzettend kinderachtig en flauw.

Typisch bokt, zo noemen we dat.

Net zoals opmerkingen dat de gouden medaille is afgepakt van EG, dat is zulke onzin omdat je nooit weet hoe de combinatie vandaag de dag zou presteren.

Typisch Bokt vind ik zo overdreven, vooral als je ziet dat de meeste mensen juist nog rationeel denken en er een kleine minderheid zo bezig is met petities etc.

@Paddenpad, je schrijft heel veel dingen die gewoon pertinent niet waar zijn. De paarden worden helemaal niet gesponsord door Unicef. Het prijzengeld gaat er juist naartoe en de paarden zijn ambassadeurs.
Het is misschien handig je eerst goed in te lezen voor je allemaal loze uitspraken gaat roepen. Daar creeer je een vervelend sfeertje mee :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:44

Leedvermaak is vooral leuk als het om een ANDER gaat ja ;)
Stel je eens voor dat jij een paard koopt van iemand die er al hoog mee heeft gelopen in de landelijke sport. Jij koopt paard over om van te leren en hopelijk ook verder mee te komen en ALTIJD als jij rijdt staan er mensen bij de bak jou compleet de grond in te trappen. Heerlijk niet? ;) Lekker bemoedigend.
Zeg nou niet dat dit anders is en dat het je niks zal doen.
Misschien eens tijd voor wat meer zelfreflectie hier ipv steeds met de vinger naar een ander te wijzen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:45

"Pertinent niet waar"? Het is gewoon pure laster wat hier even neergeplempt wordt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:46

manic schreef:
"Pertinent niet waar"? Het is gewoon pure laster wat hier even neergeplempt wordt.

Dat misschien ook, maar ik gebruik even een andere verpakking ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:46

Het maakt toch helemaal niet uit of Edward ook missers gehad heeft in de proef? Iedereen rijd een keer een fout en krijgt een keer verzet, het zijn immers paarden. Met Sisther heeft 'ie ook vaak zijn handen vol gehad in de proef.

Echter kan Edward rijden als geen ander. Paarden die via de achterdeur verdwijnen.... Tja. Of ze pakken de training niet fijn aan, of andere sponsor, of eigenaar paard wil een andere ruiter, of.. of... Tis altijd zo makkelijk oordelen voor buitenstaanders.

Edward heeft jaren geleden toen hij nog in Giesbeek zat onze merrie getraind, en dat was omdat er niemand anders meer mee overweg kon, behalve Edward. Die kon ermee toveren.

En over het artikel:

Ik vind het vooral ontzettend sneu voor Rath. Hij heeft misschien niet genoeg talent en ervaring, of misschien niet genoeg drive. Maar om zo af te gaan voor de gehele dressuurwereld is toch wat hoor. :(:)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-02-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:46

Nee, dat is echt zo.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-02-12 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:47

manic schreef:
Tsjonge, jonge, hoe zwart wil je iemand maken. Denk je nou echt dat iemand die een paar miljoen voor sportrechten van een paard neerlegt zich gaat verlagen tot geld stelen van een stichting als Unicef?

Misschien moet je je eens verdiepen in het al het goed dat deze vrouw doet voor een stichting als Unicef, in plaats van die mensen zo de grond in trappen. Deze mensen heb niks misdaan, ze hebben alleen een heel erg goed paard gekocht. Ik vind het echt te gek voor woorden dat deze mensen zo de grond in getrapt wordtl Denk je dat er zonder mensen als dit de "sport" uberhaupt bekostigd kan worden?

mee eens mevrouw Linsenhof heeft deze stichting (die voor Unicef werkt) zelf opgericht en hoewel de Totilas actie niet handig was wat betreft haar inzet voor de maatschappij is absoluut echt. Ik geloof ook echt wel dat ze het allemaal goed bedoeld hebben alleen is het niet helemaal gelopen zoals gepland denk dat zij ook liever hadden gezien dat Totilas stralend door de ring ging en Matthias een enorme boost had gegeven
Laatst bijgewerkt door RM94 op 08-02-12 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:48

Toch leuk è, je kop in het zand steken en blijven doordrammen...
Soms mensen eens geloven als ze je iets proberen te zeggen ;)

Je kan een mening hebben, niks mis mee, maar als je ongelijk hebt moet je dat ook kunnen/durven toegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:49

Cayenne schreef:
Ik vind de heksenjacht richting Rath ontzettend kinderachtig en flauw.
Cayenne schreef:
Lovely schreef:

Typisch bokt, zo noemen we dat.

