Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:56

Wat lijkt me dat een verschrikkelijke ervaring!

Hij is gestorven op de plek waar hij het liefst was!
R.I.P Hickstead Y;(

Sjoert

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:06

Wat apart An! Zo iemand zal wel even overmand worden door emoties. Het is ook niet niks.

Hoe ging de organisatie er mee richting het publiek? Moesten jullie lang wachten of was er snel duidelijkheid?

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:06

Undefined schreef:
Wat raar zeg.. Dan zou je toch verwachten dat ze uberhaupt niet aanwezig zou zijn als ze er zo over denkt..

dat is wat iedereen toen ook terug riep, wat doe je hier dan?!?!?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:09

:')

Het leek dus een voetbalwedstrijd? :=

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:09

Dan heb je wel lef als je dat op zo'n evenement keihard durft te gaan roepen! Niet gepast, maar dan ben je niet bang aangelegd.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:10

Sjoert schreef:
Wat apart An! Zo iemand zal wel even overmand worden door emoties. Het is ook niet niks.

Hoe ging de organisatie er mee richting het publiek? Moesten jullie lang wachten of was er snel duidelijkheid?

Zij was niet de enige, een paar keer stonden mensen op en begonnen te gillen enzo..

De organisatie was goed, al heel gauw kwamen er van die schermen omheen, toen heeft het nog wel ongeveer half uur geduurd om Hickstead de trailer in te krijgen.

Daarna werd de hindernis weer helemaal klaar gezet, die was nl weggehaald omdat Hickstead precies daarnaast lag. En toen heeft het weer zeker een half uur geduurd en toen kwamen alle ruiters binnen om te vertellen dat ze unaniem besloten om hadden om niet meer te rijden..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:13

Mindfields schreef:
Dan heb je wel lef als je dat op zo'n evenement keihard durft te gaan roepen! Niet gepast, maar dan ben je niet bang aangelegd.

Misschien was ze gewoon zo in shock of iets dergelijks dat ze maar wat schreeuwde.
Gillen vind ik ook niet gepast, maar dat kan je op zo'n moment niet kwalijk nemen.

Anne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:37

An1985 schreef:
[ toen kwamen alle ruiters binnen om te vertellen dat ze unaniem besloten om hadden om niet meer te rijden..

Vind dat echt heel top!

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:39

R.I.P Hickstead

De springsport heeft veel fantastische en speciale paarden gekend (Okidoki, Milton, Ratina.. e.v.a.), maar nooit eerder een legende: HICKSTEAD!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:40

Milton was toch zeker wel een legende zeg. en Ratina ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:51

Nou, dat vind ik ook. Zeker die twee.... En Top Gun ook.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:54

Voor iedereen zal het wel verschillen wat een legende is. Libero H zou er bij mogen.

Ik denk dat je beter kunt zeggen dat Hickstead van levende legende naar het rijtje 'legendes' is gegaan, met oa Libero, Milton etc etc

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:57

Ja precies Libero H was het ook zeker! En je laatste zin ben ik het ook mee eens.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:58

Anne76 schreef:
An1985 schreef:
[ toen kwamen alle ruiters binnen om te vertellen dat ze unaniem besloten om hadden om niet meer te rijden..

Vind dat echt heel top!

_/-\o_

Net als die man die mega snel al het tuig van Hickstead afgooide! _/-\o_

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:07

Sjoert schreef:
Voor iedereen zal het wel verschillen wat een legende is. Libero H zou er bij mogen.

Ik denk dat je beter kunt zeggen dat Hickstead van levende legende naar het rijtje 'legendes' is gegaan, met oa Libero, Milton etc etc

Jappeloup De Luze was mijn held, zo´n klein kikkertje die huizenhoog kon springen.
Ook aan hartfalen overleden op 16 jarige leeftijd meende ik |(
R.I.P. Hickstead Y;(

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:12

Ik wilde net zeggen dat Jappeloup toch zeker niet vergeten mag worden als het om legendes gaat :=

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:15

An1985 schreef:
Sjoert schreef:

Ja 1 of andere vrouw werd helemaal gek!! Begon te schreeuwen dat dit er van komt als je paarden zo veel en hoog laat springen en onder stress moeten presteren!

En zo iemand zit er dan wel leuk op de tribune naar te kijken naar diezelfde springsport???
Wat een vreemde dan zeg!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:17

Ach joh emotie...is menselijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:24

Ja, dat is ook weer zo....denk dat er meer zijn geweest die niet goed beseft hebben op zo'n moment wat ze gedaan hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:36

wat is er na de tijd eigenlijk met eric lamaze gebeurd, dat is me niet helemaal duidelijk geworden. :)

snap dat ie in shock is geraakt, maar verder dan?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:45

Peterina schreef:
Miracle_ schreef:
Alsof sterven in het harnas meerwaarde heeft voor zo'n dier. Ik begrijp die uitspraak eerlijk gezegd niet. Zo'n beest slaapt toch veel liever in zijn eigen weiland in, naar mijn idee.....