Net zoals opmerkingen dat de gouden medaille is afgepakt van EG, dat is zulke onzin omdat je nooit weet hoe de combinatie vandaag de dag zou presteren.

Typisch Bokt vind ik zo overdreven, vooral als je ziet dat de meeste mensen juist nog rationeel denken en er een kleine minderheid zo bezig is met petities etc.

In dit topic wordt er helemaal niet rationeel gedacht, was het maar waar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:52

mensen worden niet rijk door liefdadigheid en blijven het al zeker niet
daar zijn ze trouwens niet de enige in hoor

ik heb geen moeite met dat ze de sportrechten gekocht hebben voor Totilas
ik vind het jammer dat het niet werkt met MAR, was te voorspellen maar goed
je kunt nu eenmaal niet een jonge ruiter geschoold in de klassieke dressuur even op een paard zetten wat totaal anders geschoold is
naief om te denken dat je een paard even omschoold

het enige wat je kunt zeggen is dat het jammer is dat ze geen andere ruiter zoeken voor deze prachtige parel
beetje zonde om van Totilas een leerpaard te maken, duur geintje ook
laat Totilas weer lopen zoals hij gewend is, neem een ruiter/trainer die dat kan

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:53

spatter schreef:
mensen worden niet rijk door liefdadigheid en blijven het al zeker niet
daar zijn ze trouwens niet de enige in hoor

Linsenhoff geeft ook nog een hele berg aan instructie, trainingen en verdient bakken geld met de verkoop.
Daar hebben ze Unicef echt niet voor nodig en zijn ze al zeker niet rijk van geworden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:54

Lovely schreef:

Nee dat klopt, er van uitgaan dat het bij Ed ook zo was gegaan geeft aan dat er weinig werkelijkheidszin aanwezig is.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:57

Ed heeft jaren de paarden van Visser gereden en kansen gehad die hij zonder meneer Visser nooit gehad zou hebben. Dat die mensen, net zo goed als de Raths/Linsenhoff/Schockemohle's gewoon hier met de grond gelijk gemaakt worden vind ik echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:58

sarabande schreef:
Lovely schreef:

Nee dat klopt, er van uitgaan dat het bij Ed ook zo was gegaan geeft aan dat er weinig werkelijkheidszin aanwezig is.

Niemand weet het en dromen over hoe geweldig het nu zou gaan is meer iets voor een boek of een televisieserie, een omgeving waar je de waarheid net zolang bij kan buigen totdat die fijn is. Dat gebeurt hier in het topic in overvloede.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:00

manic schreef:
Ed heeft jaren de paarden van Visser gereden en kansen gehad die hij zonder meneer Visser nooit gehad zou hebben. Dat die mensen, net zo goed als de Raths/Linsenhoff/Schockemohle's gewoon hier met de grond gelijk gemaakt worden vind ik echt niet kunnen.

Hier ga ik in mee....mijn maag draait om bij sommige commentaren.
Ook de foto's en linkjes die geplaatst worden zijn in mijn ogen totaal overbodig!!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:01

manic schreef:

Ik vind zowieso dat er niemand met de grond gelijk gemaakt hoort te worden. We maken allemaal keuzes en soms moet je die bijstellen zo gaat dat maar....... Edward heeft echt niet alles aan de familie Vissser te danken hij heeft van anderen ook mogelijkheden/paarden gehad en zijn kansen zelf gemaakt.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:05

Hoe meer pagina's dit topic telt, hoe erger de beschuldigingen.
Ik begrijp niet dat mensen nu zo Mevr. Linsenhoff aanvallen, die vrouw heeft toch al veel goed gedaan? Kan je het haar kwalijk nemen dat ze een mooi cadeautje koopt voor der stiefzoon?
En inderdaad er is hoog van de toren geblazen langs duitse kant, en dat vind ik ook alles behalve sportief, maar om gelijk te zeggen dat er niets goed meer aan hen is, is ook wat overdreven.

Totilas komt niet terug, een petitie is verloren moeite, Totilas zal waarschijnlijk blijven waar hij is. En we kunnen alleen maar hopen dat het van hier bergop gaat en ze samen hun draai vinden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:06

Paddenpad schreef:
Hij wil ook het beste voor Totilas en weet ook dat dat MAR niet is en nooit gaat worden,dus waarom energie steken in een verloren zaak?! :+

Om het zo goed als enigszins mogelijk is te maken voor het paard?