Alsof het nodig is dat JIJ mijn gevoelens of uitspraken moet begrijpen ... of dat een meerwaarden is voor iemand!

Dit paard had altijd plezier in zijn werk en ik zie het dier dan zo een snelle dood hebben terwijl hij iets doet dat hij graag deed dan weken, dagen, of uren weg kwijlen in zijn eigen weiland of stal nav ziekte of pijn.

Een groot verlies voor zijn eigenaren, zijn ruiter, zijn grooms, en het fokkerij.

Eh, nou sorry hoor, maar dat was HELEMAAL geen persoonlijke aanval. >;)
Het ging helemaal niet om jouw gevoel, maar om mijn mening daarover. Niet dat ik JOU niet begrijp. :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 03:18

Ergens grappig te zien dat iedereen zn mening wel weer klaar heeft...
Als ik het filmpje bekijk is mijn eerste emotie ook...gohhh te veel gedaan en donderd om.
Maar ik het wat nuchter bekijk...het is een in topconditie sportpaard,die vast echt heel goed verzorgd is(als is het maar om de centen die ermee gemoeit zijn).
Dat de ruiter erbij staat van wat moet ik doen,lijkt me vrij logisch....wat doe jij zelf als je paard plots gaat liggen en stuipen krijgt??
Dat je niet gelijk bovenop het paard duikt om je liefde te betonen lijkt me ook logisch,want hallooooo het beest ligt te stuipen en vier grote benen maaien alle kanten op?(of je moet zelf dood willen?).
Lijkt me dus heel verstandig dat je gepaste afstand houd,en hoopt dat er meerder mensen bijkomen,die ook kwamen?
Maar dan nog....je kan er niets aandoen dat het dier overlijd.
Het is heel triest dat het juist tijdens die wedstrijd gebeurde,maar denk dat het anders ook had kunnen gebeuren.
Ook een paard kan hartritme stoornis krijgen,wat mn pa ook kreeg zittend op de bank....
Sommige mensen zien hier de dingen zo zwart wit,en dat is niet altijd aan de orde...
Hij zag er niet uit als een afgejakkerd paardje,wat zonder plezier zn wedstrijden deed...
Hij kan simpelweg in het harnas gestorven zijn,zonder dat hij teveel heeft moeten doen...
Als ik mn minishet voor de kar zet,wat hij geweldig vind(oortjes naar voren en gaan met die banaan) moet ik me dus ook schuldig voelen als hij ineens een hartklap krijgt?(nou nee,dan is hij gestorven bij een bezigheid die hij leuk vond,en wat hij met alle plezier deed).
Zowel mens als paard kan doodblijven...kan mij ook gebeuren als ik de drollen aan het rapen ben van mn 2 geliefde paardjes ;)
Enige wat ik nog als optie heb...als hij inderdaad een hartstilstand zou hebben gehad,dan klopt dat niet helemaal....want hartstilstand is dood..omver en niet meer opstaan of bewegen.
Het licht gaat uit,en dan is het klaar...
Dit paard stuipte nog,en vrij lange tijd vond ik...dus denk eerder aan hart infarct of hersenbloeding, of iets dergelijks...maar ook dat is maar speculeren.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:39

Ketaki schreef:
wat is er na de tijd eigenlijk met eric lamaze gebeurd, dat is me niet helemaal duidelijk geworden. :)

snap dat ie in shock is geraakt, maar verder dan?

Nou die stond er als versteend bij... was echt heel naar om te zien.
Degene die het zadel enzo eraf haalde was een dierenarts..

Op een gegeven moment gingen als die schermen om Hickstead heen en toen ging Eric Lamaze mee daarbinnen maar toen het paard dood is verklaard en ze hem de trailer in moesten leggen toen is hij weggegaan.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:45

Het laat me nog steeds niet echt los. Natuurlijk kan het gebeuren en het is altijd vreselijk voor degene die achterblijven. Maar het lijkt me zo erg om toe te kijken terwijl je paard kapot aan het gaan is. Ik heb echt ontzettend veel medelijden met Eric. Ik hoop dat hij dit beeld nog uit zijn hoofd krijgt en straks nog kan genieten van de sport, zonder na iedere rit bang te zijn dat dit gebeurt.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:46

LindaV daar moet ik ook aan denken!
Vreselijk voor hem om het zo mee te maken!